Level 6 82%

Nog 100 XP voor level 7

jaja precies, maar ik heb effe een heeeeele goeie vraag?

op internet en de philips sites en alles staat dat ie 1080P support en in de gebruiksaanwijzing/handleiding staat alleen 1080i moet je maar eens kijken.

dus ik weet het niet zeker meer weet jij daar van?

Level 38 97%

Nog 653 XP voor level 39

jaja precies, maar ik heb effe een heeeeele goeie vraag?

op internet en de philips sites en alles staat dat ie 1080P support en in de gebruiksaanwijzing/handleiding staat alleen 1080i moet je maar eens kijken.

dus ik weet het niet zeker meer weet jij daar van?

ja kijk, dit vroeg ik me dus ook af. Ik ging toen naar zo'n gast van de MEdiamarkt. MIJn vraag was: "De HDMI input van die tv ondersteund hooguit 1080I, hoe zit het dan met die 1080P weergave?" Die gast daar zei "Ik denk dat het gewoon in 1080I word weergeven" een andere gast van de MEdiaMarkt zei "Die tv gaat het upscalen, naar 1080P. Mocht dit niet het geval zijn mag je die tv terug brengen naar ons en zorgen wij ervoor dat je je geld terug krijgt. want philips zegt 1080p, dus mag je dat wel als een feit aannemen" Dus toen kocht ik 'm. Owja, als ej neit het verschil kunt zien tussen P en I kun je met je Foto toestel een foto nemen (terwijl je tv aan is natuurlijk) en als je scherp beeld van je tv op je foto ziet weet je dat het in P is. Zie je wat dof/streepjes is het I. Maak anders een foto van zo'n CRT scherm, die weergeeft alleen I en vergelijk dat met je LCD scherm. Dit ga ik ook doen hoor ;) maar ik zou dit pas doen als je hd-tv hebt. Maar aan de anderen kant, het wk voetbal word in HD uitgezonden, op precies te zijn in 1920x1080I waarschijnlijk word dat dus de nieuwe hd standaard voor tv uitzendingen. Vandaar dat ik me niet druk maakte over 1080I of 1080P. Maar iig, ik ga er van op uit dat het 1920x1080P ondersteund, dat stond bij mij zelfs op die doos ^^D

Level 49 97%

Nog 941 XP voor level 50

Mn TV heeft het begeven en ik moet nu dus een nieuwe. Nou heb ik mijn oog laten vallen op deze.

SAMSUNG LCD TV LE32R51

Garantie periode 2 jaar

Uitvoering breedbeeld

Beelddiagonaal 82 cm.

Resolutie 1366 x 768 pixels

Contrast ratio 3000:1

Helderheid 500 cd/m2

Comb filter nee

Vertikale kijkhoek 170 o

Horizontale kijkhoek 170 o

Teletekst ja

TOP-FLOF teletekst nee

Stereo ja

Muziekvermogen 20 Watt.

Ingebouwde dvd-speler nee

ACI nee

Kinderslot nee

Scart-aansluitingen 2

HDMI ingang ja

Hoofdtelefoonaansluiting ja

Ontvangstnorm PAL, SECAM, NTSC

Wandmontage bijgeleverd nee

Standaard bijgeleverd ja

Breedte 80 cm.

Hoogte 59 cm.

Diepte 10 cm.

Gewicht 15 kg

Ik wil gewoon een niet al te dure , maar wel redelijk grote en uiteraard goede LCD/Plasma TV waar ik wel wat jaartjes plezier van heb. Deze kost 1219 euro en 1250 was toch ook wel mijn grens. Ik vind het design heel mooi en het beeld in de winkel was ook heel goed. Ik vraag me alleen af of het een goede keus is met het oog op de toekomst. ik ben absoluut niet specgeil ingesteld, dus al die ptjes en itjes zeggen me helemaal niks. Kan ik met dit ding ff vooruit, of moet ik doorsparen voor iets met een hogere resolutie of schermopbouw weetikwatallemaal? Alvast bedankt.

Level 40 99%

Nog 139 XP voor level 41

@ Jalf

Die tv is wel futureproof, maar ik heb em een keer in actie gezien, en ben allesbehalve tevreden over de beeldkwaliteit. Daar kunnen de tv's van Samsung nog een voorbeeld aan nemen van bijvoorbeeld de Sony Bravia V lijn/ Panasonic huppeldepup... (of als je echt zegt door te willen sparen, een Bravia X). Als jij tevreden zou zijn met de beeldkwaliteit, kun je hem kopen. Ik zou dat ding niet kopen, omdat de stap (qua kleuren en contrasten) gewoon veel te ver achteruit is in vergelijking met een CRT tv.

Level 22 91%

Nog 650 XP voor level 23

@Jalf: prima TV. Van die 1219 kan je nog een hoop afkrijgen. Zo heb ik na wat gemiereneuk €150 van de prijs van mijn samung afgekregen.

