Air Gear *Manga spoilers*

Level 12 95%

Nog 92 XP voor level 13

Van de o-zo-geweldige topic starter van o.a. Bleach, Yakitate!! Japan en Mär komt er nu weer een nieuwe topic over een geweldige nieuwe anime! Maak kennis met de anime versie van de inmiddels erg populaire manga Air Gear!

Wikipedia:

Air Gear was recently licensed for release in the USA by Del Rey and the first volume will be available on July 25 2006. There is also an anime of this manga in production that is scheduled for release in Japan in April 2006.

It is about a typical 15 year old, Minami Itsuki aka Ikki, the leader of East Side Gunz, Higachu Junior High's school gang. After being utterly humiliated by a street gang of Storm Riders using Air Treck (abbreviated as AT), the Noyamano siblings gave him a pair of Air Treck and helped him to deal with them. When the incident is over, he finds that he really likes the feeling of 'flying' and he is sucked into the world of Air Treck.

In the earliest part of the story, it mainly focus with Ikki finding his footing as a Storm Rider among with little episodes of his friends' lives. Later, the story is further developed to look into the issues of the AT world when Akito and Agito appear.

Animesuki Forums:

The Plot:

The basic premise is the life of a guy called Minami Ikki who lives with 4 beautiful sisters: Rika, a stereotypical onee-chan, tomboyish Mikan, loli Shiraume and a girl-next-door Ringo. They abuse him all the time and it gets pretty funny to watch, considering how immature Ikki is compared even to the loli. Anyway, Ikki is your typical shounen hero and one day he decides to take up Air Trek (AT), a kind of extreme rollerblading/fighting combination.

There is not much to it. Just your basic shounen-type of story. However, here are the draws:

1) the artwork is gorgeous (as is always the case with Oh! great)

2) it's very funny

3) fanservice is rampant, but not dumb

So, all in all, a fun little guilty pleasure.

So, TOEI is doing it, and this isn't really encouraging, but we shall see. One good thing about the show is that one of the characters (Simca) is voiced by the ever-evil Tanaka Rie (Lacus, Suigintou, etc.), who really fits the role of the Seductress Extraordinaire! I am looking forward to seeing her in action.

Het is van dezelfde mangaka als Tenjou Tenge en persoonlijk vind ik het ene erg goede manga. Het is zeg maar (als je het mij vraagt) een soort mix van Eyeshield 21 met de humor van Yakitate Japan en Great-ness van Oh Great!

De eerste aflevering is uitgebracht door Kyuuketsuki en is te vinden op AnimeSuki. Ik ben het zelf nog aan het downloaden dus ik kan er nog niets over kwijt, maar zodra ik het kan zal ik wel wat toevoegen/editten ;).

Klik hier voor nog meer screens van de eerste anime episode! en hier!

Level 53 98%

Nog 520 XP voor level 54

Van de o-zo-geweldige topic starter van o.a. Bleach, Yakitate!! Japan en Mär komt er nu weer een nieuwe topic over een geweldige nieuwe anime!

Kapsones :)

Maar ja het lijkt me wel wat. James liet ook plaatje zien tijdje terug leek me toen al leuk. Verwacht er best veel van eigenlijk.

Level 12 95%

Nog 92 XP voor level 13

Op Mär na klopt het toch wel :P? Allebei goed ontvangen topics ;). Maarja, wil ik eens wat de 'tension' opbouwen en mijzelf aandacht geven is het meteen weer kapsones :P... tsk tsk..

Snelle reactie btw :O.

Level 53 98%

Nog 520 XP voor level 54

Ik ben th3 sp4mm3r :)

Nah, ik klikte precies op A&M toen dit topic er ineens stond en had het snel doorgelezen.

trouwens:

Air Gear was recently licensed for release in the USA by Del Rey and the first volume will be available on July 25 2006.

