Laatste Film

Level 13 87%

Nog 319 XP voor level 14

Sirocco (1951)

In Damascus (1925) vechten de Syrische rebellen tegen de Franse troepen. Nou ja, meer weet ik eigenlijk niet over de situatie toen, want ik werd al gelijk met de neus op de feiten gedrukt dat ik helemaal niets afwist van heel die problematiek daar. Behalve dat we nu nog steeds gasten hebben die zichzelf opblazen...

Een film uit de Humphrey Bogart collectie en het zal je niet verbazen: Het is niet 'zijn' beste film. Hij speelt weer een redelijk typische rol: Slinks, hard-boiled, weinig moraal en gehuld in een van die mooie trechcoats. Hij probeert een slaatje te slaan uit de hele situatie door wapens te leveren aan de Syriers.

Bogie kan je weinig kwalijk nemen, want hij doet zijn werk weer naar behoren, maar het screenplay zit vol vaag en -onduidelijkheden. Dit gaat ook ten koste van zijn karakter, want zijn motieven worden gewoon nooit toegelicht. Ze gooien het dan maar op een 'verleden' of een 'vrouw', maar dat kan natuurlijk nooit een draai van 180 graden verklaren.

Daarnaast zitten er ook een paar zeer overbodige karakters in die het geheel alleen maar rommeliger maken, terwijl ze de handelingen in de film eigenlijk zouden moeten verklaren.

Toch is het nog redelijk vermakelijk. Ten eerste speelt Bogart altijd mooie rollen. Daarnaast zat deze film weer vol met van die karakteristieke oude sets die de film nog iets van 'gevoel' mee konden geven. Want een paar Amerikanen die Fransozen moeten voorstellen, daar word ik ook niet bepaald warm of koud van....

Level 43 98%

Nog 323 XP voor level 44

Honour of the Dragon (Tom Yum Goong)

Een film die het moet hebben van de actie, en ny Jaa is best wel een vechtcrack

Level 44 97%

Nog 676 XP voor level 45

Final Destination 2

was dr net op, was wel vet opzich

Level 16 92%

Nog 278 XP voor level 17

Scary Movie 3

6/10

en

Flodder 3

6/10

Level 23 95%

Nog 338 XP voor level 24

gisteren Passion of the Christ gezien, op zich wel een goed film. Alleen naar mijn mening miste hij teveel dingen. Zo werd er teveel aandacht besteed aan de kruising van JEzus en het einde sloeg ook nergens op. Had wel wat meer verwacht van het einde.

Level 20 94%

Nog 356 XP voor level 21

Gister Final Destination 2 gekeken op Talpa. Echt een gruwelijk vette film. Het is gewoon vet om iemand op zo,n gruwelijk harde manier dood zien gaan. Vooral toen die drugsverslaafde dat prikkeldraadhek door zijn lichaam kreeg :)

Ook de dood van de Guus Geluk is briljant. Denkt ie nog ontsnapt te zijn, glijdt ie uit over de nasi, en krijgt die brandweerladder door zijn hoofd geboort.

Level 12 86%

Nog 291 XP voor level 13

gisteren Passion of the Christ gezien, op zich wel een goed film. Alleen naar mijn mening miste hij teveel dingen. Zo werd er teveel aandacht besteed aan de kruising van JEzus en het einde sloeg ook nergens op. Had wel wat meer verwacht van het einde.

Ja man, was gewoon 2x hetzelfde fragment :S ?

Vond er voor de rest ook niks aan. Was gewoon een uur lang slaan op Jezus en 'm zien lijden en tenslotte aan het kruis hangen.

Level 22 97%

Nog 176 XP voor level 23

Spiderman 2, wel leuke film netzoals deel 1

Level 26 97%

Nog 266 XP voor level 27

Ja man, was gewoon 2x hetzelfde fragment :S ?

Vond er voor de rest ook niks aan. Was gewoon een uur lang slaan op Jezus en 'm zien lijden en tenslotte aan het kruis hangen.

Ik vind het echt een hele sterke film. Het laat goed zien hoe het lijdensverhaal heeft plaatsgevonden.

Ik was tijdens het kijken zo ontzettend in de ban van deze film en raakte er zo ontroerd door dat ik het niet eens door had dat er tussen de film door helemaal geen reclame aanwezig was.

Level 29 97%

Nog 295 XP voor level 30

Capote...

geweldige sterke film.. En een glansrol van Philip Seymour Hoffman.

Level 43 98%

Nog 323 XP voor level 44

battle royale

eindelijk gezien, best wel geinig filmpje

Level 19 96%

Nog 182 XP voor level 20

Godsend (2004)

Verenigde Staten / Canada

Fantasy / Thriller

102 minuten

geregisseerd door Nick Hamm

met Greg Kinnear, Rebecca Romijn en Robert De Niro

Paul en Jessie Duncan verliezen hun achtjarige zoontje Adam tijdens een verkeersongeluk. Ze krijgen dan hulp van wetenschapper Richard Wells, die hun zoon via het klonen van zijn DNA opnieuw geboren kan laten worden. Maar als deze Adam dan ook de leeftijd van acht jaar bereikt begint hij ineens drastisch te veranderen en komt zijn ware aard naar boven.

