Kabel & Aansluiting Topic

Level 34 98%

Nog 310 XP voor level 35

Nee maar het hele verhaal van 100 hz klopt niet want dat heeft niets met de snelheid van een spel te maken.

Het enige wat 100hz tv's met games te maken hebben is dat je soms met rgb een kleine afwijking ziet en je er geen lightgun games op kan spelen.

TV's kunnen 100 hz hebben. Spellen zenden echter maximaal 50 (of 60) hz uit. Ik zie nergens staan dat ik zeg spellen langzamer draaien.... Enige wat ik zeg is dat het 100 hz totaal geen zin heeft qua gaming (op dit moment, je weet niet wat de toekomst natuurlijk met zich mee brengt...) omdat consoles toch maximaal een 60 hz signaal uitzenden...

Level 13 88%

Nog 293 XP voor level 14

Alles aan de ene RGB ingang aan me TV dankzij een RGB splittertje met schakelaar.

Aan de andere scart ingang (zonder RGB) hangt me N64, aangezien de N64 zonder mod (en de mijne is niet gemod) toch geen RGB ondersteunt, mag die daar aan hangen ^^D

Voor de rest alle consoles aan een RGB snoer op het RGB splittertje, m.u.v. me JPN Cube die hangt aan S-Video Kabel (NTSC signaal naar RGB signaal kabels zijn vrij prijzig en vond ik eigenlijk de moeite niet (prijzig bedoel ik: 50 engelse ponden).

Uiteraard voor de XBox het Advanced snoer (dolby 5.1 :7 ), maar dat snoer werkt om een reden die mij nog compleet onbekend is niet meer, geen beeld en geen geluid (moet MS er nog steeds over bellen)

Level 22 93%

Nog 504 XP voor level 23

Nee maar het hele verhaal van 100 hz klopt niet want dat heeft niets met de snelheid van een spel te maken.

Het enige wat 100hz tv's met games te maken hebben is dat je soms met rgb een kleine afwijking ziet en je er geen lightgun games op kan spelen.

Je kan wel degelijk lightgun games spelen op een 100Hz tv (zolang het maar een CRT is). Natuurlijk moet je dan wel een moderne lightgun in huis halen.

Zelf heb ik mijn consoles als volgt aangesloten op de tv:

PS2-> Component (+optical)

XBX-> Component (+optical)

NGC-> Component

DC-> VGA

en mijn andere consoles heb ik niet meer aangesloten omdat ik daarvoor nog geen geschikte kabels heb voor m'n tv. (heb voornamelijk rgb kabels voor die console's maarja dat pakt me tv niet)

op dit moment moet ik ook alsmaar kabels omwisselen (heb 2 component en 2 optical ingangen) ik ben van plan om later dit jaar de systemselectorpro te kopen van pelican. en het kleine beetje beeld verlies neem ik voor lief.

Level 24 93%

Nog 599 XP voor level 25

Ik ben misschien van plan om binnenkort een console te kopen (weet nog niet welke), maar ik heb een vraag over het aansluiten daarvan.

Mijn TV heeft 2 scartingangen, maar die worden allebei al gebruikt door de DVD speler en de videorecorder.

Ik heb niet echt zin om iedere keer die scartsnoeren te gaan verwisselen, als ik wil gaan gamen, dus hoe kan ik dit het beste oplossen? Is er misschien een speciaal apparaat dat ervoor zorgt dat je een extra scartingang krijgt (een soort verlengsnoer dus)?

Level 15 97%

Nog 78 XP voor level 16

Ik had dat probleem eerst ook. Toen heb ik zon doosje gekocht die van 1 scart ingang, 3 scartingangen maakt. Werkt voor geen flikker, de kwaliteit is dan minder. Gewoon die videorecorder eruit flikkeren die gebruik je toch niet meer.

Level 23 99%

Nog 9 XP voor level 24

Robert ik neem aan dat je weet hoe je progressive scan krijgt bij gamecube spellen?

Edit:of heb je een europese dan gaat dat verhaal niet op natuurlijk.

Level 3 95%

Nog 7 XP voor level 4

Ik ben misschien van plan om binnenkort een console te kopen (weet nog niet welke), maar ik heb een vraag over het aansluiten daarvan.

Mijn TV heeft 2 scartingangen, maar die worden allebei al gebruikt door de DVD speler en de videorecorder.

