Retro Videogames / Consoles Hulptopic

Level 16 90%

Nog 382 XP voor level 17

Weet iemand of de engelse megadrive hetzelfde is als de nederlandse megadrive?

Wil namelijk een mega cd kopen vanuit engeland en heb zelf al een megadrive hier staan en weet niet of dat samengaat. Niet dat het iets met de PAL regio te maken zou hebben maar misschien omdat de hardware niet op elkaar reageerd of net iets anders is.

Level 6 74%

Nog 143 XP voor level 7

De SNES van een vriend van me geeft sins kort alleen maar groen beeld. Je kunt er nog wel op gamen maar weet iemand hoe je dit probleem kunt verhelpen of is hij gewoon stuk :'(

Level 16 90%

Nog 382 XP voor level 17

Bij alle MSX2 spellen staat een RC nummer achter Bev. Metal gear (RC750) of Metal gear2: solid snake (RC767) weet iemand waar dit voor dient?

Level 12 86%

Nog 295 XP voor level 13

Gelukkig heb ik hier een Amerikaanse Snes staan met Step Down converter. Dus ik heb dat probleem niet.

Level 16 90%

Nog 382 XP voor level 17

Gelukkig heb ik hier een Amerikaanse Snes staan met Step Down converter. Dus ik heb dat probleem niet.

na 2 en een halve maand :lol:

Level 16 90%

Nog 382 XP voor level 17

Bij alle MSX2 spellen staat een RC nummer achter Bev. Metal gear (RC750) of Metal gear2: solid snake (RC767) weet iemand waar dit voor dient?

Weet het al. Konami heeft zijn spellen voor de msx genummerd. Ze zijn begonnen met 700 (ofzow). Dus daarom dat er elke keer een RC nummer achter staat.

Level 1 15%

Nog 22 XP voor level 2

WIE SPEELT NOU DEZE TERING OUDE ROTZOOI! HAHAHA!

Level 16 90%

Nog 382 XP voor level 17

Ik heb een mega-cd2 met mega drive2 en megadrive 32X hier staan en ik wil beter beeld krijgen. Nu zit alles aangesloten op de antenne ingang van mijn tv maar wil de video aansluiten op de S-Video ingang of de Video-in (dat geele ding waar een tulpstekker in moet).

Weet iemand welk kabeltje ik moet hebben? ik heb al op conrad.nl gekeken maar hier heb je zoveel kabeltjes die allemaal op elkaar lijken maar dan een paar pinnetjes meer of minder dat ik niet weet welke ik moet hebben.

Of heb je zo'n kabeltje thuis liggen en wil je die verkopen?... ook goed :)

Sorry voor de wazige foto's ;)

Hier een foto van de ingangen:

http://www.geocities.com/mazda323fbgdriver/LCDTV1.JPG

Hier een foto van mijn megadrive:

http://www.geocities.com/mazda323fbgdriver/Megadrive.jpg

Level 25 99%

Nog 22 XP voor level 26

ik heb en Sega Megadrive, met een antenne aansluiting.

het ding zou nog moeten werken, maar geeft geen beeld. weet iemand hoe het werkt?

Level 16 90%

Nog 382 XP voor level 17

het ding zou nog moeten werken, maar geeft geen beeld. weet iemand hoe het werkt?

Als je het boekje nog hebt moet je daar even inkijken want hij moet op een bepaalde zender staan.

Of je kan het videosignaal opzoeken. Dan moet je naar het menu gaan van je tv en kanalen automatisch laten zoeken terwijl je je megadrive aan hebt staan.

Redacteur
Level 29 97%

Nog 379 XP voor level 30

Voor alle zekerheid, de adapter doet het wel? Het lampje op de console gaat wel branden als je hem aan zet?

Wat voor antenne-kabeltje heb je? Een officiele van Sega met schuifknopje, of zonder? Als het met is, zorg ervoor dat hij op Game staat :P Wat ook handig is met een officiele rf-unit: zorg ervoor dat je geen tv-kabel op het kastje aansluit. Dat zou namelijk voor storing kunnen zorgen.

Zet je tv op een kanaal waar je nog geen zender op hebt ingesteld, 99 of 0 bijvoorbeeld. Megadrive aansluiten, spel erin, aanzetten, en je tv naar signaal laten zoeken. Signaal zoeken gaat precies op dezelfde manier als hoe je normaliter een nieuwe zender op je tv zet. Dat zou moeten werken :) Zo niet, dan is je rf-unit waarschijnlijk kapot.

