Adverteren op InsideGamer

"De grootste gamewebsite van de Benelux, waar core-gamers en minder fanatieke gamers samenkomen en informatie delen of vinden over de beste videogames."

Iedereen heeft ze in hun familie of vriendenkring, die ene persoon die altijd net wat meer weet over games en altijd beschikbaar is voor aankoopadvies. Op InsideGamer bereiken we er daar ruim 250.000 van. De community achter InsideGamer is zeer actief, heeft overal een mening over en is daarmee de graadmeter van het Nederlandse games-landschap. Tegelijkertijd is InsideGamer ook de instap voor die 350.000 minder fanatieke gamers die koopadvies wensen of overzichtelijk alles van een bepaalde game willen weten.

Waarom InsideGamer?

Voor merken en games die een massapubliek willen bereiken binnen een gaming-umfeld is InsideGamer het medium om in te schakelen. Dankzij innovatieve advertentiemogelijkheden biedt InsideGamer naast een groot bereik ook hoge attentiewaarde en weet zij via rich media en content-integraties de juiste snaar te raken. Tegelijkertijd is InsideGamer zeer efficiënt in het segmenteren en bereiken van specifieke gamers; advertentie uitingen kunnen zeer specifiek getarget worden op type game of topic.

Doelgroep InsideGamer

De doelgroep van InsideGamer bestaat uit zowel core-gamers als een brede groep gameconsumenten. Het interessante is dat beide doelgroepen zich op de website thuis voelen, maar wel een compleet andere mediaconsumptie hebben:

  • De core-gamers zijn een groep van circa 250.000 jonge mannen van 16-28 jaar oud. Zij zien gaming als belangrijkste hobby en lifestyle en zijn uiterst actief of InsideGamer, vooral op Homepage en Forum. Deze stevige communitykern maakt InsideGamer tot de grootste gamewebsite van de Benelux en zij voorzien de site van reacties, waarderingen en vele recensies. Het communiceren met deze doelgroep is echt maatwerk en vereist creativiteit;
  • De brede groep gameconsumenten is een groep van circa 350.000 mannen en vrouwen van 13-38 jaar die InsideGamer weten te vinden vanwege de compleetheid van de database en duidelijke en volledige informatie. Het communiceren met deze doelgroep is een kunst van het juiste bereik op te bouwen middels opvallende advertenties.

Advertising mogelijkheden

Op InsideGamer optimaliseren we onze advertentie-uitingen continu. De bezoektijd op onze pagina’s is extreem lang en daarmee dus ook de tijd dat de advertenties in beeld zijn. Wij geloven niet in het ‘door de strot drukken’ van uitingen zoals pre rolls die niet te skippen zijn of layers lastig te sluiten zijn.

Wij vinden dat de te plaatsen advertenties altijd een meerwaarde moeten zijn voor de bezoeker, onze site en de adverteerder. Alleen dan kan een campagne een succes worden. Daarom staan we erg open om samen met de adverteerder te experimenteren en originele uitingen te bedenken die op een positieve manier opvallen.

InsideGamer heeft daarom een aantal zeer opvallende en exclusieve uitingen beschikbaar om iedere doelgroep te kunnen raken:


PREMIUM: Radical €115,- CPM

Deze monster-uiting bestaat uit een Skin, een expandable Billboard en een HalfPage AD en kan zowel fixed op Home als CPM worden uit geserveerd. Deze uiting is vooral ook ‘premium’ omdat er geen campagne te zien zal zijn, wanneer deze positie niet gereserveerd is.

De uiting is standaard rich-media en wordt geheel op maat door ons gemaakt, geproduceerd en geoptimaliseerd (zit bij CPM tarief inbegrepen).

Uiteraard zijn er ook templates beschikbaar zodat externe reclamebureaus hier zelf mee aan de slag kunnen.


PREMIUM: Rectangle of Half Page AD €35,- tot €55,- CPM

Deze zeer nuttige en veelzijdige uiting is op hoge frequentie uit te serveren en is geheel in rich media gemaakt, waardoor er altijd trailers, social media plug-ins en andere effecten kunnen worden gebruikt om op te vallen.

Deze uiting is vooral ook ‘premium’ omdat er geen campagne te zien zal zijn, wanneer deze positie niet gereserveerd is.

Ook deze uiting wordt geheel op maat door ons gemaakt, geproduceerd en geoptimaliseerd (dit zit bij CPM tarief inbegrepen). Uiteraard is het wel mogelijk via onze rich media templates zelf aan de slag te gaan of een reclamebureau ervoor aan te stellen.


Mass advertising

Naast de premium uitingen hierboven heeft InsideGamer ook een aantal budget-oplossingen voor merken die minder getarget en minder opvallend te werk willen gaan. De mass-uitingen zoals leaderboards en rectangles onderaan de pagina’s kunnen voor een laag tarief worden gereserveerd. Deze uitingen zullen echter door de adverteerder worden aangeleverd en worden niet handmatig geoptimaliseerd.

Contact opnemen

Heeft u vragen, opmerkingen of wilt u een voorstel ontvangen? Neem dan contact met ons op. Of bel met Jordi Scholte, op het nummer +31 (0) 88 751 83 74.