Martial Arts

Level 8 91%

Nog 87 XP voor level 9

Hoeveel van jullie beheersen the Martial Arts? En welke?

Ik zelf doe al een geruime tijd aan Kung Fu en het is iets wat ik iedereen die interesse heeft Martial Arts kan aanraden.

Naast conditie, kracht, lenigheid en snelheid geeft het je ook een bepaald inzicht die je naast de vechtsport in het dagelijks leven ook goed kunt gebruiken (als je tenminste een goede leraar hebt).

Natuurlijk is het niet zonder risico, zo heb ik regelmatig blauwe plekken en pijnlijke gewrichten omdat ik weer eens te fanatiek aan het trainen ben geweest. Ik in principe elke dag en ongeveer 2 a 3 keer per week les in de sportschool. Daarnaast fitness ik ook nog 1 a 2 keer per week.

Heb je vragen aangaande een vechtsport of heb je een super kick ass move of een ander super verhaal let us know!

Level 35 98%

Nog 280 XP voor level 36

Ik heb een hele tijd op karate gezeten (had de blauwe band, ging voor bruin), maar ik ben er jaren terug mee gestopt :)

Level 28 92%

Nog 847 XP voor level 29

Ik doe karate en heb bijna mijn oranje band. Ik heb ook ooit judo gedaan.

Ik vermaak mij er prima mee :)

Level 22 95%

Nog 353 XP voor level 23

doe nou bijna 10 jaar aan Judo, heb nu bruine band volgend jaar ga ik voor de zwarte band. Vind het nog steeds een leuke sport :) Dinsdag nog geslaagd voor een onderdeel voor mijn Zwarte band: Ashi-Waza = Beenworpen.

Level 43 96%

Nog 1128 XP voor level 44

Mwah tijdje ( 6 jaar of meer) Aikido gedaan maar ja daar schiet je pas wat mee op vanaf de Q's.

Level 14 96%

Nog 101 XP voor level 15

5 jaar karate(ik was een tijdje nog gestopt).

Level 43 99%

Nog 79 XP voor level 44

Aikido wordt idd pas effectief als je het geruime tijd doet.

Heb zelf gejudood en doe nu aan Chun Kuk Do, een koreaanse vechtsport waar taekwondo op is gebaseerd (o.a., ook shotokan karate is een inspiratiebron geweest voor generaal Choi, die taekwondo ontwikkelde in 1960 ofzo).

Ik train elke maandag en woensdag, vrijdag komt het er vaak niet van. Jammwr, dat is de leukste les (wedstrijdjes). Op maandag trainen we de basics, op woensdag combinaties.

Mijn leraar is DE grootmeester van Europa en Azie, ik leer het dus van de beste.

Momenteel heb ik pas geel, over een paar maanden ga ik op voor groen. Mag van mij eerder, ik beheers alles wat ik nodig heb om groen te behalen.

Sterke punten zijn kracht, incasseringsvermogen en ik ben vrij atletisch.

Level 14 96%

Nog 101 XP voor level 15

Het is meer voor de sier dan om mee te vechten, maar lang geleden zag je ook nog een special op gamekings over kinjutsu/freeflowen/tricken of hoe de fuck t ook heet.

Op www.kinjutsu-crew.com had ik een paar van die filmpjes bekeken en die gasten zijn echt ninja's :S

Alleen jammer dat die school helemaal in Amsterdam is.

Level 28 92%

Nog 847 XP voor level 29

Aikido wordt idd pas effectief als je het geruime tijd doet.

Heb zelf gejudood en doe nu aan Chun Kuk Do, een koreaanse vechtsport waar taekwondo op is gebaseerd (o.a., ook shotokan karate is een inspiratiebron geweest voor generaal Choi, die taekwondo ontwikkelde in 1960 ofzo).

Ik train elke maandag en woensdag, vrijdag komt het er vaak niet van. Jammwr, dat is de leukste les (wedstrijdjes). Op maandag trainen we de basics, op woensdag combinaties.

Mijn leraar is DE grootmeester van Europa en Azie, ik leer het dus van de beste.

Momenteel heb ik pas geel, over een paar maanden ga ik op voor groen. Mag van mij eerder, ik beheers alles wat ik nodig heb om groen te behalen.

Sterke punten zijn kracht, incasseringsvermogen en ik ben vrij atletisch.

Shotokan karate is de stijl die ik volg. Een mooie stijl. Veel mensen die teveel Tekken hebben gespeeld (helemaal die types doe ooit twee lessen Kung Fu hebben gehad) noemen karate een sport voor pussy's waar je niks mee uit kan halen. Ik houd niet van dat soort statements waar de onwetendheid vanaf straalt.

