Retro Videogames / Consoles Hulptopic

Level 12 90%

Nog 200 XP voor level 13

Ik heb onlangs een SNES converter gekocht (hier op het forum).

Ik heb echter Earthbound geprobeerd te spelen maar die gaf geen beeld. Ik denk dat een aantal van jullie wel weten hoe die converter eruit ziet, met 2 gleuven voor cartridges. Ik heb ontdekt dat de achterse sleuf voor de Amerikaanse NTSC games bedoeld is, maar nog steeds wordt er geen beeld gegeven. Ik heb een vrij oud kabeltje die in de antenne gaat dus ik dacht dat het mss daar aan ligt. Tenzij of het spel of de converter kappot zijn. Ik kan dat echter nog niet testen aangezien mijn SFC games nog bij mijn ouders liggen.

Weet iemand waar het probleem in kan zitten?

Moderator
Level 67 97%

Nog 2156 XP voor level 68

Heb je de spellen wel goed in de converter gedaan ? ;)

Ik weet wel dat sommige titels een speciale converter nodig hebben voor de Snes, maar of deze titel er ook bij zit weet ik niet. Succes in ieder geval. ;)

Level 12 90%

Nog 200 XP voor level 13

Ik heb meerdere keren geprobeerd, maar tot nu toe heb ik maar 1 ntsc game binnen bereik. Eartbound is een nogal dure game om overnieuw te kopen :(

Level 53 98%

Nog 483 XP voor level 54

Je moet er zowel een NTSC als een PAL carthridge in hebben zitten, meen ik me te herinneren.

Level 60 98%

Nog 1188 XP voor level 61

Ja klopt. En de Fire FX is de beste converter. Deze werkt namelijk ook met FX spellen als Starfox en volgens mij doet Mario RPG het zelfs (die heb ik wel eens op bepaalde converters up en running gezien).

Level 12 90%

Nog 200 XP voor level 13

Ik heb uiteindelijk wat indirecte instructies op wikepedia gevonden. Daaruit bleek dat ik de PAl cartridge achter moest doen en de NTSC vooraan. Ik had al wat geprobeerd maar die PAl cartridge leek vooraan te moeten. Na wat schuiven en switchen bleek de converter en het spel (earthbound) te doen.

Op dit topic kan óf een slotje of we kunnen het ombouwen tot het 'converter topic' zoals er op het ps2 forum ook een ombouwtopic is.

Ik hoop dat op de fire fx ook Mario RPG past. het hangt erom denk ik. Ik was al een tijdje op zoek naar een goede converter. Op ebay is het een wirwar aan converters dus ik wachte op een goede kans. Nu heb ik een boxed fire fx converter, dus ben ik weer happy.

Redacteur
Level 29 97%

Nog 379 XP voor level 30

Okay, here we go:

1) Fire FX Converter is een hele goeie. Als je hem boxed hebt, kun je ook het typenummer zien op de doos. Is dat toevallig MD-909? Zo ja, dan heb je een grote kans dat hij met Super Mario RPG werkt.

2) Een absolute aanrader voor cartridges: schoonmaken! Koop een flesje gedenatureerde alcohol 70% (niet meer, niet minder) bij de Etos, kost nog geen 2 euro. Maak 1 kant van een wattenstaafje nat (niet te) met die alcohol, en maak hiermee de contactpunten onderop de spelcartridge schoon. Maak daarna met de andere kant van het wattenstaafje het geheel weer terug. Je zult verbaast staan van hoeveel rommel daaraf kan komen! 99% kans dat cartridges het dan weer goed doen.

3) Ik heb er even een Sticky van gemaakt. Voortaan kun je hier je problemen met oude videogames en spelcomputers/handhelds posten. Losse topics met "mijn NES werkt niet meer!" of "help, mijn atari joypad stuurt alleen naar links!" zijn dus niet meer nodig.

