Video Convertatie Guide

Level 30 93%

Nog 903 XP voor level 31

Mja, idd, moet je op driehoekje drukken als je de film aan het afspelen bent op je PSP.

Ja dat weet ik, zoom, widescreen, normal etc.

Als ik een breedbeeldserie als "24" omzet werkt het perfect. Alleen sommige films zijn in breedbeeld, maar hebben ook nog een zwarte balk onder en bovenaan het scherm. Het formaat is nog breder.

Zie afbeeldingen hierboven. Zo hoort de converter het beeld ook om te zetten, maar hij haalt die zwarte balken weg (na, niet weg, ze zijn er eigenlijk niet). Hierdoor rekt het beeld dus uit en kan je ook met driehoekje het beeld niet in orde maken.

Level 24 94%

Nog 499 XP voor level 25

Ok ik weet niet goed wat kopen, een 512 MB versie memory stick duo of een 1 GB versie.

Ik ga de memory stick voor gamesaves en films gebruiken. Maar hoeveel nemen films aan MB in beslag? Er zou minstens een film van 2 uur op moeten kunnen. Is een 512 MB memory stick genoeg? Een film in divx die oorspronkelijk 600 MB en op resolutie 640*480 is en dat geconverteerd wordt naar 320*240 neemt toch veel minder geheugen in?

Level 69 98%

Nog 983 XP voor level 70

Gister me psp besteld, morgen een 512 MB kaartje kopen (is genoeg voor een 2 uur durende film op goede kwaliteit met stereo geluid).

Ik gebruik dit programma om te converteren: http://www.pqdvd.com/psp/ (PSP video express is gratis en daarmee kun je .avi converteren. Movie Creator kan dvd converteren maar die kost centen.)

Handig te gebruiken, snelle converteertijd, goede kwaliteit, etc.

Level 20 90%

Nog 564 XP voor level 21

mensen hier een noob vraag:

ik heb een film bestandje naar mp4 geconverteerd. usb connectie gemaakt, foldertje met als naam MOVIE (hoofdletter) gemaakt en daarin het bestandje gezet. maar psp kan hem niet vinden. doe ik iets verkeerd?

Level 24 94%

Nog 499 XP voor level 25

De naam is ook belangrijk het moet allemaal zo zijn

1ste filmpje : M4V10001.MP4

2de filmpje: M4V10002.MP4

3de filmpje: M4V10003.MP4

enzovoort.

Maar gebruik gewoon pspvideo9 ( www.pspvideo9.com ) en dat is een heel goed programma en doet dat met de namen automatisch.

Ik ben nu al bezig allerhande filmpjes te converteren zodat ik het op 1 september meteen op mijn 1GB stick kan downloaden :p

Level 25 97%

Nog 212 XP voor level 26

Pr0nStationPortable :)

Level 24 94%

Nog 499 XP voor level 25

Weet iemand sites waar je voor psp bewerkte video's kunt downloaden?

Level 29 94%

Nog 692 XP voor level 30

Ik heb nu 2 films geconverteerd van DivX naar Mp4 met 3GP. Kwaliteit: QVGA(320x240)/29.97fps/768kbps Stereo/128kbps’ Ik heb nog geen PSP en de films helaas nog niet bekeken, dus m'n eerste vraag: Waarmee kan ik MP4 films op m'n PC bekijken?

Verder zag ik dat er behalve een MP4 ook een THM bestand werd aangemaakt. Waarvoor dient dit THM bestand? Moet ik dit ook op m'n memorystick zetten?

De kwaliteitsinstellingen die ik voor het converteren heb gebruikt zouden, voor zover ik heb gehoord, voor filmpjes van goede kwaliteit zorgen. De Mp4 had uiteindelijk een grootte van 78% van de oorspronkelijke divx. Het gaat hier echter om een tekenfilm en met DivX was het zo dat tekenfilms van goede kwaliteit altijd minder ruimte in beslag namen dan speelfilms. Geldt dit ook voor Mp4? Of kan dezelfde verhouding tussen DivX en Mp4 worden gehanteerd, net als bij de tekenfilms?

En als ik 768kbps wijzig naar 1500kbps, hoeveel scheelt dit in grootte? Kan het wel zelf uitzoeken, maar heb weinig zin om weer 2 uur te wachten voordat de film is geconverteerd...

Laatste vraag. Waarom loopt mijn 'progression-balkje' niet vol tijdens het converteren? Hij blijft op 0% staan terwijl 3GPP de film wel aan het converteren is.

Level 10 82%

Nog 265 XP voor level 11

Ik heb nu 2 films geconverteerd van DivX naar Mp4 met 3GP. Kwaliteit: QVGA(320x240)/29.97fps/768kbps Stereo/128kbps’ Ik heb nog geen PSP en de films helaas nog niet bekeken, dus m'n eerste vraag: Waarmee kan ik MP4 films op m'n PC bekijken?

Verder zag ik dat er behalve een MP4 ook een THM bestand werd aangemaakt. Waarvoor dient dit THM bestand? Moet ik dit ook op m'n memorystick zetten?

De kwaliteitsinstellingen die ik voor het converteren heb gebruikt zouden, voor zover ik heb gehoord, voor filmpjes van goede kwaliteit zorgen. De Mp4 had uiteindelijk een grootte van 78% van de oorspronkelijke divx. Het gaat hier echter om een tekenfilm en met DivX was het zo dat tekenfilms van goede kwaliteit altijd minder ruimte in beslag namen dan speelfilms. Geldt dit ook voor Mp4? Of kan dezelfde verhouding tussen DivX en Mp4 worden gehanteerd, net als bij de tekenfilms?

En als ik 768kbps wijzig naar 1500kbps, hoeveel scheelt dit in grootte? Kan het wel zelf uitzoeken, maar heb weinig zin om weer 2 uur te wachten voordat de film is geconverteerd...

Laatste vraag. Waarom loopt mijn 'progression-balkje' niet vol tijdens het converteren? Hij blijft op 0% staan terwijl 3GPP de film wel aan het converteren is.

Je kan mp4 met quicktime bekijken.

Level 20 96%

Nog 227 XP voor level 21

dat THM bestand is een plaatje waar de eerste frame van de film op staat zodat je ook kan zien welke film je op zet en niet alleen de naam ziet zeg maar

Level 26 96%

Nog 411 XP voor level 27

Ik gebruik PSP Video 9... Maar ik kan alleen video's converteren van een bepaald formaat. Ik heb het nu ong. 6x gebprobeerd en maar 1 filmpje is gelukt. Volgens mij wil het alleen bij mpeg bestanden :S. Kan je geen andere bestanden omzetten?

Level 52 96%

Nog 1412 XP voor level 53

Hoeveel mb kost een filmp in mp4 bestand (wat ook moet, weet ik) met verminderde resolutie (toch niet veel nodig) en mindere kwaliteit (ziet het verschil toch niet?). Wil het ajb zsm weten zodat ik weet of ik een 1gb stick of 512mb koop

Level 43 96%

Nog 906 XP voor level 44

Hoeveel mb kost een filmp in mp4 bestand (wat ook moet, weet ik) met verminderde resolutie (toch niet veel nodig) en mindere kwaliteit (ziet het verschil toch niet?). Wil het ajb zsm weten zodat ik weet of ik een 1gb stick of 512mb koop

~400 tot 600mb

Level 30 93%

Nog 903 XP voor level 31

~400 tot 600mb

Ik had een 90 minuten film in goede kwaliteit voor 330MB.

Level 52 96%

Nog 1412 XP voor level 53

Dus dat wordt toch een 1g stick, bedankt voor de reply! :D

Enne, Remco / USSJ, is het ingewikkeld en kost het veel tijd om een gedownloade film te converten naar mp4 en in resolutie te verlagen?

Level 26 96%

Nog 411 XP voor level 27

Ik gebruik PSP Video 9... Maar ik kan alleen video's converteren van een bepaald formaat. Ik heb het nu ong. 6x gebprobeerd en maar 1 filmpje is gelukt. Volgens mij wil het alleen bij mpeg bestanden :S. Kan je geen andere bestanden omzetten?

Level 43 96%

Nog 906 XP voor level 44

Dus dat wordt toch een 1g stick, bedankt voor de reply! :D

Enne, Remco / USSJ, is het ingewikkeld en kost het veel tijd om een gedownloade film te converten naar mp4 en in resolutie te verlagen?

Nee, als je de juiste programa's gebruikt niet.

@ Koert » Probeer een ander programma ofzo?

Level 26 96%

Nog 411 XP voor level 27

Weet je er nog een? Veel van die links in de startpost zijn verlopen of niet goed.

Level 31 93%

Nog 979 XP voor level 32

ImToo PSP Video Converter!

Damn werkt lekker, gewoon lekker gelijk selecteren en converteren. Niet eerst kloten met instellingen. Als je het daarna nog aan wilt passen, kun je altijd nog aanpassen met een video editing tool.

PSP Video 9 doet het bij mij niet, hij zegt tijdens de installatie dat ik geen verbinding heb met internet. Kutprogramma.

Level 26 96%

Nog 411 XP voor level 27

ImToo PSP Video Converter!

Damn werkt lekker, gewoon lekker gelijk selecteren en converteren. Niet eerst kloten met instellingen. Als je het daarna nog aan wilt passen, kun je altijd nog aanpassen met een video editing tool.

PSP Video 9 doet het bij mij niet, hij zegt tijdens de installatie dat ik geen verbinding heb met internet. Kutprogramma.

Bedankt, die kan ook .avi converten staat er :D

Level 31 93%

Nog 979 XP voor level 32

Jup, superchill, ik ga nu naar de lokale computerboer en daar een kabeltje weghalen en dan Stickert freestylevideo erop zetten :)

Level 26 96%

Nog 411 XP voor level 27

Hmmm shit ik moet een hebben die .wmv kan. Mn PSP is weer vastgelopen omdat er een verkeerde file op staat :P MOet ik de batterij eruit gooien. Is niet zo gezond denk ik :(

Level 31 93%

Nog 979 XP voor level 32

Deze kan .wmv. Ik heb een stuk of zes .wmv filmpjes geconverteerd met dat programma.

Level 26 96%

Nog 411 XP voor level 27

Ik heb er net ook één geconverteerd. Zet ik hem op mn PSP loopt ie vast als ik hem afspeel.

Trouwens, moet je die filmpjes met het programma erop zetten? Zoja, hoe? Ik deed het namelijk met de hand en ik had zelf de naam ingetypt.

Level 31 93%

Nog 979 XP voor level 32

Hoe de fuck zet je eigenlijk een filmpje op je psp?

Die site van PSP Connect is een irritante breezerflashsite.

Om een reactie te kunnen plaatsen moet je ingelogd zijn.

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.