Hardware Installation Guide

Level 35 94%

Nog 1084 XP voor level 36

Volgens mij heb ik daar heel geen rekening mee gehouden, maar wel nooit geen problemen mee gehad :P Ik weet niet eens zeker of ik wel afstand houders heb of niet :P Zijn die dingen standaard?

Level 23 99%

Nog 51 XP voor level 24

Ja, je krijgt ze er altijd bij.

Level 71 97%

Nog 2711 XP voor level 72

Dat moet kunnen Monniejj.

Mij is altijd geleerd dat het reepje met het meeste geheugen, in jouw geval dus het nieuwe 1 gig reepje, in het slot moet die het dichtst bij de cpu zit.

De cpu is makkelijk te herkennen, want er zit een vierkante koeler op.

Waarschijnlijk zit in dat slot je huidige 512 mb reepje.

Dus de 1 gig vervang je met je 512 mb reepje, en de 512 doe je in het slot wat ernaast zit.

Denk erom dat de inkeping van het reepje goed zit, en dat je dan doordrukt totdat de beide zekeringen op hun plaats klikken.

Oh, en haal voordat je je kast opendoet de stroom eraf, en ontlaad jezelf aan een geaard stopcontact.

Dan moet het goedkomen.

Wil je pc daarna niet meer aan, experimenteer met verschillende slots, of wissel de beide reepjes om van plaats.

Succes!

Level 71 97%

Die laatste kon ik niet zien.. :(

Die van Azerty is iig wel goed, Corsair staat bekend om zijn goede kwaliteit als het om ram geheugen gaat. ;)

Level 35 94%

Nog 1084 XP voor level 36

waarom maar één gb? waarom niet 2?

Level 52 96%

Nog 1412 XP voor level 53

Voor het geval ik hier nog een keer wat aan toe wil voegen. Misschien voor overklokken, of iets anders wat men hier graag bij wil zien... :O

Waar blijft die overlock guide ThR? :P

Ik heb een i7 die momenteel op stock rate staat (cpu base frequence 133, cpu ratio 21, ofwel 133*21*4=2772). Als ik deze naar 3,2ghz wil overclocken welke waardes moet ik dan nemen?

Level 17 98%

Nog 64 XP voor level 18

@Mag

Je moet je core multiplayer veranderen. Als je slim bent probeer je het eerst uit in een programma tot hoe ver jij je i7 krijgt voordat je BSOD krijgt. Tot dat je op je gewenste clocksnelheid zit en dan een stresstest van 1a2 uur uitvoeren. Als je cpu het einde van de stesstest niet haalt gewoon opnieuw proberen maar dan 1 lager. Tot dat je op jou gewenste clocksnelheid zit. En dan vervolgens je multiplayer in je bois verhogen naar die gene die het beste draaide in je test programma. En probeer vooral niet met voltage te gaan kloten. Want hoe hoger je voltage hoe sneller je cpu slijt.

Level 71 97%

Bonus tip voor i7/i5 bezitters die willen gaan overklokken.

Als je dat doet moet je turbo modus uitschakelen.

Het is namelijk wat lullig als je je clock speed op 3.2 Ghz hebt staan en de processor er vrolijk nog een multiplier of 2 bovenop doet.

Kan je vertellen dat dat niet bevorderlijk is voor de levensduur van dat ding..

Level 13 90%

Nog 249 XP voor level 14

Nog een andere manier om makkelijk te OC'en is de baseclock verhogen (wat nu dus op 133 staat). ;)

Level 52 96%

Nog een andere manier om makkelijk te OC'en is de baseclock verhogen (wat nu dus op 133 staat). ;)

Ja maar metroid zegt juist de multiplier te verhogen.

Hoe bepaal ik welke van de twee ik moet verhogen en tot hoe hoog ik het moet verhogen?

Level 13 90%

Nog 249 XP voor level 14

Je kunt of de multiplier verhogen naar 24, of je kunt de baseclock verhogen naar 152. Dan kom je als het goed is met allebei de manieren op precies 3192 Mhz uit. Welke manier je pakt maakt niet uit.