Level 12 90%

Nog 200 XP voor level 13

mijn converter is gelukkig de MD - 909! Hij werkt overigens perfect zoals ik alz ei. Ik heb gisteren tot een uur of 1 's nachts Earthbound gespeeld, terwijl ik vanochtend er al vroeg uit moest.

Redacteur
Level 28 96%

Nog 468 XP voor level 29

Nieuw vraagje:P

Ik heb een SNES gekocht, alleen ontbreken alle kabels. :) Nu zag ik dat er een 9V adapter in de achterkant kan, maar heeft iemand een idee hoeveel milli-ampere een SNES is, beetje lullig als ik dat ding opblaas... :P

Redacteur
Level 29 97%

Nog 379 XP voor level 30

Ik heb een SNES gekocht, alleen ontbreken alle kabels. :) Nu zag ik dat er een 9V adapter in de achterkant kan, maar heeft iemand een idee hoeveel milli-ampere een SNES is, beetje lullig als ik dat ding opblaas... :P

Je kunt het beste een universele adapter kopen bij een electronica-winkel. Zorg ervoor dat je er een koopt met verschillende formaten stekkertjes (dikke, dunne, etc.)/verschillende voltages en dat je de polariteit kunt veranderen. Neem voor de zekerheid je Snes een keer mee naar die winkel, dan kun je ter plekke kijken of het stekkertje in je Snes past. Let goed op dat het wel 9 volt is. Minder is niet erg, maar met meer blaas je hem dus gewoon op :)

Redacteur
Level 28 96%

Nog 468 XP voor level 29

Je kunt het beste een universele adapter kopen bij een electronica-winkel. Zorg ervoor dat je er een koopt met verschillende formaten stekkertjes (dikke, dunne, etc.)/verschillende voltages en dat je de polariteit kunt veranderen. Neem voor de zekerheid je Snes een keer mee naar die winkel, dan kun je ter plekke kijken of het stekkertje in je Snes past. Let goed op dat het wel 9 volt is. Minder is niet erg, maar met meer blaas je hem dus gewoon op :)

Probleem is al opgelost, iemand anders had zijn SNES gesloopt (converter mee lopen hanessen of zo), ik krijg nu zijn kabels. Toch bedankt voor de info, komt nog wel een keer van pas. ^^D

Level 9 87%

Nog 149 XP voor level 10

Ach, dan heb ik ook nog een vraagje, heb een saturn gekocht en deed het eerst perfect maar naar een uur ging het "floep" en toen was er geen beeld meer... mijn spellen waren ook wel redelijk bekrast mischien kan het daardoor komen?

Redacteur
Level 29 97%

Nog 379 XP voor level 30

Geen beeld krijgen heeft in principe niet zoveel te maken met of je cd's bekrast zijn of niet. Stel dat je cd's bekrast zijn, dan nog hoort bijvoorbeeld je apparaat op te starten, en hoor je dat dus op je TV te zien. Lukt dat wel?

Het zou natuurlijk wel kunnen dat je spel ineens vastloopt tijdens het spelen, dat zou ook nog kunnen. Bekraste cd's kunnen natuurlijk niet altijd even goed gelezen worden ;)

Level 9 87%

Nog 149 XP voor level 10

het beeld doet het nu wel weer lag simpelweg aan een stekkertje, alleen het vastlopen is nog wel een iritatie, soms doet ie het 10 minutjes en dan weer niet?

Level 53 98%

Nog 483 XP voor level 54

Hoi,

ik heb een domme vraag. Sinds vandaag heb ik:

Alleen weet ik niet zeker wat waar gaat... ^_^'

(ik heb deze maar een keer eerder gehad, andere waren fire converters)

Dus wie weet hoe het exact zit?

(pal boven, ntsc achter?)

edit: solved.

NTSC bovenin, PAL achterin.

Level 24 98%

Nog 137 XP voor level 25

Mijn Dreamcast doet het niet.

Hij krijgt geen beeld en geluid, hij gaat wel aan.

