Laatste Film

Level 43 96%

Nog 1128 XP voor level 44

A Beatiful Mind 9/10

Blijft een prachtige film toch :)

Absoluut. Ook zeer terecht dat die film 4 oscars won. Cinderalla Man van hem is ook heel goed van Ron Howard en hij regisseert ook de Davinci Code.

Zelf net Casablanca gekeken. Goede film uit 1942 me eerste echte klassieker die in het zwart wit is. Vond het een erg goede film die niet afliep zoals ik tijdens de film verwacht had.

8/10

Level 43 96%

Capote vond het een erg goede film. Ook de bijrollen zijn goed ingevuld. Ik kreeg best wel sympathy voor Perry Smith.

En een terechte oscar voor Philip Seymour Hoffman

8/10

Level 28 92%

Nog 847 XP voor level 29

Intolerable Cruelty

Zoals eerder gezegd, het is niet de sterkste van de gebroeders. Echter, een erg leuke film is het zeker, bovendien vele malen beter dan het erg slechte Ladykillers. Leuke rollen van George Cloony en C.Z-Jones en veel lekkere overbodige ongein zoals je dat bij de Coen brothers kan verwachten.

7,5

Level 42 96%

Nog 873 XP voor level 43

Gisteren

The Gladiator

Blijft een vette film, lekkere actie

En vandaag

The Gangs of New York

Ook een coole film met een goed verhaal en mooie actie

Level 5 72%

Nog 109 XP voor level 6

vandaag braveheart

Level 44 95%

Nog 1512 XP voor level 45

En vandaag

The Gangs of New York

Toevallig, ik ook :D

Level 43 96%

Super Troopers grappige comedy maar wel voorspelbaar 60/100

Level 12 98%

Nog 42 XP voor level 13

Net scary movie 4 gezien in de bios, 5/10

Level 11 94%

Nog 108 XP voor level 12

fantastic 4: 8/10

harry potter 4: 7.5/10 (minder magisch)

ice age 2: 1 was beter een 7.2/10

Level 29 97%

Nog 295 XP voor level 30

Memoirs of a geisha...

goede film.. al had ik liever dat er in de originele taal werd gesproken...

Level 36 98%

Nog 247 XP voor level 37

Memoirs of a geisha...

De film is engels gesproken... dus het is de orginele taal. ;) maar als je bedoelt dat je liever de film in de japanse taal had gezien dan begrijp ik het :)

Level 29 97%

Nog 295 XP voor level 30

Memoirs of a geisha...

De film is engels gesproken... dus het is de orginele taal. ;) maar als je bedoelt dat je liever de film in de japanse taal had gezien dan begrijp ik het :)

hehe..

ik bedoelde idd dat ik het liever in de japanse taal had gezien ;)

Level 42 96%

Nog 873 XP voor level 43

En vandaag

The Gangs of New York

Toevallig, ik ook :D

Dat is zeker toevallig ;)

Level 29 95%

Nog 625 XP voor level 30

Memoirs of a geisha...

hehe..

Memoirs of a Geisha heb ik net gezien en het is wel een redelijk goede film. Ik vond het in ieder geval wel waardig om te kijken, maar ik snap ook niet waarom de ratings zo laag zijn. 35 van de 100 punten op Rotten Tomatoes bijvoorbeeld. Hoewel de tempo in het verhaal iets te snel en te langzaam was, blijft het toch wel een mooie film :)

In het Japans zou het veel beter overkomen, het moest vind ik de één of de ander zijn en niet een menging van Engels en Japans. (Het was denk ik toch haast niet mogelijk, omdat een paar acteurs en actrices Chinees zijn) Trouwens was deze film in China nou verboden? :S

Level 29 97%

Nog 295 XP voor level 30

[...]

hehe..

Memoirs of a Geisha heb ik net gezien en het is wel een redelijk goede film. Ik vond het in ieder geval wel waardig om te kijken, maar ik snap ook niet waarom de ratings zo laag zijn. 35 van de 100 punten op Rotten Tomatoes bijvoorbeeld. Hoewel de tempo in het verhaal iets te snel en te langzaam was, blijft het toch wel een mooie film :)

In het Japans zou het veel beter overkomen, het moest vind ik de één of de ander zijn en niet een menging van Engels en Japans. (Het was denk ik toch haast niet mogelijk, omdat een paar acteurs en actrices Chinees zijn) Trouwens was deze film in China nou verboden? :S

ja, omdat chinezen als japanners zijn ge-cast

Level 42 96%

Nog 873 XP voor level 43

Best wel brute film

Level 29 95%

Nog 625 XP voor level 30

[...]

hehe..

ja, omdat chinesen als japaners zijn ge-cast

Heb je bronnen?

