Retro Videogames / Consoles Hulptopic

Moderator
Level 44 99%

Nog 34 XP voor level 45

als je op je playstation 2 psx spellen wil spelen, heb je er dan nog steeds last van als ze uit amerika komen of?

Je kunt op de PS2 alleen PAL games spelen, dus ook alleen PAL PSX spellen.

Ik heb mijn NES vandaag weer werkend gekregen, maar ik heb nu heb ik weer een probleem. Het is net alsof er twee horizontale plaatsen zijn op het scherm waar karakters, items en vijanden onzichtbaar worden. (De omgeving is wel gewoon te zien.) Deze twee plaatsen bewegen langzaam naar beneden, en zijn erg storend.

Iemand die weet wat er aan de hand is en hoe ik het kan verhelpen?

Heb je dit met alle spellen? Je NES geprobeerd nog eens goed schoon te maken? Je NES op een andere tv geprobeerd?

Level 17 96%

Nog 131 XP voor level 18

Ik heb mijn NES vandaag weer werkend gekregen, maar ik heb nu heb ik weer een probleem. Het is net alsof er twee horizontale plaatsen zijn op het scherm waar karakters, items en vijanden onzichtbaar worden. (De omgeving is wel gewoon te zien.) Deze twee plaatsen bewegen langzaam naar beneden, en zijn erg storend.

Iemand die weet wat er aan de hand is en hoe ik het kan verhelpen?

Heb je dit met alle spellen? Je NES geprobeerd nog eens goed schoon te maken? Je NES op een andere tv geprobeerd?

- Ja ik had dit met alle spellen.

- Heb mijn NES zelf niet schoongemaakt. (Nog nooit trouwens)

- Jah, ik heb het op een andere TV proberen aan te sluiten.

Ik heb zelf trouwens al een oplossing gevonden. Het bleek dat ik simpelweg de verkeerde AC adapter gebruikt heb. Nu werkt hij weer perfect. Toch nog bedankt voor de tips.

Level 10 97%

Nog 42 XP voor level 11

Ik wou vandaag mijn Saturn aansluiten om Daytona te spelen, het beeld doet het perfect maar je hoort de hele tijd een zoemend geluid.

De Saturn is met een AV kabel aangesloten op de tv en ik heb hem al op de kanalen 0, 1, 2, 3, 4 op mijn oude tv gezet maar ik krijg bij elk kanaal een zoemend geluid.

Weet er iemand wat ik moet doen? :(

Level 8 93%

Nog 62 XP voor level 9

heb mijn Snes weer keer onder stof vandaan gehaalt nu dat mijn Xbo360 voor weekje weg is maar krijg kanal niet gevonden op mijn LCD tv via kabel in gang wat ook doe krijg kanal niet gevonden maar als hem uit zet zie ik stuk meer ruis en aan zet word beeld zwart

en ik wil Super mario op 42inc lcd doen :P

tv is merk Medion

dezen kabel gebruik ik

http://www.nintendo.com/consumer/system ... tv_sns.jsp

maar weet iemand waar je nog dezen kabel kan koopen heb gehoort dat N64 kabel ook werkt

http://www.nintendo.com/consumer/system ... avtotv.jsp

Level 24 98%

Nog 137 XP voor level 25

Je kan ook een gamecube(zelfde als de n64-kabel) kabel gebruiken. Zon Multi-av-out kabel. Als je die kabel nog hebt ben je al klaar. Ik weet niet als je die kabels apart kan kopen, mss maar even bij gameshops kijken(online of bij je in de buurt)

Moderator
Level 44 99%

Nog 34 XP voor level 45

Kabels zijn inderdaad online nog te krijgen. Bijvoorbeeld bij gameshops en anders marktplaats.

Level 8 93%

Nog 62 XP voor level 9

@ Snakesonic + Raem

bedankt voor info en link

maar denk dat mijn snes niet goed meer is op 55hz + - is beelt zwart als hij aan staat als ik hem uit zet dan komt weer sneeuw veder komt van 44hz > 900 hz geen normaal beeld alleen soms keer zwart beeld veder sneeuw

eens kijkken of new/2handes aan kan komen die met zo RGB kabel heeft

Level 8 93%

Nog 62 XP voor level 9

heb nu scart kabel van cube maar beeld blijft zwart denk dat mijn snes stuk is wand als ik normaal kabel gebruik blijft beeld ook zwart maar als ik mijn Jaguar 64bit aan sluit via standaart snes kabel dan krijg ik wel beeld niet zo goed maar wel beeld maar bij mijn snes niet denk dat ik maar new koop zo duur zijn ze niet 30€ of zo

Moderator
Level 44 99%

Nog 34 XP voor level 45

Dan zal er inderdaad wel wat mis zijn met je SNES. Je hebt je TV wel op het goede videokanaal staan?

Level 8 93%

Nog 62 XP voor level 9

heb 2 scart in gangen en allen 2 niks heb S-vidoe een daar ook niks

Level 23 92%

Nog 594 XP voor level 24

Ik weet niet waar ik het anders kan vragen dus doe ik het hier:

Welk spel is de eerste ''echte'' 3d platform game op de ps1?

Iets met Crash?

