1. Assassin's Creed: Odyssey heeft grootste spelwereld ooit in AC-reeks

Assassin's Creed: Odyssey heeft grootste spelwereld ooit in AC-reeks

Game komt op 5 oktober uit

Er is geen Assassin's Creed-game met een even grote of grotere spelwereld dan het aankomende Assassin's Creed: Odyssey.

Kotaku heeft alle informatie die het op E3 te weten is gekomen over Odyssey verzameld in een artikel. Er staan tientallen feiten in, waarvan bovenstaande er één is. Er moet behoorlijk wat variatie in de spelwereld komen, van bossen tot besneeuwde bergen. Er zitten zelfs secties in de spelwereld waar spelers nooit komen als ze alleen de hoofdmissies doen.

Odyssey krijgt een vergelijkbaar post-release traject als Origins, met updatens en mogelijk downloadbare content. Ubisoft geeft aan nog niet te praten over de Discovery Tour, wat er op lijkt te wijzen dat deze terugkeert voor Odyssey. Ook content uit de moderne tijd zit weer in de game, al is het deze keer mogelijk optioneel.

Er zitten meer quests in de game die zonder geweld zijn op te lossen. Een aantal van de romantische opties die spelers hebben zijn met mensen die al in een relatie zitten, wat weer problemen op kan leveren. De game heeft in totaal zo'n dertig uur aan interactieve verhaalvertelling, maar de game zelf kan veel meer tijd in beslag nemen.

Odyssey bevat een systeem waarbij spelers regionale leiders kunnen vermoorden om de overkoepelende leiders zwakker te maken. Het kan er ook voor zorgen dat nabijgelegen steden de stad in kwestie aanvallen om hem over te nemen. Er zitten in totaal 27 stedelijke staten in het spel.

Assassin's Creed: Odyssey wordt door tien verschillende studio's gemaakt, waarvan twee studio's extern zijn. Ubisoft Quebec heeft de leiding. De game komt op 5 oktober uit voor pc, Xbox One en PlayStation 4. Bekijk hieronder de gameplaytrailer die Ubisoft tijdens zijn E3-persconferentie toonde.

Dit artikel delen

Over de auteur

Michel Musters Redacteur bij Gamer.nl en InsideGamer.nl. Houdt van allerlei soorten games, van klassiekers als Mario, Metal Gear en Zelda, naar moderne meesterwerken als Red Dead Redemption en The Witcher 3, tot experimentele hoogvliegers als Rez, Limbo en Lumines.

Reacties

  • Klinkt als muziek in de oren voor zowel de Assassin’s Creed fan als de RPG liefhebber in mij.

    Hopelijk zal deze wereld net rijkelijk gevuld zijn als die van Origins.

    Zoals ik al verwachte hebben ze redelijk logische verklaring over de keuzes tussen man of of vrouw en houden ze de lore netjes intact.

    Gelukkig komt het moderne gedeelte terug want ik ben inderdaad één van die( nog best wel veel ) fans die het moderne gedeelte nog steeds interessant vind, daarom heb ik ook alle boeken en comics waar het moderne gedeelte ook een belangrijke rol heeft
  • @Meta_coola Ja dat is het voor mij ook. De lore saus over een goed werkende RPG. En wat mij betreft is het moderne gedeelte ook groter dan in Origins. Ik kan echt niet wachten.
  • Zolang we niet per vierkante meter moeten betalen vind ik het prima een grote speelwereld.
  • Dus er kan gekozen worden uit twee verschillende DNA-monsters om uitgelezen te worden, maar het verhaal blijft op een paar veranderingen na hetzelfde.

    Juist…

    Nog steeds niet overtuigd.
  • @Heer Mida
    Dat is wel vreemd ja. Want het DNA zou gebruikt moeten worden om herinneringen op te halen toch? Verschillende mensen kunnen toch niet andere herinneringen hebben van dezelfde persoon? Of ben ik helemaal de weg kwijt nu haha?
  • @blue_blade_3

    Als je voor Alexios kiest dan bestaat Kassandra niet. Je kiest een van de 2 personages en die gaat canon zijn.

    AC en zijn concept leent zich prima voor een rpg met keuzes.
  • @Meta_coola
    Waar zeggen ze dat na je keuze de ander niet bestaat? Gaat het andere DNA-monster opeens in lucht op?
  • @Heer Mida

    Weet niet meer waar ik het gelezen heb. Maar Nicolaus (degene die het kind van de berg gooit heeft maar één kind.) Overigens gehoord in assassin's creed odyssey hands on van eurogamer en gamespot)

    Wat ik wel weet is dat ze de lore van Assassin's Creed niet verneuken door de speler keuzes te laten maken.
  • @Meta_coola
    Beetje vreemd vind ik. Waarom hebben ze niet gewoon gedaan dat beide hetzelfde verhaal hebben met net iets anders omdat de herinneringen van mensen toch ietswat per persoon verschillend zijn ivm perspectief. Dat had best een diepe gedachte gehad en had het ook logischer geweest in het verhaal. Maargoed het zal mij verder een worst wezen xD
  • @blue_blade_3 Daarom begrijp ik de keuzes in dialoog ook niet.
    Je bent toch in de animus herinneringen aan het beleven van een van je voorouders en dan opeens kan jezelf de geschiedenis gaan bepalen.
  • @Meta_coola

    We gaan het zien.
  • "In the modern era, Hassan's quest to find Isu artifacts leads her to discover a book written by Herodotus. The book refers to a Spartan mercenary (Alexios/Kassandra) that came into contact with Isu artifacts, and may have even wielded one"

    Hier kan je uit interpreteren dat Herodotus of over Alexios of over Kassandra heeft en dat wij als speler dus besluit of hij het over een man of een vrouw heeft en dat de gene die je niet kiest niet bestaat.
  • @blue_blade_3
    Wat je zegt, klopt.
  • Kijk hier zeer naar uit. Hopelijk word de moderne wereld optioneel. Heb er helemaal niks mee en breekt mijn game ervaring.
    Al hoop ik wel op een volwaardig moderne assassins creed ervaring, voledig in de moderne tijd.
  • "Een nog grotere gamewereld met nog meer generieke sidequests!" Yes, dubbel zoveel escort missies.
    Alle Joking aside ik ben benieuwd of ik deze interessanter ga vinden dan origins, Ik wacht wel tot ik hem weer bij de ING Rentepuntenwinkel kan kopen voor €40.
  • Zit er Co-op in? Zal wel weer niet.. Dit zijn van die spellen die ik graag met zn 2en speel. Alleen zal ik hem nooit spelen

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren