Satanisme

Level 25 98%

Nog 141 XP voor level 26

Wat vinden jullie van dit geloof (als het zo genoemd mag worden teminste).

Ikzelf heb me hier niet erg in verdiept en ik ben ook zeker niet van plan om mezelf met deze onzin te gaan vervelen, maar ik lees af en toe wel eens iets over dit, dus ik dacht toch maar eens even ''Satanisme'' in te tikken op Google en dan kwam ik op deze site.

http://www.churchofsatan.com

Hoe dom... een beetje een geloof gaan bedenken over de slechte kant van de mensen en dan jezelf te vereren als goddelijk... Ikzelf heb ook geen godsdienst ofzo, maar toch vind ik dat dit soort wel erg stupid is.

Ik heb ook wel eens gezien dat ze kinderen zouden hebben opgeoverd of andere wrede dingen aan het doen waren. Hun ontkennen zoiets natuurlijk, maar je kan mij niet wijsmaken dat die lui normaal zijn.

Maarja iedereen heeft een eigen wil en iedereen kan doen wat hij zelf wil, maar wat vinden jullie hier nu van? Hoe kijken jullie tegeover het Satanisme en het aanbidden van Satan?

Kortom laten we hier eens even gaan discuseren over Satanisme.

Level 26 96%

Nog 382 XP voor level 27

Vrijheid van godsdienst.

Als mensen zich goed voelen in het satanisme mogen ze dat gerust doen. Ik weet er zelf niet zo erg veel over.

Hoe dom... een beetje een geloof gaan bedenken over de slechte kant van de mensen en dan jezelf te vereren als goddelijk...

Als je zo gaat redeneren is alles wel dom. Het christendom is dan dom omdat ze God vereren, de Islam is dan dom omdat ze Allah vereren. Ik vind je nu een beetje vooroordelig

Ik heb ook wel eens gezien dat ze kinderen zouden hebben opgeoverd of andere wrede dingen aan het doen waren. Hun ontkennen zoiets natuurlijk, maar je kan mij niet wijsmaken dat die lui normaal zijn.

Waar heb je dat gezien (bron?)? En dat laatste zinnetje "maar je kan mij niet wijsmaken dat die lui normaal zijn", wat is "normaal"? Is "normaal" wat de maatschappij maakt? Zijn religieuze dingen niet "normaal"? Zijn mensen die hoofddoekjes dragen of een ketting met het kruis of die hun kinderen religieus opvoeden ook niet "normaal"?

Level 19 93%

Nog 367 XP voor level 20

naja....je kan het ook zien als een Yin-Yang iets...ALS het christendom en Jodendom en het Islam 'goed' zijn, dan zou er toch ook iets 'slechts' moeten zijn...ik neem aan dat de mensen uit dit geloof het ook zo KUNNEN zien...iets moet slecht zijn, dus waarom nie hun?? verder heb ik gehoord dat ze de macht over anderen moet hebben...misschien vinden ze dan ook leuk...tja....

ieder stapt in zn eigen bootje

Level 16 96%

Nog 149 XP voor level 17

Je moet je wel eerst verdiepen in een geloof voordat je kunt gaan oordelen. Die satanisten zullen ons als het kwaad zien, in ieder geval zijn wij hun tegenpolen. Hun zien ons precies hetzelfde als wij hun zien.

Level 24 95%

Nog 374 XP voor level 25

Het zal wel niet een reactie zijn die de discussie boeiender zal maken, maar eerlijk gezegd vind ik satanisme niet echt een interessant gespreksonderwerp. In principe zul je nooit te maken krijgen met satanisten en zul je nooit last van ze ondervinden, dus dan zie ik niet in waarom iemand een probleem met ze zou kunnen hebben.

Level 35 97%

Nog 444 XP voor level 36

Omdat de kans dat je ooit in aanraking met terroristen komt erg klein is, maar intussen wel de olieprijzen huizenhoog zijn.

^ Ik ben moe ^

------------------

Ik interesseer me niet zo in Satanisten. Ik wil er niks mee te maken hebben. Ik vind het een waardeloze 'godsdienst'. Maar goed, zonder kwaad geen goed. Is volgens mij iets wat onder jongeren vooral populair is volgens mij.

Level 43 99%

Nog 79 XP voor level 44

Hmmm dat satanisme niet best is lijkt me wel duidelijk. Die ene website doet z'n uiterste best om het zo positief mogelijk te doen lijken, ga er maar vanuit dat het in werkelijkheid een stuk erger is.

Bakura, wat voor samenleving denk je dat je krijgt met alleen maar satanisten? Het zijn ongelofelijke egoisten, en dat is nog het minst erge. Vroeger stonden satanisten er om bekend dat ze hun kinderen levend verbrandden, als offer aan Baal. Sounds good, dunnit?

Nu kun je zeggen: "Wie zegt dat het slecht is om kinderen levend te verbranden? Dat is jouw opvatting, zij denken er misschien anders over".

Het is een slechte levensstijl, omdat het een slechte samenleving op zou leveren.

EDIT: typo's removed.

Level 60 99%

Nog 373 XP voor level 61

Beetje Satan vereren dan ben je toch fucking ziek in je hoofd. Waarom zou je nou het kwade gaan aanbidden.

Stelletje freaks die mensen of dieren offeren. Die Ghotics zie je ook vaak met al die duivelsterren op hun kleding en omgekeerde kruizen enzo.

They should lock these sick freaks up and throw away the keys! :O

Level 10 98%

Nog 27 XP voor level 11

Baal is toch een oud Babylonische god? Heeft toch in principe weinig met satanisme te maken maar meer met een oude en uitgestorven religie.

Mja satanisten zijn echt een stelletje sick fucks, beetje interessantdoenerij.

Al die domme fake gothics en pubers die zo graag alternatief willen zijn die met omgekeerde kruizen en omgekeerde pentagrammen lopen zijn echt dom -_- beetje je opa en oma choqueren lachen hoor.

Ik ben t wel met NG eens (:P volgens mij ook voor het eerst) tis wel wat erger dan ze je willen laten denken.

Level 13 97%

Nog 58 XP voor level 14

Kijk nu loopt iedereen wel roepen dat het satanisme zo slechts is omdat ze kinderen offeren, maar dat is niet meer dan de extreme kant van het geloof. In het christendom/islam heb je ook mensen die terroristische aanslagen plegen maar om dan maar meteen aan te nemen dat iedere christen of moslim dat doet, dat gaat toch ook iets te ver. Helaas leven we in een maatschappij waar de media de volksgedachte bepaalt dus wordt het satanisme als dusdanig omschreven, en het volk loopt er als kip zonder kop achteraan.

Ik vind dat als mensen in het satanisme geloven, je ze daarin vrij moet laten. Dit betekent niet dat je de extremisten vrij moet laten in het offeren van kinderen (maar nogmaals, dat is de extreme vorm en dan kom je meer bij sektes uit, en dat is weer een andere discussie) en dergelijke, dit blijft niet goed te keuren. Dit moet je net zo min goedkeuren bij de extreme christenen, maar daar is iedereen het wel over eens geloof ik.

Maar ondanks dat we hier vrijheid van godsdienst kennen, laten mensen elkaar toch niet vrij in het geloof. Satanisten worden hier niet geaccepteerd, men wordt als een gewoon persoon als een ieder ander behandelt tot men erachter dat deze satanist is, dan mogen de kinderen niet meer met elkaar spelen, lopen we met een boog om hem/haar heen en boycotten hem/haar in al zijn doen en laten tot we het leven van deze persoon naar de sodemieter hebben geholpen.

Maar dan nog een tweede punt, je hebt het satanisme (waar opzich weinig mis mee is) en het Satanisme (let op de hoofdletter). Aanhangers van de eerste zijn satanisten, aanhangers van de tweede Satanen. Met het satanisme zelf is dus weinig mis, behalve het feit dat het is ontstaan als tegenreactie op het christendom, en dit idee zint mij voor geen meter. Het christendom bevalt men niet dus richten ze een tegenreactie op, het satanisme. Het satanisme kent ook een soort van 10 geboden, alleen zijn het er 11, en ze luiden als volgt:

The Eleven Satanic Rules of the Earth

1. Do not give opinions or advice unless you are asked.

2. Do not tell your troubles to others unless you are sure they want to hear them.

3. When in another’s lair, show him respect or else do not go there.

4. If a guest in your lair annoys you, treat him cruelly and without mercy.

5. Do not make sexual advances unless you are given the mating signal.

6. Do not take that which does not belong to you unless it is a burden to the other person and he cries out to be relieved.

7. Acknowledge the power of magic if you have employed it successfully to obtain your desires. If you deny the power of magic after having called upon it with success, you will lose all you have obtained.

8. Do not complain about anything to which you need not subject yourself.

9. Do not harm little children.

10. Do not kill non-human animals unless you are attacked or for your food.

11. When walking in open territory, bother no one. If someone bothers you, ask him to stop. If he does not stop, destroy him.

Let op regel nummer 9, kinderen offeren werd hier geroepen? Toch zijn niet al deze regels goed te keuren, nummer 4 en 11 staan mij toch behoorlijk tegen en ik denk dat er velen met mij zijn.

Het Satanisme daarentegen, is een tikkeltje extremer, hier aanbid men werkelijk het kwaad. Men gelooft ook in God (wat bij het satanisme niet zo is) alleen in plaats van deze vereren verafschuwen ze hem, en vereren ze zijn tegenhanger, het absolute kwaad. Ik denk dat je hierin ook de kinderen offeren terug zult vinden, maar nogmaals: dit zal de extreme vorm van het Satanisme zijn, er zal ook een minder extremere vorm zijn. Bij dit geloof kun je ook de sektes meer terugvinden. Maar dat is in feite bij de extremere christenvormen ook zo, Jehova's, anyone? (als je daar eenmaal bijzit, zie er dan ook nog maar eens uit te komen).

Level 43 99%

Nog 79 XP voor level 44

Hmmm goede post Orange Star.

Baal is toch een oud Babylonische god? Heeft toch in principe weinig met satanisme te maken maar meer met een oude en uitgestorven religie.

Heb ook wel es gelezen dat Baäl een van de namen is die satanisten aan hun God geven, naast Lucifer, de Duivel, Satan.

Het klopt idd dat de Baäls Goden waren die werden aanbeden door de Babyloniers, Assyriers, enz.

Ik ben t wel met NG eens ( volgens mij ook voor het eerst) tis wel wat erger dan ze je willen laten denken.

Raaaaah! Krijgen we nu? Dit moet ik even laten bezinken :D

Hmm verder Orange, waarom heten satanisten eigenlijk satanisten, als ze niet in de duivel gelooven en 'm aanbidden? Volgens jou aanbidden alleen Satanisten het kwaad, maar de duivel is toch het kwaad of niet?

Dat ze het dan als vrij redelijk verkopen lijkt me logisch, ze willen graag dat het wordt geaccepteerd.

Verder zijn Jehovah's Getuigen ook vrij extreem ja, en ben ik het ook fundamenteel oneens met een aantal dingen waarin ze geloven, maar ze zijn niet slecht. Dat mensen ze lastig vinden kan ik me wel voorstellen, ze bedoelen het goed maar ik vind niet dat ze hun geloof op de beste manier proberen te verspreiden. En het is niet moeilijk om uit die gemeenschap te vertrekken, als je bijvoorbeeld vreemdgaat en daar geen spijt van hebt dan gooien ze je uit de groep.

Level 28 92%

Nog 847 XP voor level 29

Ik ben een tijdje geleden uit nieuwsgierigheid eens opzoek gegaan naar informatie over de vrijmetselarij. Ik ben er vrij snel mee gestopt. Wat mij wel opviel was dat er wat overeenkomsten waren met het satanisme. Niet dat extreme, maar het niet geloven in een God. Ik ben vrij snel opgehouden met zoeken, maar een zin bleef mij bij, nl "Freemasonry is not a religion, freemasonry is religion". Freemasonry is dus vrijmetselarij.

Satanisme is dus volgens mij niet bijvoornaad iets slechts, maar meer iets waarmee men zich wil afzetten, net als bijvoorbeeld het anarchisme.

Level 13 97%

Nog 58 XP voor level 14

Hmmm goede post Orange Star.

Thnx

Hmm verder Orange, waarom heten satanisten eigenlijk satanisten, als ze niet in de duivel gelooven en 'm aanbidden? Volgens jou aanbidden alleen Satanisten het kwaad, maar de duivel is toch het kwaad of niet?

Dat ze het dan als vrij redelijk verkopen lijkt me logisch, ze willen graag dat het wordt geaccepteerd.

Satanen aanbidden het kwaad en daarmee inderdaad satan. Satanen zijn aanhangers van het Satanisme. Dit is het extreme geloof waarin men God dus als slecht ziet en satan als goed. De satanisten (aanhangers satanisme) hangen een soort van levensovertuiging aan zonder een god, waarbij ze satan als een soort kracht in zichzelf zien, maar ze geloven niet in hem als een christen of sataan dat doet. De dingen die volgens het christendom als zonden worden gezien worden bij het satanisme als deel van het leven gezien. Natuurlijk zijn er nog wel grenzen, de satanistische regels heb ik in mijn vorige post gequote.

Verder zijn Jehovah's Getuigen ook vrij extreem ja, en ben ik het ook fundamenteel oneens met een aantal dingen waarin ze geloven, maar ze zijn niet slecht. Dat mensen ze lastig vinden kan ik me wel voorstellen, ze bedoelen het goed maar ik vind niet dat ze hun geloof op de beste manier proberen te verspreiden. En het is niet moeilijk om uit die gemeenschap te vertrekken, als je bijvoorbeeld vreemdgaat en daar geen spijt van hebt dan gooien ze je uit de groep.

Ik heb ook niet beweerd dat ze echt slecht waren, maar helemaal zuivere koffie is het ook niet. Er zijn delen waarbij je echt niet zomaar meer uit de Jehovah's kunt stappen, waarbij ze je zelfs bedreigen als je eruit wilt, of nog erger (ik meen dat er enkele jaren zo'n geval is geweest in Duitsland). Het is niet overal zo en een echte sekte is het ook niet, maar in de buurt komen doet het imo wel.

Level 60 99%

Nog 373 XP voor level 61

Als ze zo zijn dan zijn ze geen echte gelovigen. Want volgens mij staat er in de bijbel duidelijk dat je niemand tegen z'n wil moet bekeren en dat je niet zomaar iedereen inelkaar moet slaan omdat hij niet meer geloofd. (niet in die woorden dan)

Administrator
Level 41 96%

Nog 885 XP voor level 42

Als ze zo zijn dan zijn ze geen echte gelovigen. Want volgens mij staat er in de bijbel duidelijk dat je niemand tegen z'n wil moet bekeren en dat je niet zomaar iedereen inelkaar moet slaan omdat hij niet meer geloofd. (niet in die woorden dan)

denk niet dat ze die bijbel gebruiken ;)

*edit*

of je moet het over de Jehova´s getuigen hebben.....

er zullen altijd groeperingen zijn binnen een bepaald geloof die menen dat ze de geschriften zo uit kunnen leggen dat het wordt gerechtvaardigt om andere mensen op de één of andere manier te kunnen "straffen" als ze hun mening niet delen. Zie als actueel voorbeeld de terroristen die de Koran gebruiken als excuus voor het uitvoeren van dingen waar de Koran tegen is.

Level 43 99%

Nog 79 XP voor level 44

Hmmm je moet alleen niet vergeten dat er veel mensen zijn die proberen om Jehovah's Getuigen in een kwaad daglicht te zetten he? Veel van die verhalen zijn verzonnen of op zijn minst overdreven. Iedereen kent die voet tussen de deur verhalen, maar dat valt ECHT wel mee hoor. Iedereen gelooft het, net zoals dat verhaal van het hondje in de magnetron. Dat soort dingen zijn vast wel es gebeurd, maar het is niet bepaald normaal om je voet tussen de deur te zetten, ze zijn over het algemeen heel beleefd.

En toch vraag ik me af waarom satanisten zo heten als ze Satan niet aanbidden? Waar komt die naam dan vandaan? Mijn gevoel zegt me dat er iets niet in de haak is, het taaltje in die elf geboden staat me ook niet zo aan.

Level 60 99%

Nog 373 XP voor level 61

of je moet het over de Jehova´s getuigen hebben.....

Ging ook over Jehova's ja. :)

En Jehova's vallen wel mee als je gewoon duidelijk zegt dat je geen bezoek van ze wilt dan komen ze niet.

Level 23 96%

Nog 249 XP voor level 24

En Jehova's vallen wel mee als je gewoon duidelijk zegt dat je geen bezoek van ze wilt dan komen ze niet.

Hier zijn ze heel sneaky =P

Kwamen met kerstmis 2 oude dametjes aan de deur.

ik: "hmja?"

Dametje 1: "Denkt U wel eens na over de zin van het leven?"

Dus ik denk "yeah cool, filosofen aan de deur!"

Maar toen kwam Dametje 2 :"Wij komen namelijk het licht van..."

"Nee dank U, niet geinteresseerd"....waarna ze alsnog een flyer door de brievenbus deden =P

Level 13 97%

Nog 58 XP voor level 14

Mja dat staat er wel in, maar alsnog gebruikt iedereen de bijbel naar zijn eigen manier. De nazi's beweerden ook dat hun gedrag goed te keuren viel met de bijbel. Dus dat hoeft niet per se waar te zijn. Zoals de Uitverkorene ook al aangeeft:

er zullen altijd groeperingen zijn binnen een bepaald geloof die menen dat ze de geschriften zo uit kunnen leggen dat het wordt gerechtvaardigt om andere mensen op de één of andere manier te kunnen "straffen" als ze hun mening niet delen. Zie als actueel voorbeeld de terroristen die de Koran gebruiken als excuus voor het uitvoeren van dingen waar de Koran tegen is.

Hmmm je moet alleen niet vergeten dat er veel mensen zijn die proberen om Jehovah's Getuigen in een kwaad daglicht te zetten he? Veel van die verhalen zijn verzonnen of op zijn minst overdreven. Iedereen kent die voet tussen de deur verhalen, maar dat valt ECHT wel mee hoor. Iedereen gelooft het, net zoals dat verhaal van het hondje in de magnetron. Dat soort dingen zijn vast wel es gebeurd, maar het is niet bepaald normaal om je voet tussen de deur te zetten, ze zijn over het algemeen heel beleefd.

Tja dat is natuurlijk ook wel zo. Echt beleefde Jehovah's heb ik alleen nog niet gezien. Diegene die bij mij enkele keren aan de deur zijn gekomen liepen het allemaal toch een beetje op te dringen en ik zou fout leven enz. Nou niemand gaat mij vertellen hoe ik moet leven dus dan hoeft het voor mij ook al niet meer. Het hele idee achter massageloof zint mij trouwens al niet maar dat is een ander verhaal.

Maar inderdaad, die verhalen kunnen best overdreven zijn en als ik dan net de foute in het geloof tegenkom krijg je zulke oordelen.

En toch vraag ik me af waarom satanisten zo heten als ze Satan niet aanbidden? Waar komt die naam dan vandaan? Mijn gevoel zegt me dat er iets niet in de haak is, het taaltje in die elf geboden staat me ook niet zo aan.

Ja dat heb ik dus in m'n vorige posts al een beetje aangegeven. Het is ten eerste (en dat idee dat bevalt mij nu ook niet echt, ik probeer hier het satanisme ook niet goed te praten, alleen de vooroordelen uit de wereld te helpen) een tegenreactie op het christendom en dus kom je al snel op zo'n naam. Ten tweede geloven ze als satan als een kracht binnenin, in zichzelf, en die kracht heet dus satan. Het is dus niet echt het ultieme kwaad zoals de Satanen deze aanbidden, maar meer een soort levenslijn die ze volgen. Maar deze heet dus wel satan, waarschijnlijk puur als die tegenreactie op het christendom. Achterlijk idee inderdaad, maar zo is het nu eenmaal.

Level 19 90%

Nog 522 XP voor level 20

Ik dacht ook idd dat satanisten niet degene waren die Satan aanbidden. Alleen zij stellen zichzelf en hun lichaam boven de geest en het goddelijke. In het Christendom is het namelijk zo dat de geest boven het lichaam staat en dat de geest een connectie heeft met het goddelijke. Als je nu zegt dat je je lichaam boven je geest stelt, dan zeg je dus in principe dat je jezelf en het dierlijke in jezelf boven God stelt. Dit is voor het Christendom natuurlijk onaanvaardbaar en in principe kunnen ze dat voorstellen als zo ongeveer het ultieme kwaad. Ik denk dat daar de connectie met Satan een beetje vandaan komt. Misschien dat de kerk eerst als een soort propaganda deze naam gebruikte en ze het later ook hebben overgenomen om de kerk een beetje te provoceren enzo.

Heb ook wel es gelezen dat Baäl een van de namen is die satanisten aan hun God geven, naast Lucifer, de Duivel, Satan.

Ja, volgens mij klopt dat wel ja, Baäl is idd een naam voor het ultieme kwaad dacht ik ja :)

Maar ik denk niet dat je last heb van satanisten als jij ook niet tot last bent voor hun. Dat ze hun kinderen offeren zal bijna zeker wel overdreven zijn, zo kan je namelijk nooit een gemeenschap in stand houden en dat zullen ze denk ik zelf ook wel zien. Misschien zijn ze wel redelijk agressief tegen mensen die hun tot last zijn, maar een onschuldig iemand zullen ze niks doen. Of je verder moeilijk uit zo'n groep komt weet ik ook niet :).

Nee, dat staat er natuurlijk niet. Maar er staat wel in dat je zoveel mogelijk mensen moet bekeren enzo. En hoever je mag gaan in dat bekeren staat er niet. Misschien wil iemand wel stoppen bij Jehovah's Getuigen omdat hij niet meer durft, maar diep van binnen wil hij nog wel. Maar de mensen om hem heen veroordelen hem voor wat hij is, dus wil hij stoppen. Als je dan druk uitoefent, zal hij misschien toch nog Jehovah's Getuige blijven, wat hij ook eigenlijk zelf wel wil. (is een gedachtegang die je kan maken als je zo iemand dwingt bij de groep te blijven)

Hmmm je moet alleen niet vergeten dat er veel mensen zijn die proberen om Jehovah's Getuigen in een kwaad daglicht te zetten he? Veel van die verhalen zijn verzonnen of op zijn minst overdreven. Iedereen kent die voet tussen de deur verhalen, maar dat valt ECHT wel mee hoor.

Waarom geldt dat volgens jou wel voor Jehovah's Getuigen maar niet voor het satanisme?

Level 17 90%

Nog 418 XP voor level 18

Het woord Satan

Het woord Satan komt uit het Hebreeuws en betekent: tegenstander of tegenstrever. Satan staat voor alles wat, en iedereen die, de Satanist tegenstreeft. Zonder tegenstand zou het leven niet leuk zijn. Als iedere wens die men heeft direct in vervulling gaat, dan was er geen sprake van een wens. Als alles wat men wil bereiken direct bereikt wordt is er geen streven, geen verbetering en geen vooruitgang. Omgang met De Tegenstrever zorgt dat het leven interessant is, een overwinning op De Tegenstrever des te meer. Satan is een metafoor voor de Lust in Het Leven. Satan zorgt ervoor dat het leven leuk, interessant en de moeite waard is om te leven.

internet brengt het antwoord binnen handbereik...

Satanisme is de religie van de mens.

Een Satanist gelooft in zichzelf. HIJZELF is GOD. HIJZELF is zijn verlosser. HIJZELF is heer en meester over Zijn Hemel en Hel.

Feminisme, discriminatie

Binnen onze religie vindt geen discriminatie plaats op ras, geslacht of seksuele voorkeur. Man en vrouw worden als gelijken behandelt. Satanisme is in die zin dan ook een feministische religie.

Dit betekent dat overal waar in de teksten op deze site 'Hij' of 'Hem' staat, had evengoed 'Zij' of 'Haar' kunnen staan.

Verantwoordelijkheid voor de verantwoordelijken

Vanaf het moment dat de Satanist zichzelf als GOD ziet draagt hij de volledige verantwoordelijkheid over zijn daden en acties. Als hij succesvol is, is dat zijn verdienste. Als hij faalt is er niemand op wie de schuld van zijn falen afgewenteld kan worden behalve Hemzelf. Daarom is Satanisme slechts toegankelijk voor de allersterksten onder ons.

etc..

Level 43 99%

Nog 79 XP voor level 44

Klinkt voor veel mensen aantrekkelijk zoals het hierboven is beschreven.

Het woord Satan komt uit het Hebreeuws idd, en het is altijd gebruikt om de duivel aan te duiden, de belichaming van het kwade. Nu leggen ze het uit als een symbool voor alles wat leuk is in het leven, de 7 zonden. Satanisten gebruiken volgens satanisme.nl alle 7 zonden om er zelf beter van te worden.

De 7 zonden zijn trouwens: hebzucht, wraakzucht, wellust, ijdelheid, luiheid, gulzigheid en jaloezie.

Ik vraag me af of dat ooit een functionerende samenleving op zou kunnen leveren? Het heet niet voor niets SAMENleving, dat maakt ons als mensen zo succesvol. Als ik die beschrijving zo lees zijn satanisten er niet zo goed in om SAMEN te leven, het draait allemaal om het ÍK.

Satanisme kan de mensheid niet verder brengen, het werpt ons terug in het primitieve. Het dierlijke in de mens wordt verheerlijkt.

Persoonlijk vind ik het niks, maar goed zo lang ze geen rotzooi uithalen hoeft het van mij niet verboden te worden. Als er vrijheid van godsdienst is moet je satanisme ook toestaan, zolang het geen grenzen overschrijdt.

Waarom geldt dat volgens jou wel voor Jehovah's Getuigen maar niet voor het satanisme?

Dat zeg ik niet, ik weet te weinig over het satanisme. Ik weet er genoeg over om vast te kunnen stellen dat het echt niets voor mij is. De enige info die ik tot dusver heb is van pro-satanistische sites, en die info is niet zo objectief. Al is het natuurlijk moeilijk om objectieve info te vinden over dit onderwerp.

Level 8 80%

Nog 193 XP voor level 9

Do not give opinions or advice unless you are asked.

If a guest in your lair annoys you, treat him cruelly and without mercy.

When walking in open territory, bother no one. If someone bothers you, ask him to stop. If he does not stop, destroy him.

Zulke regels vind ik een beetje....te....

Maar als zij dat geloven laat ze, zolang ze maar niet op zo'n sekte uitgroeien...die rare dingen kunnen doen.

Level 18 94%

Nog 282 XP voor level 19

lol ik vindt ze eigelijk wel bruut gewoon midden op straat iemand "vernietigen" of neem ik dan destroy een beetje te letterlijk? want ik zie dat dan als iemand door een houtversnipperaar jagen lol zo'n ding op iedere hoek

Level 22 95%

Nog 353 XP voor level 23

ik vind het zwaar stom, en maf en dom en gek en lijp etc....

Om een reactie te kunnen plaatsen moet je ingelogd zijn.

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.