Animé en Manga Algemeen

Level 19 96%

Nog 182 XP voor level 20

Misschien denken jullie wat eens simpele naam, maar ik kan geen betere bedenken voor de onderwerpen die ik hier wil behandelen.

Het is erg leuk zo'n gezellig topic genaamd het het Animé en Manga Theekransje, maar in mijn ogen is dat geen echte plek om over anime in ''spam'' mode te posten. Daarom wil ik graag proberen een aparte plek te maken om over anime, manga en merchandise te praten.

Ik zet er liever niet bij waar we ons in dit topic aan moeten houden, maar het spreekt voor zich dat hier gepraat kan worden over welke series je leuk vindt, welke je hebt gevolgt of welke je nog wilt gaan volgen enz. Ook kan er anime nieuws in dit topic besproken worden en kunnen we elkaar anime fragmenten voorschotelen.

Level 19 96%

Nog 182 XP voor level 20

Op dit moment volg ik deze anime.

クラスターエッジ

Cluster Edge

Genre: Action, Fantasy, SciFi, Shounen Ai

Episodes: 25

Companies: Bandai Visual, Sunrise, Imagine, Asahi Production, Sony Music Entertainment, Sunrise Music Publishing, TV Tokyo Music

URL: http://www.cluster-edge.net/

Anime ziet er visueel goed uit. Het verhaal is vrij simpel, maar ik heb nog maar 6 afleveringen gezien en ik verwacht wel dat de personages zich nog erg gaan ontplooien en het verhaal wordt verbreedt. Het is echter wel Shounen Ai, maar in de afleveringen dat ik tot nu toe heb gezien is er maar één scene geweest waarin er een bepaalde aantrekkingskracht tot 2 jongens heeft plaats gevonden. Ik al hetero anime liefhebber stoor mezelf daar nog niet echt aan, maar dat komt grotendeels omdat de andere scenes wel erg vermakelijk zijn.

Death Note

DEATH NOTE

Genre: Detective, Horror, Mystery

Episodes: 37

Companies: MADHOUSE

URL: http://www.ntv.co.jp/deathnote/

Welke beetje respecterende anime-liefhebber kent deze nieuwe anime nou niet. Onwijs populair in Japan en daarom dus ook bij de meeste fansub kijkers.

Verhaal kan ik kort over zijn, die is gewoon ontzettend cool. Ook het visuele aspect en de muziek zijn erg goed geproduceerd.

横山光輝 三国志

Romance of the Three Kingdoms

Genre: Historical

Episodes: 47

Companies: Onbekend

URL: Geen

Dit is al een wat oudere anime die zich afspeelt tijdens het drie koninkrijken tijdperk van China. Een echte jongens anime met veel veldslagen en het nodige verraad onder grootland bezitters en generalen. Erg vermakelijk om te zien, maar is wel erg eentonig en valt veel in herhaling.

Het is een Japanse productie dus alle chinese karakters en spraak is Japans.

Level 53 98%

Nog 520 XP voor level 54

Hmmm waar ik te lui voor was heb jij gedaan, ik hoop dat hij open kan blijven.

Ik volg alleen niet zoveel Anime meer.

Op dit moment kijk ik:

Death Note

Eindelijk een nieuwe serie die wel voldoet aan de kwaliteit van de manga, stem van reito en ryuk hadden beter gekund

Kanon 2006

Schattigheid ten top. Air vond ik tof, dit is nu al geniaal.

Level 19 96%

Nog 182 XP voor level 20

Ach iedere bijdrage is gewenst hé :P

Ik begin echter te geloven dat de anime kern een beetje is uitgestorven op dit forum. Erg jammer, want toen het forum gedeelte na een zware strijd er eindelijk is gekomen was het nog erg levendig.

Level 53 98%

Nog 520 XP voor level 54

Iedereen word ouder? ik lees nu vooral nog manga omdat ik dat gewoon relaxter vind.

Level 19 96%

Nog 182 XP voor level 20

Iedereen word ouder? ik lees nu vooral nog manga omdat ik dat gewoon relaxter vind.

