PC Aanschaf FAQ

Level 53 98%

Nog 483 XP voor level 54

Het zou dan toch ergens aangegeven moeten zijn in de handleiding. Bij de product info zie ik ook Firewire staan.

Misschien dat je de aansluiting voor een USB plug hebt aangezien ofzo?

Level 7 99%

Nog 3 XP voor level 8

Ik ben ook bezig een pc te kopen, en ik vroeg me af wat jullie ervan vonden :) . Ik heb een budget van 800-900 euro maar blijf het liefst zo dicht mogelijk bij de 800. De videokaart hoeft niet uber te zijn, die moet over een tijdje toch weer vervangen worden door een directx 10 kaart. Ik hoef ook geen veel te duur DFI moederbord, of OCZ ramgeheugen (tenminste, dat ramgeheugen is toch alleen beter dan bijv kingston voor overclockers? Of zit er een gigantisch verschil in?)

Ik wil eigenlijk vooral weten of dat moederbord een beetje goed is, en of er niet veel betere tussenstaan voor dezelfde prijs. Ik kan nou wel stuk voor stuk de naam+ review in gaan typen bij google, maar....:D

En die brander? Ik hoef ook hier heus geen uberbrander maar als er iets duidelijk beters tussen zit?

Hier is wat ik had samen gesteld:

Advies graag :) :]

...en is dit eigenlijk wel het topic ervoor of moet ik een aparte aanmaken :)

Ziet er goed uit, maar, zoals Chrono ook al zei, ga voor de segeate barracuda 7200.10 250 GB. Heb je een zeer snelle harde schijf, en meer opslagruimte. Een beetje game neem toch al snel 6 GB in. Dat zal met DX 10 wel stijgen naar 8-9 GB. Verder hoef je het voor de prijs niet te laten.

Voor die brander een BenQ Dw 1655.

Maar waarom niet een Core 2 Duo systeempje? Echt veel sneller. De E6300 is bij azerty 186 euro. Dat is 50 euro duurder, maar als je een net iets goedkoper moederbord neemt(Wel core 2 duo ready natuurlijk) van 30 euro minder koopt scheelt het maar 20 euro. En waarom een videokaart van MSI? De 7600GT van Asus is 156 euro. Dan heb je dat Core 2 Duo systeem er alweer uit ;)

Level 11 86%

Nog 241 XP voor level 12

Hmm, bedankt. Ik nam die videokaart van MSI omdat ze daar een lekker stille, passieve koeler opdoen :) En dat moederbord van MSI is de opvolger van het moederbord wat ik nu heb, en die was doodsimpel te overclocken, ook omdat ie echt goed gekoeld was (komt natuurlijk ook door de kast die ik erbij had gekregen).

Maar dit systeem lijkt me wel beter (al moet ik dan dat ram geheugen wat Chrono aanraadde nog wel erbij doen).

Err, nog een vraagje dat niet meteen met mijn systeem te maken heeft; wtf is het verschil tussen een duur DFI moederbord (kost over de 200 euro) en een 'normaal' kostend moederbord (100-150 euro)? Bijvoorbeeld dat MSI k9n wat ik eerst wilde halen ;)

Level 19 95%

Nog 243 XP voor level 20

Is het ook mogelijk dat mensen hier voor mij een PC kunnen samenstellen? Aangezien ik er zelf niet bar veel verstand van heb.. :P

Mijn budget is 500-600 eu, wil er BF2 goed op kunnen spelen, verder gebruik ik hem vooral voor internet, msn etc. En wil aankomende spellen als Quake Wars, Crysis en BF2142 op kunnen spelen, alvast bedankt! :)

Level 35 94%

Nog 1026 XP voor level 36

Ehm als je die spellen wilt spelen maar je er nog wel een nulletje achter plaatsen :P

Even zonder overdrijven, als je Crysis vol wilt spelen moet je sowieso wachten tot de x10 kaarten uit zijn. En die zullen prijzig zijn.

BF2 zal nog wel lukken voor dat budget. QW en BF2142 op medium misschien. Ik zal zo even een systeempje samenstellen.

Heb je trouwens nog toetsenbord/muis/beeldscherm nodig?

Level 19 95%

Nog 243 XP voor level 20

Ja, wel toetsenbord/muis/beeldscherm nodig.

Enne, Crysis hoeft dan ook niet per se. :)

Level 2 43%

Nog 44 XP voor level 3

Wow, meeste wist ik al, alleen thanks voor de link over hoe je de CPU op een moederbord zet. Dat was het enige dat ik altijd moest laten doen bij winkels, omdat ik niemand kende die het wist :)

Level 44 97%

Nog 765 XP voor level 45

Is dit een goede PC? https://www.dynabyte.nl/hardware.php?i=2686

En zit er nou een monitor bij of niet (er staat monitor optioneel)

Level 2 43%

Nog 44 XP voor level 3

Die is inderdaad goed Yellow. Als je de videokaart kan upgraden naar een CrossFire setup voor X1600 dan zal hij helemaal lekker zijn. Of de moederbord dat ondersteunt weet ik jammer genoeg niet :S

De monitor is los ja. Dus als je het wil, zal je extra moeten betalen.

Level 44 97%

Nog 765 XP voor level 45

Dus je krijgt er geen monitor bij, dan komt het straks boven de 1300 euro...wordt wel erg duur.

