Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots

Level 30 99%

Nog 52 XP voor level 31

Het is wel verbazingwekkend dat er 4 jaar na dato niet eens een nieuwe MGS op de consoles is gekomen, omdat dit toch wel de absolute topseller van Konami bleek.

Aan de ene kant jammer. Maar het toont in ieder geval aan dat het geen geldhoeren zijn. Dat vind ik tegenwoordig toch wel heel belangrijk. Als je elke anderhalf jaar een nieuw deel uitbrengt moet je wel met je ambitieniveau omlaag.

Level 19 94%

Nog 294 XP voor level 20

Ja, ik had het persoonlijk niks gevonden als MGS de CoD of Assassin´s Creed kant op was gegaan, of iets zoals FFXIII-2.

MGR lijkt ook iets heel bijzonders te gaan worden.

Level 7 89%

Nog 80 XP voor level 8

Level 30 98%

Nog 252 XP voor level 31

Het is wel verbazingwekkend dat er 4 jaar na dato niet eens een nieuwe MGS op de consoles is gekomen, omdat dit toch wel de absolute topseller van Konami bleek.

Aan de ene kant jammer. Maar het toont in ieder geval aan dat het geen geldhoeren zijn. Dat vind ik tegenwoordig toch wel heel belangrijk. Als je elke anderhalf jaar een nieuw deel uitbrengt moet je wel met je ambitieniveau omlaag.

Ik denk eerder omdat ze anders helemaal met hun handen in het haar zitten qua verhaal :P

Level 30 99%

Nog 52 XP voor level 31

De gemiddelde uitgever geeft geen stuiver daarom en brengt gewoon crap uit. Ik vind het echt wel bewonderingswaardig dat ze niet daarvoor kiezen.

Level 5 79%

Nog 83 XP voor level 6

Ik heb een probleem met het online gedeelte van Metal Gear Solid 4 op de PS3.

Als ik Metal Gear Online opstart zegt ie dat ik een update moet downloaden. Als ik dit bevestig en begin met downloaden krijg ik al vrij snel een Network Server Error. Dit krijg ik zowel bij P2P als HTTP download.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Level 37 99%

Nog 165 XP voor level 38

Gaat MGO niet offline binnekort?

Level 5 79%

Nog 83 XP voor level 6

21 juni. Dus eigenlijk zou ik voor die tijd nog wel even online willen spelen, maar dan moet ik wel die update binnen kunnen halen... ;)

Waarom gaat ie eigenlijk offline?

Level 15 96%

Nog 108 XP voor level 16

21 juni. Dus eigenlijk zou ik voor die tijd nog wel even online willen spelen, maar dan moet ik wel die update binnen kunnen halen... ;)

Waarom gaat ie eigenlijk offline?

Het is 12 juni al. (http://www.insidegamer.nl/nieuws/95222/ ... -te-spelen)

Level 22 95%

Nog 317 XP voor level 23

Even een vraag voor de MGS-kenners:

Ik heb jaren geleden kennisgemaakt met de serie op de GameCube met Twin Snakes. Sindsdien wilde ik altijd al de serie verder spelen, maar ik had nooit een PS2. Ik heb bij de release daarom ook gelijk de HD-collectie gekocht en ik ben ze op de volgorde van de release aan het spelen. Vorige maand heb ik deel 2 uitgespeeld (die trouwens best tegenviel) en gisteren heb ik deel 3 uitgespeeld (die was supermooi). Nu wil ik binnenkort beginnen met Peace Walker, maar ik heb zojuist deel 4 weten te vinden voor 9 euro.

Aangezien deel 4 als eerste uitkwam, lijkt het mij logisch die eerst te spelen.

Wat zouden jullie doen als je nog niet bekend met de hele serie? Eerst deel 4 spelen of eerst Peace Walker? Chronologisch is Peace Walker een betere keus, maar deel 4 kwam eerder uit en misschien mis ik daarom weer referenties in Peace Walker over deel 4.