Wat heeft leeftijd daar mee te maken?

Level 53 98%

Nog 520 XP voor level 54

Als je ouder word worden dingen als gamen/anime minder interresant?

Level 19 96%

Nog 182 XP voor level 20

Als je ouder word worden dingen als gamen/anime minder interresant?

Dat ligt helemaal aan de persoon zelf.

Enige reden dat ik minder game en anime kijk is omdat ik naarmate ik ouder wordt een stuk meer verantwoordelijkheid op me moet nemen, ik meer tijd aan andere dingen kwijt ben en ook een uitgebreider sociaal leven hebt. Dit maakt echter mijn interesse in gamen en anime niet minder.

Ook een belangrijke factor is dat naarmate je ouder wordt je smaak veranderd en je daardoor minder gaat gamen of anime kijkt, omdat de andere titels je niet meer interesseren.

Leeftijd speelt dus echt geen rol, tenzij je jezelf te oud vind om je in deze onderwerpen te interesseren. Ik ben dan echter van mening dat je dan bang bent dat mensen je onvolwassen of als een klein kind gaat zien. Ook dat vind ik onzin.

Level 53 98%

Nog 520 XP voor level 54

Ik gaf alleen antwoord op jouw thesis.

Level 21 98%

Nog 116 XP voor level 22

De enigste twee series die ik op dit moment volg zijn:

Death Note deze serie kijk ik omdat het verhaal zo interessant is en goed in elkaar steekt. Het donkere sfeertje van deze anime spreekt me ook erg aan. Death Note is ook met geen enkele andere anime te vergelijken (ok in Bleach komen ook shinigami voor maar daarmee houden de vergelijkingen tegelijk op) en dat maakt de serie ook goed.

Naruto ik ben eigenlijk al een behoorlijke tijd fan van deze anime, misschien omdat Naruto imijn eerste anime was, maar goed heb twee weken geleden de Naruto Unleashed (de eerste dvd) gekocht en ben deze dus aan het kijken. Naruto heeft naast de nodige actie ook een aantal mooie emotionele scenes waardoor Naruto toch wel een van mijn favo-animes is.bijft.. ook al kijkt iedereen het :P

Level 7 75%

Nog 187 XP voor level 8

ouder worden vind ik heeft er niks mee te maken

tijdgebrek is het probleem :P

ik speel ondertussen al bijna geen spelletjes meer maar kijk alleen nog maar anime.

Ik volg

Naruto

Bleach

Kiba

Mai Hime

Inuyasha

Aria

Angelic layer

Zoveel en dan nog enkele anime films erbij en normale films...

Level 34 95%

Nog 772 XP voor level 35

Ik volg een hele waslijst aan anime op het moment...even tellen...

Yep, 16 series op het moment (omfg). Ik heb nu toch niet beters te doen, dus ik maak er maar even een lijstje met one-liners van.

Kiba

De meningen over de anime zijn verdeel, maar ik vind hem nogal middelmatig. Ik ben al te ver (ep 31) om nu nog te stoppen, en de serie heeft zijn momenten, maar desalniettemin is het een van de minste series die ik volg eigenlijk. Voorspelbaar, geen mega interessant verhaal/karakters en over het algemeen niets bijzonders. OP's vind ik wel tof though.

Welcome to the NHK!

Een serie over een hikikomori, oftewel iemand die zich opsluit in zijn kamer en bijna nooit buiten komt. Een geslaagde tragikomedie die ik met plezier kijk. Het leven van de hoofdpersoon is echt heel....ja.....triest, I guess. Aan de andere kant gebeuren er ook genoeg grappig dingen en is het verhaal ook interessant.

One Piece

Jammer dat K-F een beetje sloom subt op het moment, maar alsnog is het mijn favo shonen. Ik volg hem tegelijkertijd ook samen met een vriend, waarmee ik nog eerder in de serie zit.

Twelve Kingdoms

Goede fantasy-serie, al mist het voor mij wel een soort verslavingsfactor. Desalniettemin leuk om te kijken als ik dat doe.

