PC Aanschaf FAQ

Level 17 96%

Nog 165 XP voor level 18

http://www.bol.com/nl/p/cooler-master-intel-game-pc-desktop-tower/9200000022238025/

Als ik deze pc zou kopen dan moet ik  toch de sims 4, Sim City en als hij goed wordt de nieuwe rollecoaster tycoon heel simpel kunnen draaien

Level 16 95%

Nog 158 XP voor level 17

kaassouflee wrote on 15 augustus 2014 22:44:

http://www.bol.com/nl/p/cooler-master-intel-game-pc-desktop-tower/9200000022238025/

Als ik deze pc zou kopen dan moet ik  toch de sims 4, Sim City en als hij goed wordt de nieuwe rollecoaster tycoon heel simpel kunnen draaien

Beter ga je naar www.gamepc.nl stuk goedkoper dan Bol.com.
En ze hebben een live chat. Je kan ze alles vragen wat je wil. En je kunt ook je eigen gamepc samenstellen. 

Die gamepc van bol.com kan redelijk makkelijk sim city en sims 4 draaien. Alleen die pc is zwaar overpriced. Ga bij Alternate je pc samenstellen en je bent veel goedkoper uit.

Post was bewerkt op 15 augustus 2014, 23:31 door MohamedAbdulkadir

Level 16 95%

Nog 158 XP voor level 17

Dubbelpost

Level 17 96%

Nog 165 XP voor level 18

MohamedAbdulkadir wrote on 15 augustus 2014 23:25:

Beter ga je naar www.gamepc.nl veel goedkoper dan Bol.com
En ze hebben een live chat. Je kan ze alles vragen wat je wil. En je kunt ook je gamepc samenstellen.

Ja deze wordt geleverd door gamepc.nl en is hij 600 euro alleen zit daar geen windows 8.1 bij en moet ik die voor 136 bij kopen. En dat zit bij de geleverde versie van gamepc op bol.com wel alleen kost hij 700 euro

Level 16 95%

Nog 158 XP voor level 17

kaassouflee wrote on 15 augustus 2014 23:31:

En ze hebben een live chat. Je kan ze alles vragen wat je wil. En je kunt ook je gamepc samenstellen.

Ja deze wordt geleverd door gamepc.nl en is hij 600 euro alleen zit daar geen windows 8.1 bij en moet ik die voor 136 bij kopen. En dat zit bij de geleverde versie van gamepc op bol.com wel alleen kost hij 700 euro

-Wat is je doel met die pc? (zware games draaien, hardcore of casual games? )
-Wat is je maximale budget? 

Bij Alternate kan je een goedkopere gamepc samenstellen.

Level 21 99%

Nog 62 XP voor level 22

Altijd zelf samenstellen inderdaad. Ga toch zeker minimaal voor een i5, daar heb je naast het gamen ook nog wat aan.

Level 17 96%

Nog 165 XP voor level 18

MohamedAbdulkadir wrote on 15 augustus 2014 23:38:

kaassouflee wrote on 15 augustus 2014 23:31:

[...]

-Wat is je doel met die pc? (zware games draaien, hardcore of casual games? )
-Wat is je maximale budget? 

Bij Alternate kan je een goedkopere gamepc samenstellen.

Mijn doel is om games als Sim city, Sims 4, en games als de aankomende Rollercoaster op ultra te spelen.  En mijn budget is 700 euro.

Ik had een laptop maar die voor elke game niet goed genoeg.

Level 1 0%

Nog 26 XP voor level 2

Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een nieuwe computer die ervoor zorgt dat ik zowel oudere als nieuwere games (BF2 & 3, CoD's, simulatiegames) allemaal kan spelen op high of ultra settings. De nieuwste games hoeven niet op ultra gespeeld te worden aangezien ik dat denk ik niet ga halen met mijn budget, ik ben al helemaal tevreden als er iig met med of high settings gespeeld kan worden.

