1. Spelers kunnen haptic feedback PlayStation 5-controller uitschakelen

Spelers kunnen haptic feedback PlayStation 5-controller uitschakelen

Meer toegankelijkheidsopties op PS5

Gebruikers kunnen de de haptic feedback op de Dualsense-controller verminderen of uitschakelen.

Dat laat Sony weten in een update over de toegankelijkheidsopties van de PlayStation 5. Ook ondersteunt de console tekst-naar-spraak en Screen Reader, waarmee tekst kan worden opgelezen, ook zelf geschreven tekst via berichten. Deze feature was al deels aanwezig op de PlayStation 4, maar ondersteunt nu naast Engels ook Japans, Duits, Italiaanse, Frans en Spaans.

Verder kunnen spelers de knoppen configureren en voor het eerst kleuren corrigeren. Ondersteunde games bieden daarbij veelgebruikte settings als standaardoptie.

Eerder dit jaar werd The Last of Us: Part 2 geprezen om de ruim 60 toegankelijkheidsopties.

PS5

Dit artikel delen

Over de auteur

Reacties

  • Ik zou het niet doen denk ik.
    Hoe vet is het dat je zelfs regendruppels kan voelen als je een game speelt?
    Dit is toch een vorm van "Next gen" imo.
    Dus het maakt de beleving een stuk realistischer.
  • @TommieNL

    Inderdaad. Voor mij ook echt één van de redenen waarom ik heel benieuwd ben voor de release van de console.
  • @Mister Frowdo
    Kan me nog voorstellen dat je het per game zou bekijken. In pak m beet FIFA voegt het denk ik weinig toe en kan je misschien nog wat extra accuduur eruit slepen. (Sowieso benieuwd naar de eerste indrukken over batterijduur)

    Maar zeker in first party games zullen ze vette dingen ermee doen en zou ik het altijd aan zetten inderdaad.
  • Ik denk dat dit een waardevolle toepassing is bij het vissen. Dan voel je de controller realistisch bewegen bij het aanbrengen van het aas!
  • Ik ben vooral nieuwsgierig geraakt naar de haptic mogelijkheden. Zou best kunnen dat ik t milder zet, dat doe ik ook met force feedback in wat serieuzere stuurtjes. Bij dat laatste om t beetje heel te houden ook. Minder interessant vind ik de blaasmogelijkheid, dat vind ik veel te gimmicky, dat moet dan ineens in een game gepushed worden omdat t kan. touchpad vond ik bij ps4 niet overtuigend maar wie weet dat t beter kan nu? Hoe dan ook ik vind t wel een fraaie ding hoor, veel overtuigender qua look dan de console voor mij.
  • Krijgen we met het uitzetten van alle functionaliteit een fatsoenlijke batterylife bij een PS controller?
  • Ik verwacht dat veel third party devs er weinig gebruik van zullen maken na het eerste levels jaar van de PS5. Ik zal het vanaf dan wel uitzetten en hopelijk kan je nog meer uitzetten om batterylife te verbeteren. Ben al verwend met de Switch pro Controller met 40 uurtjes.
  • In amd's presentatie is bekend gemaakt dat de series x en series s de enige consoles zijn met volledige rdna2 chip

    Sony is rdna1 met feature addons
  • @Ichabod
    Is al lang ontkracht. Meer nog, cerny heeft rdna 2 en 3 mee helpen ontwikkelen. Schijnt dat sony zelfs sommige rdna3 features in de ps5 heeft voorzien.
    Daarbij wat heeft dat te maken met dit topic?
  • @Jowy totaal niets imo maar je kent 'm ondertussen wel.

    Kan je me ondertussen ook even een bron bezorgen die jouw bewering bevestigt? Vind 'k wel interessant.
  • En daar gaat dus de enige reden waarom PS4 controllers niet compatibel konden zijn met de PS5.

Plaats reactie

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.

Log in om te reageren