1. Bonus: One Xbox One X Unboxing! ;) | & Fire Emblem Warriors Review

Bonus: One Xbox One X Unboxing! ;) | & Fire Emblem Warriors Review

Bonus video

Hij is binnen! Hiermee keer ik terug naar de Xboxfamilie ;) Gisteren heb ik de Xbox One X gehaald, dus dat betekent: one Xbox One X unboxing coming right up! (Rolt lekker van de tong he ;p) Ook heb ik een nieuwe camera, dus voortaan mooiere beelden als ik naar evenementen en dergelijke ga, maar ook voor normale video's zoals deze dus :)

--------------------------------

Lang geen review gemaakt! Ik weet niet waarom, maar voor Fire Emblem wilde ik echt even een video maken met de message dat je er goed over na moet denken of je 60 eu wil verspillen aan deze game. Verspillen, ja. Het mag dan 'Fire Emblem' in zijn naam hebben staan, van de elegantie en finesse die je verwacht in een Fire Emblem game blijft in Warriors weinig over. Al hebben ze wel degelijk een poging gewaagd die overeind te houden. Check de review als je wilt weten waarom ik denk dat je alsnog waarschijnlijk teleurgesteld zal worden door de aanschaf van deze game.

Veel kijkplezier!

Heb jij je wel vermaakt met FE Warriors? Zo ja, hoe? xD *Throws some more shade* Lemme know in the comments below ;)

• Het is een Musou game, wat verwacht je anders.

• Niks :) Of misschien dat een game leuk zou moeten zijn om te spelen, maar other than that niet zoveel xD Maar nieuwsgierige mensen die verleid worden het spel te kopen vanwege het hebben van 'Fire Emblem' in de titel raad ik dus de game te komen ;)

• Goede review, heel eerlijk in ieder geval. Even wel een paar vragen:
    - heb je Hyrule Warriors ook gespeeld? Zo ja, wat vond je daar van?
    - Heb je de game op de makkelijkste moeilijkheidsgraad gespeeld?
    - Heeft de game Co-op, en heb je die geprobeerd?
    - heeft de game verder geen andere opties zoals Advanture Map als.in Hyrule Warriors?

Ik keek best uit naar deze game omdat ik Fire Emblem en Hyrule Warriors ook tof vind, maar deze game.komt nu een stuk saaier over dan Hyrule Warriors. Toch zonde.

• Dank je! Je vragen beantwoord ik natuurlijk graag.
    - Nope, niet gespeeld.
    - Ik heb 'm op de moeilijkste difficulty gespeeld die op het begin beschikbaar was (Hard mode).
    - De game heeft co-op, maar die heb ik niet kunnen testen helaas :/
    - Hmm, heb even opgezocht wat die Adventure Map is, en ik denk dat je iets semi-vergelijkbaars hebt in Fire Emblem, genaamd History Mode. Hierin kan je scenario's spelen die gebaseerd zijn op events uit vorige Fire Emblem games. Maarja, dat is voor spelers die niet bekend zijn met de serie (zoals ik) niet anders dan de main story van Fire Emblem Warriors zelf. Meer van hetzelfde :p

Op wat je als laatst zegt, als je Hyrule Warriors tof vond, dan denk ik dat je misschien toch de gok kunt wagen :p Iemand op Youtube commente op m'n video dat ie de combat vlotter vond, en het leuk vond dat je kon wisselen van character in FE Warriors, vergeleken met HW. Dus ja, ik kan het niet garanderen natuurlijk, maar ik gok zo dat FE:W niet saaier zal zijn HW :p

• Hmm, ik hou het even in mn achterhoofd dan voor als ik een Switch koop. Bedankt voor je reactie in ieder geval;). Misschien dat het leuk is als "tussendoorje" zegmaar als ik hem voor een paar tientjes kan krijgen.

• Jaa precies :) Als tussendoortje opgevist uit de budgetbak is ie voor jou denk ik prima ;)

Graag gedaan!

• Hee sjaaz, fijne review hoor! Heb je de game ook uitgespeeld, of na een beginfase weggelegd omdat je dacht alles wel gezien te hebben? Dit soort games trek ik ook niet, maar ik denk wel dat er een grote fanbase voor is. Metname in de oosterse landen genieten ze volgens mij met volle teugen van repetitieve spellen als deze. Tis ook niet mijn ding, heb zelf meer variatie nodig.

• Thanks Ben! Ik heb de game bij lange na niet uitgespeeld nee, na een uur of 3, 4 hield ik het voor gezien. Dat was inclusief de 1, 2 uur extra die ik van mezelf erin moest steken vanwege mijn 'taak' als reviewer xD Als ik de game niet hoefde te reviewen was ik dus na 2 uur al gestopt.

Ondanks dat speel ik games vooral als een consument - daarbij neem ik een soort van aan dat het moment dat ik m'n interesse kwijtraak in de game, andere consumenten dat ook zouden kunnen doen. En dan probeer ik te beargumenteren waarom dat zo was. Da's een beetje mijn reviewstijl, I guess :p (Ik vertel dit even zodat jij/men weet wat je aan mijn reviews hebt, haha)

En gelijk heb je, zou me niks verbazen als dit soort grindy games het supergoed doen in China en Korea.

• Ik heb dit ooit bij een Dark Souls review gedaan, maar ik begon te vroeg met schrijven omdat ik te enthousiast was en dit wilde delen. Kreeg daar toen toch best wat kritiek op. Want wie weet bloeit deze game in een later stadium op. Wekl goed om te vermelden hoe je deze onder handen genomen hebt, want eigenlijk is het fundament voor een recensie nu niet helemaal gegrond. Er zijn tal van games die pas na een uur of 10 echt beginnen te shinen. Als ik The Witcher 3 na 5 uur had gerecenseerd, dan kwam hij er met een karige voldoende van af. Hetzelfde geldt voor Viva Pinata, No Man's Sky en Zelda SS.

• Je hebt zeker gelijk wat betreft je stelling dat je uit moet kijken met wanneer je als reviewer zijnde beslist wanneer je genoeg gezien denkt te hebben. Niet te snel beginnen aan een review uit enthousiasme, maar ook niet uit ontevredenheid. Dat doe ik echter nooit, ik begin aan een review wanneer ik denk genoeg te gezien te hebben en te weten voor een totaalplaatje.

Ook hier heb ik echt vanuit de overtuiging gehandeld dat helemaal niets wat de game nog zou bieden mijn mening erover nog zou aan kunnen passen. Je zou het een beetje kunnen zien als de bokstrainer die moet beslissen wanneer hij zijn handdoek voor zijn vechter de ring in gooit. Dat zal hij alleen doen wanneer hij écht denkt dat zijn vechter het gevecht gaat verliezen - ongeacht de minieme aanwezige kans dat hij/zij nog met een knoepert van een stoot het tij zal keren. Je opereert dan onder de aanname dat die nooit zal komen - of dat het 't wachten erop niet waard is.

Gelukkig kan ik nog op internet opzoeken of het spel me meer zou kunnen bieden dan het me tot dan toe heeft laten zien, daar baseerde ik m'n besluit om te stoppen ook op.

Plus zoals ik al zei, ik review games als een consument, niet per se als een professional. Als ik een RPG voor m'n kiezen krijg van 40 uur en ik word er schijtziek van na 5 uur stop ik, en dan vertel ik je waarom ik er schijtziek van werd xD Dus in die zin zijn mijn reviews fundamenteel wel ietsje anders dan die van de grote sites. Van mij mag je iig verwachten dat ik games heb gespeeld zolang ze leuk zijn en dat ik een volledig beeld heb gevormd binnen dat kader (want ik doe dus wel research naar of een game beter wordt op het einde ofzo), maar niet dat ik ze uitspeel 'omdat het moet'.

Maar 't grappige is dus dat ik heel weinig games echt slecht vind, of zodanig betreurenswaardig dat ik daadwerkelijk stop. Dat dat wel gebeurd is met Fire Emblem Warriors, is daarom juist best wel tekenend eigenlijk :p It's just that bad, to me. Wel moet ik er inderdaad even bij vermelden voor hoelang ik de game gespeeld heb, zal ik voortaan doen ;)

• Was aan het twijfelen of ik deze ga halen. Na het zien van deze review laat ik hem aan mij voorbij gaan. Thanks voor de duidelijke, eerlijke review!

• Als m'n argumenten ook op jou van toepassing zijn, ga je geen spijt krijgen van die keuze ;)

Graag gedaan!

• Thanks voor de review :) Wat ik hieruit haal is dat als je fan bent van Fire Emblem, maar niets hebt met Musou games, je deze het beste links kan laten liggen.Ik heb altijd een tweezijdig gevoel met reviews over niche spellen als deze game. Aan de ene kant is het eerlijk om deze game voor de algemene groep te beoordelen als "leek"van het genre.