Verder heb ik de computer alleen voor games nodig, ik doe niet aan video/audiobewerking. Andere dingen voor werk, school e.d. kunnen op mijn laptop. Ik ben ook al in het bezit van keyboard, muis, scherm en speakers.

Door mijn tekortkomende kennis op het gebied van zelf computers bouwen, wil ik liever een computer die al in elkaar is gezet met Windows besturingssysteem erop. Ik heb Google al afgespeurd naar informatie maar er is zo ontzettend veel te vinden over verschillende processoren, videokaarten e.d. dat ik geen idee meer heb wat nou wel en niet bij elkaar past en goed loopt.

Ik heb een budget van ongeveer €800. Zoals al eerder vermeld, ben ik al gauw tevreden met high settings in plaats van ultra (mocht mijn budget het niet toelaten om iets goed genoeg voor ultra settings bij de nieuwste games te krijgen).

Ik hoop dat jullie mij uit de brand kunnen helpen,

Lexxymans

Level 3 59%

Nog 64 XP voor level 4

1 x SAPPHIRE HD 7950 3GB with Boost (11196-19-20G), grafische kaart
JDXSXW

€ 159,90*

1 x Microsoft Windows 8.1, OEM
YQBMMT00

€ 89,-*

1 x AMD FX-6300, 3,5 GHz (4,1 GHz Turbo Boost) AM3+ processor
HA6A07

€ 92,90*

1 x Cooler Master B700, 700 Watt voeding
TN7MB1

€ 63,90*

1 x Zalman ZM-Z1, behuizing
TQXZ02

€ 29,99*

1 x LG GH24NS, DVD-brander
CEBL0T

€ 15,99*

1 x ASRock 970 Extreme3 R2.0, socket AM3+ moederbord
GAER12

€ 66,90*

1 x Western Digital Blue, 1 TB harde schijf
AEBW62

€ 51,90*

1 x Crucial 8 GB DDR3-1600 Kit, geheugen
IDIFC7J1

€ 71,90*

waar ik van denk dat het gaat werken voor je, AMD processor doet voor gaming niet onder aan Intel maar mocht je er meer geld aan uit willen geven kan je altijd Intel kiezen als stabielere keuze. de video kaart raad ik ten zeerste aan, is momenteel in de aanbieding(was 300 is nu 150) en mogelijk dat iemand nog aanmerkingen hierop heeft.

Level 17 96%

Nog 165 XP voor level 18

http://gamecomputers.nl/game-pc/cerebro/cerebro-budget/?hash=cc3565b2a1f7fcd

Ik heb deze pc samengesteld. Kan ik daar straks alle najaar toppers op ultra settings mee spelen. En zo ja hoe groot zal het verschil zijn tussen een pc versie en ps4 versie? Hoe groot is het bijvoorbeeld bij Battlefield 4

Alvast bedankt

Level 34 94%

Nog 1062 XP voor level 35

nee.

Level 17 96%

Nog 165 XP voor level 18

the_dan wrote on 3 september 2014 17:23:

nee.

En als ik er de AMD R9 280x en de voeding van 650 watt erin doe? Dan wel toch?

Of is het nog onvoldoende? Zo ja wat moet ik erin doen dan.

Level 11 90%

Nog 173 XP voor level 12

De 280X heeft al meer kracht dan de 270X (die is niet optimaal). 650watt is voldoende ja, tenzij een bepaald product echt meer vraagt, of als je er twee keer een videokaart in gaat zetten (wat zo te zien kan op je moederbord). Ben wel fan van de CX series (dus die van 750 watt kan ook, dan zit je sowieso goed). Als ik jou was zou ik ook even kijken naar de benchmarks van games met die processor die je hebt. Het gaat namelijk niet alleen om de ruwe kracht, maar ook om hoe games daar mee omgaan. Ikzelf heb een Intel i5 quadcore, maar ik weet niet of games al goed gebruik maken van een hex-core. 

