Retro Videogames / Consoles Hulptopic

Level 46 97%

Nog 906 XP voor level 47

Deze bedoel ik idd thanks. Maar het is dus tweedehands en internationaal... Idd kleine kans, maar goed maar even proberen. Spel is ook al uit 1997, maar iemand raadde mij het aan.

Level 20 94%

Nog 359 XP voor level 21

Die van 6,70 pond is nieuw en verzend internationaal. Ik ben bang dat dit ook echt je enige kans is er één te kopen, dus mocht je die moeite willen doen dan zal je een creditcard moeten hebben.

Die van 8 pond zet er ook bij dat hij factory sealed is, wil je meer zekerheid hebben. Via deze link dus.

Level 45 97%

Nog 916 XP voor level 46

Ik speelde vroeger een spel op de NES van mijn neef (die hij helaas niet meer heeft). Het spel bestond uit maar 4 kleurtjes. rood, blauw, groen en geel geloof ik en je kon het met zn 2e spelen. Waarbij je kon kiezen uit een man of een vrouw. De man was rood en de vrouw blauw geloof ik. En de eerste baas wat je tegenkwam was een grote tank. Het had een soort stijl van Contra en Ninja Gaiden in elkaar. Weet iemand wat ik precies bedoel. Ik wil deze game echt graag spelen. :(

Level 16 95%

Nog 180 XP voor level 17

^@kaoz, ik heb geen idee (als je m nog zoekt)

Ik stel m hier ook nog maar:

Ik heb mijn bayonetta gun geruild voor een snes met kabels spellen en een controller. Maar de snes doet het niet en ik hoor gerammel binnen in.

Ik las ergens dat je een speciale schroevendraaier ofzo nodig hebt om de snes open te maken. Weet iemand waar deze (goedkoop) te halen zijn?

Level 2 46%

Nog 42 XP voor level 3

^@kaoz, ik heb geen idee (als je m nog zoekt)

Ik stel m hier ook nog maar:

Ik heb mijn bayonetta gun geruild voor een snes met kabels spellen en een controller. Maar de snes doet het niet en ik hoor gerammel binnen in.

Ik las ergens dat je een speciale schroevendraaier ofzo nodig hebt om de snes open te maken. Weet iemand waar deze (goedkoop) te halen zijn?

Als je een Bic pen hebt kun je je eigen schroevendraaier maken.

Op deze site vind je een tutorial

http://www.mmmonkey.co.uk/console/other/diy-gamebit.htm

Level 2 69%

Nog 24 XP voor level 3

Hey mensen ik zit met een probleem .

Ik heb mijn NES een paar dagen geleden maar eens aangesloten want ik had wel zin om eindelijk super mario bros 3 uit te spelen.

Nou was ik gister aan het spelen en was in land 5 toen moest ik weg en had geen zin om de voglende dag weer overnieuw te beginnen dus ik heb de console aan laten staan met de gedachte een 3 uur later verder te gaan. Nou was het wat later geworden en ben ik hem vergeten uit te zetten ( dus hij heeft heel de nacht gedraaid ).

Ik wordt vanmorgen wakker en bedenk me ineens dat de NES nog aanstaat dus ik pak de controller op om te kijken of alles het nog doet. Alles leek het nog te doen totdat ik op de B knop drukte en het spel op pauze werd gezet en is er eigenlijk niet meer te spelen omdat zodra je op B drukt het spel pauzeert.

Als je bij mario op de map zit en op B drukt krijg je wel de opties om bepaalde items te kiezen en start doet niets wat er op duid dat de B knop daar wel naar behoren werkt maar zodra je echt gaat spelen werkt hij niet meer.

Ik heb ook even Chip N Dale resque rangers geprobeert en daar heb ik het zelfde probleem dus het ligt niet aan Mario

Hopelijk kan iemand mij helpen met dit probleem want ik had heel veel zin om lekke te gaan Retro gamen.

Level 6 77%

Nog 126 XP voor level 7

Mijn trouwe gamecube memorycard doet het niet meerl er staat dat ik hem moet formatteren. Ik vrees voor het ergste, maar valt hier nog wat aan te doen? Want het zou natuurlijk wel zwaar kut zijn..

