Laatste Film

Level 20 99%

Nog 26 XP voor level 21

is meestal niet met een vervolg.

gisteren Harry Potter deel 4

ik vind em ok.

Level 29 97%

Nog 295 XP voor level 30

Ice Age 2

Niet zo origineel als de vorige, 7,2

.. en dat de eerste ook al niet erg origineel was ;)

Net zoals de eerste het meeste gelachen om scrat.. Hij hoeft alleen maar in beeld te komen en ik begin al te gniffelen ^^D

Level 43 96%

Nog 1128 XP voor level 44

V for Vendetta super coole film 8,5/10

Level 12 98%

Nog 42 XP voor level 13

Gister Coach Carter gekeken. Wel leuk maar echt niet geweldig. 6,5/10

Level 60 98%

Nog 1086 XP voor level 61

Harry Potter 4

Special effects waren vet maar ik vond voldemort helemaal niet cool eruit zien. Boek was niet al te geweldig dus de film ook niet

7.8/10

Level 16 92%

Nog 278 XP voor level 17

Scary Movie 2

4,5/10.

Level 24 94%

Nog 493 XP voor level 25

Snatch 7,5/10

Goeie film, al had ik em al gezien :)

Level 26 96%

Nog 411 XP voor level 27

One Flew over the Cuckoo's Nest

McMurphy: Koufax... Koufax kicks. He delivers. It's up the middle! It's a base hit! Richardson is rounding first. He's going for second. The ball's into deep right center. Davis cuts the ball off! Here comes the throw. He throws it to second! He slides! He's in there! He's safe! It's a double.! Richardson's on second base!

McMurphy: Koufax is in big fucking trouble! Big trouble, baby! All right. Tresh is the next batter. Tresh looks in. Koufax... Koufax gets a sign from Roseboro. He kicks once. He pumps. He fires. It's a strike! Koufax's curve ball is snapping off like a fucking firecracker! All right, here he comes with the next pitch. Tresh swings. It's a long fly ball to deep left center!

McMurphy: It's going! It's gone! Let's hear it! One way!

Geweldige film. ^^D

Level 22 97%

Nog 176 XP voor level 23

SPiderman- wel grappige film, 7/10

Level 20 99%

Nog 26 XP voor level 21

Gisteren nog een keer Love Actually

damn, ik haat Bridget Jones', Notting Hill en al die shite, maar Love Actually kan ik altijd wel waarderen. Misschien omdat Bill Nighy gewoon koel is en Liam Neeson erin zit.

Level 29 97%

Nog 295 XP voor level 30

failure to launch.. wel een aardige film tegen mijn verwachting in ;)

Level 18 97%

Nog 120 XP voor level 19

The Maltese Falcon - 9/10

Wat een film, wat een film. Spannend tot de laatste seconden en met ogenschijnlijk meer plotwendingen dan scènes. Het verhaal word verteld zoals een ui gepelt word; stukje bij beetje. Langzaam word je als kijker ondergedompeld in deze film noir. Het klassieke 'snikkende dame loopt kantoor van gelouterde detective binnen'-begin zet meteen de toon. De snel opeenvolgende acties en wendingen maken je gedurende het eerste kwartier helemaal gek. Wie liegt, wie is te vertrouwen en waar gaat dit allemaal naar toe?

Ik vind dit verreweg de scherpste 'oude' film die ik tot nu toe gezien heb. De snelheid is perfect, het acteerwerk bijna eng zo goed en het verhaal klopt perfect. Ook de karakters zitten uitstekend in elkaar. Vooral de hoofdpersoon Sam is erg goed neergezet. Onverwachts en ondoordringbaar. Prachtig gewoon.

Eigenlijk valt er weinig aan te merken aan deze film. Sterker nog, deze film komt voor mijn gevoel het dichtst bij perfectie.

Hotel Rwanda - 8/10

Aangrijpende film omtrent de afslachting van honderdduizenden Tutsi's door de Hutu's in Rwanda. Ten midden van al deze gruwelijkheden probeert een hotel manager zijn Tutsi familieleden te redden van de machetes van de Hutu's. Ondertussen ziet hij kans om honderden andere Tutsi's in het hotel, waarvan hij manager is, op te vangen.

Door met geld, drank en sigaren te smijten koopt hij bescherming van het Rwandese leger. Op deze manier scharrelt hij als een moderne Schindler mensen levens bij elkaar.

De film is erg aangrijpend en zenuwslopend spannend, omdat de Rwandese held Paul zich in allerlei lastige situaties bevind. Terwijl hij zijn mensen probeert te beschermen ziet hij overal Tutsi's vermoord, mishandeld en vernederd worden. Als kijker krijg je ook een flinke schop mee van dit alles, waardoor je des te meer beseft hoe belangrijk het is voor een land als Rwanda dat het hulp krijgt van het westen. Hoe dodelijk niet ingrijpen is.