Kare Kano

Grappige shoujo, sfeer zit ook wel goed.

Hunter X Hunter

Erg goede shonen, het is al een van mijn favorieten in het genre (staat nu gelijk met Naruto, kan nog hoger worden). De serie doet gewoon veel goed. De karakters en het verhaal zijn goed, de humor is leuk en het is simpelweg erg vermakelijk. Yay voor de serie!

Berserk

Damn wat een vette serie. Doet gewoon een heleboel goed, al verwacht ik niet veel van het einde...

Kanon

Ik begon het te kijken omdat ik Air tof vond, en de serie heeft me nog niet teleurgesteld. Het mist nog wat van het sfeertje dat Air had, maar met de humor die ook in die serie zat zit het erg goed en de beelden en muziek zijn gewoon om van te kwijlen (nee, niet om de grote groep meiden, met beelden bedoel ik omgevingen enzo).

Death Note

Tja, de grootste anime van dit najaar. Erg vette serie met een goed concept.

Infinite Ryvius

Het begon echt fokking traag, ik krijg bijna de neiging om hem te droppen. Gelukkig heb ik ook de neiging om door te kijken, en dat heeft zijn vruchten afgeworpen. De serie is erg vet waar ik nu zit en het begint steeds meer een 'Lord of the Flies in space' te worden.

Black Lagoon: Second Barrage

Net zoals het eerste seizoen een ijzersterke serie. Toffe actie, een goed uitgewerkt verhaal en personages (nog knap voor een actieserie als dit), duistere wereld en goede muziek. Top.

Busou Renkin

Echt een zet het verstand op nul serie. Vermakelijk en humoristisch, gewoon iets om bij onderuit te zakken en jezelf te vermaken. Meer is het immers ook niet.

Utawarerumono

Kijk ik opnieuw met een vriend, en alhoewel de latere episodes een beetje afgeraffeld voelen blijft het gewoon een toffe fantasy-serie.

Kino's Journey

Mooie filosofische serie met een paar erg zieke voorbeelden hoe fucked up mensen kunnen zijn. Toffe sfeer, mooie beelden, goede muziek, etc. Jammer alleen dat het maar 13 eps heeft.

Jigoku Shoujo Futakomori

Ik hoop op wat meer plot in dit tweede seizoen, al blijft het gewoon leuk om mensen naar de hel te zien gaan.

Higurashi no naku koro ni

Nog een serie die ik opnieuw ben gaan kijken. Het blijft gewoon tof en ziek, kijken om ik sommige dingen nu beter snap.

Ga binnenkort ook nog Honey & Clover seizoen 2 en Blood+ kijken.

Level 19 96%

Nog 182 XP voor level 20

AllahJee Rick Raptor. Tijd over zeker?

Level 46 97%

Nog 906 XP voor level 47

Van mij mag die voorlopig openblijven, maar ligt een beetje aan hoe de community erop reageert. Eigenlijk is dit namelijk een topic die als ik het goed begrijp. Laaste aankopen, laatste episodes en anime thee krans samenvoegt. Maar als hierdoor mensen in dit topic actiever posten en ook op elkaar reageren kan er nog wel wat uitbloeien en kan ik hem misschien zelfs sticky maken (als ik wist hoe dat moest :P)

Later een echte post van mij. Nu eerst tv kijken en mijn bed opzoeken.

Level 34 95%

Nog 772 XP voor level 35

AllahJee Rick Raptor. Tijd over zeker?

Dat ook, maar ik heb gewoon de neiging om mijn animes onder te delen in verschillende tijdsperiodes en dagen waarop ik ze kijk. Als ik deze animes hier zo zie deel ik ze zo in:

Overdag-animes: Hunter X Hunter

Avond-animes: Kiba, One Piece, Kare Kano, Black Lagoon: Second Barrage, Busou Renkin

Weekendavond-animes: Twelve Kingdoms, Death Note, Welcome to the NHK!

