Moderator
Level 67 97%

Nog 2156 XP voor level 68

Iemand ervaring met deze tv:
LG 47LB630V

Level 23 95%

Nog 350 XP voor level 24

Geen ervaring met dat specifieke model, maar ik heb sinds kort een 47-inch LG. De 47LA6208 om precies te zijn. Nou weet ik niet zo veel van tv's maar ik ben zelf heel tevreden met deze tv dus zo'n zelfde soort tv van LG lijkt me prima.

Ik heb 'm voor 550 kunnen kopen, volgens mij is hij nu 600, misschien een leuk alternatief? :P

Post was bewerkt op 18 mei 2014, 14:48 door PAGANIZONDA999

Moderator
Level 67 97%

Ok. Ik heb nu plasma. Zijn deze LG modellen enigszins gelijk kwa beeld kwaliteit ?
Of dit model van Sony: KDL-48W605B

Heb een reciesie gelezen, en die was niet slecht, maar is dit vergelijkbaar met een Panasonic P42S20 ?

Post was bewerkt op 18 mei 2014, 15:32 door Radiant Silvergun

Level 23 95%

Nog 350 XP voor level 24

Pfoe, ik ben eigenlijk helemaal niet thuis in tv's dus om eerlijk te zijn weet ik dat soort dingen echt niet, sorry :P

Level 2 96%

Nog 3 XP voor level 3

Ik ben van plan over enkele maanden een nieuwe TV te kopen. Ik zit te denken aan een Full HD TV maar ik heb al veel verhalen gehoord dat Retro games daar vaak niet mooi op weergeven worden. Nu heb ik op de tv van mijn ouders (van 32 inch en dat formaat zit ik zelf ook aan te denken) enkele systemen geprobeerd en games voor de PS1, Snes en N64 zien er niet uit op die TV. Hoe kan ik dit het beste oplossen? Zwarte balken maken me niet zoveel uit zolang de games maar niet helemaal uitgerekt worden.

Level 2 56%

Nog 34 XP voor level 3

Happerstory wrote on 25 juni 2014 14:17:

Ik ben van plan over enkele maanden een nieuwe TV te kopen. Ik zit te denken aan een Full HD TV maar ik heb al veel verhalen gehoord dat Retro games daar vaak niet mooi op weergeven worden. Nu heb ik op de tv van mijn ouders (van 32 inch en dat formaat zit ik zelf ook aan te denken) enkele systemen geprobeerd en games voor de PS1, Snes en N64 zien er niet uit op die TV. Hoe kan ik dit het beste oplossen? Zwarte balken maken me niet zoveel uit zolang de games maar niet helemaal uitgerekt worden.

Je TV op '4:3' zetten.

Een Upscaler. http://www.amazon.co.uk/SCART-HDMI-converter-convert-connect/dp/B0092IAA3I/?tag=gredit-20

Level 4 75%

Nog 65 XP voor level 5

Ik zit te kijken ook voor een nieuwe tv.
Hebben jullie tips waar ik op moet letten? Bv de Hertz hoe hoger hoe beter.
Hebben jullie ervaring met een oled tv ? 
Ik zat te denken aan een full HD tv. 
Wat zijn jullie ervaringen ?

Level 26 98%

Nog 186 XP voor level 27

Een vriend van mij wilt een nieuwe TV gaan halen, maar we hebben er allebei vrij weinig verstand van.
Dit zijn z'n eisen:
Full HD, LED, 82 CM het liefst, 3D, Smart-TV

Ik had deze gevonden voor hem:
http://tweakers.net/pricewatch/330288/samsung-ue32f6510s-wit/specificaties/
Is dit een goede TV? waar moet ik op letten? welke TV raden jullie anders aan?

Level 3 58%

Nog 65 XP voor level 4

Radiant Silvergun wrote on 18 mei 2014 14:58:

Ok. Ik heb nu plasma. Zijn deze LG modellen enigszins gelijk kwa beeld kwaliteit ?
Of dit model van Sony: KDL-48W605B

Heb een reciesie gelezen, en die was niet slecht, maar is dit vergelijkbaar met een Panasonic P42S20 ?

heb 4 jaar lang LG 50PK550 gehad en ieder een die bij mijn komt zegt wat ziet beeld mooi uit en wat zelf hoor dat LG meer kleur heeft en dacht ik Panasonic beter is in zwart

sinds vandaag ben over overgestapt naar LG 60PB560v heb nog niks verander maar beeld ziet goed uit

Level 2 35%

Nog 50 XP voor level 3

Goedenmiddag,

Ben speciaal na een jaar of drie weer eens ingelogd op IG.
Ik ben opzoek naar een nieuwe tv voor m'n PS4. Ik ga er alleen op gamen, tv kijken doe ik wel in de woonkamer.

Ik ben nu in het bezit van een LG 42LB550V, ben er helaas niet tevreden over, tijdens FIFA 15 treedt er erge anti aliasing op en dit irriteert mij heel erg. ( zie : https://www.youtube.com/watch?v=kX7kEmzUc3Q) 

Mijn budget is max 550 euro.

Een vriend van me heeft de LG 42LB630V en ben geschrokken qua beeldkwaliteit. Het ziet er veel beter uit dan mijn LG. Ook heb ik positieve recensies gelezen over Sony televisies. 