Wat ik ook nog kan aanraden, als je games hebt die vaak een level moeten laden, is om een SSD aan te schaffen waar je een paar games op hebt. Ultieme uitkomst met Battlefield games, maar ook Skyrim (laden van een ruimte, open-world) en zelfs World of Warcraft (laden van een grote ruimte).

Videokaart kan je dus ook nog mee spelen, die aanbieding hierboven is zeker goed. Dan kan je twee keer een 7950 er in zetten voor 318 euro, mits je genoeg sloten en plaats in je kast hebt. Ik heb nu twee keer 7850 en draai nog steeds nieuwe spellen op ultra (ok BF4 wat minder FPS dan)

Level 17 96%

Nog 165 XP voor level 18

RMNiels wrote on 3 september 2014 19:10:

De 280X heeft al meer kracht dan de 270X (die is niet optimaal). 650watt is voldoende ja, tenzij een bepaald product echt meer vraagt, of als je er twee keer een videokaart in gaat zetten (wat zo te zien kan op je moederbord). Ben wel fan van de CX series (dus die van 750 watt kan ook, dan zit je sowieso goed). Als ik jou was zou ik ook even kijken naar de benchmarks van games met die processor die je hebt. Het gaat namelijk niet alleen om de ruwe kracht, maar ook om hoe games daar mee omgaan. Ikzelf heb een Intel i5 quadcore, maar ik weet niet of games al goed gebruik maken van een hex-core. 

Wat ik ook nog kan aanraden, als je games hebt die vaak een level moeten laden, is om een SSD aan te schaffen waar je een paar games op hebt. Ultieme uitkomst met Battlefield games, maar ook Skyrim (laden van een ruimte, open-world) en zelfs World of Warcraft (laden van een grote ruimte).

Videokaart kan je dus ook nog mee spelen, die aanbieding hierboven is zeker goed. Dan kan je twee keer een 7950 er in zetten voor 318 euro, mits je genoeg sloten en plaats in je kast hebt. Ik heb nu twee keer 7850 en draai nog steeds nieuwe spellen op ultra (ok BF4 wat minder FPS dan)

Oke bedankt voor je uitleg. Maar mijn budget is op haha.  http://gamecomputers.nl/game-pc/cerebro/cerebro-budget/?hash=042997318acc522 Deze pc heb ik samengesteld is dit goede voor de grote games?

Level 17 96%

Nog 165 XP voor level 18

Heeft iemand nog een antwoord op mijn vraag? alvast bedankt?

Level 17 96%

Nog 165 XP voor level 18

Heeft iemand nog een antwoord op mijn vraag? alvast bedankt?

Level 18 97%

Nog 132 XP voor level 19

Je processor en videokaart zijn wel goed genoeg voor de nieuwste games. Ik heb een vergelijkbare MSI R9 280x en een i5 3570 en ik kan de meeste games met gemak aan in 1080p op 60fps. BF4 op Ultra, nja na het spelen met wat settings, maar deze game draait sowieso wat instabiel. Ik zit zo tussen de 50-80 fps waarbij de lage fps vooral op compacte maps met veel gebouwen in het zicht is. 

Misschien kun je nog even op Tweakers kijken en wat advies inwinnen, maar met mijn kennis zie ik toch een goede build voor deze prijs.  

Level 17 96%

Nog 165 XP voor level 18

Grubbelt wrote on 4 september 2014 19:44:

Je processor en videokaart zijn wel goed genoeg voor de nieuwste games. Ik heb een MSI R9 280x en een i5 3570 en ik kan de meeste games met gemak aan in 1080p op 60fps. BF4 op Ultra, nja na het spelen met wat settings, maar deze game draait sowieso wat instabiel. Ik zit zo tussen de 50-80 fps waarbij de lage fps vooral op compacte maps met veel gebouwen in het zicht is. 

Misschien kun je nog even op Tweakers kijken en wat advies inwinnen, maar met mijn kennis zie ik toch een goede build voor deze prijs.  