Zelf vind ik het best wel belachelijk en op andere forums lees ik dat mensen de Chinese acteurs & actrices als verraders bestempelen. Ik bedoel kom op man. Wat vroeger allemaal gebeurd is, is best wel begrijpelijk, maar dit vind ik weer ook te ver gaan -_-'

Trouwens het is een Westerse film, maar waarom huren ze dan geen Japanse acteurs & actrices in? Geisha is typisch Japanse fenomeem, maar om dan acteurs & actrices van andere nationaliteiten inhuren en nog Engels spreken is wel raar :S (Westerse kijkbril? lol)

Ps: Het is chinezen en Japanners :P

Level 43 96%

A History of Violence kan wel begrijpen dat iemand hier een fan van kan zijn.

Best wel onhollywoods vond ik hem. Aardig wat naakt bv. Maar absoluut goede vecht scenes.

8.7/10

Level 17 91%

Nog 383 XP voor level 18

Ik weet dat het geen kwaliteit is, maar kun je er goed om lachen??? Veel goede grappen?

Level 27 98%

Nog 211 XP voor level 28

Memoirs of a Geisha wilde ik al niet meer naar toe toen ik de trailer had gezien; ik heb het boek gelezen en de trailer kwam enorm gedramatiseerd (misschien zou ik verhollywood kunnen zeggen?) over. Het sprak me totaal niet aan in ieder geval. Dus tenzij iemand me een toffe impressie kan geven laat ik die film mooi liggen.

V for vendetta

Met het filosofieclubje van school. Erg toffe film, valt genoeg over na te denken, aardig wat (onbedoelde? Ik heb totaal geen benul van de achtergrond van de film behalve dan dat hij gebaseerd is op een strip) symboliek die de film interessant maakt. En verder gewoon sterk verhaal, goed geacteerd, zit goed in elkaar, spannend en grappig en gewoon vet gedaan.

Fear & loathing in las vegas

Ik vond de film redelijk apart, maar ik snap niet wat veel mensen er nou zo goed aan vinden. Een flink aantal scenes vond ik der mate saai dat ik de film liet spelen terwijl ik wat te drinken ging halen, maar misschien vond ik de dialoog daar gewoon niet boeiend genoeg. Verder wel wat creatieve scenes en mooie verteller-momenten... misschien dat iemand me een keer uit kan leggen wat er zo tof aan is en dat ik hem nog een keer moet zien, maar ik zie er weinig bijzonders in, behalve dna dat het vooral een aparte film is.

Brokeback mountain

Al even geleden. Ik weet eigenlijk niet wat ik hier moet zeggen; objectief gezien vond ik de film best aardig. Er werd een punt gemaakt, er zat goede muziek in, het acteerwerk was top voor wat de film wilde doen, soms was er sfeer... en er zaten schapen in. Helaas waren de schapen het enige dat ik boeiend vond aan de film. Geen enkel 'emotioneel' moment deed me iets, ik had totaal geen binding met de karakters en de eerste twee uur heb ik overwogen om mijn ogen dicht te doen omdat me concentreren op wat ik de volgende dag ging doen me interessanter leek dan de leegte die zich op het bioscoopscherm voor me uitspreidde. Gelukkig was ik niet alleen en heb ik mijzelf (en de vriendinnen waar ik mee was) wakker gehouden door zoveel mogelijk flauwe opmerkingen te plaatsen. Natuurlijk zonder de sfeer te proberen weg te halen; ik heb écht, écht mijn best gedaan om iets van de film te maken. Toch is het niet gelukt.

Dat was m wel voor nu. Volgende film die ik ga kijken word requiem for a dream. Ben benieuwd.:)

Level 29 95%

Nog 625 XP voor level 30

Memoirs of a Geisha wilde ik al niet meer naar toe toen ik de trailer had gezien; ik heb het boek gelezen en de trailer kwam enorm gedramatiseerd (misschien zou ik verhollywood kunnen zeggen?) over. Het sprak me totaal niet aan in ieder geval. Dus tenzij iemand me een toffe impressie kan geven laat ik die film mooi liggen.