Level 61 97%

Nog 1699 XP voor level 62

Mijn trouwe gamecube memorycard doet het niet meerl er staat dat ik hem moet formatteren. Ik vrees voor het ergste, maar valt hier nog wat aan te doen? Want het zou natuurlijk wel zwaar kut zijn..

reken helaas op zwaar kut, die NGC memorycards zijn helaas onbetrouwbaar :(

Level 13 85%

Nog 364 XP voor level 14

Ik heb vanavond een Dreamcast gekocht,maar heb nu al een probleem.

Ik heb de voeding aangesloten en de scartaansluitingskabel maar krijg geen goed beeld,alles is bijna zwart,als je dichtbij de tv gaat kijken kun je heel vaag tekst zien en logo's.

Ik heb een LEDtv waar alleen maar HDMI aansluitingen opzitten,heb wel zo'n speciaal verlengstukkabel voor scartaansluiting gebruikt om toch op deze tv te kunnen spelen maar helaas.

Kan iemand me helpen,moet er bijvoorbeeld nog meer kabels aangesloten worden???

Level 13 85%

Nog 364 XP voor level 14

Iemand????,ben op internet niet veel wijzer geworden,meeste zeggen dat je een andere scartaansluiting moet proberen of een VGA kabel.

Heb een voedingskabel,scartkabel een nog een aparte kabel met een zwarte vierkante stuk waar je een schuifje kan verzetten erbij gekregen maar niks helpt,heb het nu op 4 tv's uitgeprobeerd maar overal krijg ik wel geluid maar geen beeld :(

Level 20 94%

Nog 359 XP voor level 21

Heeft dat 'zwarte vierkante stuk' toevallig een VGA-aansluiting erin? Ik gok dat dat een VGA-box is, misschien kun je proberen die aan te sluiten op je computer-monitor? Zorg wel dat je dat schuifje op PC zet.

Als geen enkele kabel werkt (op de juiste aansluitingen) gok ik dat de aansluiting van je DC kapot is. Of je stopt het er niet goed in, of al je kabels zijn kapot.

Level 13 85%

Nog 364 XP voor level 14

Bedankt voor het reageren.

De 'zwarte vierkante stuk'heeft linksboven ANTENNE IN,rechtsboven TV OUT,linksonder TV IN en rechtsonder SELECT met een schuifje die je als je hem naar rechts schuift op G komt te staan.

Neem dus aan dat het geen VGA Box is.

Level 61 97%

Nog 1699 XP voor level 62

Dat betekent dus dat je op zoek moet naar de frequentie...

Level 13 85%

Nog 364 XP voor level 14

Dat betekent dus dat je op zoek moet naar de frequentie...

Dat zou ik ook eens kunnen proberen ja,maar dan zou het geluid het toch ook niet moeten doen als de dreamcast op de verkeerde frequentie zit.

Of heb ik dat mis???

Level 20 94%

Nog 359 XP voor level 21

Op welke frequentie kijk je dan? De frequentie is volgens mij namelijk nooit AV of HDMI 1.

Werkt je scart-kabel op geen enkele tv, ook geen die wel scart heeft? Want dat je met die kabel wel geluid maar geen beeld krijgt is niet heel apart denk ik. Met adapters van aansluitingen die niet voor elkaar bedoeld zijn (analoge scart naar digitale hdmi) kan je heel makkelijk problemen krijgen denk ik.

Ik zou in ieder geval proberen op een lege zender te zoeken naar de frequentie met de antenne-aansluiting, en je scart-aansluiting eens op een tv met scart proberen.

Level 13 85%

Nog 364 XP voor level 14

Het is gelukt,bedankt voor de hulp.....het was de frequentie die ik nog moest zoeken.

Via de antenne is het gelukt,nu nog een keer met de scart proberen.