Werken ze bij Chun Kuk Do trouwens met een ander banden systeem? Aangezien bij bijna elke vechtsport na geel de oranje band komt, waar ik dus ook voor op ga.

Level 33 96%

Nog 671 XP voor level 34

Mocht je goed genoeg blijken om de groene band te dragen, terwijl je nog de gele band draagt, dan doen veel sensei's daar niet moeilijk over en laten je een band overslaan. Tot en met groen is dit vaak geen probleem, maar daarna wordt het pas 'echt' serieus.

Level 53 98%

Nog 520 XP voor level 54

toen ik nog een klein ryuujin'tje was (waarschijnlijk had ik toen een power ranger als nick voor alles). heb ik een jaartje of ander half op judo gezeten, en ik had een witte band met een bruine slip (klinkt best fout) ik voelde me de man! tegenwoordig doe ik niet meer aan vechtsport.

Level 43 99%

Nog 79 XP voor level 44

Ik hoop groen te kunnen halen, maar misschien ben ik te optimistisch, mijn leraar is erg streng.

Shotokan karate is een mooie tak, maar ik zou zelf eerder voor kyokushinkai gaan. Had ik ook kunnen doen, via de Universiteit. Gratis zelfs volgens mij. Maar de kwaliteit van de lessen op de Uni (in de gymzaal) is niet je-van-het, dus koos ik voor een goede dojo (of dojang in het koreaans), en ene vriend van me trainde daar al.

Taekwondo lijkt behoorlijk op shotokan karate, en chun kuk do lijkt voor en groot deel op taekwondo al wordt taekwondo steeds meer een "gewone" sport sinds zijn olympische status, chun kuk do is meer op zelfverdediging gericht. Which is good :)

Level 14 96%

Nog 101 XP voor level 15

De kata's van karate lijken idd ook verdacht veel op de Poomsee's van Taekwondo.

Maar ik wacht wel ff met het halen van de blauwe band, je moet namelijk echt gewoon alles perfect kunnen doen.

De meesten bij mij zijn wel een paar keer gezakt(understatement) bij het halen van de blauwe band

Level 43 99%

Nog 79 XP voor level 44

Poomsees zijn voor mij het moeilijkste, die moet je echt instuderen. Heb een internetsite met filmpjes gevonden zodat ik thuis kan oefenen.

Ik heb een hele tijd op karate gezeten (had de blauwe band, ging voor bruin), maar ik ben er jaren terug mee gestopt

Van blauw naar bruin? Bij ons zit daar nog paars tussen.

Ik train op maandag altijd met ene grote zuid-afrikaan van rond de 100kg, die gast traint al jaren maar heeft nog steeds wit.

Picture it: ik houd het kussen vast met mijn rechterhand, mijn rechterarm op schouderhoogte gestrekt. De bedoeling is om tegen dat kussen te trappen. Vervolgens doet hij een achterwaartse trap terwijl ie "kayaaaahhh!!!" roept en trapt me recht in m'n noten.

Verder oefenden we vorige week o.a. push kicks, de een houdt dan zijn armen gekruist voor de borst, de ander duwt 'm weg met de rechter- en linkervoet. Hij was niet echt aan het duwen, meer aan het schoppen, dus toen ik aan de beurt was gaf ik meteen vol gas en duwde 'm zo hard mogelijk weg. Hij viel tussen de stotkussens die tegen de muur stonden gestapeld, op z'n kont :D

Daarna sprong ie elke keer ene stukje naar achter voor ik duwde, zodat ik geen kracht kon zetten. Die gast weegt rond de 100kg, toen de leraar dat zag moest ie lachen.

Op zich best een aardige gast, alleen ongemotiveerd en hij vindt het leuk om mij te schoppen en slana maar wil zelf absoluut niet geraakt worden.

Level 14 96%

Nog 101 XP voor level 15

LOL droog verhaal.

Ik heb btw nooit van een paarse karate band gehoord.Alleen dat je bij taekwondo een rooie hebt in plaats van bruin.

FAST EDIT:hmm wij hebben wel blauw 1 en blauw 2..jullie hebben in plaats van blauw 2 vast paars dan

Level 33 96%

Nog 671 XP voor level 34

Bij judo is het:

6e kyu: witte band

5e kyu: gele band

4e kyu: oranje band

3e kyu: groene band

2e kyu: blauwe band

1e kyu: bruine band

1e t/m 5e dan: zwarte band

6e t/m 8e dan: rood-wit geblokte band

9e en 10e dan: rode band

Volgens de IJF dan :). Niet elke dojo hoeft daarbij aangesloten te zijn, en kan dus een ander systeem aanhouden.