Animes die ik met een vriend volg: One Piece, Utawarerumono

Nacht-animes: Berserk, Kanon, Kino's Journey, Infinite Ryvius, Higurashi no naku koro ni, Jigoku Shoujo Futakomori

Ik kijk ze nooit buiten deze tijdsvlakken (al veranderen ze soms nog wel eens van tijd), en aangezien ik er voor wil zorgen dat ik altijd wat te kijken heb, volg ik dus aardig wat series tegelijk :P.

Later een echte post van mij. Nu eerst tv kijken en mijn bed opzoeken.

Watje! Echte mannen blijven tot half 5 zitten!

Level 29 95%

Nog 625 XP voor level 30

Eigenlijk zit ik daar nu een beetje mee. Een tijd geleden keek ik vrijwel elke dag anime, langzamerhand begon ik ook films te kijken en nu zijn de rollen min of meer omgedraaid. Als ik de tijd heb, dan kijk ik nu voorlopig liever een film. Mijn anime interesse begon al te zakken toen ik de Infinite Ryvius begon te volgen. Mijn verwachtingen waren hoog, maar halverwege werd het alleen maar saaier. En dus nam mijn interesse voor anime af en voor de films juist toe :)

Tenpou Ibun Ayakashi Ayashi

Redelijke show, best wel spannend en ik denk wel dat het iets kan worden. Het speelt af in het oude Japan, alleen dan met nog een andere dimensie/wereld erbij. Gekke beesten en magische krachten, zoiets is het geloof ik wel. Het is van Bones in ieder geval, dus vast wel goed.

Witch Hunter Robin

Titel klinkt leuk, voor de rest nog niet veel van gezien. Slechts één aflevering en de kwaliteit schommelt een beetje.

One Piece zoals gewoon en hoe zit het eigenlijk met Naruto? Is het oude verhaal weer begonnen of zijn ze nog steeds bezig met de fillers? Misschien dat ik Bleach ook maar eens probeer op te pakken. En dan laat ik het hier wel bij.

Trouwens Rick, waar ben je nu dan met Infinite Ryvius? Death Note was toch Shoujo?

Level 34 95%

Nog 772 XP voor level 35

Trouwens Rick, waar ben je nu dan met Infinite Ryvius?

Ik zit nu bij 14, kan me herinneren dat het rond 9 ook pas vet begon te worden. Daarvoor is het traaaaaaaaaaaaag. Ik kan het zeker begrijpen als je de anime na 7 eps ofzo gedropt hebt.

Death Note was toch Shoujo?

Dude, waar de hel heb je dat idee vandaan XD? Het is allesbehalve een shoujo, tis een thriller ofzo.

hoe zit het eigenlijk met Naruto? Is het oude verhaal weer begonnen of zijn ze nog steeds bezig met de fillers?

Nog steeds fillers...

Level 29 95%

Nog 625 XP voor level 30

Na 9? Ik dacht echter bij 17 ofzo :P

Level 34 95%

Nog 772 XP voor level 35

Hell no. Zodra de boel op gang komt (oftewel wanneer de conflicten ontstaan) wordt het echt tof om te kijken. Vorige ep (15) was ook weer erg tof.

Heb overigens net Berserk en Kino's Journey afgekeken.

Dat eind van Berserk :S...

Level 29 95%

Nog 625 XP voor level 30

Eind van Berserk kwam bij mij best wel aan van "wow"! (6) Bij Infinite Ryvius viel ik bijna in slaap. De karakters zijn niet boeiend of interessant. Best wel van die cliche figuren als je het mij vraagt. Geef me maar Gundam Seed, die jij overigens nog zal gaan kijken :lol:

Level 53 98%

Nog 520 XP voor level 54

Pff ben nieuwe manga gaan lezen.

Akane-chan overdrive is erg grappig, maar het heeft geen einde... >.>

High school of the dead is meer dan vet, een zombiekiller, is net een nieuwe serie er is nog maar 1 ch uit super vet dat 1 van de maincharacters gewoon word gekilled in de 1e chapter :D

Level 34 95%

Nog 772 XP voor level 35

Eind van Berserk kwam bij mij best wel aan van "wow"! (6)

Ik zat de hele tijd met mijn bek open te kijken. Wat een fucked up einde man!