Oke dat is fijn om te horen thanx voor je advies. Daar kunnen we mee door. Dan ga ik denk naast mijn ps4 en one deze pc eind van de maand aanschaffen. Oh ja nog 1 vraag zijn alle 3rd party pc games met de controller te spelen?

Level 18 97%

Nog 132 XP voor level 19

Je kan ervan uitgaan dat je bij 99% van de games gewoon een controller kan gebruiken. Tegenwoordig is het plug & play en past de game zich direct aan zodra de controller wordt geactiveerd. Als games op de consoles te vinden zijn dan werken ze op de PC sowieso ook met een controller. 

- Let er ook even op dat je een gratis muis (andere accessoires) kan krijgen bij je bestelling, maar dat je dat wel even moet selecteren!

Level 17 96%

Nog 165 XP voor level 18

Grubbelt wrote on 4 september 2014 20:21:

Je kan ervan uitgaan dat je bij 99% van de games gewoon een controller kan gebruiken. Tegenwoordig is het plug & play en past de game zich direct aan zodra de controller wordt geactiveerd. Als games op de consoles te vinden zijn dan werken ze op de PC sowieso ook met een controller. 

- Let er ook even op dat je een gratis muis (andere accessoires) kan krijgen bij je bestelling, maar dat je dat wel even moet selecteren!

Thanks voor je hulp.

Level 6 80%

Nog 111 XP voor level 7

Ik zal er een I5 inzetten:)

Level 3 59%

Nog 64 XP voor level 4

eerlijk gezegd ben ik zelf niet zo'n fan van de sites waarbij de keuze in onderdelen gelimiteerd is. probeer de zelfde onderdelen eens op te zoeken op alternate, de kans is groot dat het prijsverschil groot is.
Videokaarten ben ik niet volledig thuis in ook.. de nieuwere modellen kan ik onderscheiden maar de 270x of 280x zegt me niet zoveel. 
i5 met quad-core is goed om aan te houden als stabiele keus die makkelijk mee kan met de nieuwste games, 6core is overkill en word wel vaak door streamers gebruikt.
wat is het budget en welke games wil je spelen op welke stats ? + welke onderdelen heb je al ? muis/ scherm ? met die info is het iets makkelijker mee denken.

Level 38 98%

Nog 387 XP voor level 39

Hallo,

Het werd weer een keer tijd, Ik wil een nieuwe gaming pc gaan kopen!
Budget ligt tussen 1500-2000 euro, en aangezien ik geen verstand heb val al die componenten vraag ik het hier! :D

Groeten,
RivaheIG

Level 1 0%

Nog 26 XP voor level 2

Ik zou op tweakers of hwi dezelfde vraag stellen want daar krijg je meer en sneller hulp over pc hardware aankopen. 

Voor 1500 euro kun je al een mooi en snel systeem bouwen. 
Ik weet niet of je de randapparatuur nodig bent, zo niet ben je voor 1290 al klaar.
http://nl.hardware.info/pcadvies/993/game-pc---mei-2015

i7 4690k 
gtx970
250gb SSD 
3TB HDD waar ik zelf max 1 tb van zou nemen want zo veel ben ik niet nodig en jij misschien ook niet. 

Als je verder niet gaat overklokken kun je de stock koeler gebruiken die bij de cpu zit geleverd en dan bespaar je ook weer een euro of 30. Verder kun je ok nog besparen op de behuizing maar dat zou ik niet doen omdat een goede behuizing belangrijk is. 

Met alle randapparatuur er bij zoals een monitor toetsenbord, muis,speakers en headset kom je op een totaal uit van 1990 uit maar dan heb je ook echt alles.

Level 17 96%

Nog 165 XP voor level 18

Ik wil zo graag Planet coaster spelen. Maar ben denk ik veel geld kwijt aan een gaming laptop daarvoor.

Om een reactie te kunnen plaatsen moet je ingelogd zijn.

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.