Activision wilde match making misbruiken om meer Supply Drops (Loot Boxes) te verkopen

Achtergrond | -

Magazine Rolling Stone heeft via een patent onthuldt dat Activision match making wilde misbruiken om Supply Drops te kunnen verkopen. In het patent staat de match making beschreven van onbekende spellen. Hierin komt naar voren dat Activision van plan was om, naast de match making op basis van score, ook de match making op basis van micro transacties (Supply Drop aankopen) te doen.

Het plan was om een junior speler het op te laten nemen tegen een ervaren speler met gekochte (Supply Drop) wapens. De hoop was dat de junior speler net zo goed zou willen worden als de ervaren speler en ook micro transacties (Supply Drops) zou gaan kopen om dezelfde wapens te krijgen en dit te bereiken.

Het match making systeem kijkt ook naar de voorkeuren van spelers. In een voorbeeld wordt aangegeven dat het match making systeem kijkt of de junior speler graag sniper rifles gebruikt en hem/haar dan tegenover ervaren snipers zet met gekochte (Supply Drop) snipers. Om er zo voor te zorgen dat de junior speler micro transacties (Supply Drops) zou gaan kopen.

Dit werkt natuurlijk ook aansporend voor de ervaren spelers met gekochte wapens. Het match making systeem zet spelers met gekochte (Supply Drop) wapens in games waarin deze wapens ontzettend effectief zijn, om zo de illusie te creëren dat ze een goede koop hebben gedaan en ze aan te sporen om meer micro transacties te doen (Supply Drops te kopen).

Activision heeft gereageerd op het bericht van Rolling Stone en zegt dit systeem niet geimplementeerd te hebben in hun titels. Bungie heeft ook gereageerd en zegt dat het systeem ook niet in Destiny 2 aanwezig is.

Bron: Rolling Stone

Geplaatst op 18 oktober 2017 om 20:51 door


Plaats een reactie


Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.