PC Aanschaf FAQ

Level 37 96%

Nog 747 XP voor level 38

Hij is niet super, maar wel aardig.

ps, waarom dit?

ik ben te lui om een pc samen te stellen

Koop een laptop.

Dan hoef je niks te samenstellen, omdat een laptop al een complete computer is.

Level 44 97%

Nog 765 XP voor level 45

En dat voor 1300 euro, wel aardig...

Waar kijk je dan naar? Naar de videokaart? Weet jij betere laptops voor die prijs?

En voor een kant en klare desktop hoef je ook niks samen te stellen :P

Level 40 99%

Nog 139 XP voor level 41

Laptops zijn nooit super. Voor 1300 euro heb je wel een heel dikke desktop-pc, maar geen laptop. Niet voor games, althans.

Level 44 97%

Nog 765 XP voor level 45

Laptops zijn nooit super. Voor 1300 euro heb je wel een heel dikke desktop-pc, maar geen laptop. Niet voor games, althans.

Das waar, maar ik game zowat NOOIT op de pc ;)

Maar laptops kan je dan weer wel overal mee naar toe nemen...maar dat is dus het enige voordeel..

Is dit wat, komt neer op 1088 euro...:

Processor Intel® Viiv™ technology - Intel® Pentium® D 945 DualCore(3.40GHz,800MHz,2x2MBcache)

Microsoft besturingssysteem Legitieme Windows® XP Media Center Edition 2005

Geheugen 2048MB Dual Channel DDR2 533MHz (2x1024) Geheugen

Toetsenbord Dell™ Entry QuietKey USB Keyboard - US Intl (QWERTY)

Monitor Dell 19" (48cm) Value Flat Panel Monitor, midnight grey - 196FP

Grafische Kaart 256MB nVidia™ GeForce™ 7300LE Turbocache graphics card

Harde Schijf 320GB (7200rpm) Serial ATA Hard Drive with 2MB DataBurstTM cache

Overige opslagmedia Geintegreerde 13-in-1 Media Kaartlezer

Muis Dell USB 2 Button Wheel Mouse - Black

Modem Geen Modem

Optische drive 16x max. DVD+/-RW Drive

Geluidskaart Geintegreerde Audio with Dolby Digital 7.1 capability

Speakers Geen Luidsprekers

Shipping Documents Documentation with European Power Cord

Gedis Bundle Reference 9150 Advanced D08916

Microsoft Application Software Microsoft® Works 8.5

Standaard Services 1 Jaar Collect & Return service

Service Uitbreidingen 1 Jaar Collect & Return service

Antivirus & beveiligings Software Geen Abonnement

Software voor fotobewerking en foto-album beheer Geen Foto bewerkings of Foto Album software

Order Information Dimension Order - Netherlands

Dell System Media Kit Geen Resource CD

SecureData Software No Ghost 10

TV Tuner & MCE Afstandsbediening Geintegreerde TV Tuner PCI card & MCE Afstandsbediening - NIET VOOR DIGITALE TV

Promotion included with your Order Processor upgrade from Pentium D 930 to Pentium D 945 included in your offer

Adobe Reader Adobe Reader 6.0 - Engels

Promotions Hidden Option Class Free 1024 Mb to 2048 Mb

Promotions Hidden Option Class Free 250GB to 320GB Hard Drive

Dell Internet Order Dell Internet Order.

Network assistant 90 days trial of Network Assistant included

TOTAAL Incl. BTW:€ 998,99

Level 7 99%

Nog 3 XP voor level 8

ik vind het wel een hele mooie pc voor het geld. Dual core, 19 inch scherm, 2 gb. Mooi systeem en dan heb je alles er ook nog bij. Maar als je er een spelletje op wilt spelen, zal dat moeilijk gaan ivm de videokaart. Maar het is wel een heerlijk mediacenter systeem.

Level 37 96%

Nog 747 XP voor level 38

En dat voor 1300 euro, wel aardig...

Waar kijk je dan naar? Naar de videokaart? Weet jij betere laptops voor die prijs?

En voor een kant en klare desktop hoef je ook niks samen te stellen :P

Naar de processor. Neem een Core 2 Duo. Die zijn fucking goed en sneller dan de snelste pentium of Athlon (voorlopig)

Level 18 91%

Nog 399 XP voor level 19

en dan vergeet je windows, zn beeldscherm, toetsenbord en muis :P

Dan kan je nog niet eens de goedkoopste pc kopen :7

nee precies :P

Level 44 97%

Nog 765 XP voor level 45

ik vind het wel een hele mooie pc voor het geld. Dual core, 19 inch scherm, 2 gb. Mooi systeem en dan heb je alles er ook nog bij. Maar als je er een spelletje op wilt spelen, zal dat moeilijk gaan ivm de videokaart. Maar het is wel een heerlijk mediacenter systeem.

Ok, spelletjes speel ik er niet op, misshien heel soms. Maar is die videokaart altijd nog te vervangen?

Level 37 96%

Nog 747 XP voor level 38

Ofcourse, mits het PCI-e is. Denk et wel.