Ik heb niet echt zin om iedere keer die scartsnoeren te gaan verwisselen, als ik wil gaan gamen, dus hoe kan ik dit het beste oplossen? Is er misschien een speciaal apparaat dat ervoor zorgt dat je een extra scartingang krijgt (een soort verlengsnoer dus)?

Probleem had ik ook, eerst een goedkope scart splitter box gekocht, dit werkte niet echt omdat als je meerdere kabels aanloot de beeldkwaliteit erg achteruit ging.

Later bij mediamarkt gekeken heb daar een perfecte scart box gekocht, geen kwaliteits verlies, op een knopje drukken om te selecteren welke kabel je wil gebruiken. Over het algemeen zijn die boxjes behoorlijk prijzig. Die van mij koste al 40 euri voor 3 extra uitgangen + ondersteuning RGB signaal. Maar zeker het geld waard.

Level 22 93%

Nog 504 XP voor level 23

Robert ik neem aan dat je weet hoe je progressive scan krijgt bij gamecube spellen?

Edit:of heb je een europese dan gaat dat verhaal niet op natuurlijk.

precies ik heb een europese cube dus helaas geen progressivescan voor mij, evenals met de xbox (echt waarom moesten ze die features nou weer skippen). Heb echter wel weer een US PS2 :) heb er op dit moment nog maar 1 game voor die progressive scan ondersteund (ATV2)

Level 23 99%

Nog 9 XP voor level 24

Europese Xbox is gewoon progressive hoor

Level 22 93%

Nog 504 XP voor level 23

Europese Xbox is gewoon progressive hoor

waar zijn de hdtv menu's dan verstopt :S

Level 28 92%

Nog 847 XP voor level 29

Akihabara, heb jij een tip welke kabel ik het beste voor mijn Ps2 kan kopen, zodat de beeldkwaliteit niet achteruit gaat maar ik wel op 60 hertz kan spelen. Als ik nu op 60 hertz wil spelen is mijn beeld vaak zwart-wit of doet hij het gewoon niet.

Level 23 99%

Nog 9 XP voor level 24

Guidfriet gewoon nieuwe tv kopen die rgb ondersteunt

Level 28 92%

Nog 847 XP voor level 29

Guidfriet gewoon nieuwe tv kopen die rgb ondersteunt

Dat kan natuurlijk ook :) Zal eens gaan sparen.

Level 24 93%

Nog 599 XP voor level 25

Sorry voor de kick, maar heb een vraagje. Die Xbox heb ik toch maar niet gekocht. Ik ga morgen in plaats daarvan een SNES kopen. Kan iemand uitleggen hoe ik dat ding moet aansluiten, want ik heb begrepen dat het niet via scart kabels gaat. A

Alvast bedankt :)

Level 23 96%

Nog 249 XP voor level 24

Sorry voor de kick, maar heb een vraagje. Die Xbox heb ik toch maar niet gekocht. Ik ga morgen in plaats daarvan een SNES kopen. Kan iemand uitleggen hoe ik dat ding moet aansluiten, want ik heb begrepen dat het niet via scart kabels gaat. A

Alvast bedankt :)

Als de benodigde kabels erbij zitten is het appeltje-eitje.

Er zit een draad bij van de snes naar de tv....dit is een kabel met aan het einde een splitter waarvan 1 deel in je tv gaat (de aansluiting voor de kabel-tv..jeweetwel, waar de zenders in gaan), en op het andere eind van die splitter steek je dan de kabel waar de zenders uitkomen in.

---|- tv uitgang voor kabel

---|:: waar zenders uitkomen

::|---|- <-- snes geval, waarbij dus onderaan een kabel de snes in gestoken dient te worden

normale situatie is dan ---|- ::|---

De nieuwe situatie wordt ---|- ::|---|- ::|---

Als je het ziet begrijp je het meteen =P Ik leg het misschien wat ingewikkeld uit.

Level 24 93%

Nog 599 XP voor level 25

Dus als ik het goed begrijp kan ik de snes er niet in blijven zitten als ik tv wil kijken?

Level 23 96%

Nog 249 XP voor level 24

Dus als ik het goed begrijp kan ik de snes er niet in blijven zitten als ik tv wil kijken?

Juist wel.

