Feyenoord-topic
Valt wel mee denk ik. Vormer is fysiek sterker en aanvallend beter. El Ahmadi heeft een lachwekkende traptechniek. Wel een goede speler uiteraard.
Guidetti is nog steeds het grootste gemis, al is Anass een supertalent. Immers zal denk ik enigszins gaan meevallen, is een betere speler dan mensen denken. En we hebben Goossens die ook prima op 10 kan.
Wel jammer dat Leerdam niet wil verlengen. Dat zat er wel in met het halen van Janmaat. Was nou niet echt per se nodig geweest.
Goossens - Achahbar - Fernandez
Vormer - Immers - Clasie
Ramsteijn - Vlaar - De Vrij - Janmaat
Mulder
Met achter de hand:
Bruno
Schenkeveld
Nelom
Leerdam
Mokotjo
Tonny
Cisse
Schaken
Cabral
Te Vrede
En nog eventuele verassingen uit de jeugd.
Qua spelerstypen kan je echt alle kanten uit, er zit van alles tussen.
Van Geel heeft hierop gelukkig goed geanticipeerd. De hoop is dat de voorhoede op de een of andere manier gaat draaien, maar ben toch bang dat Achahbar nog te licht is. Dus in dat opzicht zullen we tov vorig seizoen doelpunten inleveren. Denk dat het team als geheel een stuk stabieler is. Kijk in ieder geval al uit naar het nieuwe seizoen.
El Ahmadi weg is een zware klap voor Feyenoord's voetballende vermogen. Zijn inzicht is met Clasie het beste in de selectie en die twee waren echt de motoren van deze ploeg. Dit komt hard aan, want noch Vormer noch Immers heeft de brains van El Ahmadi, wat juist zo belangrijk is in het spel van Koeman.
Hoewel het strikt niet noodzakelijk is imo heeft Feyenoord Singh als extra vervanger voor El Ahmadi in beeld.
Da's best een alleraardigst talent voor Feyenoord geloof ik, maakte op 17-jarige leeftijd al zijn debuut in de Noorse competitie. Was op 18-jarige leeftijd basissspeler en maakte op 19-jarige leeftijd 5 goals en 12 assists en werd tweede met Valerenga. Contract loopt af in december 2012, bijna transfervrij dus.
Ik zeg doen. Zeker doen.
El Ahmadi weg is heel naar, maar nog best op te vangen. Clasie, Vormer, Immers is nog steeds een prima middenveld. Ik maak me persoonlijk veel meer zorgen om de stootkracht voorin. Guidetti heeft vorig jaar heel veel verbloemd, want Cabral en Schaken op de flanken waren natuurlijk zes keer niets. Gelukkig zijn daar komend seizoen wel wat meer opties met een Goossens, Elabdellaoui, een fitte Cissé en hopelijk de definitieve doorbraak van Manu. Wellicht zou een Achahbar dan wél tot zijn recht komen.
Achahbar heeft het aardig gedaan. Hij heeft 208 minuten in de eredivisie gespeeld en heeft fenomenale dingen laten zien. Zoveel opportunisten, die nu denken dat ie het niet kan omdat hij nog niet gescoord heeft ofzo. Tegen AZ deed ie het ook goed. Die gozer gaat het maken. Wel komt hij het beste tot z'n recht als hangende spits naast een aanspeelpunt.
Oh, dat Achahbar barst van het talent weet ik, maar van vleugelspelers hoefde het natuurlijk niet te hebben en had niet de fysieke kracht van een Guidetti om op die manier kansen te forceren. Als die jongen het vertrouwen krijgt en een beetje schappelijke aanvoer, weet ik zeker dat hij kan renderen als een Castaignos in de tweede helft van 2010/2011.
El Ahmadi en verzorgt voetbal? Leuke voetballer, maar een stylist kan ik het niet noemen. Volgens mij is hij minder belangrijk dan mensen denken. En kom niet aan dat ik hem niet kan apprecieren want ik was toch echt een van de weinigen die zei dat hij een van de beste spelers van Feyenoord was zelfs toen hij nog in Dubai speelde en iedereen 'm verkettert had. Maar Feyenoord was een teamprestatie.
Guidetti is een aderlating. De rest ben ik niet van onder de indruk. Ook Bakkal niet. Denk dat je meer aan Immers gehad had.