Aan de andere kant, iemand die niet van vis houdt, zal zelfs de beste sushi niet kunnen bekoren. Kan je dan de stempel "Het is geen slechte gerecht, maar het is geen lekker gerecht"? Is de interessantere vraag bij een spel als deze niet "Is het een goede musou game?" of "Is dit de beste musou game voor niet-musou fans of nieuwelingen om in te stappen?". Want ik neem aan dat de meeste gamers tegenwoordig wel weten wat iig een Musou game inhoudt (Met spellen als Dynasty, Samurai, Orochi, Hyrule, Dragon Quest, etc Warriors op de markt) en dus weten dat het in de basis een simpele hack'n slasher is waar de grootste atractie is het slachten van duizenden en duizenden gassies met simpele movesets.

Dus de titel van deze review gaat niet zo zeer om dit spel, maar om het hele genre. Eigenlijk staat er "Musou games: geen slecht genre, maar het is niet voor iedereen". Je boodschap komt door: deze game gaat niemand die Musou games niet leuk vindt over de streep trekken en dat het Fire Emblem in de naam heeft staan helpt daar niks bij.

Maar of dit specifiek visgerecht lekker is lekker is of niet voor mensen die wel van vis houden, dan ga ik liever een review zoeken bij mensen die ook daadwerkelijk houden van vis ;)

• Hahaha, en dat is je goed recht! Ik sta inderdaad heel duidelijk aan één kant bij deze review. Ik heb geprobeerd de appeal van de musou games te zien, maar ik snap serieus zo goed waarom mensen zouden kiezen om hun tijd, geld en aandacht te speren aan deze game(s). Dus dan moet ik dat wel vermelden.

Je oppert of ik niet een andere vraag had moeten stellen, zoals 'is het een goede musou game'. Maar die vraag zou ik niet goed kunnen beantwoorden, want de vorige (op een psp demo na) heb ik niet gespeeld :p Dus ik mis het vergelijkingsmateriaal om die vraag te beantwoorden. Die mogen reviewers met meer musou-ervaringen dus beantwoorden :)

De andere vraag die je stelt "Is dit de beste musou game voor niet-musou fans of nieuwelingen om in te stappen?", daar zou ik waarschijnlijk op antwoorden dat ze zich niet moeten wagen aan musou games omdat het voelt als geld en tijdverspiling :,) Ik zie oprecht de lol er maar moeilijk van in.

De aanname die je maakte (dat de meeste gamers wel weten wat het is) maakte ik ook, maar twee gamevrienden van me wisten al niet wat voor een soort game het was. Toen ik het uitlegde, was het "O, zo een." xD

Wat je ook uit mijn review kan halen is misschien dat ook deze Fire Emblem Warriors je niet gaat overtuigen, als je de Dynasty Warrior games niet leuk vind (iets waar ik zelf toch stiekem op hoopte dat bij mij zou gebeuren). Ik denk dat ik hier juist wel een interessant tegenwicht bied doordat ik niet per se affiniteit had met het genre. Zo heb ik ook wat anders te zeggen dan de gemiddelde reviewer. Want mijn hele punt in de review is: is deze musou game op zichzelf staand een leuke game voor niet-liefhebbers van de game? Daarop is mijn antwoord - voor de mensen die zich identificeren met mij - nee.

Shooters vond ik bijvoorbeeld vroeger ook niet echt interessant, maar shooters als Borderlands, Bioshock, en Destiny hebben me langzaam doen inzien dat er hele mooie en/of leuke ervaringen tussen zitten. Ook dat kon Fire Emblem niet in mij opwekken helaas. Dat is ook wel waardevol voor mensen die niet weten of ze de game wel moeten halen, denk ik.

Maar als je Musou games wel heel leuk vind en je je niet herkent in mijn standpunt, dan is deze review niet voor jou inderdaad xD Jij ook bedankt voor je reactie!

• Dank je voor je tijd om antwoord te geven op mijn reactie :) Ik ben het er niet helemaal mee eens, maar dat maakt het des te leuker ;) Verschillende standpunten maakt het leven interessanter.

• Jij ook bedankt voor je comments! En met je laatste statement ben ik het dan wel weer helemaal mee eens ;) Dit soort discussies vind ik alleen maar leuk ;p