Net een half uurtje gegamed op de Dreamcast,wat een nostalgie zeg :)

Level 19 93%

Nog 361 XP voor level 20

Weet niet zeker of dit het juiste topic is hiervoor maar:

Weet iemand ook of dit enigzins werkt?

http://www.slidecard.nl/product_info.ph ... cts_id=385

Ik heb namenlijk een NTSC PS2 game gekregen en zou hem graag willen spelen :)

Level 20 94%

Nog 359 XP voor level 21

Dat werkt. Het is een hele tijd geleden dat ik hem gebruikt heb omdat ik al 2 jaar een NTSC-ps2 heb, maar het werkte (kan zijn dat sommige games wat moeilijk doen).

Deze is wel voor de slim ps2 (de ijzertjes, de disc werkt overal op behalve de first gen ps2's, vanwege de te slechte laser)

Bereid je wel voor op een boel gekloot met die ijzertjes. Dat ijzertje dat half in je PS2 moet is verschrikkelijk om goed te krijgen.

Level 4 78%

Nog 58 XP voor level 5

Tegenwoordig kan je trouwens nog veel makkelijker import PS2 games spelen. Via Memor 32 of als je iets als een Action Replay hebt, dan kan je misschien zelf een bestandje op een normale memorycard schrijven. Het bestandje wat er op moet om alle regio games af te kunnen spelen is Freemcboot. Daarna memorycard erin en spelen maar. Veel makkelijker dan met slidecard!

Level 11 86%

Nog 239 XP voor level 12

Het volgende probleem: Ik heb een xplorer 64 en deze werkt niet. Op internet (en in de bijbehorende manual staat) dat je dan mogelijk andere boot modes moet pakken, maar hij werkt met geen een. In het begin heeft hij het wel gedaan, maar nu ik hem er weer bij pak nadat ik hem enkele maanden voor het laatst heb gebruikt doet hij niks meer. Iemand een idee hoe dit te verhelpen is? bvd.

Level 19 91%

Nog 476 XP voor level 20

Weet iemand misschien waar je het beste (dus vertrouwd en met een redelijk prijsje) retro consoles en games kunt halen? Meeste mensen verwijzen me door naar Marktplaats, maar daar heb ik slechte ervaringen mee, dus dat is een last resort.

Level 21 91%

Nog 535 XP voor level 22

Ebay is nog een mogelijkheid. Daarnaast verwijs ik je toch door naar marktplaats, maar ga dan voor ophalen als je veel slechte ervaringen hebt. Veel mensen op marktplaats hebben geen idee van de waarde van hun spullen en dus kun je voor een klein prijsje mooie dingen halen. Op ebay en in fysieke winkels is dit meestal wel anders.

Level 35 98%

Nog 248 XP voor level 36

Ik sluit me aan bij Orian. Marktplaats heeft zo nu en dan echt absurd goede aanbiedingen, maar bij twijfel altijd vragen of je op kunt halen. Ik doe het ook áltijd als ik ook maar een klein beetje twijfel of het gewoon om meer dan een twee tientjes gaat. Op deze manier kun je vragen of je het product in actie kunt zien en bekijken in welke staat het zich bevindt voordat je je zuurverdiende geld geeft aan een wereldvreemde.

Level 75 98%

Nog 1816 XP voor level 76

Ik moet zeggen dat ik wel ben afgeknapt op ebay en marktplaats door redelijk wat slechte ervaringen. Dat heeft vooral nut als je een soort vaste dealer hebt die leuke dingen heeft.

Ik stel altijd voor gewoon lokale krantjes in de gaten houden waar er rommelmarkten en evt. vaste markten zijn, en die afgaan. Ik woon in Goirle, en daar heb je de wekelijkse grensmarkt. In Tiel heb je een grote markt in de loods waar Jomanda vroeger zat. Zo hebben heel veel steden hun markten. Soms tref je daar echt wel toffe shit aan!

Level 35 98%

Nog 248 XP voor level 36

De markt... eigenlijk nooit afgestruind voor games... Volgende week dinsdag maar eens gaan snuffelen op de Blaak :).

Rommelmarkten zijn hier vrijwel niet meer, helaas.

Om een reactie te kunnen plaatsen moet je ingelogd zijn.

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.