Apple Computers en Mac OS X
Als mijn vader me foto's stuurt via de mail en ik importeer die foto's vervolgens in iphoto dan zijn ze erg wazig. Weet iemand hoe dit komt? Ze zijn bij hem op de pc gewoon prima en als me vriendin ze opent in haar mailbox zijn ze ook gewoon goed. Mijn vader heeft een windows pc dus misschien dat het daar mee te maken heeft?
Voegt hij ze als bestand of afbeelding bij in de mail? Hij moet ze als bestand toevoegen in ieder geval, dan wordt er niks gewijzigd aan formaat of iets dergelijks.
Iets anders kan ik ook niet verzinnen...
Net een heel bestand naar de klote dankzij Versions in iWork Pages. Corrupt geworden en zegt dat de index.xml niet klopt etc, heb hem geprobeerd te retrieven, maar het bestand mist niet de index.xml maar gewoon het content bestand.
Dank je wel Apple, voor een nutteloze Versions functie, het heeft er voor gezorgd dat mijn bestand corrupt is geworden en je kan er nog eens niets mee, omdat ik niet naar een eerdere versie kan als het bestand corrupt is. Daarnaast maakt mijn Timemachine ook maar één keer per dag een back up, dus het is totaal nutteloos allemaal.
Kom maar op met meer van deze nutteloze functies, net als iTunes onlogisch als de pest is en al die andere irritante makkelijke programma's.
De eerste tegenslag in drie jaar met een Mac, dat wel, maar tegenslag van dit formaat is te groot. Ben nu gewoon een dag werk kwijt, stom dat je dit soort idiote functies niet kunt uitschakelen.
Ik leer er denk ik wel van, voor mij gelijk geen Mac meer met dit soort "handige" functies...
Zeker, maar hoe veel keer per dag moet ik hem dan wel niet aanswiepen. Apple had mij dit leed kunnen besparen door niet met Versions te komen. Dit is namelijk de bron van het probleem geweest.
Maar goed, wat je leest is pure frustratie, het is nu al wat minder...
Bij mij staat Time Machine geloof ik op 1x per uur.
Ik heb inmiddels ook een probleempje met Lion, hopelijk kan iemand mij hiermee helpen.
Als ik ga printen in Firefox had ik het voorheen zo ingesteld dat de kop en voetteksten niet mee geprint worden. Nu moet ik het voor elke print opnieuw instellen en ik zie geen enkele mogelijkheid om hier een vaste instelling van te maken.
Ik heb sinds kort een Macbook Pro en ik zou graag het spel Myst (alle delen) willen spelen hierop, maar dat is best wel een uitdaging.
Ik heb het al geprobeerd met Wineskin, maar dat werkte niet.
Ik ga nog proberen Windows te draaien in Parallels, maar buiten die oplossing, zijn er eventueel nog andere manieren?
Ik heb sinds kort een Macbook Pro en ik zou graag het spel Myst (alle delen) willen spelen hierop, maar dat is best wel een uitdaging.
Ik ga nog proberen Windows te draaien in Parallels, maar buiten die oplossing, zijn er eventueel nog andere manieren?
Gewoon de beste en meest standaard oplossing. Bootcamp met Windows 7 er op?
Bij mij staat Time Machine geloof ik op 1x per uur.
Ik heb inmiddels ook een probleempje met Lion, hopelijk kan iemand mij hiermee helpen.
Als ik ga printen in Firefox had ik het voorheen zo ingesteld dat de kop en voetteksten niet mee geprint worden. Nu moet ik het voor elke print opnieuw instellen en ik zie geen enkele mogelijkheid om hier een vaste instelling van te maken.
Heb het ook aangepast. ![]()
Mja, dat zie ik niet echt zitten omdat dat de boel best vertraagd lijkt me? Dan moet je kiezen bij het opstarten welk besturingssysteem je wilt draaien ... Het is eigenlijk enkel en alleen voor deze spellen dat ik het zou willen. Dan lijkt het me beter om het als "programma" te draaien denk ik?
Mja, dat zie ik niet echt zitten omdat dat de boel best vertraagd lijkt me? Dan moet je kiezen bij het opstarten welk besturingssysteem je wilt draaien ... Het is eigenlijk enkel en alleen voor deze spellen dat ik het zou willen. Dan lijkt het me beter om het als "programma" te draaien denk ik?
Gamen via een virtuele machine (zoals Parallels) zou ik sowieso afraden. Kost te veel resources.
Je kunt Bootcamp zo instellen dat je alleen een keuzemenu krijgt als je een bepaalde knop ingedrukt houdt. Dus dat levert geen vertraging op.
Als mijn vader me foto's stuurt via de mail en ik importeer die foto's vervolgens in iphoto dan zijn ze erg wazig. Weet iemand hoe dit komt? Ze zijn bij hem op de pc gewoon prima en als me vriendin ze opent in haar mailbox zijn ze ook gewoon goed. Mijn vader heeft een windows pc dus misschien dat het daar mee te maken heeft?
Voegt hij ze als bestand of afbeelding bij in de mail? Hij moet ze als bestand toevoegen in ieder geval, dan wordt er niks gewijzigd aan formaat of iets dergelijks.
Iets anders kan ik ook niet verzinnen...
Ze komen in mijn mail in zo'n skydrive album te staan.
Weet niet of het daar aan kan liggen?
Weet iemand hoe je simpel meerdere bestand naampjes in een keer kunt veranderen?
Voorbeeld:
Plaatje (1)
Plaatje (2)
Plaatje (3)
Met windows gaat dit simpel via F2 (selecteren), hoe gaat dit met de MAC? Ik ben sinds kort pas aan de imac, dus sorry als ik dom overkom
.
Ja maar hij herkent die muziek niet op mijn playstation 3 en speelt het dus niet af.
Je moet de muziek in een map zetten genaamd: Music. Als je dat hebt gedaan zou je PS3 de bestanden daarin moeten vinden ![]()
Edit:
Dit is voor de PS3 als die engels staat ingedeeld, weet niet als die in het Nederlands staat of je er dan Muziek van moet maken, maar je merkt het vanzelf wel denk ik ![]()
Muziek gekocht van iTunes wordt geleverd in MPEG4-bestanden. De Xbox 360 kan deze niet afspelen, dus ik weet niet of de PlayStation 3 dat wel kan. Je kan via een programma wel al je muziek omzetten in een ander bestand, maar dan moet je alles weer opnieuw ordenen.
Bij muziek in je bibliotheek staat als het goed is een iTunes-map. Alle muziek die je via iTunes heb aangeschaft, komt in die iTunes-map te staan, maar wanneer je het uit die map haalt, komt het als het goed is ook niet meer in je iTunes bibliotheek te staan. Maak dus, naast iTunes een nieuwe map aan en zet de muziek daarin.
Om een reactie te kunnen plaatsen moet je ingelogd zijn.