1. Saimon Says: Is Destiny een echte gamechanger

Saimon Says: Is Destiny een echte gamechanger

Woensdag, dan is het natuurlijk tijd voor een nieuw 'Vragen(v)uurtje' van Simon. Vandaag met vragen over onder andere Destiny. Kijken!

Crew De redactie van InsideGamer.nl

• Ja

• Nog steeds geen review?

• Aight! We zullen zien wat Destiny zal worden! Eerlijk gezegd, die streams van mensen (waaronder Gamer.nl en InsideGamer) zien er wel echt vet uit zonder een moment verveling. Net wat je zegt, als dit enigszins succesvol is en een ander bedrijf ziet er wel heil in om ook zo'n game neer te zetten (met een ander verhaal), dan is Destiny alsnog een gamechanger geweest.

Wat betreft de PSP games, goed punt! De games die ik noem zijn inderdaad games 'speciaal voor de PSP als een soort lite-versies. Het wordt tijd dat ik dus die andere titels ga spelen als Crisis Core en Castlevania.

Tokyo Game Show, ik hoop op nieuwe aankondigingen i.p.v. de zoveelste trailer van een game die je toch pas in 2015 kan spelen. Hoewel meer Zelda materiaal welkom is. Een Metroid Prima mag ook aangekondigd worden, maar dat zal inderdaad niet zo zijn.

• Mijn vragen niet binnen gekregen?

• Nee, heb je ze naar SaimonSays@insidegamer.nl gestuurd?

• Via pm hier, stuur ze vd week nog wel een keer via het adres hierboven dan.

• Heb hem gespeeld heel heel vet eerlijk maar laten we nou niet overdrijven tis geen gamechanger. Tis een hele grote spel maar veel dingen zijn afgepakt van Mass Effect zo heb je inplaats van de Mass Relays de grote bol. zelfs de character keuzes van warlock tot robot merk je dat het afgepakt is van Mass effect want de 3 keuzes uit de geschiedenis van de character bijvoorbeeld human, ouders gegroeid op een andere planeet zijn ook precies dezelfde keuzes als in Mass effect.

• Het is niet afgepakt , laat ik daar eerst eens mee beginnen …. Het heeft invloeden van andere games . Mass Effect had net zo goed dingen van andere games geleend en het beter gemaakt . Of Destiny dat ook gaat doen is wat mij betreft nog afwachten , maar het doet wel iets nieuws en daar verdient Bungie credits voor . Ook al vind je de game helemaal ruk , kun je toch nog de goede dingen blijven zien in een game ….. het is zo makkelijk om alles maar af te schieten en de grond in te stampen .
    Het is een game , niet meer , niet minder . Al is de hype ongekend rond Destiny , blijft het een game die mij tot nu toe goed bevalt . Je moet dingen ook los van elkaar kunnen zien , anders word je leven wel een heel erg droevige aangelegenheid !

• Ik zeg niet dat ik de game slecht vind ik vind het heel vet maar ik vind dat ze veel elementen hebben van Mass Effect waarvoor Bungie nu de credits krijgt ipv Bioware.

• Geloof mij, als je zo gaat redeneren, zijn er absurd veel games die elementen hebben van vorige games en films waarvoor de nieuwe games dan credit krijgen. Mass Effect heeft heel veel elementen van Star Trek en Star Wars, maar wilt dat zeggen dat Mass Effect die credits krijgt? Nope.

• simon, welke game moeten we kopen? versta dat stukje helaas net niet

• Nier!

• Ik weet het nog niet. Heb gisteren een uur of 3 de 'singleplayer' zitten spelen en kon het zeker waarderen. Had vandaag echter niet meteen het gevoel dat ik het meteen weer moest spelen. Ik denk dat ik de game pas echt cool ga vinden als m'n twee beste maten een PS4 hebben gekocht en we met z'n drieën aan de gang kunnen. De competitieve modes van de game interesseren me niet zoveel en hoop dus ook dat er buiten dat genoeg uren te spelen zijn.

• Ik denk dat die vrienden inderdaad het verschil zullen maken. Ik heb hetzelfde met World of Warcraft en Diablo 3. Het gaat mij uiteindelijk om het samen spelen van een spel.

• Ja inderdaad. Zo vond ik Dead Island en DI Riptide niets aan in m'n eentje, maar echt enorm good fun met twee maten erbij. En ach, Destiny houd ik mooi in m'n collectie en er komen vanzelf meer vrienden bij met een nextgen console om een firesquad mee te vormen.

• Het concept is misschien een gamechanger maar voor mij helaas deze game niet. Gister flink wat gegamed van 10:30 tot 23:30 samen met twee vrienden. maar de missies begonnen zoveel op elkaar te lijken dat het ons alle drie opviel ,van a naar b je ghost scant wat of probeert wat open te maken en vervolgens komen er waves aan enemies. de sidemissions de groen knipperende paaltjes voegen niks toe aan het verhaal en worden snel saai en lijken veel op elkaar. Het exploren wat we hebben gedaan bracht ons naar plekken waar we of al geweest waren of later in de game door de main missions kwamen. ik hoop echt dat het verhaal wat beter word we zijn nu op venus en heb het idee dat de game niet super lang meer duurt. Het is een leuke game om met vrienden te spelen maar maakt voor mij de hype niet waar.

• Dat is een goed punt die je maakt , maar de herhaling is iets wat elke game tot nu toe plaagt . Van Mario tot GTA , van Pong tot Farmville , je blijft het tegenkomen . Dus is het niet terecht om de game daar op af te rekenen denk ik . Al ben ik het wel met je eens dat er meer variatie in had gemogen . Het viel al op in de Beta dat het snel in harhaling valt en dat ook nog snel opvalt . Dat is misschien het grootste punt tegen Destiny wat mij betreft .

• Weer een aardige vlog Simon !

• Hoop gemixte reacties over Destiny. Lijkt me een typisch gevalletje zelf proberen. Ik hoor ook veel voorbij komen dat mensen het jammer vinden dat je niet echt veel/goed kunt communiceren met elkaar (op de console althans). Iemand hier een mening over?

• Nee by far niet het is en game die goed in elkaar zit qua gameplay maar zitten ook wel dingen in het online gebeuren die ik persoonlijk wel erg mis bv het chat gedeelte jammer een gemiste kans