El Ahmadi was ijzersterk vorig seizoen, maar zo verzorgd was het allemaal niet hoor. Sterker nog, het was regelmatig vrij lomp en ook op momenten dat het echt niet hoefde. Over zijn aanvallende impulsen nog maar te zwijgen. Wat dat betreft vond ik Clasie veel bepalender voor het spelbeeld van Feyenoord. Ik denk dat je met Vormer niet al te veel aan kwaliteit inlevert en wellicht dat Singh nog aangetrokken wordt. Geen idee wat die laatste allemaal kan, maar ik heb best vertrouwen in Van Geel. Wat is die man een verademing na Beenhakker, Bosz, Wotte en wat er eventueel allemaal nog meer aan koekenbakkers heeft rondgelopen laatste 10 jaar.
El Ahmadi en verzorgt voetbal? Leuke voetballer, maar een stylist kan ik het niet noemen. Volgens mij is hij minder belangrijk dan mensen denken. En kom niet aan dat ik hem niet kan apprecieren want ik was toch echt een van de weinigen die zei dat hij een van de beste spelers van Feyenoord was zelfs toen hij nog in Dubai speelde en iedereen 'm verkettert had. Maar Feyenoord was een teamprestatie.
Guidetti is een aderlating. De rest ben ik niet van onder de indruk. Ook Bakkal niet. Denk dat je meer aan Immers gehad had.
Het is ook geen stylist, maar hij is wel slim en technisch en dat was precies wat Clasie naast zich nodig had. Die twee trokken de kar en waren de voornaamste redenen dat Feyenoord verzorgd en rustig kon voetballen. Gewoon het balletje rond laten gaan. El Ahmadi kan namelijk vrij weinig behalve goed lopen en goed tikken en dat was heel belangrijk. Ik had El Ahmadi graag bij Ajax gezien. Past veel meer dan een Theo Janssen.
Ik moet nog zien of Vormer en Immers hetzelfde kunnen brengen. Technisch en kwa inzicht zijn ze minder terwijl dat juist de basis is geworden van het voetbal onder Koeman.
@Lew, Singh lijkt ook te komen http://www.youtube.com/watch?v=95i-c5Vki8Q
Een soort El Ahmadi die niet de schotkracht van een kind heeft. En die op 21-jarige leeftijd al 74 wedstrijden in de Noorse eredivisie in de benen heeft. Dus deze positie is echt helemaal covered.
Hoop dat het doorgaat, dit kan gerust een voltreffer worden.
Weet ik niet en niet zo'n relevant punt, meer dan een half miljoen heeft Feyenoord absoluut niet te besteden. Wat vast staat is dat dit een buitenkansje is, zijn contract verloopt eind dit jaar. Een half miljoen is dus een schijntje, uiteraard was hij anders meer waard geweest. Gezien zijn track record en het feit dat ie A - international is, kan je dit een van de grootste talenten van die competitie noemen.
Een reden kan zijn dat hij nauwelijks Europees gespeeld heeft.
Dit is het hoogst haalbare voor Feyenoord en we moeten niet vergeten dat het HEEL lang geleden is dat we een zinnig buitenlands talent zelf hebben kunnen kopen. Dan heb je het echt over Lazovic ofzo, 10 jaar terug zowat. Dit heeft in ieder meer kans op korte termijnslagen dan een jochie als Vilhena zonder enige relevante ervaring in te laten stromen. Die kinders zijn leuk, maar ik heb het daar wel een beetje mee gehad. Die ventjes horen toch de uitzonderingen te zijn in je elftal. Gelukkig staat er nu een wat gebalanceerder elftal qua leeftijden.
Ik ben benieuwd. Zo'n YouTube filmpje zegt geen klote, want dat is vrijwel van iedere speler te maken, en de beste knul heeft nooit hoger gespeeld dan de toch niet al te beste Noorse competitie, maar als Feyenoord bereid is om geld neer te leggen moet Van Geel het wel heel erg zien zitten.
De hoop op een spits heb ik voorlopig opgegeven... Dat wordt Achahbar of Fernandez of wellicht toch Immers. Te Vrede zie ik hem niet worden :').
Om een reactie te kunnen plaatsen moet je ingelogd zijn.