Level 7 99%

Nog 3 XP voor level 8

Ofcourse, mits het PCI-e is. Denk et wel.

Maar die Dell pc's schijnen niet zo makkelijk up te graden te zijn of zo, misschien zou je het aan dell kunnen vragen. Maar misschien zou hij er ook meteen een 7900GS in kunnen doen.

Level 44 97%

Nog 765 XP voor level 45

Wie is hij? En ik heb nog nooit een pc geupgraded, en zie me dat ook niet zo gauw doen :)

Level 7 99%

Nog 3 XP voor level 8

Wie is hij? En ik heb nog nooit een pc geupgraded, en zie me dat ook niet zo gauw doen :)

Jij, maar die kaart zou je gewoon bij dell kunnen bestellen

Level 37 96%

Nog 747 XP voor level 38

En het insteken van een kaart is ook niet moeilijk en ook niet erg riskant.

Level 35 95%

Nog 787 XP voor level 36

Kunnen jullie mij helpen met een pc samen stellen

Mijn buget is 1200 inclusief beeldscherm toetsenbord en boksen

Level 9 90%

Nog 117 XP voor level 10

Hallo,

Ik ben een beetje aan het onderzoeken wat ik nu allemaal moet hebben voor in mijn nieuwe PC.

Omdat ik zelf niet veel verstand van PC's samenstellen enzo heb dacht ik zelf aan een complete.

Maar daar zitten vaak ook weer dingen bij waar ik niets mee kan...

Dus mijn vraag, is er hier iemand die mij kan helpen met het uitzoeken van een PC.

Mijn eisen:

- 80 gig. HDD (ik heb ook een exteren HD dus ik dacht dan kan je mooi op de interne besparen)

- een goede geluidskaart (voor film kijken)

- een video kaart die een breedbeeld ondersteund.

- 1024 MB Ram (wil kunnen uitbreiden naar 2048)

- DVD speler/branden (16x)

- AMD (ik wil geen pentium meer, maar ik heb geen enkel idee wat ik dan voor AMD moet hebben)

- snel

- excl. monitor zo'n 500 tot 600 euro incl. monitor tot de 900.

- geen boxen wel een toetsenbord en muis

Waar ga ik hem voor gebruiken:

- school

- muziek

- films

- internet

- paar games (vooral RTS alla AOE III)

- de monitor voor de 360, daarom dacht ik zelf aan breedbeeld

Ohja wat is jullie advies. Voor mijn gebruikseisen, wachten op Viasta of gewoon XP nemen?

Level 37 96%

Nog 747 XP voor level 38

Maak ff zo'n lijstje als kcirtap, want nu weet ik niet wat voor pc ik meot maken :)

@ Kcirtap, wordt niet makkelijk met zo'n budget, maar ik zal kijken wat ik voor je kan doen.

KLAAR!

AMD Athlon 64 3500+, Singlecore en niet supersnel meer, maar hij presteerd nog erg goed en je kan er erg goed op gamen.

G.Skill DDR2-533 CL4 1GB (2×512MB) ValueRAM, het is indd ValueRAM, maar G.Skill is een goed presterend en betrouwbaar merk.

MSI K9N SLI-2F, Mocht je eventueel willen uitbreiden naar een 2× videokaart (moet je wel precies de Club3D versie van de 7600GT hebben) kan dat met dit bord van MSI.

Club3D GeForce 7600GT, erg sterke videokaart voor een computer in deze prijsklasse, presteerd uitstekend.

Hitachi Deskstar 7K250 160GB S-ATA, goed merk, niet te duur, 160GB

BenQ DW1655 Zwart, goeie DVD-RW

Antec NSK6500, Zilver/Zwart, een kast van een goed merk met een goeie OEM PSU, als je hem niet mooi vindt raad ik je aan de kast op eigen inzicht te selecteren.

Creative SoundBlaster Audigy 4 Bulk, supergeluidskaart voor een niet al te hoge prijs.

Acer AL1916WAs, 19 inch Widescreen scherm met een resolutie van 1440×900. Ik heb persoonlijk niks met widescreen, maar het is niet mijn pc ;)

BenQ X-Touch A800 en M800, een erg comfortabele en goeie set van muis en toetsenbord, ik gebruik hem zelf af en toe ook en het is een ideale set.

Over de prijs, die is €1,72 boven de max. maar ik hoop dat het acceptabel is.

Level 19 95%

Nog 243 XP voor level 20

Weten jullie of er ook nog leuke laptops zijn waar je BF2 op kan spelen en aan welke prijs ik dan moet denken?

Level 37 96%

Nog 747 XP voor level 38

Bij Alternate is net een hele mooie aanbieding

Level 7 99%

Nog 3 XP voor level 8

Maak ff zo'n lijstje als kcirtap, want nu weet ik niet wat voor pc ik meot maken :)

@ Kcirtap, wordt niet makkelijk met zo'n budget, maar ik zal kijken wat ik voor je kan doen.

KLAAR!

AMD Athlon 64 3500+, Singlecore en niet supersnel meer, maar hij presteerd nog erg goed en je kan er erg goed op gamen.