Hij sluist de informatie als het ware door

Zenders <--- Splitter ---> TV

>>>>>>>>>>>> |

kabel snes splitter |

>>>>>>>>>>>> |

......................... SNES

Het kan wel soms zo zijn dat je een licht verlies van signaal krijgt..een beetje ruis op de tv bij gewoon tv kijken..maar dat valt vaak te verhelpen met een versterker bij je contactdoos plaatsen of iets dergelijks.

Level 28 92%

Nog 847 XP voor level 29

Jawel, bij mij zit er, zoals Neko ook al zegt, op het uiteinde een splitter. Aan de ene kant steek je je kabel, de andere kant van de splitter stop je in de tv. Alleen als je de SNES aan hebt staan stoort de boel heel erg. Maar de SNES hoeft niet elke keer eruit worden gehaald om tv te kunnen kijken.

EDIT: Neko, je was me voor :)

En die lichte ruis heb ik ook, maar ik heb er nog een extra splitter opzitten omdat er ook nog een NES op mijn tv aangesloten is. Ik denk alleen dat wanneer ik de boel via de video aansluit misschien wel verholpen is.

Level 23 99%

Nog 9 XP voor level 24

Gewoon Amerikaanse snes kopen met rgb kabel ben je klaar

Europese snes sucks en met de kabel spelen is helemaal sloeberig

Level 24 93%

Nog 599 XP voor level 25

Argh! Ik probeer mijn SNES net aan te sluiten, en alles ging prima, totdat ik het kanaal ging zoeken waar ik op moest spelen. Nou had de SNES nog geen scart aansluitingen, dus zoeken bij de AV dingen had niet veel zin. Dus ik ging alle kanalen afzoeken die ik had, maar geen van allen was de goeie. :S

Kan het misschien zo zijn dat de splitter kapot is, en dat er daarom geen signaal doorkomt?

Ik zal proberen uit te leggen wat ik heb gedaan.

Er was 1 kabel met een adapter eraan. 1 uiteinde (zo'n blauw ding) ging in de SNES, en het andere deel in het stopcontact.

De andere, met de splitter, ging in de RE Out uitgang van de SNES. Vanaf daar ging hij naar de muur (waar de antenne zit). De TV kabel die daar eerst zat (zo'n wit ding) die ging in de splitter.

De SNES kon ik gewoon aanzetten, want het lampje branden.

Kan iemand mij aub helpen? Plieeeeeeeeeeeeeeees! :P

Level 16 97%

Nog 113 XP voor level 17

Als je een N64 of een NGC hebt moet je gewoon de AV-kabel daarvan in je SNES stoppen. Handiger dan zo'n RF-adapter en als je nog een SCART-block bij je kabel hebt kun je hem ook gewoon in een SCART ingang stoppen.

Level 23 99%

Nog 9 XP voor level 24

Jongen je neemt toch geen genoegen met een kabel aansluiting hou toch op.

Gewoon zoals Derek zegt dan maar 3 pins en later een rgb kabel kopen maar met je kabel doen is echt weer zo vreselijk niks gewoon....

Level 16 97%

Nog 113 XP voor level 17

Via een RF-adapter spelen is inderdaad niks. Dan heb je de hele tijd vage strepen die van boven naar beneden komen. Zo kun je niet normaal een spel spelen. Zo'n Nintendo AV-kabeltje kun je makkelijk voor een paar euro kopen, maar waarschijnlijk heb je er al één.

RGB-Kabel heeft volgensmij geen zin om op een SNES aan te sluiten. Of je moet hem op een bepaalde manier ombouwen, maar daar heb ik geen verstand van.

Level 24 93%

Nog 599 XP voor level 25

Dus als ik het goed begrijp kan ik een AV-kabeltje kopen. En als ik die aansluit dan moet ik het via een AV kanaal kunnen spelen?

Maar aan de achterkant van de SNES zit geen AV-ingang, dus het moet een speciale zijn neem ik aan?

Level 16 97%

Nog 113 XP voor level 17

Jawel, er zit wel een AV uitgang in. Links van de RF Out zit 'ie. Multi Out staat erop. Daar kun je gewoon een Nintendo AV kabel instoppen. Het maakt niet uit of je een SNES, N64 of NGC AV-kabel gebruikt. Dan kun je inderdaad via het AV kanaal spelen.

Zo een moet je hebben: http://www.play-asia.com/paOS-13-71-24-70-13g-4-5-15-av%2Bcable.html

Om een reactie te kunnen plaatsen moet je ingelogd zijn.

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.