Je kunt hiervoor ook gewoon een universeel kabeltje gebruiken wat je bij elke willekeurige electronica-zaak kunt kopen. Het ene eind van de kabel in je Megadrive (standaard plug), andere eind in je tv. Neem je console voor de zekerheid even mee, dan kunnen ze je zeker helpen :)

Level 16 90%

Nog 382 XP voor level 17

Voor alle zekerheid, de adapter doet het wel? Het lampje op de console gaat wel branden als je hem aan zet?

Wat voor antenne-kabeltje heb je? Een officiele van Sega met schuifknopje, of zonder? Als het met is, zorg ervoor dat hij op Game staat :P Wat ook handig is met een officiele rf-unit: zorg ervoor dat je geen tv-kabel op het kastje aansluit. Dat zou namelijk voor storing kunnen zorgen.

Zet je tv op een kanaal waar je nog geen zender op hebt ingesteld, 99 of 0 bijvoorbeeld. Megadrive aansluiten, spel erin, aanzetten, en je tv naar signaal laten zoeken. Signaal zoeken gaat precies op dezelfde manier als hoe je normaliter een nieuwe zender op je tv zet. Dat zou moeten werken :) Zo niet, dan is je rf-unit waarschijnlijk kapot.

Je kunt hiervoor ook gewoon een universeel kabeltje gebruiken wat je bij elke willekeurige electronica-zaak kunt kopen. Het ene eind van de kabel in je Megadrive (standaard plug), andere eind in je tv. Neem je console voor de zekerheid even mee, dan kunnen ze je zeker helpen :)

uitslover ;)

Maar het zal wel iets met de instellingen zijn want consoles als super nintendo en megadrive gaan naar mijn weten zelden kapot. Dat is heel wat anders dan de 360 van nu waar alles zo goedkoop mogelijk moet en ze eerder op het kleinste prulletje geld proberen te besparen om de productiekosten te drukken. geen aanval van mij op microsoft of de 360 maar wil alleen aangeven dat "vroeger" (ja daar begint hij die 21 jarige) alles wat beter en degelijker gemaakt werd. Tegenwoordig zijn er speciale wizkids die moeten bedenken hoe zal alles nog kleiner en goedkoper moeten maken en dit zie je dan soms terug in het eindproduct met als resultaat dat het aperaat te warm word of teveel herrie maakt. Dit is niet alleen met consoles maar met alle nieuwe elektronica die op de markt komen.

Moderator
Level 67 97%

Nog 2156 XP voor level 68

De 360 en Mega Drive kun je niet met mekaar vergelijken.

In de 360 zit ietsje meer aan techniek dan in een Mega Drive.

Dus ja, dat gaat ook eerder kapot.

Level 25 99%

Nog 22 XP voor level 26

Bedankt!

Level 16 90%

Nog 382 XP voor level 17

De 360 en Mega Drive kun je niet met mekaar vergelijken.

In de 360 zit ietsje meer aan techniek dan in een Mega Drive.

Dus ja, dat gaat ook eerder kapot.

Dit kun je heel goed met elkaar vergelijken, de hard en software is misschien niet hetzelfde maar daar gaat het helemaal niet om. Het gaat juist om het punt dat microsoft een strategische gok heeft gewaagd om bepaalde dingen uit de 360 te halen zodat ze de productiekosten kunnen drukken. Dit is slecht afgelopen en moeten nu de consumenten lokken met een jaar extra garantie en alle kosten worden vergoed tot aan het opsturen van je 360 en dit vind ik dan wel weer een dikke + punt van microsoft.

En die overwegingen om bepaalde componenten uit de console te laten om de productiekosten te beperken waren in die tijd van de megadrive niet zo groot als dat nu steeds meer wel het geval is.

Moderator
Level 44 99%

Nog 34 XP voor level 45

Kun je Japanse MSX games op een normale MSX afspelen? Of heb je hier iets speciaals voor nodig?

