1. Cliff Bleszinski laat art van niet-ontwikkelde games zien

Cliff Bleszinski laat art van niet-ontwikkelde games zien

Deze Boss Key-games hebben nooit het levenslicht gezien

Na het falen van Lawbreakers en Radical Heights moest Boss Key Games de deuren sluiten. Cliff Bleszinski, het hoofd van de studio, deelt op Twitter nu echter een paar projecten waar het bedrijf aan werkte.

Een van de drie Boss Key Games-projecten waaraan gewerkt werd heeft de codenaam 'Dragonflies', en Bleszinski beschrijft de setting als "feudalpunk". Spelers werken samen als ninja/samurai en ze bevechten zombies terwijl ze draken berijden. Bovendien konden spelers drakeneieren vinden en uit laten komen om zo nieuwe metgezellen te verkrijgen.

Ook laat Bleszinski weten dat ze met Dragonflies wilden leren van de fouten die gemaakt zijn bij Lair en Scalebound. Dit zijn games waar ook op draken gereden werd, maar die door critici teleurstellend werden gevonden.

Dragonflies

Ook werd er gewerkt aan DogWalkers, een VR-game waarin spelers tanks besturen die op honden lijken. Het spel is geïnspireerd op tanks in de Tweede Wereldoorlog. Overigens staat 'DOG' voor "Destructive Ordinance (on the) Ground".

Het spel zou volgens Bleszinski wat weg hebben van World of Tanks/Tokyo Wars, maar spelers moeten daarnaast ook hun tanks repareren. Bovendien is de lucht in het spel giftig, dus spelers moeten gaten in hun tanks snel dichten.

DogWalkers

Tenslotte vertelt Bleszinski over Donuts, een racegame die, net zoals DogWalkers, bedoeld was voor VR. In het spel zwemmen spelers rond in zwembanden en trachten ze als eerste over de finishlijn te dobberen. Bovendien kunnen spelers blikjes oppakken om te drinken (waarmee ze levenspunten terugkrijgen) of juist te schudden en te gooien naar tegenstanders. Het idee is dat spelers thuis in een zwemband zitten met een VR-bril op om een meeslepende ervaring te beleven.

Ook laat Cliff Bleszinski weten dat het spel een soort spirituele opvolger is van de arcade-game Toobin', waarin spelers ook racen in zwembanden en blikjes op kunnen pakken om te gooien.

Donuts

Tenslotte uit de gamebedenker zijn frustratie richting uitgevers. Volgens hem worden ontwikkelaars gedwongen iets te bedenken dat niet teveel lijkt op bestaande games, maar ook niet te uniek is omdat daar geen werkend financieel model voor is. "Ik heb respect voor uitgevers" oppert Bleszinski, "maar als een creatieveling is het frustrerend".

Dit artikel delen

Over de auteur

Arran Winmai Met veel liefde speel ik games als Horizon Zero Dawn, Dishonored en Fallout 3. Race- en sportgames zijn niet echt mijn ding, maar gelukkig zijn er genoeg andere genres!

Reacties

  • Wat een slechte titel zeg… Echt ongelofelijk.
  • Die gaat wel weer terugkomen….
  • Jammer dat die draken game er niet is gekomen, ziet er best vet uit. Extreem over de top maar-dragons-dus-boeie.

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord