Wat is het laatste boek dat je gelezen hebt?
Mijn piemel is gigantisch door Simon Babel.
Nee gein laatste boek die ik gelezen heb was Call of Cthulu. (Lovecraft baby!)
Was dat een beetje te doen qua taalgebruik?
Want ik had eerder eens Heart of Darkness opgepakt, maar ondanks de 100 pagina's kon ik daar gewoon niet doorheen komen. Te apart taalgebruik, bleh.
Ik ben al paar maanden (ofzo -want trein- ) bezig aan "the tipping point".
Want ik had eerder eens Heart of Darkness opgepakt, maar ondanks de 100 pagina's kon ik daar gewoon niet doorheen komen. Te apart taalgebruik, bleh.
Zijn shit is ook in 18nogwat geschreven, dus ja taal is wat anders. Maar daar moet je even doorheen bijten. Briljante boeken. Het is te zien waarom hedendaagse horror, in boek, film, strips, muziek, toneel en game vorm, door hem geïnspireerd zijn. Hij was zelfs zo goed dat er zelfs levens echte sektes ontstaan zijn door zijn verhalen. (Wat in the mouth of madness en Dagon zo goed maken)
Ben op dit moment bezig in 'The mad ship'. Een fantasy boek van Robin Hobb en zoals de titel al doet vermoeden in het Engels. In het begin kwam ik wat moeizaam opgang, hoogstwaarschijnlijk door het engels, maar het leest nu wel lekker weg maar heb nog even te gaan.. 900 blz. XD
Laatst de Ilias uitgelezen, sommige stukken zijn niet doorheen te komen. Zoals een 15 pagina tellende beschrijving over wie er allemaal mee naar Troje zijn gekomen. De enorme massacre die Achilles tegen het eind aanbrengt daarentegen is wel weer mooi en de begrafenis van Hektor is een gepast einde. Er zitten supermooie gesprekken in. Wel in vertaling gelezen helaas.
Daarna snel door de oerversie van Faust gegaan. Wederom een vertaling, wederom een goede vertaling.
Nu ben ik op een kwart van de Odyssee, tweede werk van Homerus. Totaal anders dan de Ilias, maar het is ook wel kicken, veeeeel optimistischer.
Als ik deze uit heb ga ik Sokrates' leven en dood lezen, van Plato. en daarna weet ik nog niet, waarschijnlijk Livius/Xenofon/Vergilius. Ik ben een beetje de alltime klassiekers die iedereen toch wel gelezen moet hebben erdoorheen aan het jagen.
Laatst de Ilias uitgelezen, sommige stukken zijn niet doorheen te komen. Zoals een 15 pagina tellende beschrijving over wie er allemaal mee naar Troje zijn gekomen. De enorme massacre die Achilles tegen het eind aanbrengt daarentegen is wel weer mooi en de begrafenis van Hektor is een gepast einde. Er zitten supermooie gesprekken in. Wel in vertaling gelezen helaas.
Daarna snel door de oerversie van Faust gegaan. Wederom een vertaling, wederom een goede vertaling.
Nu ben ik op een kwart van de Odyssee, tweede werk van Homerus. Totaal anders dan de Ilias, maar het is ook wel kicken, veeeeel optimistischer.
Als ik deze uit heb ga ik Sokrates' leven en dood lezen, van Plato. en daarna weet ik nog niet, waarschijnlijk Livius/Xenofon/Vergilius. Ik ben een beetje de alltime klassiekers die iedereen toch wel gelezen moet hebben erdoorheen aan het jagen.
Idd een must voor ieder normaal ontwikkeld mens imo. ![]()
Ik raad je aan om Platoon Verzameld Werk deel 4 te lezen, over zwaar interessant gesproken.
Nooit Meer Slapen van Hermans heb ik vorig week uitgelezen
Wat vond je ervan? Ik heb in een moment van verveling geprobeerd om weer te gaan lezen. Een potentiële passie van me, maar sinds de middelbare school ben ik er helemaal uitgeraakt.
Ik had dus dat boek geleend en op zich was het wel goed geschreven, maar het pakte me gewoon niet. Heb nu alweer maanden geen boek meer aangeraakt ![]()
Zijn shit is ook in 18nogwat geschreven, dus ja taal is wat anders. Maar daar moet je even doorheen bijten. Briljante boeken. Het is te zien waarom hedendaagse horror, in boek, film, strips, muziek, toneel en game vorm, door hem geïnspireerd zijn. Hij was zelfs zo goed dat er zelfs levens echte sektes ontstaan zijn door zijn verhalen. (Wat in the mouth of madness en Dagon zo goed maken)
:')
Het boek heet "At the mountains of madness"
*loopt weg*
@ Marcel: Platoon? je bedoelt Plato? Mijn vader heeft hier het verzameld werk staan, maar dat zijn idd vijf bundels van 500 paginas, dat gaat nog even wachten. Daarom leek Sokrates over leven en dood mij juist wel een lekkere om in te komen, lekker kort met zn driehonderd paginas. Misschien dat ik later nog een keer het hele verzameld werk lees, maar de langere werken, net zoals de Divina Comedia en het verzameld werk van Shakespeare, moeten nog even wachten ![]()
@ Mind: Ik raad je toch aan om m helemaal uit te lezen. Sommige stukken zijn uitermate saai met als toppunt de vijftien pagina tellende opsomming van de troepen van de grieken, maar vooral tegen het einde, wanneer Patroklos in de strijd komt en daarna Achilles als een gek een massacre aanricht totaan de begrafenis van Hektor zijn echt gruwelijk goed.
Inmiddels in Milaan Faust uitgelezen (oerversie, dus niet deel 1 en 2). Lekker kort en lekker ruw. Moet em nog wel een paar keer lezen.
Ook begonnen (inmiddels op een kwart) van Odyssee. Helemaal anders dan de Ilias, niet verwacht dat er zoveel verschil in zou zitten. Toch blijft het genieten, wat de dichter voor ons heeft nagelaten.
[...]
:')
Het boek heet "At the mountains of madness"
*loopt weg*
No shit Sherlock.
Ik heb het over de films. ![]()
Om een reactie te kunnen plaatsen moet je ingelogd zijn.