_O_wist ik niet :) Del Ray is meester _O_

Level 29 95%

Nog 625 XP voor level 30

Mär is echt een stront animé :P Maar goed, ik zit de eerste aflevering te downloaden en waarschijnlijk heb ik het wel binnen twee dagen gezien. Mijn verwachtingen zijn trouwens ook wel redelijk hoog, omdat de anime shows van deze kwartaal een beetje mager is. Als Tenjou Tenge gebaseerd op de manga is, dan is de manga waarschijnlijk ook erg crappy, want de show was alleenstaand niet zo bijzonder op de OP en 1e gevecht na. Eyeshield 21 was opzich wel goed, maar het mist de intensiteit, dus hopelijk doet deze het beter :)

Level 27 98%

Nog 211 XP voor level 28

Mär is inderdaad alleen leuk te krijgen las je elke aflevering handmatig samenvat tot 2 minuten. Hoewel het best wel serieus was de afgelopen ep. Slachting O_O ... maar niet echt de moeite.

Leuke openingspost, was overtuigend genoeg om me een ep te laten dlen, maar was er al mee begonnen (tijdens mn sessie O_O .. shame on me!).. maar het klinkt goed. Morgen kijken als ik klaar ben met wreken. =)

En iedereen die hier topics maakt en de boel een beetje levendig houd mag wel wat kapsones hebben van mij.

Level 7 98%

Nog 9 XP voor level 8

Mar is alleen leuk als je gedwongen wordt om te kijken.

Ik vindt het zo kinderachtig anime.

Dat ik dat nog een anime noemt :L

Level 13 91%

Nog 216 XP voor level 14

Kheb net de eerste episode van Air Gear van een torrent gehaald ga em zo bekijken :)

Level 12 95%

Nog 92 XP voor level 13

Ik had het nog even snel doorgespoeld en het ziet er goed uit, maar van wat ik ervan kon opmaken stoppen ze net in het midden van zo'n gevecht en dat is wel kut :(. Dus ik wacht nog even tot ep2 zodat ik het hele gevecht enz.. kan zien en niet een week moet wachten met een kut cliffhanger :P.

Level 29 95%

Nog 625 XP voor level 30

Okay, ik heb het gezien :) Om te beginnen doet de OP me herinneren aan Linkin Park, maar dat kan misschien gewoon aan mij liggen (ED is ook wel tof). Dat hele gedoe met Airtreken is best wel maf (in positieve zin) gedaan en ik zou me niet verbazen als alle kinderen in Japan nu een nieuwe trend aan het opzetten zijn. Tijdens het kijken heb ik een beetje twijfel-achtig gevoel, sommige dingen zijn best wel leuk gedaan, hoewel sommige scenes ook weer te kinderachtig waren (Slechte Seiyuu imho). Het verhaal gaat trouwens veel te snel en zo'n gevoel is vergelijkbaar met Pokemon, Digimon enzo (Die gast leert in 1 keer goed "airtreken"). Ik ben vrijwel zeker dat dit geen topper wordt, maar ik blijf het ondanks dit toch wel even volgen. Helaas moet ik wel zeggen, dat het aan de andere kant een beetje teleurstellend is, ik had echt geen kinder show verwacht. (De muziek klinkt trouwens wel erg lekker in oren) :D

Ps: Als het toch zo hip moet voorstellen, waarom deden ze skateboarden versus skeeleren ofzo. Waveboarden en Airtreken XD De karakters doen me ook herinneren aan een paar de personages uit Ikkitousen en FLCL :.|

Level 21 93%

Nog 453 XP voor level 22

Ik heb het ook net gezien en naast James' kritiek op de serie ben ik gewoon blij dat er eindelijk nu een shounen anime is zonder lesbo's en drama etc. Eindelijk iets met een beetje actie dat er gelikt uitziet. Ook vind ik de humor grappig zoals bij het avondeten waarbij Ikki min of meer gemarteld werd. :D Met Ikki zelf ben ik ook blij omdat hij ZO anders is dan Emiya Shirou de moraalkneus uit FSN. ¬.¬;

Outro deed me denken aan de FLCL outro. O.o

Level 53 98%

Nog 520 XP voor level 54

Ook net gezien, en ik vind het helemaal niet in de stijl van een kinderserie eigenlijk (natuurlijk wel een beetje...) Maar ik vond het heel vet verzonnen met goede animaties. En sexy zusjes (op de lolicon puppetmaster meisje na.)

De muziek vond ik ook enrom sexy.