Level 43 99%

Nog 79 XP voor level 44

Hmmm, bij ons is het:

- wit

- geel

- oranje

- groen

- blauw

- rood

- paars

- bruin

- zwart

Level 33 96%

Nog 671 XP voor level 34

Ik weet niet of dat het standaard karatesysteem is. Als je dojo bij de nationale bond aangesloten zit, dan zal dat wel officieel zijn.

Vroegâh had je alleen wit en zwart, maar omdat Westerlingen op korte termijn progressie willen zien om hun aandacht vast te houden, hebben ze de verschillende kyu-graden (wit t/m bruin) ingevoerd.

Level 13 87%

Nog 328 XP voor level 14

kheb vroeger op me 8, toto 10e op Judo gezeten :D

ik had de groene band yeahh ;), ik wierp al die kut kleintjes op de grond ^^D

maarja, toen moest ik in een andere groep , 10 t/ m 16 tja, toen ging ik eraf, :p

Level 43 99%

Nog 79 XP voor level 44

Ik weet niet of dat het standaard karatesysteem is. Als je dojo bij de nationale bond aangesloten zit, dan zal dat wel officieel zijn.

Mijn dojang (koreaans voor dojo) is niet aangesloten bij de twee grote taekwondo bonden, ITF en WTF. Wij doen aan chun kuk do, en mijn graad wordt ook geaccepteerd in een taekwondo dojang, als ik over een jaar aan taekwondo ga doen kan ik verder gaan waar ik met chun kuk do gebleven was.

Op mijn diploma staat zowel taekwondo als chun kuk do, en als ik toernooien ga vechten zal ik dat doen als taekwondoka volgens mij.

Level 33 96%

Nog 671 XP voor level 34

Qlimax,

En toen werd jij zo hard gegooid? :P

Wel ruim zeg... 10 t/m 16... Was het een kleine dojo? De laatste paar jaren is onze dojo behoorlijk gegroeid zowel qua aantal als niveau. Wij hebben nu -8, -10, -12, -15, -17, -20 en senioren, met in elke leeftijdsklasse wel één of meer nationale toppers. Eén van de meiden bij mij in de groep hoopt zelfs mee te kunnen doen aan Peking 2008 :|.

Geitje,

Wel netjes dan dat je zo makkelijk kunt 'doorstromen'.

Level 18 93%

Nog 332 XP voor level 19

Ik heb jaren gejudood, was een echte prijsvechter. Om de twee weken toernooi, en even de 1e prijs ophalen. Toen ik na jaren mijn eerste gevoelige nederlaag leed, en inmiddels ook al voetbalde, ben ik ermee gekapt. M'n leraar vond het volgens mij wel jammer, hij zag het wel zitten in mij. Miscchien had ik idd wel ver kunnen komen.

Level 8 91%

Nog 87 XP voor level 9

Ik zit na een pottje sparren altijd onder de blauwe plekken, wij zijn altijd behoorlijk fanatiek. Laatst kreeg ik een klap tegen mijn oor en door de luchtdruk die hierbij ontstond is er een scheur in mijn trommelvlies gekomen. Gelukkig hersteld (als het goed is) het lichaam dit zelf weer, want momenteel hoor ik niks met mijn linker oor.

Normaal gesproken dragen we ook allemaal bescherming alleen die keer net niet.

Level 43 99%

Nog 79 XP voor level 44

Ik ben ook behoorlijk gekneusd na een potje sparren normaal gesproken. Als je vol met scheenbeen tegen scheenbeen trapt voel je dat wel ff.

Het meest vervelend is het sparren tegen vrouwen, die willen nml laten zien dat ze niet minder zijn dan de mannen. Ze zijn verdomd fanatiek. Proberen je echt de pleuris te trappen, terwijl ik juist voorzichtig probeer te zijn. Bij ons sparred iedereen tegen iedereen, dus je kan als yellow belt tegen een black belt komen te staan. We hebben een vrouwelijke black belt van 120kg, tering als ik tegen haar moet ben ik de klos vrees ik.

Level 14 96%

Nog 101 XP voor level 15

Bij ons zijn de witte banders ook erg fanatiek..(lees:ze mikken op vitale organen+plexus)

Om een reactie te kunnen plaatsen moet je ingelogd zijn.