Wat is het laatste boek dat je gelezen hebt?

Level 43 96%

Nog 1128 XP voor level 44

Of dat je aan het lezen bent? Ik ben momenteel bezig met ''Een ongewoon Gesprek met God'' van Neale D. Walsch. Zodra ik deze uit heb ga ik of opnieuw beginnen met Harry Potter 4 of dat boek van Carlos nog wat over Barcelona lezen.

Level 19 90%

Nog 510 XP voor level 20

nijntje in de dierentuin

Level 15 89%

Nog 349 XP voor level 16

Harry Potter and the Halfblood Prince. Morgen krijg ik deeltje 7. Kan niet wachten!

Level 69 99%

Nog 269 XP voor level 70

Mijn piemel is gigantisch door Simon Babel.

Nee gein laatste boek die ik gelezen heb was Call of Cthulu. (Lovecraft baby!)

Level 51 99%

Nog 426 XP voor level 52

Was dat een beetje te doen qua taalgebruik?

Want ik had eerder eens Heart of Darkness opgepakt, maar ondanks de 100 pagina's kon ik daar gewoon niet doorheen komen. Te apart taalgebruik, bleh.

Ik ben al paar maanden (ofzo -want trein- ) bezig aan "the tipping point".

Level 69 99%

Nog 269 XP voor level 70

Want ik had eerder eens Heart of Darkness opgepakt, maar ondanks de 100 pagina's kon ik daar gewoon niet doorheen komen. Te apart taalgebruik, bleh.

Zijn shit is ook in 18nogwat geschreven, dus ja taal is wat anders. Maar daar moet je even doorheen bijten. Briljante boeken. Het is te zien waarom hedendaagse horror, in boek, film, strips, muziek, toneel en game vorm, door hem geïnspireerd zijn. Hij was zelfs zo goed dat er zelfs levens echte sektes ontstaan zijn door zijn verhalen. (Wat in the mouth of madness en Dagon zo goed maken)

Level 20 94%

Nog 333 XP voor level 21

Ben op dit moment bezig in 'The mad ship'. Een fantasy boek van Robin Hobb en zoals de titel al doet vermoeden in het Engels. In het begin kwam ik wat moeizaam opgang, hoogstwaarschijnlijk door het engels, maar het leest nu wel lekker weg maar heb nog even te gaan.. 900 blz. XD

Level 20 99%

Nog 26 XP voor level 21

Laatst de Ilias uitgelezen, sommige stukken zijn niet doorheen te komen. Zoals een 15 pagina tellende beschrijving over wie er allemaal mee naar Troje zijn gekomen. De enorme massacre die Achilles tegen het eind aanbrengt daarentegen is wel weer mooi en de begrafenis van Hektor is een gepast einde. Er zitten supermooie gesprekken in. Wel in vertaling gelezen helaas.

Daarna snel door de oerversie van Faust gegaan. Wederom een vertaling, wederom een goede vertaling.

Nu ben ik op een kwart van de Odyssee, tweede werk van Homerus. Totaal anders dan de Ilias, maar het is ook wel kicken, veeeeel optimistischer.

Als ik deze uit heb ga ik Sokrates' leven en dood lezen, van Plato. en daarna weet ik nog niet, waarschijnlijk Livius/Xenofon/Vergilius. Ik ben een beetje de alltime klassiekers die iedereen toch wel gelezen moet hebben erdoorheen aan het jagen.

Level 69 99%

Nog 269 XP voor level 70

Laatst de Ilias uitgelezen, sommige stukken zijn niet doorheen te komen. Zoals een 15 pagina tellende beschrijving over wie er allemaal mee naar Troje zijn gekomen. De enorme massacre die Achilles tegen het eind aanbrengt daarentegen is wel weer mooi en de begrafenis van Hektor is een gepast einde. Er zitten supermooie gesprekken in. Wel in vertaling gelezen helaas.

Daarna snel door de oerversie van Faust gegaan. Wederom een vertaling, wederom een goede vertaling.

Nu ben ik op een kwart van de Odyssee, tweede werk van Homerus. Totaal anders dan de Ilias, maar het is ook wel kicken, veeeeel optimistischer.

Als ik deze uit heb ga ik Sokrates' leven en dood lezen, van Plato. en daarna weet ik nog niet, waarschijnlijk Livius/Xenofon/Vergilius. Ik ben een beetje de alltime klassiekers die iedereen toch wel gelezen moet hebben erdoorheen aan het jagen.

Idd een must voor ieder normaal ontwikkeld mens imo. :)

Ik raad je aan om Platoon Verzameld Werk deel 4 te lezen, over zwaar interessant gesproken.

Level 19 97%

Nog 162 XP voor level 20

De nachtploeg - Natsuo Kirino.

Level 39 98%

Nog 351 XP voor level 40

Hm waar ga ik ooit de tijd vinden om eens een goed boek te lezen :D

Laatste boek dat ik gelezen heb was 4 jaar geleden voor een boekbespreking *zucht*

Level 32 96%

Nog 545 XP voor level 33

Laatst de Ilias uitgelezen, sommige stukken zijn niet doorheen te komen.

Dat had ik dus ook :]

Momenteel ben ik bezig met:

De Naakte Aap - Desmond Morris

Rubicon - Holland

Level 53 98%

Nog 520 XP voor level 54

Wyrd sisters door terry pratchet.

Tof boek.

Moderator
Level 44 97%

Nog 812 XP voor level 45

Laatste boek dat ik gelezen heb is Kraaienvoer van Preston & Child.

Level 9 91%

Nog 101 XP voor level 10

Nooit Meer Slapen van Hermans heb ik vorig week uitgelezen

En nu lees ik Laatste Schooldag van Siebelink, want zo ben ik.

Level 62 97%

Nog 1555 XP voor level 63

Momenteel bezig met een nogal onbekend boek, maar misschien dat iemand het hier wel kent.

De Titel: Harry Potter and the Deadly Hallows.

Level 53 98%

Nog 520 XP voor level 54

Momenteel bezig met een nogal onbekend boek, maar misschien dat iemand het hier wel kent.

De Titel: Harry Potter and the Deadly Hallows.

Dat boek is vast geen comedy.

Level 24 98%

Nog 172 XP voor level 25

Nooit Meer Slapen van Hermans heb ik vorig week uitgelezen

Wat vond je ervan? Ik heb in een moment van verveling geprobeerd om weer te gaan lezen. Een potentiële passie van me, maar sinds de middelbare school ben ik er helemaal uitgeraakt.

Ik had dus dat boek geleend en op zich was het wel goed geschreven, maar het pakte me gewoon niet. Heb nu alweer maanden geen boek meer aangeraakt ;)

Level 27 97%

Nog 225 XP voor level 28

Zijn shit is ook in 18nogwat geschreven, dus ja taal is wat anders. Maar daar moet je even doorheen bijten. Briljante boeken. Het is te zien waarom hedendaagse horror, in boek, film, strips, muziek, toneel en game vorm, door hem geïnspireerd zijn. Hij was zelfs zo goed dat er zelfs levens echte sektes ontstaan zijn door zijn verhalen. (Wat in the mouth of madness en Dagon zo goed maken)

:')

Het boek heet "At the mountains of madness"

*loopt weg*

Level 18 90%

Nog 474 XP voor level 19

Harry Potter and the Deathly Hallows ^^D

Level 20 99%

Nog 26 XP voor level 21

@ Marcel: Platoon? je bedoelt Plato? Mijn vader heeft hier het verzameld werk staan, maar dat zijn idd vijf bundels van 500 paginas, dat gaat nog even wachten. Daarom leek Sokrates over leven en dood mij juist wel een lekkere om in te komen, lekker kort met zn driehonderd paginas. Misschien dat ik later nog een keer het hele verzameld werk lees, maar de langere werken, net zoals de Divina Comedia en het verzameld werk van Shakespeare, moeten nog even wachten :)

@ Mind: Ik raad je toch aan om m helemaal uit te lezen. Sommige stukken zijn uitermate saai met als toppunt de vijftien pagina tellende opsomming van de troepen van de grieken, maar vooral tegen het einde, wanneer Patroklos in de strijd komt en daarna Achilles als een gek een massacre aanricht totaan de begrafenis van Hektor zijn echt gruwelijk goed.

Inmiddels in Milaan Faust uitgelezen (oerversie, dus niet deel 1 en 2). Lekker kort en lekker ruw. Moet em nog wel een paar keer lezen.

Ook begonnen (inmiddels op een kwart) van Odyssee. Helemaal anders dan de Ilias, niet verwacht dat er zoveel verschil in zou zitten. Toch blijft het genieten, wat de dichter voor ons heeft nagelaten.

Level 69 99%

Nog 269 XP voor level 70

[...]

*loopt weg*

No shit Sherlock. :lol:

Ik heb het over de films. ;)

Level 27 97%

Nog 225 XP voor level 28

*loopt weg*

No shit Sherlock. :lol:

Ik heb het over de films. ;)

Damn, ik had je bijna :P

Level 2 57%

Nog 33 XP voor level 3

J.K. Rowling - Harry Potter and the Deathly Hallows

Level 43 96%

Nog 1128 XP voor level 44

Wie niet weet dat J.K Rowling de Harry Potter boeken heeft geschreven, heeft de laatste 6 jaar onder een rots geleefd :)

Om een reactie te kunnen plaatsen moet je ingelogd zijn.