Memberrecensie van de Maand april

Artikel | -

Er zijn van die maanden dat de concurrentie voor een plekje bij de Memberrecensie van de Maand-nominaties nog moordender is dan anders. April was zo’n maand waarin de oogst extra rijk was en de selectie dus extra moeilijk. Gelukkig biedt democratie op zo’n moment uitkomst: aan jullie de keuze wie de beste memberrecensie van april geschreven heeft!

Wie zijn er genomineerd voor Memberrecensie van de Maand?

Hieronder staan de nominaties voor Memberrecensie van de Maand april. Stemmen op je favoriete schrijver kan tot en met 23 mei. Daarna is duidelijk wie de beste recensie heeft geschreven, en vervolgens een game mag uitkiezen om daar een recensie over te schrijven.

TheRomeoPapa

TheRomeoPapa was al verguld met de nominatie die hij voor zijn eerste memberrecensie kreeg, maar ook zijn tweede memberrecensie verdient een nominatie. Het enthousiasme druipt van zijn memberrecensie over Batman: Arkham City af en daardoor krijg je als lezer spontaan zin om de game te spelen. Dankzij een goede opbouw en dito argumentatie is het bij het lezen van de conclusie duidelijk: het enthousiasme is gerechtvaardigd, tijd om de game op te pikken.

Lees recensie

That Mr Awesome

Er wordt de afgelopen maanden flink wat gephotoshopt in Huize Awesome en dat betaalt zich uit in mooie memberrecensies. De simpele stijl die That Mr Awesome ditmaal kiest is fris, maar ook wat veilig. Gelukkig spreekt uit de tekst veel meer overtuigingskracht. Informatie en argumentatie gaan hand in hand, waardoor de memberrecensie heel duidelijk maakt wat je wel (en niet) hebt aan Ridge Racer Unbounded.

Lees recensie

barton

Kritiek geven op een alom geprezen game is vaak erg lastig, maar barton slaagt daar uitstekend in. Dankzij goede voorbeelden legt hij de zwakkere punten van Mass Effect bloot, zonder voorbij te gaan aan de sterke onderdelen. Het knappe is dat barton tussen de regels door heel veel extra informatie geeft, waardoor het betoog bijzonder goed onderbouwd is.

Lees recensie

LittleC

Assassin’s Creed: Revelations blijft de gemoederen bezig houden, zo blijkt wel uit de vele memberrecensies die over de game geschreven zijn. Naast vele positieve geluiden zijn er toch ook wel wat kritische geluiden te horen. Ook LittleC is niet geheel tevreden en legt zijn ‘afwijkende’ mening kraakhelder uit. De boeiende tekst wordt opgeluisterd met goede voorbeelden en verwijzingen, waardoor LittleC zijn kritiek overtuigend presenteert.

Lees recensie

Kimmyboy

Dat een goede inleiding het halve werk is, bewijst Kimmyboy deze maand. Met een uitstekende intro zet hij direct de toon voor zijn memberrecensie over WarioWare Touched! Het daarop volgende verhaal leest ook als een trein, dankzij de fijne zinsbouw en een vlotte vertelstijl. Oh, en Justin Bieber dissen verdient sowieso een nice.

Lees recensie

De keuze is aan jou!

Werp een kritische blik op deze recensies en laat weten welke tekst volgens jou de beste van april is. Let hierbij op taalgebruik, inhoud, vorm en originaliteit. Jullie hebben tot en met 23 mei om te stemmen op de Memberrecensie van de Maand!