1. Gerucht: Capcom heeft Resident Evil Revelations 3 in ontwikkeling

Gerucht: Capcom heeft Resident Evil Revelations 3 in ontwikkeling

Game zou in ieder geval op de Switch uitkomen

Capcom zou wel eens aan Resident Evil Revelations 3 kunnen werken, aldus een nieuw gerucht.

Dat claimt AestheticGamer aka Dusk Golem op Twitter. Dusk Golem heeft eerder al correcte informatie rondom de Resident Evil-franchise gelekt, waaronder de aankondiging van Resident Evil Village.

Eerder dit najaar lekte er interne informatie van Capcom uit. Daaruit bleek dat het bedrijf werkte aan een game genaamd Resident Evil Outrage. Volgens Dusk Golem is dat de codenaam voor de derde Resident Evil Revelations-game, al weet hij niet zeker wat de naam van de game wordt.

Meer informatie geeft hij niet in de tweet, maar op gameforum ResetEra meldt hij dat het spel "de volgende grote Resident Evil-game" is en de Switch-versie de primaire focus is. Hij sluit echter niet uit dat de game niet naar andere systemen komt.

Dit artikel delen

Over de auteur

Reacties

  • Nog geen enkele Revelations gespeeld, zijn ze de moeite waard? Ben wel fan van RE en horror-games.
  • @benjaminben

    ik vond persoonlijk Revelations 2 qua verhaal ijzersterk, ben dan ook benieuwd of ze dat oppakken in Revelations 3 mochten de geruchten kloppen
  • @BiohazardJP

    Dank! Maar eens oppakken.
  • @benjaminben

    Serieuse vraag. Niet slecht bedoeld. Wat is de lol van horror games? Ik heb heel vroeger ooit een RE geprobeerd. Vond het maar traag en vervelend met clunky besturing en zoeken wat je nu weer moest doen. Plus frustratie door tekort aan ammo enzo.
  • @Newgamessuck

    Ik zou effe een filmpje kijken van RE 2 Remake. Toffe game
  • @Newgamessuck

    Bij Resident Evil, de traditionele delen (om ze zo maar even noemen), is het (voor mij) de setting: oud vervallen huis, smalle gangetjes, lichtinval, krakende vloeren, regen enz. En dan vooral om daar op onderzoek uit te gaan. Te ontdekken met op ieder moment de kans dat je schrikt. Bovendien heb je nauwelijks wapens/ammo, wat het bijzonder maakt. Het is een soort continu gespannen gevoel. Ik heb dat niet bij horrorfilms, maar bij games wel. Waarschijnlijk omdat je zelf de controle hebt.

    Bij latere Resident Evil games (4 t/m 6) is het meer survival wat de spanning brengt. Weinig kogels, veel vijanden. Het zelfde geldt voor mij ook voor The Last of Us.

    Ben het wel met je eens hoor dat het bij, met name RE, houterig aanvoelt.

    On topic: ik heb RE Revelations destijds op de 3DS gespeeld, maar eerlijk gezegd is die ervaring niet echt blijven hangen. Weet niet of dat een goed teken is.
  • @Newgamessuck

    Voor mij is het spelen van horror games gelijk aan het hebben van een continu adrenaline kick, een soort drugs.
    Te allen tijde denk ik "dit is niet goed voor mij", maar toch geeft het mij een heerlijk gevoel om met weinig ammo een kamer in te lopen.
    Het is eigenlijk gewoon een positievere vorm van self-harm.
  • @Newgamessuck

    Ja kijk, jij ziet het als frustratie, en de besturing kan ik volledig snappen. Want die vond ik ook fucking kut aan het begin, maar later went dit. De besturing is voor mij echter onderdeel van de ervaring, want juist omdat deze zo clunky en kut is maak je snel fouten. Wanneer je aan het vluchten bent maakt dit je ontsnappingspoging des te spannender. Iets wat haast een metafoor is voor echt gevaar ; wil je vluchten, dan wil het niet zeggen dat jou dit zonder slag of stoot lukt.

    Daarbij ; Juist het te kort aan ammo vond ik een pluspunt in deze game. Games waarin je namelijk geen ammunitie hebt, geven je maar één mogelijkheid ; vluchten en verstoppen (Outlast, Slender etc.). Dit is altijd het antwoord op gevaar. Dit maakt dat gevaar op een gegeven moment niet eng meer is, je weet immers het antwoord op deze. Zo ook de games waarbij je ammo bij de vleet hebt.
    In RE geven ze je echter constant keuzes ; bewaar jij je ammo en vlucht je, of is dit het moment om je kruit te verschieten? Dit maakt het zoveel spannender, want wanneer zet je het nu daadwerkelijk in? Kun je deze in de toekomst aanvullen? Wat staat je qua gevaren nog te wachten? Juist het gebrek aan ammo geeft de gameplay zijn angstige charme. Je kunt je verweren, maar wat is het juiste moment.

    Maar om even terug te komen op je vraag waarom ik horror-games speel? Ik denk dat dit een combinatie is van nieuwsgierigheid naar wat ik tegen ga komen (horrorgames zijn 9 van de 10 keer gericht op het bovennatuurlijke, iets waar ik een fascinatie voor heb), ik ben benieuwd wat voor wezens, locaties en verhaallijnen er op mijn pad komen en hoe deze vormgegeven zijn. Daarnaast haal ik echt plezier uit het bang zijn in horror-games (net als bij het kijken van een horror-films). Het gevoel constant alert te moeten zijn omdat je onverwachte zaken tegen kunt komen is iets wat mij trekt. Geen idee waarom.

    Zo heb je bijvoorbeeld The Evil Within 2, een game die een volledige samenvatting is van alles waarvan ik geniet in horror-games ; minder ammo dan vijanden, prachtige abstracte en sfeervolle locaties en momenten, creatieve vormgeving in zowel omgeving als vijanden, fucking creepy momenten (spoiler; er waart een geest van een vrouw rond in bepaalde delen van deze 'open' wereld. Als ze in de buurt is hoor je haar neuriën via de speakers in jouw controller, heeft ze je ontdekt dan noemt ze via deze speakers de naam van jouw hoofdpersonage. Echt heel vet) en meerdere mogelijkheden om barre situaties door te komen. Pracht van een game, een echte aanrader.

    Dusss… het ligt je of niet, maar dit zijn mijn redenen om deze games te spelen.
  • @benjaminben

    Revelations zijn best wel goede delen, in de omgeving van RE5 en RE6 ging het meer richting de survival horror aspecten.
    Kleine ruimtes, weinig ammo, etc. Dus qua style moet je meer denken richting RE2/RE3, geloof ik.
  • @Ardyn

    Klinkt goed, ik denk dat ik ze maar eens een kans ga geven. Ff een saletje afwachten.

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren