Kabel & Aansluiting Topic

Level 23 99%

Nog 9 XP voor level 24

Omdat ik toch nog veel te vaak hoor van mensen dat ze geen idee hebben op wat voor manier ze hun console moeten aansluiten maak ik deze topic.

Er zijn in het verleden vaak vragen geweest over kabels voor beeld en geluid maar ik heb toch het idee dat mensen nog steeds op een zeer ondermaatse manier hun console op hun televisie, dan wel stereo hebben aangesloten.

Voordat ik nou hele verhalen begin over welke kabels het beste zijn voor welke console,vraag ik jullie gewoon het volgende.

Welke consoles heb je op je televisie aangesloten en op welke manier heb je dat dan gedaan? Twijfel niet aan jezelf als je denkt het niet goed te hebben gedaan,daar is deze topic nou net voor.

Mensen onderschatten de belangen van goede kabels voor hun consoles dus deel je ondervindingen met iedereen en ik weet zeker dat er een paar mensen blij gaan worden van de tips die hier gaan worden gegeven.

Level 42 98%

Nog 404 XP voor level 43

Momenteel een PlayStation 2 en een Sega MegaDrive. Ook m'n PC is aangesloten op de TV.

We hebben een B&O Avant 34" volgens mij (zoiets iig) met 2 AV aansluitingen. Op de eerste is m'n PS2 aangesloten, op de tweede m'n PC (via TV-out). De MegaDrive is via de bijgeleverde kabel aangesloten. Je moet een swich omzetten om te schakelen tussen MegaDrive en kabel.

Ik gok dat ik niets fout doe :7

Level 39 97%

Nog 506 XP voor level 40

Het is een beetje moeilijk te zeggen als je al die namen van aansluitingen/kabels/adapters e.d niet kent

Level 21 94%

Nog 370 XP voor level 22

M'n Xbox met een advanced scartkabel naar de TV, en een optische kabel vanaf de advanced scart naar m'n home theater system. Doe alles in princpe altijd met RGB-kabels. Heb een goeie TV met alle opties erop maar vrij weinig aansluitingen aan de achterkant. Zitten 3 scartaansluitingen op, gewone kabel/AV, en 2 tulp aansluitingen voor audio. Aan de zijkant zitten nog veel meer inputs maar daarvoor moet ik een soort van kastje openlaten staan (als ik een knop indruk komt er een klein kastje/uitsteksel aan de zijkant van m'n TV tevoorschijn), alleen dat staat een beetje lelijk vind ik.

Level 23 99%

Nog 9 XP voor level 24

Snappie je speelt je Megadrive op kabel signaal, in principe de ouderwetste manier om je console aan te sluiten. Je PlayStation2 heb je met een gewone scart kabel aangesloten, wat gelijk staat aan 3 pins (geel,wit,rood).

Koop voor je Megadrive en PlayStation2 een rgb kabel.

Kijk welke ingang je rgb scart is en sluit deze dan daar op aan.

Hetzelfde geldt misschien voor phobos, heb je wel je rgb kabel in de juiste scart port gedaan?

Bloemkool vertel dan gewoon je situatie, welke kleuren van kabels of welke consoles heb je?

Level 21 94%

Nog 370 XP voor level 22

Don't worry, hier staat altijd alles goed aangesloten. ;) :)

Level 11 99%

Nog 4 XP voor level 12

4 consoles een versterkertje 2 boxen en een TV-tje. In de versterker zitten 4 kanallen waarin rood en wit zitten (van de scart) en in mijn TV doe ik het gele stekkertje. Maar mijn boxen zijn een beetje fucked up, dus het wordt tijd om nieuwe te kopen.

Level 23 99%

Nog 9 XP voor level 24

En hoe heb je je 4 consoles op je tv aangesloten karst?

Level 42 98%

Nog 404 XP voor level 43

Koop voor je Megadrive en PlayStation2 een rgb kabel.

Ik koop helemaal niets :S tenzij je me er geld voor geeft :|

Ik snap wel hoe ik een console moet aansluiten. Heb wel meer electronische apparatuur die kabels hebben hoor ;)

En snap ook wel dat het een scart kabel is.

Ik denk dat deze topic niet voor mij bestemt is :S :P :]

Level 23 99%

Nog 9 XP voor level 24

Nou ik denk het wel want volgens mij zit jij met je PlayStation2 niet op rgb te spelen of wel snappie?

Level 21 94%

Nog 370 XP voor level 22

"Ik koop helemaal niets tenzij je me er geld voor geeft "

Het maakt natuurlijk niet voor iedereen wat uit. Zelf heb ik liever altijd de goeie kabels erbij, maar ik zie geen wereld van verschil ertussen (alleen als je ze naast elkaar zet). En dat er meer & beter opties beschikbaar zijn, betekend niet dat iedereen op een les daarin zit te wachten.