Waar zal ik dus mee beginnen? Peace Walker of MGS4?

Ik heb deel 1,2 en 3 dus al gespeeld.

Level 30 99%

Nog 52 XP voor level 31

Maakt niet uit. Ze hebben zeer weinig met elkaar te maken. Ik zou met 4 beginnen omdat dat de meer bijzondere is. Het is ook nog handig om het verhaal van MGS2 vers in je hoofd te hebben als je aan 4 begint. Overigens is Peace Walker zo'n beetje de beste handheld game ooit, maar uiteraard is een echte Ps3 game indrukwekkender. 4 heeft nog altijd de mooiste rendered filmpjes ooit gemaakt imo, en dat zoveel jaar na dato.

Overigens vind ik wel dat je de serie niet écht voltooid hebt voordat je het echte origineel (MGS 1 Psx) gespeeld hebt :) (maar waarschijnlijk ga je juist die vreemd vinden als je Twin Snakes gewend bent).

Level 22 95%

Nog 317 XP voor level 23

Ok, bedankt voor het advies. Ik neig ook wel te beginnen met deel 4. De game trok mij nooit, maar nu ik de andere delen gespeeld heb, wil ik het wel spelen. Jammer alleen dat ze MGS4 nooit een trophy update hebben gegeven. Niet dat ik de serie daar om speel, maar het blijft een gemiste kans.

Die opmerking over MGS1 hoor ik vaker, maar begrijp ik niet helemaal. Twin Snakes en MGS1 zijn qua verhaal toch identiek? Of voegt het origineel echt iets toe?

Level 30 99%

Nog 52 XP voor level 31

Nee, maar hij heeft wel een totaal andere direction qua cutscenes (en andere stemmen). MGS1 is veel minder over the top, maakt het allemaal wat geloofwaardiger. Heb Twin Snakes nooit gespeeld, maar wel genoeg op Youtube gezien. Het origineel is hoe het hoort, Twin Snakes is dan een beetje kitsch. Ook de muziek is anders, maar volgens mij ook gewoon een stuk minder. Maar als je ermee begint zal het wellicht andersom zijn :P

Level 37 99%

Nog 165 XP voor level 38

Ik zou ze gewoon in de volgorde spelen waarin ze uitgekomen zijn

Level 63 96%

Nog 2144 XP voor level 64

Nee, maar hij heeft wel een totaal andere direction qua cutscenes (en andere stemmen). MGS1 is veel minder over the top, maakt het allemaal wat geloofwaardiger.

:lol:

Snipert, je kan MGS niet geloofwaardig gaan noemen. Het is een heerlijk over the top verhaal, maar bij het origineel was de geloofwaardigheid al ver te zoeken.

Level 30 99%

Nog 52 XP voor level 31

Er staat niet geloofwaardig, mind you. Dat was vooral gericht op Twin Snakes waarin Solid Snake opeens een superheld geworden is.

Overigens vind ik MGS1 wel geloofwaardig, als je het er toch over wilt hebben. Pas vanaf MGS2 is Kojima een beetje dronken van z'n eigen succes geworden. Ik zie niet in waarom het origineel over the top zou zijn. Die over the topness kwam pas later, toen Kojima niet meer wist hoe ie 1 moest evenaren. MGS 1 is duidelijk zijn magnum opus. Het enige wat niet echt geloofwaardig is zijn de genome soldiers die alsnog zo doof, dom en blind als een kwartel zijn, maar dat is een gameplay-verhaal concessie, dat mag in een game. Ohja, en breaking the fourth wall, maar dat valt daar ook imo onder. In een game mag iets meer. Als je het sec gaat bekijken kan een game nooit geloofwaardig worden, omdat je toch altijd een controller blijft vasthouden en het altijd een spelletje zal blijven. Lekker boeiend allemaal. Sommige games wringen zich in allerlei paden om HUDS en menutjes te verbergen om (blijkbaar) te proberen de illusie te scheppen dat het geen game is, maar dan moet je toch wel met een aardig schizofreen publiek te maken hebben om daarin te slagen. Je kan juist dat als minachting van je publiek gaan zien.

