Er staat niet geloofwaardig, mind you. Dat was vooral gericht op Twin Snakes waarin Solid Snake opeens een superheld geworden is.
Nou ja, op zich is met een rocket lancher een fucken Mech neerhalen toch ook wel redelijk superheld waardig. Maar ik ben het wel met je een dat de filmpjes in Twin Snakes zelfs voor MGS standaarden te ver gingen.
Overigens vind ik MGS1 wel geloofwaardig, als je het er toch over wilt hebben. Pas vanaf MGS2 is Kojima een beetje dronken van z'n eigen succes geworden. Ik zie niet in waarom het origineel over the top zou zijn. Die over the topness kwam pas later, toen Kojima niet meer wist hoe ie 1 moest evenaren. MGS 1 is duidelijk zijn magnum opus.
Zie mijn vorige punt. + mind control. + doden weer tot leven wekken als robot-ninja. + nano machientjes. Het is allemaal net een beetje out there en totaal ongeloofwaardig. Echter maakt dat de game niet minder leuk ofzo, deze fantasy/science fiction kant van MGS maakt de game juist 10x beter dan menig sluipspel.
MGS1 is hoe dan ook onschendbaar voor mij. Het is verreweg de meest overtuigende cinematische gameervaring van z'n generatie, en voice-acting en muziek staat nog steeds fier overeind. Echt een historische game in de ontwikkeling van dit medium.
Tja, als ik kijk naar gameplay. Dan is MGS1 toch redelijk verouderd vandaag de dag. MGS2 en 3 kunnen juist veel beter mee. Ook vind ik het verhaal van beide games minstens net zo goed. MGS2 is de ultieme mindfuck game, waar je als speler je totaal verloren voelt vanaf Arsenal Gear. MGS3 heeft wat mij betreft het beste verhaal in de serie, de hele game door vraag je af hoe alles in elkaar steekt en op het einde worden alle touwtjes perfect aan elkaar geknoopt. Tevens zijn de bossfights in de 3 GE-NI-AAL!!!