1. Comment van de Week - Horizon Zero Dawn kan iconische Sony-franchise worden

Comment van de Week - Horizon Zero Dawn kan iconische Sony-franchise worden

Elke week gaan we een comment in het zonnetje zetten en belonen met de titel 'comment van de week'. Deze comment kan een interessante vraag, een fraaie stelling, of gewoon grappig zijn. Daarnaast gaan we (als het mogelijk is) verschillende redacteuren op een bepaalde stelling of vraag, laten reageren. De 'comment van de week' is van Piet S. met zijn comment die hij heeft achtergelaten bij het nieuws dat Horizon Zero Dawn een iconische Sony-franchise kan worden.

Bert de Vries
Ik denk dat je geen mascottes kunt "maken" als bedrijf maar dat personages mascottes worden door gamers. Als de game echt goed is en het hoofdpersonage charismatisch blijkt, dan zullen gamers Aloy (de dame in kwestie) wellicht omarmen als een van de gezichten van de PS4. Je kan er als Sony zijnde natuurlijk een gigantische marketing campagne tegenaan gooien, maar wij gamers bepalen uiteindelijk welk gezicht we verbinden aan een bepaald platform.

Martin Verschoor
Bij Aloy heb ik een beetje hetzelfde als ik bij Nathan Drake had. Bij de eerste beelden vond ik Nathan maar een generiek personage. Maar door de vertolking van Nolan North kwam Nathan voor mij helemaal tot leven en is misschien wel een van mijn favoriete game personages. Daarom voor mij meteen ook het uithangbord van de PlayStation. Dus of ik een zelfde klik ga krijgen met Aloy, als ik met Nathan Drake had, hangt helemaal van de kwaliteit van Horizon Zero Dawn af en de games die er op gaan volgen. Dan zal Aloy vanzelf een mascotte van het merk PlayStation worden, maar of PlayStation echt een mascotte nodig heeft, is een tweede vraag.

Michel Musters
Op één of andere manier heeft Sony nooit echt mascottes die blijven hangen. Ik vind dat eigenlijk juist een compliment voor het bedrijf. Waar Microsoft en Nintendo blijven leunen op hun bekende gezichten (al wordt er, zeker bij Nintendo, vaak genoeg vernieuwing in deze franchise gepompt), daar kiest Sony er om de zoveel tijd voor om nieuwe series te ontwikkelen. Sony maakt met zijn studio's eigenlijk zoveel nieuwe IP's dat er altijd wel een aantal blijven hangen. Ten tijde van de PSOne waren dat Crash en Spyro, op de PS2 Ratchet & Clank, Jak & Daxter, Dante uit Devil May Cry en Kratos uit God of War, op de PS3 was het Nathan Drake, en ga zo maar door. Daarom denk ik dat Aloy uit Horizon gewoon nóg een gezicht voor PlayStation wordt, maar het platform heeft die gezichten niet eens echt nodig.

Derek Taal
Opmerkelijk is dat de mascottes die voor mij aan het PlayStation-merk zijn verbonden eigenlijk nooit uit de eigen schuur van Sony kwamen: Crash Bandicoot, Lara Croft, Spyro, etc. Dat komt overeen met wat Bert zegt: je kunt geen mascottes maken, maar dat worden ze vanzelf. Ik denk dat het pushen van Aloy daarom niet alleen ontzettend verkeerd zou vallen bij gamers, maar daarbij ook onbegonnen werk is. Ze moet zich eerst maar eens gaan bewijzen; tot die tijd warmt Kat de reservebank wel op.

Dit artikel delen

Over de auteur

Crew De redactie van InsideGamer.nl

Reacties

  • Vind de de comment van de week nogal een open deur. Volgens mij zijn er genoeg kritischere comments geweest afgelopen tijd die meer discussie op kunnen wekken.



    On topic: Een mascotte maak je niet inderdaad, die ontstaat. Daarnaast denk ik dat een mascotte nostalgische waarde nodig heeft. Daarom denk ik ook dat Aloy geen mascotte kan worden. Sony had vol op Crash Bandicoot moeten inzetten. Iets wat Activision nu ook in ziet door het opnieuw uit te gaan brengen.

  • De meeste comments die we genomineerd hadden waren ook erg kritisch, maar we dachten dat deze ook een interessante discussie zou opleveren.



    Zelf denk ik dat een mascotte zonder een nostalgische factor best kan, Nathan Drake is ook niet van de eerste generatie consoles. Aloy zal wel charismatisch genoeg moeten zijn in de game, wil het personage ook echt een icoon kunnen worden.

  • Nathan Drake is ook van de eerste generatie consoles.



    No he is not.



    Crash Bandicoot is/was het playstation icoon, Echter waren de game op de PS2 al minder en op de ps3 hebben ze hem compleet links laten liggen. het is wel naughty dog wat de klok slaat qua 'mascotte achtige' characters voor sony guerilla moet eerst maar eens bewijzen zo'n goed personage te kunnnen ontwikkelen.

  • Ik bedoelde natuurlijk niet van de eerste generatie consoles :)

  • De games op de PS2 werden ook niet meer gemaakt door NaughtyDog en deden niet echt iets nieuws, al vond ik ze niet veel minder dan de eerste delen (geloof me, die besturing destijds was echt niet top). Het was gewoon een franchise waar ontzettend veel uit te halen was maar Sony liet het gaan helaas.

  • Klopt echter was bij de PS2 de naam nog niet verkwanseld… gamers die met de PS3 groot zijn geworden kennen crash amper.

  • Kijkend naar kwantiteit had Piet natuurlijk extra veel kans op de comment van de week! ;)

  • Haha, dat zou best kunnen!

  • Fijn om een keer op een positieve manier in de spotlights te staan. ;D

  • Volstrekt belachelijk natuurlijk! Mijn comments waren duidelijk veel beter dat weet heel IG.. ik heb bezwaar ingediend.

  • Snap ik!

  • Eerst maar eens zien of de game uberhaupt wel tof is!

  • Mascottes is niet meer van deze tijd imo. Sony heeft toppers zoals uncharted, the last of us, god of war… maar als ik aan playstation denk, denk ik aan al deze games. Of eerder, ik denk aan hun developers. Ik denk aan quantic dream, naughty dog, santa monica, guerilla,….

  • Alsof Piet nog niet genoeg aandacht krijgt.

  • Vind ik nice!

  • Comment v/d weem levert leuke discussies op. Waar is die van deze week? :)

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord