Hardware Installation Guide

Level 23 95%

Nog 331 XP voor level 24

Heb je de videokaart werl extra stroom gegeven? Ze moeten namelijk verbonden worden met de voeding. (Sommige hebben zelfs 2x PCI-E stroom adapters nodig aangezien die meer dan 75watt gebruiken en over 1 draadje gaat 75w)

Is ook nog een goede idd, de 3800 en 4800 serie van Ati hebben extra 6 pins voeding nodig aan de achterkant van de kaart. Moet je inderdaad even goed naar kijken.

Level 19 99%

Nog 39 XP voor level 20

Ja mijn videokaart heeft 2x 6pin nodig, maar die zitten er keurig in.

Ook op mijn onboard videokaart aansluiten mocht niet baten. :S

En om aan het moederbord te gaan rotzooien, zoals als tip wordt gegeven in de link van BlackR!..heb ik ook (nog) geen zin in, anders fuck ik dat misschien op.

Level 23 99%

Nog 51 XP voor level 24

Probeer eens de andere DVI connector van de videokaart, of even de videokaart er weer uit en weer in. Of als je twee PCI-e x16 sloten hebt even de andere proberen. Misschien dat dat wat doet. Helpt dat niet, probeer eens een andere monitor, of de onboard videokaart proberen wanneer de HD4870 er niet inzit.

Level 19 99%

Nog 39 XP voor level 20

Ik heb inmiddels alles losgehaald behalve CPU, en nog steeds gebeurt er niets. Het is dus of de CPU (lijkt mij onwaarschijnlijk, fan draait) of het moederbord (dat denk ik). Anyway, jammer dat niets hielp, ik stuur me moederbord gewoon terug.

/edit: Na wat research hebben gedaan, kom ik er (te laat) achter dat het een bekend, altijd anders oplosblaar probleem te zijn met dit moederbord. Op een bepaalde review site zat zelfs 11% met het probleem!

Mensen, koop de Asus m3a78pro niet!

Level 18 96%

Nog 161 XP voor level 19

Is een AM2/AM2+ processor compatible op een AM3 moederbord? Ik heb enkele maanden geleden een AM2+ moederbord gekocht, maar sinds kort staat er op de website van de moederbord:

maar volgens wikipedia:

Socket AM3 breaks compatibility with AM2/AM2+ processors due to a subtle change in key placement. The socket has 941 pin contacts while current AM3 processors have only 938 pins. Tom's Hardware removed the two obstructing key pins from an AM2+ Phenom II in order to fit it into an AM3 socket. The processor did not work in the AM3 socket, but still worked in an AM2+ socket, suggesting that compatibility issues run deeper than merely the key pins.

Dus toch niet? of lees ik dat verkeerd?

Level 35 94%

Nog 1084 XP voor level 36

Niet compatible nee.

AM2+ is wel backwards compatible voor AM2.

Level 30 98%

Nog 185 XP voor level 31

netjes gedaan, Respect!

Level 17 89%

Nog 452 XP voor level 18

Domme vraag. Als W7 uit is koop ik mij dadelijk een nieuwe harde schijf, zowel een interne als een externe.

Moet ik bij de interne opletten of deze samengaat met de rest van mijn hardware of maakt dat bij een harde schijf niets uit ? Sorry -_-'.

Level 23 99%

Nog 51 XP voor level 24

Op zich geen domme vraag hoor.

Het enige waar je op moet letten is dat je moederbord er de juiste aansluitingen voor heeft, veiligste keuze is dus dezelfde aansluiting als je nu hebt. Als het een relatief recente PC is zal dat gewoon Serial-ATA zijn, bij oude PC's IDE (of Parallel-ATA).

Je zou ze gewoon moeten kunnen herkennen als je je kast openmaakt, en naar je harde schijf kijkt.

• IDE/PATA en SATA connectors:

Links een IDE, ook wel PATA of ATA stekker, rechts een SATA stekker. Deze verbinden je harde schijven en optische drives met je moederbord. De ene kant gaat dus in een connector op het moederbord, de andere kant in de achterkant van je drive.

• De SATA power stekker:

Deze gaat in de achterkant van je SATA drives, dus SATA harde schijven en eventuele SATA optische drives.

• De IDE power stekker:

Officieel Molex stekker. Dit is wellicht de meest gebruikte stekker, er zitten er dan ook meestal meerdere doorgelust aan elkaar verbonden (en ook zelf kun je ze weer doorlussen). Ten eerste gaat deze stekker aan de achterkant van je IDE drives zoals een harde schijf en/of optische drive. Verder zit er vaak een connector voor deze stekker op het moederbord, deze is voor je PCI-e slot(en), de connector zit soms naast het PCI-e slot, soms naast de ATX power connector. Ook kun je via een verloop fans hierop aansluiten, en ook zijn er andere verloopmogelijkheden naar bijvoorbeeld een 6-pin stekker of een SATA stekker. Ook kunnen er dingen van het 'front panel' van je kast komen die hier op aansluiten.

