Hardware Installation Guide

Level 35 94%

Nog 1084 XP voor level 36

okay thanks :D

Level 35 94%

bedankt voor het maken van deze guide :) .. ik en mn vader hebben er veel gebruik van gemaakt :)

+1

Level 35 94%

sorry voor de tripple post :P .. maaaarrrr, ..:

Nee, we zijn nog niet klaar, de connectors die ik het ergst vind komen nu. Het gaat om de power button, reset button, power LED, HDD LED en interne speaker. Ze zitten allemaal bij elkaar en ik denk dat ik gewoon te dikke vingers heb om het makkelijk voor elkaar te krijgen. Je moet even in de documentatie van het moederbord kijken wat precies waar hoort en waar de + zit. Op de stekkertjes zelf staat waar ze voor zijn en bij de + staat een + of een driehoekje. Op de connector op het moederbord staat soms aangegeven wat waar moet, en waar de + zit, maar meestal moet je dit uit de documentatie halen. Het komt er op neer dat je ongeveer zo bezig bent:

^^^^.... ik heb hier problemen mee, ...

Ik heb dus: Power Sw, Reset Sw, HDD LED, en een groen/wit kabeltje(s), een is groen, die heeft '+' .. en een is wit, die heeft '-' ..

Ze zitten los van mekaar, en we (ik + pa) weten niet waar ze horen :S

óók:

We hebben dus alles aangsloten, ook het probleem van hierboven, hebben we gewoon gewaagt, .. dus het probleem zit zo:

We hebben dus alles aangsloten, we zetten de stroom aan, drukken de power switch in, Hij draait, ... alle fans doen het, óók de GPU doet het, maar !!... We hebben geen beeld !!!, ... het beeldscherm zegt geen connectie te hebben, ook al is alles aangesloten, en de BIOS doet het niet..

maar die hoort het gewoon te doen :S ..

Help please ?!?!?!?!??!

Level 23 99%

Nog 51 XP voor level 24

Over probleem 1:

Staat er in de documentatie van je moederbord niet waar die voor zijn? Meestal zijn de Power LED kabeltjes groen/wit. Ook zeg je dat je hebt:

- Power Switch

- Reset Switch

- HDD LED

Dus nog geen Power LED. Dus ik neem aan dat die dat is. Zou wel in de documentatie moeten staan, beetje raar.

Over probleem 2:

Heeft je monitor verschillende aansluitingen? Dus bijvoorbeeld DVI én VGA? Open dan eens het on-screen-menu op je monitor en kijk of je kunt vinden of de correcte input is geselecteerd.

Werkt dat niet? Ik gok dat je videokaart 2 aansluitingen heeft aan de achterkant, probeer de andere eens.

Werkt dat ook niet? Haal de videokaart eens weer uit zijn slot en doe hem er terug in. Heb je twee sloten voor je videokaart, zit hij in het goede slot? (Doorgaans het slot het dichts bij de CPU.)

Met 'de bios doet het niet', bedoel je dat je hem gewoon niet ziet op het scherm denk ik? Ik neem aan dat dat gewoon ligt aan dat je monitor zegt dat-ie geen signaal ontvangt.

//edit:

Heb je een moederbord met geïntegreerde grafische kaart? Zo ja, sluit eerst je scherm eens aan op de connector op het backpanel van je moederbord. Het kan zijn dat er alleen signaal door die connector wordt gezonden tot je in de bios die uit zet en/of je andere videokaart aan zet.

Level 35 94%

Nee, laatmaar, hij doet het al :) :P .. ik heb die guide van je nog eens helemaal goed doorgenomen, en er stond dat deze connector:

De 4-pin CPU power stekker: *img*

ook '8' pins kon zijn, ... ik heb dat, een 8 pins, maar ik wist dat niet :)

Dus mn systeem kon niet opstarten daardoor :)

... Nu heb ik een ander probleem :P ...

Als ik mn PC afsluit, via start, gaat hij naar een stuk of 10 seconden, uit zich zelf weer aan... Ik weet dat het raar klinkt, maar het gebeurt wel :S

Ik weet dat ik de PC via de I/O switch uitkan doen, maar daar heb ik geen zin in als het ook (waarschijnlijk/hoop ik) anders kan :)

thanks VERY MUCH !!!