Level 6 80%

Nog 110 XP voor level 7

2) Het ligt aan je console. Dan moet hij opengemaakt worden, de contactpunten in de console (waar de cartridge in komt) moeten dan opgerekt worden. Dan is ook het probleem van het knipperende lampje/gekleurde schermen weg.

vraagje: ik krijg bij al mijn spellen van mijn NES bij opstarten grijs beeld. waarschijnlijk is ie vuil of zo. ik ga proberen om de cartridges schoon te maken maar ik denk dat het de console is. de oplossing die hier boven staat, wat wil dat precies zeggen? kan ik dat zelf?

Redacteur
Level 29 97%

Nog 379 XP voor level 30

Kun je Japanse MSX games op een normale MSX afspelen? Of heb je hier iets speciaals voor nodig?

MSX heb ik niet zo veel kijk op, maar volgens mij is hij gewoon 'regiovrij'.

2) Het ligt aan je console. Dan moet hij opengemaakt worden, de contactpunten in de console (waar de cartridge in komt) moeten dan opgerekt worden. Dan is ook het probleem van het knipperende lampje/gekleurde schermen weg.

vraagje: ik krijg bij al mijn spellen van mijn NES bij opstarten grijs beeld. waarschijnlijk is ie vuil of zo. ik ga proberen om de cartridges schoon te maken maar ik denk dat het de console is. de oplossing die hier boven staat, wat wil dat precies zeggen? kan ik dat zelf?

Het eerste wat je moet proberen is de cartridges. Maak de cartridges schoon, in de post die je gequote hebt staat hoe dat moet. Als laatste redmiddel kun je inderdaad proberen om je NES open te maken. Ik weet niet of je een beetje technisch bent, maar het is een beetje een rotwerk om te doen. Je moet hem helemaal openmaken, alles loshalen binnenin. Binnenin zit dan het punt waar je de cartridges instopt, een zwart 'mondharmonica'-achtig zwart ding waar je alle pinnetjes handmatig weer wat naar boven moet buigen.

Level 6 80%

Nog 110 XP voor level 7

dank je wel!! ik zal eens kijken wanneer ik er tijd voor kan maken!

Level 1 30%

Nog 18 XP voor level 2

Hey iedereen ik heb een probleempje met m'n Snes conveter (Fire).

Ik stop PAL game achterin, USA game voorin en wil m'n console aanzetten ... geen beeld.

Wat blijkt nu ik denk dat mijn converter niet goed contact maakt met m'n Snes want wanneer de games in de converter zitten moet ik op de zijkanten van de converter twee woordboeken zetten zodat m'n converter diep genoeg in m'n Snes wordt gedrukt, dan pas maakt hij contact.

Aantal dagen later ...

Ik heb vandaag een tweede converter voor nop op de kop weten te tikken en wat blijkt,

ook om hierop een spel af te spelen moet ik de converter verzwaren met twee woordenboeken aan de zijkanten.

Dus ik denk dat het aan m'n SNES ligt, is m'n SNES gewoon bagger om USA/JAP games op te spelen (PAL zonder converter gaat prima) of moet ik een grote schoonmaak plegen?

Bijvoorbeeld: contacten SNES schoonmaken? of misschien andere tips?

Alvast bedankt!

Level 39 95%

Nog 1112 XP voor level 40

Wat is het verschil tussen de PS1 & PSX ? Een vriend heeft een andere PS1 dan ik, ik denk de oudere versie ?

Level 60 98%

Nog 1188 XP voor level 61

PSX:

PS1:

De PSX is beter imo, heeft een ingang voor oa MPEG players en Action Replay cards.

Level 39 95%

Nog 1112 XP voor level 40

Hmm, dan heeft m'n vriend een PSX.

Level 2 33%

Nog 52 XP voor level 3

als je op je playstation 2 psx spellen wil spelen, heb je er dan nog steeds last van als ze uit amerika komen of?

Level 17 96%

Nog 131 XP voor level 18

Ik heb mijn NES vandaag weer werkend gekregen, maar ik heb nu heb ik weer een probleem. Het is net alsof er twee horizontale plaatsen zijn op het scherm waar karakters, items en vijanden onzichtbaar worden. (De omgeving is wel gewoon te zien.) Deze twee plaatsen bewegen langzaam naar beneden, en zijn erg storend.

Iemand die weet wat er aan de hand is en hoe ik het kan verhelpen?

Om een reactie te kunnen plaatsen moet je ingelogd zijn.

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.