Verval van kleuren etc is alleen met analoge tv. Digitale TV is dus de oplossing. Voor gamen is ie prima geschikt.

Level 17 89%

Nog 455 XP voor level 18

Level 12 90%

Nog 200 XP voor level 13

Jalf, volgens mij is die niet full HD dus als je straks HD tv uitzendingen krijgt zal die dat niet zo kunnen laten zien. Ik weet niet of je het voor het gamen wilt of voor tv zelf?

Level 29 94%

Nog 692 XP voor level 30

ff nog 2 maanden tot het WK of erna wachten en de LCD-tv's zullen een stuk goedkoper zijn. :)

Level 12 90%

Nog 213 XP voor level 13

Even een vraagje:

Ik las laatst iets dat het WK niet in 16:9 maar 4:3 wordt uitgezonden, dus niet in breedbeeld.

Nou heb ik pas net een breedbeeld TV en vraag ik me af wat dat uitmaakt, aangezien normaal gesproken TV-uitzendingen ook geen breedbeeld zijn, maar ik nooit balken aan de zijkant heb.

Betekent dat dat normaal gesproken het beeld opgerekt wordt?

Nog iets: BBC zendt geloof ik uit in breedbeeld, waardoor er op mijn 4:3 een gedeelte buiten beeld viel, maar nu op de 16:9 nog steeds. Dat snap ik dan weer niet. Zijn er soms nog andere gangbare formaten dan 4:3 en 16:9?

Level 34 97%

Nog 404 XP voor level 35

Even een vraagje:

Ik las laatst iets dat het WK niet in 16:9 maar 4:3 wordt uitgezonden, dus niet in breedbeeld.

Nou heb ik pas net een breedbeeld TV en vraag ik me af wat dat uitmaakt, aangezien normaal gesproken TV-uitzendingen ook geen breedbeeld zijn, maar ik nooit balken aan de zijkant heb.

Betekent dat dat normaal gesproken het beeld opgerekt wordt?

Nog iets: BBC zendt geloof ik uit in breedbeeld, waardoor er op mijn 4:3 een gedeelte buiten beeld viel, maar nu op de 16:9 nog steeds. Dat snap ik dan weer niet. Zijn er soms nog andere gangbare formaten dan 4:3 en 16:9?

Je hebt waarschijnlijk 1 of andere zoom functie aangezet op je tv waardoor je geen balken hebt. De meeste uitzendingen op de Nederlandse TV zijn in 4:3 formaat waardoor je bij een breedbeeld TV balken moet krijgen aan de zijkanten. Je moet dus ff kijken naar die optie. Dan kan je kiezen of je wil zoomen, rekken, etc.

Level 40 99%

Nog 139 XP voor level 41

Voor films worden vaak ook andere formaten gebruikt (16:8, 16:10, 14:9). Als BBC een ander formaat gebruikt, dan snap ik niet waarom. 4:3 en 16:9 zijn toch de meest gangbare formaten...

Level 29 94%

Nog 751 XP voor level 30

een hd tv van 18.999 pleuro gezien. Ik viel bijna om. Maar dit waren de specs:

Full HD: 1920x1080 pixels

Diagonaal 166CM

blabla

Level 5 97%

Nog 8 XP voor level 6

Diagonaal 166CM

blabla

_O_

prachtig kost wel wat maar dan heb je wel wat _O_

wat vinden jullie van een beamer volgens mij word het best wasig!!! of niet??

Level 12 90%

Nog 213 XP voor level 13

Eigenlijk he, zo ongelooflijk veel pixels is die 1080 resolutie ook weer niet, zeker bij erg grote TV's.

Zitten we over tien jaar weer te zeuren over Super-HD-TV ofzo :P

Dat gebrek aan balken bij mijn tv was overigens inderdaad door een zoom-functie, al denk ik wel dat ik het daar bij hou, heb er niet zo'n moeite mee en van balken ben ik geen fan.

Level 40 99%

Nog 139 XP voor level 41

Diagonaal 166CM

blabla

_O_

prachtig kost wel wat maar dan heb je wel wat _O_

wat vinden jullie van een beamer volgens mij word het best wasig!!! of niet??

Ik vind het altijd enorm wennen, het beeld van een beamer. Maakt een hoop lawaai en duurt altijd ff voordat hij helemaal warm is. Is niet zozeer wazig, maar in een fel verlichte ruimte zie je 't allemaal wat minder...

Level 27 97%

Nog 315 XP voor level 28

Ik heb me de laatste tijd verdiept in die HD-shit en het is toch weer leuk om te zien dat steeds dezelfde tv's terugkomen.

Sony Bravia viel gelijk mijn oog op maar het viel me ook op dat de Sony tv's ook echt een digitaal signaal afspelen in de winkel. En steeds datzelfde schijfje met van die zanderige graftombes.En dat terwijl de rest grotendeeld op analoog signaal staan. Daarnaast wordt de Bravia onder de Tv-fielen best wel beschimpt. Zij zien er veelal het derde wereldwonder niet in terwijl er wel een duurder prijskaartje aan hangt.

