Firmware & Homebrew

Level 22 91%

Nog 616 XP voor level 23

To install:

Use WinRAR to unpack the contents of this package into the root (topmost) folder on your memory stick. Note that if you have an existing GTA savegame that uses slot 5, then this will be overwritten by the eLoader savegame.

You can see which slots you are using by the folder names - ULES00182SX, ULES00151SX or ULUS10041SX : X is the slot number.

To make sure that the eLoader is not auto-started by GTA, you can copy another GTA savegame folder off your memory stick, and then back onto the memory stick now.

Now you can copy your homebrew files into subfolders in the /psp/game/ folder.

To use:

Start up GTA as normal. When it has loaded, select "Load Game", select the eLoader savegame and confirm the load as normal. After a short delay, the eLoader menu should appear. Select the homebrew to run using the D-Pad, and the X button. You can select a CPU speed with the L + R shoulder buttons, or press START to restart your PSP.

To return to the menu, you can usually hold the L+R shoulder buttons, then hold START for a few seconds. This doesn't work for every application.

The HOME button doesn't work, this is a known problem.

For now, the (short) list that has been tested is:

uo_Snes9x v0.02y32 Dual Tetris

Lunar Lander

Ghost in the Matrix

Nem's Hello World

There are sure to be others homebrew games and applications that work. If you find some, then please post them in the working homebrew discussion thread in the official forums. Fanjita has also been generous enough to offer an updated list of applications and games working with the new eLoader.

HUGE Thanks to my main man Fanjita and Ditlew for bringing homebrew to so many PSP owners who have been previously unable to play. My hat's off to ye! That's it for now folks, PSP Updates over'n'out, check back for more developments in the coming days!

De link moet je zelf maar ff zoeken, want die mag ik hier niet plaatsen denk ik...

Level 10 95%

Nog 74 XP voor level 11

Nou,....Fanjita heeft nu volledig homebrew toegankelijk gemaakt tot 2.5.

Netjes

Level 23 95%

Nog 338 XP voor level 24

wel jammer dat je perse gta voor nodig hebt. Maar daar gaan ze nog aan sleutellen neem ik aan. De lijst van snes games op 2.5 wordt langzamerhand ook groter, gaat de goeie kant op.

Level 52 96%

Nog 1412 XP voor level 53

Ik wacht wel tot iemand van jullie dit heeft getest voor 2+

Level 11 93%

Nog 115 XP voor level 12

Ik heb de homebrew op 2.5 staan nu :D GBA emulator staat er nu ook op. GBA spellen lukken nog niet helemaal. Maar het is een begin :P

Level 23 95%

Nog 338 XP voor level 24

welke gba games lukken tot nu toen en hoe zit het met snes games? Welke versie van gta heb jij trouwens (Eu of VS)?

Level 11 93%

Nog 115 XP voor level 12

Tot nu toe lukken er nog geen GBA games. Ik weet niet waar ik ze moet plaatsen. SNES games heb ik nog niet geprobeerd. Ik heb als het goed is de EU versie van GTA. Heb me PSP een tijdje geleden tweedehans gekocht. Als ik het goed heb komt die uit Japan.

Level 22 91%

Nog 616 XP voor level 23

GBA games lopen nu toch nog heel langzaam, zelfs op 1.5. Ik zou dus gewoon ff de Snes emu proberen.

Level 11 93%

Nog 115 XP voor level 12

Ja dat is mischien wel beter :D Zal het binnenkort eens even proberen.

Level 14 99%

Nog 5 XP voor level 15

iemand zou Halo Zero naar de PSP moeten converten

Level 20 92%

Nog 482 XP voor level 21

Over Halo gesproken ik heb gehoord dat er een Halo homebrew gaat komen voor de psp er staan zelfs al wat files online waarmee je het menu van het spel kan zien op je psp.

EDIT: ik heb um net even gedraait en het werkt wel.

Level 52 96%

Over Halo gesproken ik heb gehoord dat er een Halo homebrew gaat komen voor de psp er staan zelfs al wat files online waarmee je het menu van het spel kan zien op je psp.

EDIT: ik heb um net even gedraait en het werkt wel.

Wat werkt? Halo? Is dat te draaien met een snes emu dan?

Level 20 92%

Nog 482 XP voor level 21

Nee gewoon met wat files die ik gedownload heb. Alleen het is nog niet het volledige spel maar alleen het menu. Maar binnekort komt de volledige versie eraan.