Alle bekabeling is aangesloten.

Redacteur
Level 29 97%

Nog 379 XP voor level 30

Mijn Dreamcast doet het niet.

Hij krijgt geen beeld en geluid, hij gaat wel aan.

Alle bekabeling is aangesloten.

Je zult even iets specifieker moeten zijn :) Wat voor aansluitingen heb je op je TV, en wat voor kabels zitten er bij je Dreamcast?

Level 7 79%

Nog 155 XP voor level 8

hier stond mijn topic: http://www.insidegamer.nl/forum/viewtopic.php?t=40932

lees het maar ff... mss kunnen jullie me helpen

Redacteur
Level 29 97%

Nog 379 XP voor level 30

Ik heb je topic juist verplaatst naar het PS2 forum, omdat het niets met Retro te maken heeft :) Je hebt nl een probleem met een PS2 console, en dat is voorlopig nog geen retro ;)

Level 12 86%

Nog 295 XP voor level 13

het kan zijn dat je de dreamcast op het verkeerde AV kanaal hebt, of als je een schakelsysteem hebt, je de verkeerde knop hebt ingedrukt, als dat het niet is. Moet je misschien even kijken of alles er echt strak in zit.

Level 7 79%

Nog 155 XP voor level 8

Ik heb je topic juist verplaatst naar het PS2 forum, omdat het niets met Retro te maken heeft :) Je hebt nl een probleem met een PS2 console, en dat is voorlopig nog geen retro ;)

maar het is een RETRO game. dus ik vind dat ie meer thuis hoort bij het retro forum...

maarja jij bent de mod ;)

Moderator
Level 67 97%

Nog 2156 XP voor level 68

Ik heb een kort vraagje :

Is het RF kastje van de Mega Drive 2 ook te gebruiken voor de Sega Saturn ?

Alvast bedankt ;)

Redacteur
Level 29 97%

Nog 379 XP voor level 30

Ik heb een kort vraagje :

Is het RF kastje van de Mega Drive 2 ook te gebruiken voor de Sega Saturn ?

Alvast bedankt ;)

Volgens mij had ik je hier in een PM al antwoord op gegeven, klopt dat?

Hallo, ik heb pas een nes gekocht op de rommelmarkt. Maar vanachter is er een schakelaar maar ik weet niet wat het doet. Ik heb hem opengevezen en zag dat hij gesoldeerd is op het moederbord. Ik heb ook problemen dat hij soms niet opstart :S Daarom zou ik graag die schakelaar weg doen maar is dat wel goed? En hoe zou ik dat moeten doen?

Gesoldeerd op het moederbord? In principe is dat helemaal niet nodig. Het is waarschijnlijk een tussenoplossing o.i.d. voor het kunnen spelen van Amerikaanse cartridges, maar dat is veel simpeler op te lossen. Het feit dat hij het soms niet doet kan aan twee dingen liggen.

1) Je cartridges zijn vies. Koop een flesje 70% gedenatureerde alcohol bij de etos, samen met wat wattenstaafjes. Maak 1 wattenstaafje een beetje vochtig met die alcohol, maak de contactpunten van de cartridge schoon, en met de andere kant van het wattenstaafje veeg je het weer droog. 9 van de 10 keer werkt een cartridge dan weer perfect, of het moet aan de console liggen.

2) Het ligt aan je console. Dan moet hij opengemaakt worden, de contactpunten in de console (waar de cartridge in komt) moeten dan opgerekt worden. Dan is ook het probleem van het knipperende lampje/gekleurde schermen weg.

Level 8 78%

Nog 209 XP voor level 9

ah hartelijk bedankt

Level 24 98%

Nog 137 XP voor level 25

Ik heb een DC, maar ik heb zon ouwe scart aansluiting en niet met van die rode,witte en gele stekkertjes, zijn die er wel voor de DC?

Om een reactie te kunnen plaatsen moet je ingelogd zijn.

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.