MGS1 is hoe dan ook onschendbaar voor mij. Het is verreweg de meest overtuigende cinematische gameervaring van z'n generatie, en voice-acting en muziek staat nog steeds fier overeind. Echt een historische game in de ontwikkeling van dit medium.

Level 23 91%

Nog 702 XP voor level 24

Nee, maar hij heeft wel een totaal andere direction qua cutscenes (en andere stemmen). MGS1 is veel minder over the top, maakt het allemaal wat geloofwaardiger. Heb Twin Snakes nooit gespeeld, maar wel genoeg op Youtube gezien. Het origineel is hoe het hoort, Twin Snakes is dan een beetje kitsch. Ook de muziek is anders, maar volgens mij ook gewoon een stuk minder. Maar als je ermee begint zal het wellicht andersom zijn :P

De actie scenes waren zwaar over the top en dat maakt het inderdaad moeilijk om de game nog serieus te nemen. Daarnaast hebben ze de voice acting opnieuw ingesproken. Daar is het helaas veel op achteruit gegaan. If it ain't broke don't fix it!

Dat MGS1 de magnus opus is van Kojima mag wel duidelijk zijn. Deel 2 en 3 waren qua gameplay vind ik meer kapot dan MGS1. MGS gaf met al z'n beperkingen je wel de verplichting om van muur tot muur verstoppertje te spelen. De delen daarna schiet je gewoon alles van een veilige afstand kapot, saai. In mijn ogen is Twin Snakes dan ook op alle punten minder.

MGS4 bracht wel weer echte stealth stukken terug. Het stuk in Shadow Moses vond ik als fan van MGS1 echt fantastisch, jammer dat het verhaal toen al niet meer te redden was.

Ik hoop zo dat Konami eindelijk eens MGS durft los te laten en met een hele nieuwe third person stealth game komt. Verder bouwen op de gameplay van 4 en dan met een fris nieuw verhaal. Als Kojima nog enige ambitie heeft tenminste. Elk jaar zegt ie weer in interviews dat er zoveel projecten zijn waar hij aan wil werken, maar daar komt nooit wat van.

Level 23 93%

Nog 550 XP voor level 24

Ik vind tot nu toe zo'n beetje elke game waar Kojima zijn naam ook maar een beetje aan verbonden is toppie, dus wat hij ook maakt: ik heb er vertrouwen in. Maar iets anders dan MGS moedig ik zowieso aan.

(Oke, mischien is portable ops + slecht, maar dat is meer een add on dan een echte game als je het mij vraagt. En wat heel erg oude / enkel japanse games heb ik nooit gespeeld)

Level 63 96%

Nog 2144 XP voor level 64

Er staat niet geloofwaardig, mind you. Dat was vooral gericht op Twin Snakes waarin Solid Snake opeens een superheld geworden is.

Nou ja, op zich is met een rocket lancher een fucken Mech neerhalen toch ook wel redelijk superheld waardig. Maar ik ben het wel met je een dat de filmpjes in Twin Snakes zelfs voor MGS standaarden te ver gingen.

Overigens vind ik MGS1 wel geloofwaardig, als je het er toch over wilt hebben. Pas vanaf MGS2 is Kojima een beetje dronken van z'n eigen succes geworden. Ik zie niet in waarom het origineel over the top zou zijn. Die over the topness kwam pas later, toen Kojima niet meer wist hoe ie 1 moest evenaren. MGS 1 is duidelijk zijn magnum opus.

Zie mijn vorige punt. + mind control. + doden weer tot leven wekken als robot-ninja. + nano machientjes. Het is allemaal net een beetje out there en totaal ongeloofwaardig. Echter maakt dat de game niet minder leuk ofzo, deze fantasy/science fiction kant van MGS maakt de game juist 10x beter dan menig sluipspel.