Level 23 99%

Nog 51 XP voor level 24

Hmm.. Vista of XP?

If Vista, weet je zeker dat je op Uitschakelen drukt? In het Vista startmenu zit standaard een slaap of hybride knop (die kun je in Control Panel -> Power Options -> Change plan settings -> Change advanced power settings -> Power buttons and lid veranderen naar een uitschakelen knop. (Ook kun je daar de functie van de Power knop op je PC veranderen.)

Helpt dat niet, kijk eens in de bios.. misschien staat daar wat.

Level 35 94%

XP.. me vader heeft alles geprobeerd in de BIOS, maar guess Ill just have to switch the thing off then :)

Level 23 99%

Nog 51 XP voor level 24

Hm, het moet gewoon normaal werken. Weet je zeker dat je die groene/witte draadjes goed hebt aangesloten? ;)

Level 35 94%

ik hoop het... Ik weet het echt niet zeker namelijk,...

Er staat ook nergens op welke volgorde all die mini-draadjes moeten :S

Level 18 90%

Nog 466 XP voor level 19

Druk desnoods nog een keer op (in BIOS) 'load optimized defaults'?

Ik had dat vroeger ook dat hij altijd opnieuw opstartte, na alles terug zo simpelweg naar normaal te zetten, stopte hij met stom doen. :)

Level 18 91%

Nog 399 XP voor level 19

Jo, ik heb een vraagje, Ik heb dus een 2e hdd besteld, s-ata 2, dezelfde als mijn vorige. Nu wil ik weten hoe ik deze moet aansluiten, ben al een beetje op zoek geweest, en van wat ik gevonden heb, ga ik ervanuit dat ik hem aansluit met een stekkertje, in de s-ata 2 slot op mn mobo naast mn huildige hdd, en dan zou het moeten werken. Nu vraag ik me af, gaat het zo werken, of moet ik ergens nog iets aanpassen hier of daar?

mobo is:

http://azerty.nl/producten/product_detail/?ID=9468

de hdd:

http://azerty.nl/producten/product_detail/?ID=3031

Level 18 90%

Nog 466 XP voor level 19

Gewoon aansluiten op moederbord en zien dat je nog een voedingkabel over hebt. Dan zullen er zich iig geen problemen voordoen.

Level 3 91%

Nog 13 XP voor level 4

weet iemand mischien of ddr2 op een ddr3 slot past ?

Level 18 97%

Nog 120 XP voor level 19

Nee, dat past niet.

Level 27 97%

Nog 239 XP voor level 28

Mooi topic!

Ik ben zelf al aardig wat jaren bekend met pc's assembleren, maar het is leuk om te lezen hoe iemand anders dit doet. Zo pruts ik altijd meteen mijn moederbord als eerste in de kast om dan vervolgens in die relatief kleine ruimte weer in de "problemen" te komen met de processorkoeler ;} Die moet ik dus onthouden :P (altijd eerst de processor/processorkoeler bevestigen op het mobo voordat ik deze laatste in de kast vast schroef)

Ik ben zelf eigenlijk wel heel benieuwd naar een guide voor overklokken, veel guides die ik heb gezien zijn daar niet al te duidelijk in imo. Ik heb het het liefst stap voor stap ;) Als je dat zou willen doen, heel graag :)

Level 11 86%

Nog 250 XP voor level 12

Wat is eigenlijk de aanbevolen afstand dat een pc kast moet hebben tussen 2 wanden in? (bv in een kast)

Level 23 95%

Nog 331 XP voor level 24

Mooi topic!

Ik ben zelf al aardig wat jaren bekend met pc's assembleren, maar het is leuk om te lezen hoe iemand anders dit doet. Zo pruts ik altijd meteen mijn moederbord als eerste in de kast om dan vervolgens in die relatief kleine ruimte weer in de "problemen" te komen met de processorkoeler ;} Die moet ik dus onthouden :P (altijd eerst de processor/processorkoeler bevestigen op het mobo voordat ik deze laatste in de kast vast schroef)

Ik ben zelf eigenlijk wel heel benieuwd naar een guide voor overklokken, veel guides die ik heb gezien zijn daar niet al te duidelijk in imo. Ik heb het het liefst stap voor stap ;) Als je dat zou willen doen, heel graag :)

Er is een hele handige video op hardware.info:

http://www.hardware.info/nl-NL/video/wm ... lfde_geld/

Level 11 86%

Nog 250 XP voor level 12

Wat is eigenlijk de aanbevolen afstand dat een pc kast moet hebben tussen 2 wanden in? (bv in een kast)

niemand?