Level 10 95%

Nog 74 XP voor level 11

Net gechecked,....moet zeggen dat het een lekker 'sfeertje' heeft.

Muziek klinkt ook lekker.

Level 29 95%

Nog 625 XP voor level 30

Ook net gezien, en ik vind het helemaal niet in de stijl van een kinderserie eigenlijk (natuurlijk wel een beetje...) Maar ik vond het heel vet verzonnen met goede animaties. En sexy zusjes (op de lolicon puppetmaster meisje na.)

De muziek vond ik ook enrom sexy.

Juist wel, alle aspecten van een kinder serie zit er in. Ik heb van gehoort dat ze al te veel van de manga hebben overgeslagen, dus ik verwacht eigenlijk niet veel meer :P

Dat was wel een leuk stukje XD

Level 53 98%

Nog 520 XP voor level 54

kinderserie+nude= huh?

Level 21 93%

Nog 453 XP voor level 22

J.T.O., zeikerd, gewoon geen manga meer lezen. :P

De muziek ging wel, ik zal het niet afkraken maar ik zal het ook niet ophemelen. =\

Vond iemand Ikki trouwens ook op die Beyblade gast lijken? Tyson of zo?

Level 53 98%

Nog 520 XP voor level 54

Ikki op Tyson XD voor geen fuck...

Die met die bril heeft trouwens kawaii voice.

En manga>anime

Ik heb trouwens ook het idee dat als deze serie ooit naar nederland komt dat hij heel populair gaat worden ala beyblade en yugi populair

Level 29 95%

Nog 625 XP voor level 30

Okay, er was wel een klein beetje fanservice in, maar dat vinden de kinderen van een leeftijd of 8 tot 12 ook niet zo erg, dus dat maakt ook vrijwel weinig uit. Verder denk ik dat ze het alleen volgen, vanwege de coole aktie, maja het blijft vind ik een kinderserie (Mits het zo doorgaat) :)

Level 27 98%

Nog 211 XP voor level 28

Hmm weinig zin om te speculeren wat voor serie het word. Of om daar over te discussieren.

Ik vond de eerste aflevering best okay. De animatie was okay, verhaal was grappig, verwijzingen naar cultuur en band-gebeuren en eer enzo waren best leuk en interessant. Uiteraard gaat het weer over een of ander prodigy mannetje dat straks die kale kerel het dak uit pwnt en dan gaan we verder met ons leven. Maar voor nu is het best aardig ingericht, geen kippevel, niet bijzonder, maar wel redelijk vermakelijk.

Level 10 95%

Nog 74 XP voor level 11

Ikki op Tyson XD voor geen fuck...

Die met die bril heeft trouwens kawaii voice.

En manga>anime

Ik heb trouwens ook het idee dat als deze serie ooit naar nederland komt dat hij heel populair gaat worden ala beyblade en yugi populair

Kan....Kan....

Lol,.....iedereen aan het rolschaatsen....

Level 8 99%

Nog 2 XP voor level 9

heb inmiddels ook de eerste ep gezien, een leuke serie.

nog geen wow-factor gespot.

Het kan nog komen.

Level 21 93%

Nog 453 XP voor level 22

Ikki lijkt wel op Tyson, blauw haar. Geel shirt, rode jas. =\

Tyson is alleen wat verneukter getekend. =X

Level 53 98%

Nog 520 XP voor level 54

oh ik dacht dat tyson dat mannetje met die bril was XD

Dat butslapping was trouwens grappig :)

Level 21 93%

Nog 453 XP voor level 22

Dat was Kenny.....

Buttslapping was geinig, maar toen hij met dat rooster aan het kloten was en van de muur afviel was grappiger. :þ

Level 53 98%

Nog 520 XP voor level 54

Buttslaping meisje en ringo zijn trouwens hot. ^^

maar ja ik heb nu net ep 2 zitten kijken en het was weer aardig. Dat meisje met dat ding voor d'r oog (voor oogbeschadiging you know what I mean) heeft dat ding trouwens de ene keer links en de andere keer rechts... Zal wel geen fout zijn maar iets met de serie te maken hebben (verschillende persoonlijkheden o.i.d.)

Om een reactie te kunnen plaatsen moet je ingelogd zijn.