Level 17 89%

Nog 452 XP voor level 18

Ok, thx voor de snelle reactie! Het is SATA geloof ik =) Zal voor alle zekerheid nog eens checken.

Level 18 96%

Nog 161 XP voor level 19

Weet iemand misschien nog een goeie HDD monitor om je health status te checken, ik heb er hier 2 eentje zegt 61% en de andere 88% :S

Level 35 94%

Nog 1084 XP voor level 36

PC Aanschaf FAQ

Antwoord op je vraag heb ik niet :P

Level 71 97%

Nog 2711 XP voor level 72

Mijn in elkaar gezette pc gaat niet aan. :'(

Ik heb alle aansluitingen gecheckt, en alles zit er goed in.

Ook de beide voeding connectoren (1 van 24 pins en 1 van 8 pins) voor op het moederbord zitten op hun plaats.

Videokaart krijgt ook genoeg stroom, alle standaard componenten zitten erin.

Dus geen netwerkkaartje oid.

Anyway, als ik de aanknop indruk gaan mijn fans 2 rondjes draaien en dan stoppen ze weer.

Voor de rest gebeurt er helemaal niks.

Oh, en zodra ik mijn voeding aanzet gaat er op mijn moederbord een power lampje branden, dus hij krijgt iig stroom..

Wat ik al heb geprobeerd:

Mijn 3 geheugen latjes allemaal afzonderlijk in het eerste slot getest.

Toen dat niet werkte heb ik ze nog in het 2e slot gedaan, maar ook dat mocht niet baten.

Alle sterkkertjes gecontroleerd natuurlijk.

Morgen ga ik nog een andere hdd en graka proberen.

Iemand nog andere suggesties?

Zie ik iets over het hoofd?

Oh ja, de onderdelen:

Asus p6 se moederbord

Core i7 920 processor

Asus eah4870 512 mb videokaart

OCZ Platinum 6 gb DDR3 ram

Samsung Spinpoint F1 500 gb hdd

Samsung s223b dvd-rom drive

Corsair TX650w voeding

Alvast bedankt!

Level 60 98%

Nog 1086 XP voor level 61

Ik denk dat je moederbord een DOA is. Heb je miss een foto hoe alles is aangesloten?

Level 71 97%

Ik heb een filmpje gemaakt van hoe alles is aangesloten, en wat er gebeurt als ik de power knop indruk.

Staat op m'n hyves, zorg er wel voor dat jij er toegang tot hebt.

Level 71 97%

Hij werkt! :D

Level 18 91%

Nog 392 XP voor level 19

En wat was het?

Level 71 97%

Ik had de koperen buisjes vergeten erin te zetten.

Of eigenlijk, ik wist niet dat dat moest. :'D

Level 60 98%

Bedoel je die kopere buisjes waar je moederbord op rust?

Level 71 97%

Ja, die ja.

Level 60 98%

Ja, die ja.

Je moederbord kon kapot gaan. :|:|:|

Level 71 97%

I kneuwww :'D

Er kwam ook een vonk vanaf toen ik em voor de 3e keer aan probeerde te doen. :'D

Maar goed, hij doet het nu iig. :D

Level 23 99%

Nog 51 XP voor level 24

Ah, goed om te lezen dat je het toch voor elkaar hebt gekregen. Hoe had je je moederbord eerst bevestigt? Direct op de achterplaat? Inderdaad redelijk gevaarlijk, misschien moet ik het ook gelijk wat explicieter noemen in de guide hier.

Oh en HAI! Ben hier een week niet geweest ofzeau.

Level 71 97%

Direct op de achterplaat? Inderdaad redelijk gevaarlijk, misschien moet ik het ook gelijk wat explicieter noemen in de guide hier.

Ja, direct op de achterplaat ja.

Zou het idd wel even vermelden, want ik heb het nergens gelezen. :P

En het was wel aardig gevaarlijk kwam ik achter idd, kwam een vonk vanaf. :'D

En: WB! :'D

Level 23 99%

Nog 51 XP voor level 24

Mja, het plaatsen van de afstandhouders is wel genoemd, maar niet echt benadrukt. Wellicht komt het omdat het voor mij redelijk logisch is ze niet te vergeten, metaal op metaal met stroom erdoor betekent nou eenmaal kortsluiting. ;) Heb de guide zo duidelijk mogelijk gemaakt, mja ik kan iets over het hoofd zien natuurlijk. Ben in ieder geval blij dat het is uitgekomen zonder dat er iets aan sneuvelde.

Als er andere onduidelijkheden zijn, suggesties zijn welkom. :)

Om een reactie te kunnen plaatsen moet je ingelogd zijn.

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.