Mijn mening:

Hoewel het verhaal op het begin goed uitgewerkt is gaat het daarna flink achteruit. Het verhaal komt langzaam op gang, je krijgt steeds dezelfde formule voorgeschoteld, maar dan in een nieuw jasje en het is gewoon nog irritant om naar te kijken. Op het einde wordt het iets interessanter, maar omdat je op het begin en in het midden van de film al aardig om je heen zit te kijken mis je de band die je meestal opbouwt om verder te willen kijken.

Deze film hoef ik dus niet snel een tweede keer te zien.

Level 28 98%

Nog 240 XP voor level 29

Scary Movie 4

Nee , na deel 2 is het maar zwaar achteruit gegaan met deze films en had ik ook geen grote verwachtingen dat deze na deel 3 nog leuk zouden worden zoals deel 1 en 2. Je merkt gewoon dat de grappen in de laatste 2 delen een hele andere draai hebben gekregen dan toen de films nog werden geproduceert ( Directed , ken eht woord er niet voor vinden ) door Keenen Ivory Wayans. De toevoegin van de president die door Lesly Nielson word gespeeld is trouwens ook maar flauw. De film probeert TE grappig te zijn. Verder worden films zoals GRudge , the village ,Saw etc etc in de maling genomen maar daar hadden ze nog veel leuke momenten uit kunnen halen dan wat er nu allemaal in zit. WEl leuk is dat Brenda weer terug is van de partij , maar dat habben ze ook veel grappiger en komischer kunnen maken dan de saaie rol die zij speelt.

Als ik deze film moet beoordelen met een punt dan krijgt het van mij een 6/10 , mede door de prachtige sets die ze hebben gamaakt die sterk op de films lijken. + Voor mensen die de voorgaande delen nog niet hebben gezien zal hij wel vermakelijker kunnen zijn.

Level 16 92%

Nog 303 XP voor level 17

Laatste film was ook Passion of the Christ. (mogelijke spoilers)

Volgens mij was Gibson zó gefixeerd op het laten zien van Christus' lijden dat hij een beetje is vergeten de film ook daadwerkelijk goed te maken. Er waren te veel dingen die gewoonweg niet klopten. In de film kwam niet naar voren waarom de joden zo gefixeerd waren op het kruisigen van Jezus. Waarom Barabbas vrijlaten in plaats van Jezus. Waar kwam die haat vandaan? Ik heb de eerste tien minuten gemist, kwam het daar duidelijk in naar voren?

Daarnaast de beulen, zijn ze gewoon zó onmenselijk dat ze het zo schitterend vinden om het vlees van iemands rug af te trekken met een zevenstaartige zweep? Alle mensen waren zo in en in slecht dat het lastig te geloven was. Granted, dit is ook waarom Jezus voor vergiffenis vroeg, maar uit de film zelf kwam dit bijna niet naar voren.

Daarnaast, de vrouw met de Voldemort achtige baby, mijn bijbel kennis is niet helemaal up to scratch, en ik heb de eerste tien minuten gemist, maar waar sloeg dat op?

Al met al werd er té veel nadruk gelegd op Jezus' lijdensweg, en té weinig op het verhaal van Jezus zelf. Nu vond ik de film alleen maar zielig omdat er iemand doodgemarteld werd, terwijl de boodschap erachter (zijn volgelingen, Judas' verraad, zijn lijden voor de mensheid, vergiffenis, zijn heropstanding) bijna niet uit de verf kwam.

Omdat de film toch wel te kijken was, geen moment verveelde, en me toch bij de strot greep, een 7.5

Level 23 95%

Nog 338 XP voor level 24

"Daarnaast, de vrouw met de Voldemort achtige baby"

Ja, who the f*ck was dat?

Ik denk dat Gibson de spijker helemaal mis slaat met deze film over Jezus. Het verteld nauwelijks wat over Jezus zijn verhaal. Het film was geobsedeert met zijn kruising. Kom op, iedereen weet toch dat die was gekruist en waarom. hij had daarom wat meer aandacht mogen besteden aan Jezus na de kruising. Dat die de tempel binnen 3 dagen bouwt en dat mensen hem vergevennis vragen en hem gaan volgen etc. Ook mag er meer aandacht geweest zijn aan zijn geboorte en waarom hij de nieuwe profeet was.

Level 19 96%

Nog 182 XP voor level 20

Dat was toch ook net wat deze regiseur wou laten zien? Als je alles zo goed mogelijk wil verfilmen over Jezus dan ben je uren kwijt. En dan nog missen mensen stukken die ze liever nog hadden terug gezien.

In mijn ogen is het dus goed geregiseerd en heeft deze film een erg goeie indruk op mijn achtergelaten, ookal ben ik geen Christen.

Level 26 97%

Nog 266 XP voor level 27

Dat was toch ook net wat deze regiseur wou laten zien? Als je alles zo goed mogelijk wil verfilmen over Jezus dan ben je uren kwijt. En dan nog missen mensen stukken die ze liever nog hadden terug gezien.

In mijn ogen is het dus goed geregiseerd en heeft deze film een erg goeie indruk op mijn achtergelaten, ookal ben ik geen Christen.

I agree

het gaat over de laatste 12 UUR van Jezus. Dus vanaf het moment dat hij in de olijventuin gaat bidden en wordt verraden door Judas.

dmv flashbacks heeft Gibson naar mijn mening goed laten zien wat er allemaal in Jezus om ging. Je ziet bijvoorbeeld Jezus met zijn kruis lopen en dan zie je allemaal mensen staan die met zwepen en stokken op de grond slaan. Dan zie je in de flashbacks allemaal mensen blij met de palmpaastakken wapperen en hem blij groeten. Het is inderdaad een keiharde zware film maar zo is het nou eenmaal gegaan. De mensen waren toen echt keihard.

Ik vraag me idd wel af wie nou die voldemort wannabe was :S

Level 29 95%

Nog 625 XP voor level 30

Fearless

Het lijkt net of de choregrafie van de hedendaagse martial arts films steeds minder wordt. Ze leunen te veel op (matrix-achtige) effecten, terwijl de oude en meer realistische bewegingen veel indrukwekkender is.

Maar goed, het was wel aardig. 75/100 :)

Level 26 96%

Nog 411 XP voor level 27

V for Vendetta

Brute actie, goed verhaal. Mooie scenes, vooral op het eind met al die gemaskerde mensen.

8/10

Saving Private Ryan

Ik keek hem voor de tweede keer omdat een vriend van mij hem graag wilde zien. Valt die sukkel na 20 minuten al in slaap! ;} Toen heb ik maar in m'n eentje doorgekeken.

Het begon meteen al fantastisch op het strand. Wat een actie en mooie shots. Het eindgevecht is ook erg goed gedaan.

8,5/10

Level 43 96%

Nog 1128 XP voor level 44

Intolerable Cruelty goede film vond hem voor een comedy alleen totaal niet grappig maar vond het verhaal wel goed.

7/10

Level 35 98%

Nog 200 XP voor level 36

King Kong 8/10

Ik heb echt genoten van deze film :) Het zag er allemaal prachtig uit, vooral Kong zelf, en het was gewoon goed. Niet geniaal, maar wel goed. Soms wat langdradig, maar na alle negatieve informatie die ik las viel deze film mij 100% mee.

Land of the Dead 6/10

Bleeehh, mag niet in de schaduw staan van de Dawn of the Dead remake. Zombies waren in deze film niet eng, maar gewoon dom, omdat ze zo traag zijn. Ze moeten kunnen rennen, net als in DotD.

Passion of the Christ 6/10

Vond er niets speciaals aan.

Level 5 91%

Nog 33 XP voor level 6

"Daarnaast, de vrouw met de Voldemort achtige baby"

Ja, who the f*ck was dat?

Dit was volgens mij God net zoals ze in het begin van de film te zien was en aan het einde. Alleen het doel heirvan wordt niet echt uitgelegdt wat helaas wel meer voorkomt in deze film.

Ik vind het een film die je gezien moet hebben en die zeker indruk zal maken en je naderhand met een ongemakkelijk gevoel opzadelt en mij de hele dag aan niks anders kon laten denken. Dit wil niet zeggen dat de film goed was want hij is naar mijn mening niet volledig genoeg.

Level 12 86%

Nog 291 XP voor level 13

Nouja, ik viel zowat in slaap. Ik verlangde zelfs naar reclame, alleen kwam die maar niet :( . Film deed me helemaal niks, en ik vond het allemaal te langdradig. Dat hij de hele tijd viel met dat kruis begon me te irriteren, net als dat gezweep. Voor mij: 4/10 .

Level 28 92%

Nog 863 XP voor level 29

ice age 2

misschien nog wel leuker dan deel 1 9/10

Level 19 96%

Nog 182 XP voor level 20

Fearless

Het lijkt net of de choregrafie van de hedendaagse martial arts films steeds minder wordt. Ze leunen te veel op (matrix-achtige) effecten, terwijl de oude en meer realistische bewegingen veel indrukwekkender is.

Maar goed, het was wel aardig. 75/100 :)

Grote hedendaagse martial arts projecten zijn grotendeels Wire Fu. Dit wordt als een apart genre binnen de martial arts films gezien.

Als je geen overdreven fantasie achtige gevechten wilt zien in martial arts films, dan moet je op dit moment ook geen grote projecten gaan zien, maar eerder de wat minder-grote low budget films, die tegenwoordig helemaal niet slecht hoeven te zijn, helemaal niet als we het over martial arts films hebben.

Om een reactie te kunnen plaatsen moet je ingelogd zijn.

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.