Iemand verder tips of aanbevelingen voor me? Alvast bedankt!!

Level 30 95%

Nog 563 XP voor level 31

Wat is je budget? Puur voor gaming? Dan sowieso Sony.

Moderator
Level 67 97%

550 is zijn budget. Staat in zijn post. :P Hoezo Sony ? Imo is Sony lang niet meer zo goed als "vroeger".
Of hebben ze de boot terug weer genomen ?

Level 6 80%

Nog 111 XP voor level 7

sony maakt gewoon goede tv's zat prijzen gewonnen de laatste jaren, dus weet niet waar je je dat vandaan haalt?

Level 30 95%

Nog 563 XP voor level 31

Sony heeft de laagste input lag en hoe lager de input lag des te sneller zie je wat de console op het scherm wilt toveren.

http://www.displaylag.com/display-database/

Level 1 0%

Nog 26 XP voor level 2

Ik ben ook erg tevreden over Sony tv's, gewoon een vorig model nemen en dan zijN ze ook niet meer zo door en de kwaliteit voor films en gaming is meer dan goed. Ik heb mijn KDL-32W705B vergeleken met een LG IPS scherm van 800 euro maar de TV geeft net zo mooi beeld (VA paneel) en is ook nog eens sneller met minder gosting.

Level 1 0%

Nog 26 XP voor level 2

Ik heb afgelopen weekend eindelijk mijn PS4 besteld, en ben nu dan ook op zoek naar een bijpassende tv aangezien ik nog een dikke old timer in me kamer heb staan. Ik stuitte in mijn zoektocht op het volgende: http://www.wehkamp.nl/elektronica/televisies/televisies/philips-32pfk4100-12-led-tv/C26_6F1_6F1_619997/?MaatCode=0000&PI=0&PrI=5&Nrpp=22&Blocks=0&Ns=M&View=Grid&Nf=option.price%7cBTWN%2b12900%2b32700&NavState=%2f_%2fN-1y5tZu46&IsSeg=0

Hij voldoet aan mijn meeste eisen (32inch, full HD, 100hz, onder 300 euro). Alleen vroeg ik me nu af of dit wel een goede tv is voor het gamen? Iemand die ervaring heeft met tv's van Philips? Ik kan niks over hun input lag vinden, wat volgens mij wel een belangrijk detail is. 

Ik wil het ook gewoon gebruiken om normaal tv te kijken, dus een monitor zit er helaas niet in.

Level 17 96%

Nog 149 XP voor level 18

Ik game al jaren op een Philips LED 40 inch en die voldoet prima. Philips tv's worden tegenwoordig wel door een ander bedrijf gemaakt geloof ik, maar je zou eens wat reviews moeten checken op bijvoorbeeld tweakers.

Level 9 87%

Nog 151 XP voor level 10

Wanneer je een tv  gaat kopen is het belangrijk om te weten waar je hem voornamelijk voor gaat gebruiken.

Een monitor is zoals eerder gezegd geschikt voor shooters vanwege de lage input lag. de beeldkwaliteit is echter wel minder door het lagere contrast.
Ik ben zelf geen fan van LG tv's ze lijken misschien mooi in een woonkamer maar wanneer je ze naast andere tv's zien dan vind ik de beeldkwaliteit echt slecht.
Hoe lager het budget is hoe minder je van de tv/monitor kunt verwachten. In dat geval denk ik dat je voor games het beste voor monitor kunt gaan zodat je niet voor functies betaalt waar je toch geen gebruik van maakt.

Level 17 96%

Nog 149 XP voor level 18

Als ik nu een nieuwe TV zou moeten kiezen om te gamen zou ik voor een Sony gaan. De lage input lag maakt echt een enorm verschil. Maatje van mij heeft sinds kort één van de nieuwe modellen en man wat oogt dat vloeiend.

Level 1 0%

Nog 26 XP voor level 2

:PHet probleem is dat door mijn budget en eisen er niet veel tv's over blijven. Een vriend van mij beweerde dat er echt een verschil is tussen Full HD met 100hrtz en HD-ready met 50 hrtz. Een ps4 functioneert denk ik ook het beste op de eerstgenoemde combinatie denk ik?

En maakt input lag echt zo een verschil, want het gaat maar om een verschil in reactietijd van milliseconden?

Ps: ook even een monitor opgezocht en kwamen deze tegen: http://www.wehkamp.nl/elektronica/televisies/televisies/samsung-lt32e310e-monitor-tv/C26_6F1_6F1_592451/?MaatCode=0000&PI=0&PrI=3&Nrpp=22&Blocks=0&Ns=M&View=Grid&Nf=option.price%7cBTWN%2b12900%2b32700&NavState=%2f_%2fN-1y5tZu46&IsSeg=0#extraInformatie 
Alleen heeft deze 50 hrtz en ziet deze er niet zo mooi uit als de vorige

Level 18 97%

Nog 132 XP voor level 19

Full HD sowieso. HD-ready is 720p als ik het goed heb wat al lang achterhaald is.

Level 23 92%

Nog 638 XP voor level 24

Lol en kom ik hier 2 jaar later... als hd ready tv bezitter....

Level 23 92%

Nog 638 XP voor level 24

Maar hij doet het nog !

Om een reactie te kunnen plaatsen moet je ingelogd zijn.

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.