Kabel & Aansluiting Topic

Level 24 93%

Nog 599 XP voor level 25

Die kun je neem ik aan gewoon los in de winkel kopen?

Level 16 97%

Nog 113 XP voor level 17

Lijkt me wel ja. Zal wel de NGC versie zijn dan. En anders moet je Nintendo gewoon even bellen. Die hebben er vast ook wel eentje voor je liggen.

Level 8 85%

Nog 143 XP voor level 9

Vraagje aan alle techneuten hier; waarom krijg ik zwart beeld (wel geluid) als ik met m'n officiële Nintendo Gamecube RGB kabel N64 of Snes spellen probeer te spelen? Hij werkt perfect op de GC, maar ik dacht dat ie ook compatibel was met de N64 en Snes? Hij geeft wel gewoon beeld als ik 'em in de niet-RGB scart ingang van de tv stop. Vreemd genoeg werkt ie ook gewoon op m'n Amerikaanse Snes...

Verder, welke merken zijn aan te raden als het om PS1/2 RGB kabels gaat?

Level 16 97%

Nog 113 XP voor level 17

Het zal wel gewoon komen, omdat de SNES en N64 geen RGB ondersteunen. Wel vreemd dat je US SNES dan weer wel met die RGB kabel werkt. Waarschijnlijk heeft Nintendo bij de Europese apparaten een of andere lock erop gezet ofzo. De consoles zijn wel te modden zodat ze RGB aan kunnen, maar ik zou zelf niet weten hoe dat moet en waar je instructies kunt vinden. En anders wordt het maar weer een standaard AV kabeltje.

Zelf heb ik voor m'n PS2 een RGB kabel van Blaze. Een doorzichtig blauwe kabel met nog extra audio-uitgangen zodat hem op m'n stereo aan kan sluiten. De kabel werkt perfect en heeft ook nog een switch waardoor je normaal DVD's kunt kijken zonder het groende beeld dat je anders zou krijgen.

Deze is het; de ultimate scart cable van Blaze. http://www.dimensionplus.nl/link.asp?pid=360014

Level 18 89%

Nog 488 XP voor level 19

Grappig genoeg doet de officiële NGC RGB kabel het wel op mijn geleende PAL SNES. Heel vreemd.

Over de PS2 RGB kabel van Blaze ben ik zelf niet zo over te spreken. Heel af en toe krijg ik paarse beeldverschijnselen en ook nog eens van links naar rechts 2 lichte verticale strepen op mijn TV. Voor de rest is de kwaliteit goed. Maar men kan beter meer geld in een officiële RGB kabel steken. Bij 3th party kabels heb ik daar meestal gezeik mee.

Level 23 99%

Nog 9 XP voor level 24

Pal snes kan nooit op rgb, amerikaanse snes wel.

Level 8 85%

Nog 143 XP voor level 9

Grappig genoeg doet de officiële NGC RGB kabel het wel op mijn geleende PAL SNES. Heel vreemd.

Zit de kabel wel in de RGB ingang van je TV? Bij mij geeft ie ook gewoon beeld als ie in een andere SCART ingang zit, maar dan is de beeldkwaliteit natuurlijk wel geen RGB.

Pal snes kan nooit op rgb, amerikaanse snes wel.

Jammer, aangezien we in Europa toch wel RGB als een standaard functie mogen verwachten. Lijkt erop dat ze dus gewoon de Snes en N64 zo goedkoop mogelijk wilden produceren. Zal The Nintendo Difference wel zijn ofzo...

Zijn er behalve de Ultimate RGB kabel van Blaze nog andere aan te raden RGB kabels voor de PS2?

Level 18 94%

Nog 286 XP voor level 19

Ik heb een tijd geleden een cheap-ass RGB kabel (PS2) van een dollar of 5, 6 gekocht en merkte al een aanzienlijk verschil. Als of er een gordijn van vaagheid voor mijn beeldscherm verdween.

Level 14 88%

Nog 331 XP voor level 15

Ik heb 12 Multimedia apparaten aangesloten op mijn tv met 1 scart ingang. Ik heb 2 RGB/scart/AV splitter met 3 RGB scart aansluitingen, 2 AV tulp ingangen, en 1x AV tulp output(om geluid om stereo/pc aan te sluiten o.i.d.).

Ik heb op blok 1 mijn Xbox(AV kabel), Panasonic Q Gamecube(Panasonic RGB scart kabel), PS2(RGB), Dreamcast(RGB), NES (AV) en SNES(RGB) aangesloten. Van dit alles de audio omgeleid naar mijn pc met 5.1 surround setje. Zodoende heb ik heel goed geluid om die 5 apparaten.

Verder heb ik op het andere splitblok mijn N64(AV), Saturn(RGB), DVD Speler(AV), CDI-speler(RGB) en PSX(RGB) aangesloten. Tevens een videorecorder aangesloten via de antenne/kabel ingang.

Zo heb ik dus bij de apparaten die ik het meest gebruik goed geluid, vrij goede beeldkwaliteit en hoef ik niet steeds kabels te wisselen maar kan ik gewoon selecteren welk apparaat ik wil gebruiken. Ik hoef alleen kabels te wisselen waneer ik een van de andere 5 apparaten op het andere splitblok wil gebruiken.

Het heeft me vrij veel $ aan bekabeling gekost, maar het is het zeker waard :)

Level 23 99%

Nog 9 XP voor level 24

Ik heb op blok 1 mijn Xbox(AV kabel)

De horror

Level 14 88%

Nog 331 XP voor level 15

? o_0

Level 23 99%

Nog 9 XP voor level 24

Hoe kan je nou een Xbox op een AV kabel aangesloten hebben man?

Level 14 88%

Nog 331 XP voor level 15

Met een AV kabel, man ;)

Level 16 97%

Nog 113 XP voor level 17

Hij bedoelt dat het zonde is dat je zo'n matig beeld hebt voor de XBox, omdat je hem met een AV kabel aan hebt gesloten. Ik kan hem geen ongelijk geven.

Als ik jou was zou ik die SNES op AV aansluiten en je Xbox op RGB.

Level 14 88%

Nog 331 XP voor level 15

Ja, dat is ook wel zo, maar ik heb prima beeld(niet geweldig, maar gewoon ok) en de RGB kabel die ik heb voor mijn Xbox geeft strepen. Vandaar dat ik het nu ff zonde vind om een nieuwe Xbox RGB kabel te kopen.

Level 16 97%

Nog 113 XP voor level 17

Ik heb die officiele RGB kabel. Kostte wel wat, maar werkt perfect.

Redacteur
Level 29 97%

Nog 379 XP voor level 30

Ik heb die officiele RGB kabel. Kostte wel wat, maar werkt perfect.

Yup, toen ik mijn Xbox kocht nam ik er meteen een Advanced RGB Scart Cable bij... Kostte wel 35 euro, maar vergeleken met de standaard AV kabel is de officieele RGB kabel superieur.

Level 18 94%

Nog 282 XP voor level 19

uhm...wat issut verschil?

Level 12 87%

Nog 269 XP voor level 13

tv 1

scartsplitter

ps1 ps2 gamecube xbox dreamcast

megadrive snes

en mijn pc

tv 2

n 64

pc

gamegear

en dat was het

Level 23 99%

Nog 9 XP voor level 24

uhm...wat issut verschil?

Ben je nou te lui om de topic te lezen of ben je blind?

rgb kabel maakt je beeld gewoon mooier houd het daar maar gewoon op.

Level 12 87%

Nog 269 XP voor level 13

Akihabara decepticons zijn de shit :D

Level 22 91%

Nog 650 XP voor level 23

Een tijdje geleden heb ik deze oude TV (of monitor hoe je het ook wilt noemen) speciaal voor multieplayergames aangeschaft.

Ik heb de xbox en de gamecube gewoon met de standaardkabels (die je er bij krijgt) aangesloten. Omdat de TV geen scart ingang heeft heb ik de kabels voor geluid en video (met een plugje) gewoon los aangesloten op de tv. Alles werkt gewoon goed alleen is de kwaliteit van het beeld niet optimaal doordat het scherm zo groot is. Daarom wil ik beide consoles met RGB kabels aansluiten. Op internet kon ik echter alleen rgb kabels met zo'n scart geval dr op vinden. Weet iemand waar ik voor mijn tv goede RGB kabels voor mn Xbox+ gamecube kan vinden of weet iemand een andere manier om de kwaliteit van het beeld iets beter te krijgen??

ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is :)

Level 16 97%

Nog 113 XP voor level 17

Dat beeldscherm ondersteund geen RGB aan die foto te zien. Het zou ook weinig zin hebben om er dan op een of andere manier toch een RGB kabel op aan te sluiten. Dan zou je geen beter beeld krijgen. Zo te zien kun je er wel een VGA kabel aansluiten. Ik heb alleen geen ervaringen met het VGA beeldkwaliteit van de NGC en Xbox.

Level 22 91%

Nog 650 XP voor level 23

en dit dan?

Level 16 97%

Nog 113 XP voor level 17

Die had ik niet gezien op de foto. Het zou kunnen dat je daar een RGB kabel op aan kunt sluiten met een soort adaptertje, maar dat durf ik je niet met zekerheid te zeggen.

Om een reactie te kunnen plaatsen moet je ingelogd zijn.

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.