Mocht je de Japanse cultuur interessant vinden, dan is dit zeker wel een aanrader. Opzich zit alles wel redelijk goed in elkaar, maar alleen de romatische geval tussen de koppel is een beetje slecht uitgewerkt. Er is een grote leeftijdsverschil en door matige ontwikkelingen kan het misschien wel melodramatisch overkomen. Mensen met weinig verstand van Japan kunnen het misschien wel verwarend vinden, want de ondertiteling werd niet echt goed vormgegeven.

De omgevingen, gebouwen, kimono's en dergelijke zijn wel allemaal practhig gemaakt, maar ik denk niet dat je geweldige film moet gaan verwachten. Want als dat het geval zou zijn, dan hadden ze wel Japanners gehuurt. En Engels als de hoofdtaal slaat de plank ook flink mis.

Ik had in ieder geen spijt van mijn bioscoop kaartje :)

Level 13 87%

Nog 319 XP voor level 14

Ik weet dat het geen kwaliteit is, maar kun je er goed om lachen??? Veel goede grappen?

Ik zeg een ding: DATE MOVIE > SCARY MOVIE 4. In Date Movie zatten meer leuke stukjes dan in Scary Movie 4, want laten we eerlijk wezen: Die films moeten het hebben van leuke scenes.

In die Scary Movie 4 heb ik maximaal een paar leuke stukjes gezien, ze waren in ieder geval op een hand te tellen (De titel is dus ongeveer een indicatie voor het aantal leuke stukjes). Vooral die BBM-persiflage was erg geslaagd, Leslie Nielsen is altijd wel geinig om naar te kijken en dan heb je nog Dr Phil en (een neppe ;) ) Tom Cruise. Hetgeen wat me vooral stoorde aan Scary Movie 4 was het feit dat ze heel de film om het 'War of the Worlds'-idee hadden heengebouwd. Die film kun je wel afkraken, maar die Spielbergfilm was zelf al vrij overdreven. Dus ja, dat heb je al vrij snel gezien.

Die film is dus gewoon downloadwaardig en als je 'Fahrenheit 9/11', 'Brokeback Mountain', 'Saw' en het optreden van Tom Cruise hebt gemist, is er weinig aan.

Level 28 92%

Nog 847 XP voor level 29

Wild at Heart

Prachtig, hoe David Linch aantoont dat een film nog vreselijk interessant en boeiend kan zijn, ook al snap en weet je niet alles. Nicolas Cage is een heerlijke macho Elvis/James Dean vent en Laura Dern speelt een rebels meisje dat met haar vent mee wil, om de smerige Bobby gespeeld door Willem Dafoe niet te vergeten, ook ving ik trouwens ergens nog een glimp op van John Lurie.

Maar goed, je hoeft dus niet alles te weten, is dat niet net een manco? Nee, dat is het niet. Lynch geeft je als kijker het gevoel midden in een verhaal te vallen en vertelt je het deel dat hij belangrijk vindt. Net als bij Blue Velvet bijvoorbeeld blijven voorgeschiedenissen, oorzaken en relaties tussen personages vrij vaag. In Mulholland Dr. sloeg dit naar mijn mening een klein beetje door, maar Wild at Heart is het perfect gedoseerd.

Naast dit alles is de aankleding van Wild at Heart erg mooi. Neem bijvoorbeeld de scene waarin Sailor een Lula in hun open-dak auto door een pik donkere nacht rijden waarin je enkel de twee personages in de auto ziet met op de achtergrond de begin tonen van Blue Hotel van Chris Isaak, erg mooi.

8,5

Nog een kleine quote :)

Sailor tegen zijn zoon:

"Oiga, amigo. If ever somethin’

don’t feel right to you, remember what

Pancho said to The Cisco Kid...

‘Let’s went, before we are dancing at

the end of a rope, without music.’

"

Level 16 92%

Nog 278 XP voor level 17

Gister I Robot gezien.

6/10.

Level 21 92%

Nog 514 XP voor level 22

Gisteren

League of Extraordinary Gentlemen gezien op RTL5.

Niet echt fantastische film, special effects waren cheap, en het verhaal was soms wat vaag. Het was helemaal niet goed ge-edit eigenlijk.

Het enige wat ik wel leuk vond was Peta Wilson, wist niet dat zij zo mooi was :)

5/10

Om een reactie te kunnen plaatsen moet je ingelogd zijn.

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.