MGS1 is hoe dan ook onschendbaar voor mij. Het is verreweg de meest overtuigende cinematische gameervaring van z'n generatie, en voice-acting en muziek staat nog steeds fier overeind. Echt een historische game in de ontwikkeling van dit medium.

Tja, als ik kijk naar gameplay. Dan is MGS1 toch redelijk verouderd vandaag de dag. MGS2 en 3 kunnen juist veel beter mee. Ook vind ik het verhaal van beide games minstens net zo goed. MGS2 is de ultieme mindfuck game, waar je als speler je totaal verloren voelt vanaf Arsenal Gear. MGS3 heeft wat mij betreft het beste verhaal in de serie, de hele game door vraag je af hoe alles in elkaar steekt en op het einde worden alle touwtjes perfect aan elkaar geknoopt. Tevens zijn de bossfights in de 3 GE-NI-AAL!!!

Level 23 93%

Nog 550 XP voor level 24

Tja, als ik kijk naar gameplay. Dan is MGS1 toch redelijk verouderd vandaag de dag. MGS2 en 3 kunnen juist veel beter mee. Ook vind ik het verhaal van beide games minstens net zo goed. MGS2 is de ultieme mindfuck game, waar je als speler je totaal verloren voelt vanaf Arsenal Gear. MGS3 heeft wat mij betreft het beste verhaal in de serie, de hele game door vraag je af hoe alles in elkaar steekt en op het einde worden alle touwtjes perfect aan elkaar geknoopt. Tevens zijn de bossfights in de 3 GE-NI-AAL!!!

Toch, ik heb MGS1 na 2 en 3 gespeeld en ik vond de gameplay nog steeds goed. De basismechanics zijn inderdaad even wennen en ouderwets. Maar het leveldesign, het ontdekken wat je moet doen tijdens bosses, de puzzelachtige momentjes etc. vallen ook onder gameplay en is voor de nieuwkomer nog steeds zeer sterk. Veel tijdloze dingen in MGS.

Ik ben het overigens eens wat betreft deel 2 en 3. Vind die games echt geweldig.

Level 37 99%

Nog 165 XP voor level 38

http://www.youtube.com/watch?v=b3oj7jTRIxw

Heb een Metal Gear Solid 4 trailer gemaakt, met de muziek van The Dark Knight Rises

Wil niet opscheppen ofzo, maar hij is epic! :D

Level 30 98%

Nog 252 XP voor level 31

Zeker netjes maar Batman>MGS :P

Level 71 99%

Nog 273 XP voor level 72

Jaja. Eindelijk! Trophies komen naar MGS4.

Level 10 94%

Nog 80 XP voor level 11

Jaja. Eindelijk! Trophies komen naar MGS4.

Droom ik nog...

Of ben ik toch echt wakker....

Level 71 99%

Nog 273 XP voor level 72

Nee, je slaapt niet. Koyima heeft het beloofd in een interview met Famitsu. Ergens in augustus komt de patch als het goed is.

Metal Gear Solid 4 will get a Trophy patch, according to an interview with Hideo Kojima in this week's Famitsu. The magazine does not reveal a date for the patch, but MGS4 is scheduled to receive a budget release in in August, so the timing could coincide with that.

The interview also reveals that Konami will hold a Metal Gear Solid 25th Anniversary Event on August 30 at Tokyo Midtown (the office complex that houses Konami's main office). There will be some sort of announcement at the this event, Kojima reveals in the interview. This announcement is apparently related to the vision he's previously shared about a game that connects people. Peace Walker's "Transfarring" component served as a test for this vision.

Update: This report does appear to be true! The Trophy support will be included out the box with a 3,990 yen "PlayStation 3 The Best" budget version of MGS4 in August. Current MGS4 owners will be able to patch their copy of the game.

Bron: http://andriasang.com/con1vt/metal_gear_announcement/

Om een reactie te kunnen plaatsen moet je ingelogd zijn.