Level 52 96%

Ik wil ook homebrew op me psp, snes games enzo, maar waar dl ik een emu? waar dl ik de roms? hoe krijg ik ze erop?

heeft iemand een tutorial die alles uitlegt (de gta manier)?

Level 22 91%

Nog 616 XP voor level 23

En 2.6 is ook gekraakt!:

Homebrew Games and Emulation for ALL PSP's!

Eloadergraphic

That’s right, the day we’ve all been waiting for has finally arrived! Thanks to the fantastic work by our forum moderator Fanjita and his coding companion Ditlew, it is now possible to play vast amounts of homebrew programs and emulators on every PSP in the world, including those with 2.60 Firmware! Thanks to their monumental achievement, every PSP in the world is capable of playing homebrew!

We here at PSPUpdates and QJ.net are proud to be the first to bring you an exclusive release of eLoader BETA for GTA which now works on 2.01, 2.50, and 2.60 Firmware! With this ground breaking program, you are able to load the many of the existing homebrew games, applications, and emulators that are already available for earlier versions of PSP firmware.

You can find a complete list of working/not working homebrew . But just to get you started, here are a few popular homebrew programs that are known to work so you can get started experiencing the full potential of PSP homebrew:

Super Nintendo Emulator

Sega Genesis Emulator

Atari Lynx Emulator

Vortex

Throttle-X

Squarez

Spider Solitaire

PSPRhythm

FileAssistant

And for all of the PSP enthusiasts reading this, here is a special message from Fanjita himself:

I just want to say thank you to all of the PSP lovers out there for supporting us. Keep checking back here at PSPUpdates -- our goal is to continue to give all PSP owners with all firmware versions the ability to play homebrew.

Level 20 92%

Nog 482 XP voor level 21

YEAH!!!!!!!! Dadelijk effe counterstriken op m'n psp.

Level 10 95%

Nog 74 XP voor level 11

Idd,...homebrew op de 2.6 :p

PSPradio wil ik gewoon niet kwijt

Level 22 93%

Nog 504 XP voor level 23

Ik wil ook homebrew op me psp, snes games enzo, maar waar dl ik een emu? waar dl ik de roms? hoe krijg ik ze erop?

heeft iemand een tutorial die alles uitlegt (de gta manier)?

roms zijn zo illigaal als wat, dus was je mond even heel snel met zeep!

Level 29 93%

Nog 824 XP voor level 30

WTG Fanjita!!!

Nieuwe eLoader-versie voor GTA is released, meer geheugen en veel bug fixes. En de lijst van applicaties blijft maar groeien, nu ook al een GBA emulator damn.. ^^D

Hermit time is over! Say hello to the latest eLoader release, codenamed "Brown Ale". (From now on, each release will be named after a beer style, to liven things up a little).

Brown Ale is the final (non-beta) version of eLoader 0.9.5. It has the following main features:

Integrated release, supporting both TIFF and GTA launch methods

Automatic installer for Windows users

Stable support for all v2.0+ firmwares - no more special voodoo required to improve reliability

More memory for applications

Lots of bug fixes

And the much requested support for PSP-GBA

p.s. Robert, roms zijn niet illegaal, zolang je de originele versie maar hebt en de roms binnen een paar dagen van je PSP of computer haalt (kan ook 24 uur zijn)

Level 37 95%

Nog 987 XP voor level 38

alien hommit (gba) werkt echt perfect op mijn psp zonder framedrops! via e-loader.

Level 29 93%

Nog 824 XP voor level 30

Alien hommit?? gebruik je firmware 2.5 of hoger? of draait die bij jou op firmware 1.0?

die van mij is veel te langzaam

Level 37 95%

Nog 987 XP voor level 38

Firmware 2.5, zet frame op 3 en hij werkt perfect.

Level 22 93%

Nog 504 XP voor level 23

p.s. Robert, roms zijn niet illegaal, zolang je de originele versie maar hebt en de roms binnen een paar dagen van je PSP of computer haalt (kan ook 24 uur zijn)

Dat is echt zo'n enorme bullcrap! Ooit heeft iemand dat bedacht, en iedereen nam het klakkeloos over.

Level 37 95%

Nog 987 XP voor level 38

Wtf deze kerel: http://video.google.com/videoplay?docid ... 7990&q=PSP

Speelt half-life via eboot loader.

Weet iemand waar ik die halflife mod kan downloaden?

Level 23 97%

Nog 208 XP voor level 24

tis een doom mod ;) maar voor de rest wel lache

Om een reactie te kunnen plaatsen moet je ingelogd zijn.

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.