Bij Infinite Ryvius viel ik bijna in slaap. De karakters zijn niet boeiend of interessant. Best wel van die cliche figuren als je het mij vraagt. Geef me maar Gundam Seed, die jij overigens nog zal gaan kijken :lol:

Ik vind ze nog redelijk eigenlijk, het zijn vooral de verhoudigen tussen de personages die ze interessant maken. Overigens zuigt Gundam, so there.

Level 12 84%

Nog 324 XP voor level 13

Nu kijk ik alleen nog maar Ryuusei No Rockman omdat mijn computer irritant doet... Anders kijk ik ook nog wel Hikaru No Go (Niet zo ver lol).

Als ik geld heb en ik wil Manga's kopen, dan koop ik denk ik hikaru No Go en/of Naruto Manga's.

Level 29 95%

Nog 625 XP voor level 30

Verhouding tussen de karakters vond ik nog saai. Iedereen was bijna zo ééndimensionaal opgebouwd. Je kon bijna zeggen wat ze allemaal gingen doen en de spanning in de gevechten en situaties bleven ook uit. Niks vergeleken met Gundam. Daar is het spannend, dramatisch en nog eens grappig op bepaalde momenten. Overigens nog een top-notch soundtrack erbij :D

Level 46 97%

Nog 906 XP voor level 47

Zo eindelijk eens maar mijn lange post.

Anime die ik atm kijk zijn:

Busou Renkin:

Zoals Rick al zei een vermakelijke anime die absoluut niet serieus moet worden genomen. De humor is soms goed, maar voor de rest kan het niet meer cliché. Misschien wordt het ooit nog beter, maar voorlopig heb ik daar niet veel heil in. Echt wel lekker om te kijken zolang je het enkel als vermakelijk ziet.

Kanon 2006:

Tot nu toe grappige serie, maar ik hoop dat het niet eindigd in een te hoofdpijn verhaal. (heb kanon origineel nooit gezien) Verder zijn de meisjeschar weer belagelijk schattig getekent, maar is de hoofdpersoon tenminste niet zo standaard aansteller.

One Piece:

En van de beste shonen imo. Iig de shonen met de allerbeste humor. Verder is het echt een anime waar je vrolijk van wordt en waar je van de chars gaat houden. Al is het soms best simpel en kinderlijk. De piratenmagie zal je altijd in de ban houden. En Luffy is gewoon een van de beste hoofdpersonages gemaakt ever imo.

Naruto:

Toch een van mijn most fav series. Ook een van mijn eerste. Deste jammerder ik het vind dat we nog steeds opgescheept zitten met die belachelijke fillers, maar ja niets aan te doen behalve wachten.

Bleach:

Zelfde verhaal als naruto. Al begint bleach wel erg saai en traag. Maar zijn de fillers weer van een betere kwaliteit.

Kiba:

Een serie met enorm veel potentie die er tot nu toe nog niet voor 40% is uitgehaald. Er had veel meer mee gedaan kunnen worden, maar ik blijf het wel aardig vinden en ook net spannend genoeg om te willen weten hoe het eindigd.

Black Lagoon:

Heerlijke serie. Lekker fout, lekker controversieel, lekker veel geweld en alles wat god verboden heeft. Met humor en drama door elkaar. En een vrij cynische wereldvisie. Plus dat Levi of Revy ik weet nog steeds niet welke van de twee het nu is. (qua spelling en uitspraak van de naam) Maar iig zij is geweldig.

Hellsing OVA:

Hellsing, maar dan het echte verhaal en mooier getekent. En Alucard mag in het rijtje bij Luffy staan, die gast is te bruut.

Manga:

Atm alleen Air Gear. Veel beter dan de anime iig de eerste 3 eps. De manga is supergrappig heeft een leuk verhaal en Air Trek is een mooi concept.

Amen.

Om een reactie te kunnen plaatsen moet je ingelogd zijn.

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.