Level 18 91%

Nog 392 XP voor level 19

ZElf uitvinden

denk dat een aantal cm al voldoende is, als je pc te heet wordt moe tje ff meer ruite maken of je fans harder zetten of een passieve kaart kopen of een cpu met lagere tdp...

oftewel het hangt van VEEL facoteren af.

Level 23 99%

Nog 51 XP voor level 24

Zoals ThaGamer zegt, kun je zelf wel een beetje inschatten. Zo lang er:

- genoeg koude lucht aan de voorkant in kan,

- warme lucht aan de achterkant uit kan en

- de warme lucht niet in/om je kast blijft hangen

zal alles gewoon goed gaan. Je kunt dan de temperaturen nog even controleren na of tijdens een half/heel uurtje gamen of wat je er ook mee doet.

Level 19 99%

Nog 39 XP voor level 20

Aargh, ik heb alles precies zoals hier gedaan, en toch start mn pc niet op. Als ik de voeding aan staat brand er keurig een lichtje op het moederbord, maar als ik op de power knop druk, lijkt alles heel even stroom oid dergelijks te hebben (videokaart heeft heel even rood lichtje, fans bewegen heel klein stukje) en dan gebeurt er niets meer.

Weet iemand wat dit kan zijn?

Level 23 95%

Nog 331 XP voor level 24

Aargh, ik heb alles precies zoals hier gedaan, en toch start mn pc niet op. Als ik de voeding aan staat brand er keurig een lichtje op het moederbord, maar als ik op de power knop druk, lijkt alles heel even stroom oid dergelijks te hebben (videokaart heeft heel even rood lichtje, fans bewegen heel klein stukje) en dan gebeurt er niets meer.

Dat is moeilijk te zeggen, waarschijnlijk heb je ergens een kabeltje oid omgewisseld. Vooral bij deze stekkertjes ga je snel de fout in:

Daar heb ik ook wel eens wat omgewisseld en deed mijn pc precies hetzelfde wat jij beschrijft.

Level 19 99%

Nog 39 XP voor level 20

Dat is moeilijk te zeggen, waarschijnlijk heb je ergens een kabeltje oid omgewisseld. Vooral bij deze stekkertjes ga je snel de fout in:

Daar heb ik ook wel eens wat omgewisseld en deed mijn pc precies hetzelfde wat jij beschrijft.

Werkt! Top!

En dan kom ik met het volgende probleem, de monitor maakt geen contact! :S

3 van de 3 lampjes op mijn videokaart branden, maar als de dvi kabel erin zit, gebeurt erniets. Ik heb de ATI HD4870.

Level 23 95%

Nog 331 XP voor level 24

Werkt! Top!

En dan kom ik met het volgende probleem, de monitor maakt geen contact! :S

3 van de 3 lampjes op mijn videokaart branden, maar als de dvi kabel erin zit, gebeurt erniets. Ik heb de ATI HD4870.

Beste is om als eerst nog even alles goed aan te drukken, mocht je dat nog niet gedaan hebben. Tevens krijg je dit probleem als er een resolutie aanstaat die de monitor niet aankan, of heb je nog nooit wat veranderd?

http://www.helpmij.nl/forum/showthread. ... 5&t=308904

Hier staan ook wat oplossingen, gl

Level 18 91%

Nog 392 XP voor level 19

Heb je de videokaart werl extra stroom gegeven? Ze moeten namelijk verbonden worden met de voeding. (Sommige hebben zelfs 2x PCI-E stroom adapters nodig aangezien die meer dan 75watt gebruiken en over 1 draadje gaat 75w)

Om een reactie te kunnen plaatsen moet je ingelogd zijn.

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.