Ik werd in ieder geval nogal stil van deze film. Al die slachtoffers. Allemaal hadden ze voorkomen kunnen worden als de VN ingegrepen had. Maar omdat een land als Rwanda voor ons geen waarde heeft blijft zo'n actie uit.

Dit moraal zit wel vaker in films. Zo zag ik het ook in The Constant Gardener terug komen. In die film werd verteld hoe medische bedrijven medicijnen geven aan Afrikaanse vluchtelingen om ze uit te testen (een fictief verhaal). Degene die dood gingen aan de bijwerkingen van de medicijnen werden weg gesmokkeld en ergens begraven. Het moraal hier was dat het zomaar gedaan werd omdat het goedkoper was. Een Afrikaans leven is goedkoper dan een westers. Dus waarom moeite doen als je met een paar goedkope moorden het ook op kon lossen.

Ondanks dat dit nu een onsamenhangend stuk is geworden zijnd it wel films die mij aan het denken hebben gezet. En ik denk dat het daar ergens mee moet beginnen. Niet accepteren dat het kut gaat in Afrika.

Level 39 97%

Nog 506 XP voor level 40

Gister Final Destination 3 in de bios gezien.

Niets bijzonders, 'wel grappig'

Een film is gelukkig altijd wel te doen in de bios maarja...

En zojuist The Final Cut (met Robin Williams)

Was wel een interessante film alleen snapte ik niet waarom de zoe implanten nou zo enorm gewild waren...

Level 29 97%

Nog 295 XP voor level 30

Final destination 3, je weet waar je voor gaat en dat krijg je ook.

gewoon erg vermakelijk

Level 28 93%

Nog 753 XP voor level 29

Eight legged freaks (voor de tweede keer).

Ik kon me niet herinneren dat Scarlett Johansson hierin meespeelt, ondanks dat ze nog vrij jong is (ik schat in 16 of 17) is het imo het hoogtepunt van de film.

Ow ja mensen die gremlins cool vinden diggen deze film ook --> 7/10 het is gewoon een vermakelijke monsterfilm!

Level 13 87%

Nog 319 XP voor level 14

En zojuist The Final Cut (met Robin Williams)

Was wel een interessante film alleen snapte ik niet waarom de zoe implanten nou zo enorm gewild waren...

Is alweer een tijdje geleden.....

Maar waren dat niet die implanten die ervoor zorgden dat alles wat je in je leven meemaakte opgeslagen werd in beeld en geluid? Zodat een 'cutter' later van je leven in een filmpje kon maken en dat jouw leven eigenlijk was behouden voor het nageslacht....? En dat je familie/vrienden een foutief beeld van je kregen, doordat zo'n cutter alleen de leuke dingen uit je leven haalde?

Het is dus een'dienst, maar waarom die zo gewild waren? Dat is natuurlijk een lastige vraag. Waarom wil een iemand dat zijn as in een vuurpijl de lucht in wordt geschoten? Het is blijkbaar de vraag van de mens in die futuristische tijd.

Level 12 91%

Nog 186 XP voor level 13

Saw II 8/10

Level 11 98%

Nog 31 XP voor level 12

V for Vendetta super coole film 8,5/10

Level 12 91%

Nog 191 XP voor level 13

cashern 8/10 Aparte film moet ik zekker nog een keer zien

Level 28 92%

Nog 847 XP voor level 29

Ik zal weer eens wat verhalen tikken, want aan enkel titels met punten erbij hebben we natuurlijk geen hol (enkele hardwerkende zielen hierboven daar gelaten natuurlijk :)).

V for Vendetta (2005)

Ik had er misschien een ietsjepietsje (??) meer van verwacht, maar tegenvallen vond ik V for Vendetta niet. Ik houd van verhalen over mensen die in opstand komen tegen een regering die zijn macht misbruikt, een Franse Revolutie zeg maar… maar dan wat later en in Engeland :). Daarnaast was er wat minder actie dan verwacht, maar de actie die erin zat was erg stoer. Zo vond ik de scène waarin V een televisiestation infiltreert en er ook weer doodleuk uitloopt erg strak gemaakt. Een van de hoogtepunten was wat mij betreft de laatste scène (waarin duizenden, zoniet miljoenen mensen in het kostuum van V over straat aankomen en langs de muur van soldaten die voor het Parlement staat lopen). Ook de cast vond ik prima in orde. De film wordt nergens briljant of iets dergelijks, maar wist mij continu te boeien.

Wat betreft Natalie Portman, ze weet beter en beter te overtuigen als goede actrice, naast het feit dat ze natuurlijk een snoepje blijft :P.