Level 2 92%

Nog 6 XP voor level 3

Crash bandicoot 1?

Kan iemand mij vertellen waar ik Wonderboy voor de MegaDrive vandaan kan toveren?

Level 49 97%

Nog 941 XP voor level 50

Welke Wonder Boy? Er zijn er namelijk twee voor de Megadrive verschenen in Europa. Wonder Boy 3: Monster Lair en Wonder Boy in Monster World. Ik heb ze allbei :). Beide games zijn volgens mij niet superzeldzaam en zul je dus op ebay en marktplaats moeten kunnen oppikken voor max 15,- per stuk.

Kan me trouwens nog hernneren dat die destijds nieuw belachelijk duur waren. Normale Megdarive game varieerde van 99 tot 129 gulden en die ene kostte volgens mij 229,- piek. Volgens mij was dat Wonder Boy in Monster World.

Level 18 96%

Nog 161 XP voor level 19

Weet iemand waar ik misschien nog een boxed dreamcast kan vinden? PAL of NTSC maakt niet uit.

Level 19 89%

Nog 566 XP voor level 20

Ik heb er nog wel een voor je. PAL, Boxed, met 1 controller, VMU, en met een stel games waaronder een mint Shenmue USA, Grandia 2 en Street Fighter 3 third strike. PM maar als je interesse hebt. Ik doe er weinig mee vandaar.

Level 25 93%

Nog 605 XP voor level 26

Ik heb na een lange tijd de commodere 64 weer naar boven gehaald maar hij doet het niet. Het kabel dat in de tv hoort zit erin (het is een ronde kabel net zoals je uitzend kabel) en het stroom zit erop en de cassete afspeler zit er ook gewoon goed in. Als ik hem aan zet gaat er op het toetsenbord een rood lichtje branden en de nummers op de cassete speler lopen ook gewoon. Maar ik krijg maar geen beeld ik heb alle kanalen geprobeerd maar het werkt niet. Ik heb het zowel op een oude als op een nieuwe tv geprobeerd. Dus weet iemand op welke stand of kanaal ik mijn tv moet zetten?

Level 24 98%

Nog 174 XP voor level 25

Ik zoek voor mijn vriendin voor de gamecube 2 spellen,namelijk Luigi's Mansion en Magical Mirror Mickey Mouse.

Het liefst nog sealed of anders in nieuwstaat,en ook geen player's choice versie's.

Ben al sinds gisteren (vanaf gisteren een nieuwe Gamecube in huis) aan het zoeken,maar kan niks vinden op internet.

Ik hoor het wel :)

Level 27 98%

Nog 132 XP voor level 28

K zou bij Diminsionplus.nl of nedgame.nl kijken die verkopen 2 de hands games maar ook nieuwe oude games ik zag bij diminsion plus luigi's masion voor €19,99 NIEUW Mickey weet ik niet die zouden ze miss ook wel hebben.

Level 10 94%

Nog 89 XP voor level 11

Als snes-games de hele tijd opnieuw willekeurig elke twee/drie minuten opstarten leest ie 'm dan niet goed ofzo? En als je bij elke snesgame allerlei vage groene/paarse strepen op de achtergrond hebt moet je dan tv-instellingen veranderen? :O

Level 8 79%

Nog 203 XP voor level 9

Ik heb Medal of Honor Frontline voor de Gamecube maar hij doet het niet. Na het gamecube scherm komt ehet gewoon op zwart zonder beeld en geluid, dus geen bericht als deze disk kan niet worden gelezen oid. Weet iemand waar het aan ligt?

Level 5 69%

Nog 123 XP voor level 6

Ik heb Medal of Honor Frontline voor de Gamecube maar hij doet het niet. Na het gamecube scherm komt ehet gewoon op zwart zonder beeld en geluid, dus geen bericht als deze disk kan niet worden gelezen oid. Weet iemand waar het aan ligt?

disc beschadigd? lens van de gc beschadigd?

doen andere games het wel goed?

Level 5 69%

Nog 123 XP voor level 6

Als snes-games de hele tijd opnieuw willekeurig elke twee/drie minuten opstarten leest ie 'm dan niet goed ofzo? En als je bij elke snesgame allerlei vage groene/paarse strepen op de achtergrond hebt moet je dan tv-instellingen veranderen? :O

die strepen worden veroorzaakt door slecht contact.. het restarten kan daar ook door komen

maar de contacten eens schoon met wasbenzine en een wattenstaafje :)

Level 4 75%

Nog 65 XP voor level 5

kent iemand de honey bee converter voor de snes?

is deze goed

Level 46 97%

Nog 906 XP voor level 47

Geen idee of dit hier hoort, maar weet iemand hoe ik misschien aan de PC RPG Septerra Core kan komen via een officiële internet winkel voor een redelijk prijs?

Level 20 94%

Nog 359 XP voor level 21

http://www.amazon.co.uk/The-Learning-Co ... 484&sr=8-2 ?

Als je die bedoelt denk ik niet dat je veel geluk zult hebben in Nederlandse shops. Ik heb ook geen idee of deze resellers naar Nederland verzenden, maar voor obscure spellen is Amazon.co.uk meestal je beste gok.

Om een reactie te kunnen plaatsen moet je ingelogd zijn.

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.