Level 52 96%

Je kunt of de multiplier verhogen naar 24, of je kunt de baseclock verhogen naar 152. Dan kom je als het goed is met allebei de manieren op precies 3192 Mhz uit. Welke manier je pakt maakt niet uit.

Is het niet het beste als er een bepaalde verhouding tussen zit? Of dat je de ene waarde boven/onder iets houdt?

Waarom geven ze uberhaupt de optie om het een of het ander te veranderen als het toch niets uitmaakt? Laat mensen dan gewoon de factor van de twee veranderen.

Level 13 90%

Nog 249 XP voor level 14

Misschien wel handig om dit even door te lezen. Staat nl. veel handige informatie in.

Daar staat trouwens ook in dat als je via de baseclock overklokt, je ook andere componenten (bijv. geheugen) mee overklokt. Als je de multiplier verandert dan klok je alleen de cpu over.

Level 71 97%

Multiplier is trouwens vaak gelockt, dus dat gaat niet voor elke cpu op.

Level 52 96%

Stel ik ben te lui om te stresstesten enzo, kan ik dan niet gewoon elke 3 dagen ofzo de multiplier met 1 omhoog doen? :p

Level 17 98%

Nog 64 XP voor level 18

Het kan alleen is het de vraag vind je het leuk om tijdens een spel of het maken van een belangrijk document je comp ineens uitvalt. En bij stresstest is iedere keer hetzelfde. Integenstelling tot 3 dagen. Gezien je cpu iedere dag net iets harder of minder hard moet werken op een gemiddelde.

Level 71 97%

Als je gaat overklokken is stresstest een must.

Doe je dat niet heb je kans op een instabiele pc, en dat wil je niet.

Bovendien kun je dan niet zo goed achterhalen wat nou precies de oorzaak is van het uitvallen, welke setting je lager moet zetten bijvoorbeeld.

Sure, het duurt even, maar het resultaat mag er zeker zijn.

Als je het goed doet that is.

Level 7 83%

Nog 123 XP voor level 8

Hoe doen jullie moet koel pasta ik krijg als het goed is morgen I7 860 socket 1156 binnen. Smeer jullie 1 drupeltje op het midden van proccesor en druk je dan koeler erop zodat ie het aandrukt en verspreidt over het geheel of smeer je zelf met een pinpas over het gehele vlakte?

Level 17 98%

Nog 64 XP voor level 18

Als je de standaard koeler gaat gebruiken is de koelpasta vaak al aangebracht op het raakvlak van de koeler. Als dit niet het geval is moet je een beetje koelpasta in het midden van het raakvlak(van de koeler) doen. En het voorzichtig over het hele raakvlak verspreiden met een pas/doekje. Zorg ervoor dat er een mooie dunne laag ontstaat.

Level 7 83%

Nog 123 XP voor level 8

Geen standaard koeler :P

Level 7 83%

Nog 123 XP voor level 8

Vriend zegt dat je het op de cpu zelf moet doen uitsmeren van pasta

Level 3 57%

Nog 67 XP voor level 4

Ik probeerde laatst een 360 game op te nemen op de dvd-recorder, maar ik krijg alleen maar zwart-wit beeld. De rood-geel-wit plugins gaan direct de recorder in, en wanneer ik het kanaal open van de scart (via de recorder), dan zie ik alleen zwart-wit beeld.

Kent iemand dit probleem? Kan iemand mij hiermee helpen?

Level 21 91%

Nog 535 XP voor level 22

Geen idee, maar je zit iig niet in het goede topic voor deze vraag vermoed ik.

Level 3 57%

Nog 67 XP voor level 4

tja, dat dacht ik al, maar waar moet ik dan zijn?

Level 21 91%

Nog 535 XP voor level 22

Dit topic misschien?

Om een reactie te kunnen plaatsen moet je ingelogd zijn.

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.