8,0

Dare Devil (2003)

In tegenstelling tot de vele negatieve kritieken viel Dare Devil mij alleszins mee. Dat komt waarschijnlijk omdat ik er niks, maar dan ook echt thelemaal niks van verwachtte en toch een aardige superhelden film op mijn bord kreeg. Ben Affleck zet een redelijk overtuigende Dare Devil neer en ook Collin Farrel vond ik bijzonder aardig acteren. Dare Devils speciale krachten werden op leuke manier gevisualiseerd, zoals bijvoorbeeld de totale chaos die hij ondergaat wanneer hij met lawaai te maken krijgt.

Helaas werd het nergens echt goed zoals een X-Men 2 echt goed is. De muziek was erg slecht, wanneer soortgelijke populaire rock/metal nummertjes in een film gestopt worden krijgt het bij mij toch al snel een MTV feel en dat is niet goed. Ook was het geheel wat rommelig en moest de film wat lang op gang komen waardoor een echte climax wat uitbleef.

6,5

Adaptation (2002)

Inmiddels de derde keer dat ik de film zag, maar elke keer weer blijft hij mij boeien en verbazen. Ik heb weinig films gezien waarin het script zich op zo’n vreemde en absurde wijze ontwikkeld. Ook de cast is uitstekend, ik snap niet waarom zoveel mensen een aversie jegens Nicolas Cage hebben, want in Adaptation speelt hij voortreffelijk (net als in veel andere films trouwens).

8,5

Straw Dogs

(1971)

David en Amy verhuizen naar het Engelse dorpje waar Amy vandaan komt, David wordt als Amerikaan al meteen met wantrouwen nagekeken. Het wantrouwen en de afkeer tegen de twee neemt steeds serieuzere vormen aan, zich uiteindelijk zelfs in geweldige vorm uitend. Dustin Hoffman als David speelt een Amerikaan die in eerste instantie geen vlieg kwaad wil doen maar uiteindelijk compleet doordraait. Ergens heeft Straw Dogs wel wat van een ouderwetse horrorfilm waarin de spanning langzaam opgebouwd wordt om uiteindelijk in een compleet chaotische climax te eindigen, alleen spelen er hier geen zombies mee :).

7,5

One Flew Over the Cuckoo’s Nest

(1975)

Ergens had ik er misschien een klein beetje meer van verwacht, maar al met al toch erg sterke film. Een ijzersterke Jack Nicholson draagt de film, maar ook Louise Fletcher als een angstaanjagende nurse is erg sterk, net als veel andere rollen uit de film overigens.

De policy die in het instituut heerst is doeltreffend weergegeven in een soort van oog om oog, tand om tand verhouding tussen mensen die eigenlijk een behandeling dienen te krijgen en het personeel van de instelling. Een overtuigende ‘wakkerschudder’.

8,5

Level 13 88%

Nog 300 XP voor level 14

cashern 8/10 Aparte film moet ik zekker nog een keer zien

Pas geleden gekocht voor 5 Euro op marktplaats :] Erg vette film met paar dikke shots.

Level 43 96%

Nog 1128 XP voor level 44

Walk the Line kon me erg boeien ook super goed van de cast Joaquin Phoenix en Reese Witherspoon dat ze zelf zingen. Aangrijpende film die toch goed komt. 8/10

Level 35 95%

Nog 787 XP voor level 36

the bourne supremacy echt een vette film een 8+

Level 13 87%

Nog 308 XP voor level 14

The Hillz (2004) (vanaf 4 april 2006 in de videotheek)

Verenigde Staten

Komedie / Drama

91 minuten

geregisseerd door Saran Barnun

met Rene Heger, Jesse Woodrow en Paris Hilton

Steve komt na een jaar college thuis als steratleet met één droom: professioneel honkballer worden. Het enige wat hij nog mist is de bloedmooie Heather (Paris Hilton). Maar om haar liefde te winnen, zal hij Heather eerst moeten afpakken van haar vriendje Todd (Jason Shaw). Maar dit is niet de enige tegenvaller voor Steve. Zijn high-school vrienden van vroeger blijken tegenwoordig de mooie heuvels van de stad onveilig te maken met seks, drugs en criminaliteit. Steve's beste vriend en trouwste supporter Duff is een sadistische bendeleider geworden. Duff 'has it all': respect, coole vrienden en geld. Door Steve's liefde voor Heather wordt hij meegesleept in een rollercoaster vol spanning en gevaar. Lukt het hem om op het rechte pad te blijven?

Vette film ook!

Level 35 98%

Nog 200 XP voor level 36

A Beatiful Mind 9/10

Blijft een prachtige film toch :)

Om een reactie te kunnen plaatsen moet je ingelogd zijn.

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.