Die Samsung R series zijn ook niet erg top. Mensen klagen vooral over de zwartwaardes, het vlekkerige beeld en de vaagheid bij snelle beelden.

De Philips die hier genoemd wordt... Tja dat is wel de top hoor. Ook tot product van het jaar uitgeroepen door What Hi-fi (ja, dat is zeg maar de Edge van die AV-sector). Er komt echter al een opvolger uit maar of dat nou zoveel beter is weet ik niet. Al die nieuwe technieken van Philips klinken wel leuk maar er zijn ook regelmatig fouten mee geweest. Gelukkig kun je dat ook uit zetten. Alleen waarom betalen voor iets wat je toch niet gebruikt?

Owja er zijn ook twee CRT-HDTV's verschenen. 1 van Philips (die ziet er echt vet uit, is alleen niet volledig HD). En ook komt er nog 1 van Samsung maar die zal waarschijnlijk onder de pek en veren hiernaartoe komen want de voorlopige indrukken zijn om te janken.

Die van Philips is BTW echt interesant. Okey, hij downscaled de signalen wel maar het ziet er echt prachtig uit. Eerst staarde ik me ook alleen maar blind op resoluties maar dat is allemaal marketingbullshit. Het gaat uiteindelijk om het totale product en dat staat of valt niet met een pixeltje meer of minder.

Prijs is 600-800 euro (ligt eraan of je de 26" of 32" versie neemt).

Ik raad overigens iedereen aan om te wachten na het WK en anders tot Januari wanneer altijd collecties gedumpt gaan worden.

Level 14 91%

Nog 261 XP voor level 15

stel je aan, 4k is peanuts. Gave TV gozer :)

edit;

De Sony Qualia 006 is pas 'n heftige monitor.

http://ultimateavmag.com/rearprojectiontvs/705sony/

het manneke kost $13.000 en heeft 'n diameter van 70" (bijna 1m80) en weegt zo'n 130kg, exclusief meubel.

Qualia 006 SXRD RPTV

Screen size: 70" (diagonal)

Aspect ratio: 16:9

Resolution: 1920x1080

Display type: SXRD (LCoS)

Lamp: UHP, 200 watt

Tuners: NTSC, ATSC

Cable: CableCARD slot

Inputs: 2 RF, 3 composite, 3 S-video, 2 component (wideband), 3 HDMI, 2 i.Link (IEEE 1394), 4 L/R audio

Outputs: 1 L/R audio

Dimensions: 75.08" x 47.05" x 24.68" (WxHxD)

Weight: 273 lbs; stand: 191 lbs

Price: $13,000

Level 27 97%

Nog 315 XP voor level 28

Noem jij 4000 pleuro maar peanuts.

Level 27 97%

Nog 315 XP voor level 28

Dit is die televisie http://www.kieskeurig.nl/product/01491F77AA31D045C1257132002A6F23.htm

Nogmaals: deze downscaled de boel wel maar het ziet er echt moddervet uit.

Level 29 94%

Nog 751 XP voor level 30

is dat echt LCD ?

Level 27 97%

Nog 315 XP voor level 28

Volgens mij heb ik toch echt gezegd dat dat een CRT semi-HDTV is. CRT geeft gewoon nog steeds het beste beeld. Het enige nadeel van deze TV is dat hij wel HDMI en component ingangen heeft maar niet een 720P resolutie. Maar ik zweer het je, dit moet je gezien hebben om te geloven dat de kwaliteit echt niet slecht is.

Level 49 97%

Nog 941 XP voor level 50

Ik ben toch afgestapt van de LE32R51b, maar ben gegaan voor de LE32R71b. Hogere contrastratio (5000:1), en het design vind ik ook mooier (als ie uitstaat wil het oog ook wat). Ik heb helemaal geen last van vage zwartwaardes, vlekkerig beeld ofzo Klopkoek. Digitale TV van TVhome ziet er prachtig uit, om over PGR3 maar te zwijgen...

Fotootje (de filts heeft de kleuren vergald, maar geloof me via component ziet 360 er subliem uit). Die kabelzooi wordt uiteraard nog opgeruimd :) heb em pas net geinstalleerd hier...

Level 43 99%

Nog 79 XP voor level 44

Aan de 360 Jalfie? En je stelt zowaar prijs op indrukwekkend gfx?

Whoa dude, what happened?!

Level 49 97%

Nog 941 XP voor level 50

Och, ik had de eerste Xbox ook al paar weken na launch hoor. Zo gek is die 360 dus ook nie ;) enneehh

Gameplay >> Graphics ;)

Level %

Nog XP voor level

Waar heb je dat ding gekocht en hoe bevalt ie?

Ik zit te twijfelen tussen de "KDL-26S2000" en de "KDL-32V2000"..

Om een reactie te kunnen plaatsen moet je ingelogd zijn.

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.