Die videokaart upgrade is zeker alleen voor het gamen? (Ik game zo goed als nooit op de PC)

Level 19 95%

Nog 243 XP voor level 20

Is het ook mogelijk dat mensen hier voor mij een PC kunnen samenstellen? Aangezien ik er zelf niet bar veel verstand van heb.. :P

Mijn budget is 500-600 eu, wil er BF2 goed op kunnen spelen, verder gebruik ik hem vooral voor internet, msn etc. En wil aankomende spellen als Quake Wars en BF2142 op kunnen spelen, alvast bedankt! :)

Level 2 41%

Nog 46 XP voor level 3

Hoe duur is een Core 2 Duo

Level 37 96%

Nog 747 XP voor level 38

Zo dik als je buik

Level 2 41%

Nog 46 XP voor level 3

Zo dik als je buik

Hahaha

Level 37 96%

Nog 747 XP voor level 38

Zo dik als je buik

Hahaha

Haha, nee serieus. Kijk op Tweakers/Pricewatch

Level 19 95%

Nog 243 XP voor level 20

Mijn budget is 500-600 eu, wil er BF2 goed op kunnen spelen, verder gebruik ik hem vooral voor internet, msn etc. En wil aankomende spellen als Quake Wars en BF2142 op kunnen spelen, alvast bedankt! :)

Level 2 43%

Nog 44 XP voor level 3

@Sonic:

Voor 500-600 euro haal je niet echt een super PC waarmee je die spellen kan spelen op maximum settings (Enemy Territory: Quake Wars helemaal niet). Je kan op Ebay.nl checken voor Nederlandse winkels.

M'n vriendin heeft daar een 3,2 Duo Core met 2GB RAM, 250GB SATA HDD en een nVidia GeForce 7300 GS gekocht. De moederbord heeft nog opties voor SLi. Dit kostte 670 euro zonder WinXP en Monitor.

Level 18 91%

Nog 399 XP voor level 19

Ja, wel toetsenbord/muis/beeldscherm nodig.

Enne, Crysis hoeft dan ook niet per se. :)

dan zou ik nog maar ff doorsparen, een btje beeldscherm kost zon 200 euros, hou je nog 400 euro over voor de pc... nee dat gaat niet lukken.

Level 37 96%

Nog 747 XP voor level 38

Voor een pc die dat kan heb je zo'n 2500 euro nodig (zonder beeldscherm) dus je vraagt enigzins het onmogelijke.

Level 12 94%

Nog 112 XP voor level 13

wtf is het verschil tussen een duur DFI moederbord (kost over de 200 euro) en een 'normaal' kostend moederbord (100-150 euro)?

Simpel bij dfi heb je méér oc opties dan een gewoon mobo ;)

Level 11 86%

Nog 241 XP voor level 12

:| en ik vond mijn k8n moederbordje al heel relaxed uitgerust...Nouja :P

Level 7 99%

Nog 3 XP voor level 8

Is het ook mogelijk dat mensen hier voor mij een PC kunnen samenstellen? Aangezien ik er zelf niet bar veel verstand van heb.. Tong

Mijn budget is 500-600 eu, wil er BF2 goed op kunnen spelen, verder gebruik ik hem vooral voor internet, msn etc. En wil aankomende spellen als Quake Wars, Crysis en BF2142 op kunnen spelen, alvast bedankt!

Kan je echt niet wat meer uitgeven? Het is nogal krap aan nanelijk. Als je een beetje systeem samensteld, dan kom je op €746 uit. En dat is een 'minimaal' Core 2 Duo systeem. Als je voor een AM2 systeem gaat, is dat veel langzamer, en zoveel scheelt het ook niet:

Arctic Silentium T4, Zwart, zilver € 79,31

Corsair ValueSelect, 1024 MB, DDR2, PC5300, 667 MHz, 2 xn € 100,57

Seagate Barracuda 7200.10, 250 GB, 7200 rpm, 16 MB, Serial ATA300 € 77,84

Asus EN7600GT /2DHT, 256 MB, DDR3, PCI Express x16 € 156,56

BenQ DW1655, ATAPI/E-IDE, Zwart, OEM € 37,82

Asus P5LD2/C, Retail € 108,23

Intel Core 2 Duo (Allendale), E6300, Socket 775, Boxed € 186,47

Totaal: € 746,80

Prijzen van www.azerty.nl

Level 18 91%

Nog 399 XP voor level 19

en dan vergeet je windows, zn beeldscherm, toetsenbord en muis :P

Level 7 99%

Nog 3 XP voor level 8

en dan vergeet je windows, zn beeldscherm, toetsenbord en muis :P

Dan kan je nog niet eens de goedkoopste pc kopen :7

Level 44 97%

Nog 765 XP voor level 45

Ik zit nu te twijfelen om een laptop te kopen...is een laptop ook handig voor thuisgebruik ipv een desktop, of is een laptop meer iets voor erbij? :)

Deze leek me wel een goede: http://www.mycom.nl/MyCom/Store/product ... ductType=1

ps, waarom dit?

Ik ben te lui om een pc samen te stellen

Koop een laptop.

Om een reactie te kunnen plaatsen moet je ingelogd zijn.

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.