G.Skill DDR2-533 CL4 1GB (2×512MB) ValueRAM, het is indd ValueRAM, maar G.Skill is een goed presterend en betrouwbaar merk.

MSI K9N SLI-2F, Mocht je eventueel willen uitbreiden naar een 2× videokaart (moet je wel precies de Club3D versie van de 7600GT hebben) kan dat met dit bord van MSI.

Club3D GeForce 7600GT, erg sterke videokaart voor een computer in deze prijsklasse, presteerd uitstekend.

Antec NSK6500, Zilver/Zwart, een kast van een goed merk met een goeie OEM PSU, als je hem niet mooi vindt raad ik je aan de kast op eigen inzicht te selecteren.

Creative SoundBlaster Audigy 4 Bulk, supergeluidskaart voor een niet al te hoge prijs.

Acer AL1916WAs, 19 inch Widescreen scherm met een resolutie van 1440×900. Ik heb persoonlijk niks met widescreen, maar het is niet mijn pc ;)

BenQ X-Touch A800 en M800, een erg comfortabele en goeie set van muis en toetsenbord, ik gebruik hem zelf af en toe ook en het is een ideale set.

Ehm, ziet er goed uit, maar al eens naar de core 2 duo gekeken? persoonlijk vind ik dat je op dit moment niet een 3500+ moet kopen. Waarom? Nou omdat de verwachte systeemeisen van Crysis, minimaal een 3000+ zijn. Dus dan zit je al snel tegen het minimale aan.

Verder zou je de geluidskaart weg kunnen laten. En ik dacht dat de Asus versie van de 7600GT iets van 156 euro was. Ook zou je 1 gb kunnen nemen, zodat je makkelijker kunt upgraden naar 2 gb. En voor 20 euro meer heb je de sneltste 320GB schijf van het moment(volgens mij), de seagate barracuda 7200.10 320 Gb. Die heeft ook noh 16 MB buffer.

EDIT: de laatste reactie is 5 dagen geleden -_-'

Level 18 91%

Nog 399 XP voor level 19

KLAAR!

Ehm, ziet er goed uit, maar al eens naar de core 2 duo gekeken? persoonlijk vind ik dat je op dit moment niet een 3500+ moet kopen. Waarom? Nou omdat de verwachte systeemeisen van Crysis, minimaal een 3000+ zijn. Dus dan zit je al snel tegen het minimale aan.

Verder zou je de geluidskaart weg kunnen laten. En ik dacht dat de Asus versie van de 7600GT iets van 156 euro was. Ook zou je 1 gb kunnen nemen, zodat je makkelijker kunt upgraden naar 2 gb. En voor 20 euro meer heb je de sneltste 320GB schijf van het moment(volgens mij), de seagate barracuda 7200.10 320 Gb. Die heeft ook noh 16 MB buffer.

EDIT: de laatste reactie is 5 dagen geleden -_-'

ik zou ook een core 2 duo nemen ^^

Level 37 96%

Nog 747 XP voor level 38

Dat kan niet voor 900 euro als hij er ook nog een Monitor en toetsenbord en een dikke geluidskaart enzo er bij wilt -_-'

Level 7 99%

Nog 3 XP voor level 8

Dat kan niet voor 900 euro als hij er ook nog een Monitor en toetsenbord en een dikke geluidskaart enzo er bij wilt -_-'

Het is wel iets over budget, maar ik zou het persoonlijk wel doen ^^D

Level 37 96%

Nog 747 XP voor level 38

Mijnes heeft 19"WXGA, toetsenbord, muism SLi en een dikke geluidskaart ik weet wel welke ik zou kiezen :O.

Level 27 97%

Nog 262 XP voor level 28

ik ben van plan om een nieuwe PC te kopen aangezien die van mij ultra crap is, Geforce MX 4000, 256 MB Ram, 1.6Ghz, 20GB HD.

nou zat ik bij mij in de stad (Nijmegen) te kijken en zag daar deze PC:

Processor: AMD Sempron™ 3000+

Geheugen: 1 GB DDR

Harde schijf: 200 GB

CD / DVD - Speler: DVD±ReWriter, dual layer

Videokaart: Nvidia GeForce 6200 256MB

Interface: USB 2.0

Bijzonderheden Incl.: TV-tuner en cardreader

Toetsenbord/muis: Logitech

Prijs 499 euro.

Besturingsysteem en beeldscherm volgens mij niet bij inbegrepen. Maar volgens mij is dit wel vele male goedkoper dan mijn PC upgraden.

Level 7 99%

Nog 3 XP voor level 8

Mijnes heeft 19"WXGA, toetsenbord, muism SLi en een dikke geluidskaart ik weet wel welke ik zou kiezen :O.

In mijn samengestelde pc zit hetzelfde beeldscherm, en ook een muis+tobo? Alleen geen geluidskaart. Dat maakt volgens mij niet zo heel veel uit. Ik denk dat kcirtap een beetje 'goedkoop' gevoel heeft bij onboard.

En als je toch nog een aparte geluidskaart neemt, geef dan 80 euro extra uit. In mijn ogen is dat het wel waard.

Om een reactie te kunnen plaatsen moet je ingelogd zijn.

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.