Level 23 99%

Nog 9 XP voor level 24

En zo is het voor mij wel weer een verschil van dag en nacht.

Je hebt zoveel geld uitgegeven aan een console,games,memory card,extra controller en noem maar op en dan zou je wel genoegen nemen met kwalitatief inferieur beeld.

Level 21 94%

Nog 370 XP voor level 22

Inferieur misschien, maar niet slecht. Is ook voor een groot gedeelte afhankelijk van je TV. Toen ik hiervoor nog op m'n oude Philips TV RGB-kabels gebruikte merkte ik het verschil niet altijd op. Sommige dingen zagen er ietsjes scherper uit maar het verschil was verwaarloosbaar. Op m'n huidige TV zit er wel een duidelijker verschil in waardoor ik meer zoiets heb van dit rechtvaardigt de prijs voor zo'n kabeltje. Als liefst zou ik alles op een goeie VGA box spelen maar dat is gewoon geen optie.

Level 23 99%

Nog 9 XP voor level 24

Ach over een paar jaar heb je een HD tv met VGA aansluiting dan ben je meteen klaar.

Is alles progressive scan en zul je eindelijk eens zien hoe je consoles hoort te spelen.

Level 21 94%

Nog 370 XP voor level 22

Da's waar. ;) Progressive scan schopt kont. Heb het maar 1x gezien maar vond het erg indrukwekkend, alles zag er zoooooo veel beter uit.

Level 19 90%

Nog 530 XP voor level 20

Een Xbox met een advancec scart kabel. Mijn TV heeft maar een enkele aansluiting. TV beneden, waar hij ook wel eens staat heeft volgens mij alle mogelijke aansluitingen. Nog tips?

Level 29 94%

Nog 692 XP voor level 30

Ik heb 1 SCART aansluiting achter op m'n tv. Daarop heb ik een (volgens de verpakking RGB ondersteunende) splitter in zitten, met daar een Xbox, PS2 en Cube op aangesloten. (Alle 3 met RGB kabel) Ik twijfel er alleen aan of die splitter wel echt RGB ondersteunt, want ik zie strepen op bijv. grote blauwe vlakken die er niet horen. :S

Level 11 99%

Nog 4 XP voor level 12

En hoe heb je je 4 consoles op je tv aangesloten karst?

Iedere keer van stekkertje wisselen. Het leven is zwaar.

Level 42 98%

Nog 404 XP voor level 43

Nou ik denk het wel want volgens mij zit jij met je PlayStation2 niet op rgb te spelen of wel snappie?

RGB kabeltje ja. Maar ik denk niet dat ik voor de PS2 zo'n speciaal kreng ga kopen (naam kwijt). Had ik voor de PSX wel, maar dat was voornamelijk om 'Amerikaanse' spellen te spelen :)

Ow en just for the record: ik weet misschien al die namen van de kabels niet, maar ik weet wat ik doe. Maak je maar geen zorgen om mij, als het huis affikt zal het komen omdat er vonken uit de open haard kwamen, niet uit de TV/PS2/PC :P

Level 18 89%

Nog 488 XP voor level 19

Een Blaze scartkabel op mijn PS2.

Moderator
Level 38 99%

Nog 185 XP voor level 39

Ik heb mn Xbox met advanced scart en via optisch op mn surround. En aan gezien ik maar 1 scart ingang heb en te lui ben om elke keer achter de tv te kruipen stop ik mn PS2 en GC gewoon met de gele tulp in de voorkant en dan de witte en de rode tulp in mn surround.

Redacteur
Level 29 97%

Nog 379 XP voor level 30

Ik heb een TV met 1 scart aansluiting. Op de scartaansluiting heb ik een scart-verdeler staan, en daarop heb ik 5 consoles aangesloten. Xbox, Gamecube, PAL Saturn, JAP Saturn, N64.

Administrator
Level 41 96%

Nog 906 XP voor level 42

Xbox en Cube via RGB kabel

SNES, NES, Megadrive en Saturn zijn aangesloten via TV kabel.

N64 via de 3 tulpstekkertjes maar die ligt eruit. Ik heb maar 2 scartingangen.

Level 34 98%

Nog 310 XP voor level 35

Me Cube met offciele RGB kabel aangesloten op een RGB Scart poort. Daarnaast heb ik mijn audio op zowel TV als Radio/Stereo waardoor ik geen splitter en/of 3rd pary RGB kabel hoefde te kopen.... Beter kan gewoon niet (ja, ok optisch maar dat ondersteund mijn Stereo niet :P)

Level 19 96%

Nog 210 XP voor level 20

Hoe duur kost eigenlijk een kabeltje waardoor je 2 consoles in je TV kan doen?

Om een reactie te kunnen plaatsen moet je ingelogd zijn.