Algemene hard- en softwaresales-topic

Moderator
Level 74 97%

Nog 2795 XP voor level 75

Bebop heeft vast geen baard en draagt denk ik ook geen jeans en chaps dus is mijn interesse al niet erg hoog. Echter, hij heeft vast wel een geil Belgisch accent en woont in Leuven wat dus weer plusses zijn. ^_^

7threst valt op hobo's confirmed

Start maar met fappen, 7threst!

:lol:

Dat is wel een beetje het niveautje "ik ga nog even mijn vriendin pakken" hoor :lol:

Level 50 98%

Nog 743 XP voor level 51

Wanneer kom je eens in het fototopic Cowboy?

8]

Level 59 99%

Nog 51 XP voor level 60

Faalpartij eerste klas en daar heeft blu-ray eigenlijk geen reet mee te maken. Dank daarvoor de Cell.

lol zonder Cell had Sony qua hardware specs een tweede Wii zonder third party games en zonder hetzelfde family appeal

De bluray diodes waren in de eerste plaats verantwoordelijk voor de 599 dollar prijs, niet de CPU.

Frappant dat de xbox360 zonder cell en een jaar eerder in de winkels prima meegaat...

Cell is een fucking faal die binnen no-time was ingehaald door kosten-efficientere hardware en beter beheersbare hardware.

Waarom denk je uberhaupt dat cell geen standaard is geworden wijsneus?

Omdat het een faalproduct is en daarmee ook de belangrijkste reden van de veelal mindere ps3 ports, hoge uitval en onmogelijk gebruik van alle cores!

Level 32 98%

Nog 249 XP voor level 33

Wanneer kom je eens in het fototopic Cowboy?

8]

Level 59 97%

Nog 1500 XP voor level 60

Fiscaal jaar 2011 van Sony. Game division was wel degelijk profitable? 29 billion Yen. Dat is tot en met April dit jaar gerekend. Vita er dus bij in.

Dan komt dat verlies van FY Q1 2012 ergens anders van? Op basis van een kwartaal verlies zou ik de gaming division nou niet meteen afschrijven. Het is wel degelijk een belangrijke divisie.

Moderator
Level 74 97%

Elke divisie van Sony is belangrijk. Of ze levensvatbaar zijn is weer wat anders. De gamingdivisie is echter een divisie met pacemaker. Het is af en aan en in ieder geval niet zo betrouwbaar in de long run, zo blijkt.

Level 59 99%

Nog 51 XP voor level 60

Blijft knap dat de PS3 alle winst die ooit gegenereerd is met de PS1 en PS2 opgeteld (de meest succesvolste consoles ooit) heeft weten op te vreten. Knap staaltje mismanagement en faal.

Level 50 98%

Nog 743 XP voor level 51

..maar het ding heeft wel toffe games en daar gaat het om :]

Level 59 99%

Nog 51 XP voor level 60

precies daar draait het om in het salestopic :mm:

Level 59 97%

Elke divisie van Sony is belangrijk. Of ze levensvatbaar zijn is weer wat anders. De gamingdivisie is echter een divisie met pacemaker. Het is af en aan en in ieder geval niet zo betrouwbaar in de long run, zo blijkt.

Lijkt me aannemelijk dat FY 2012 in zijn geheel dan toch weer winstgevend blijkt. Hier wordt een conclusie getrokken op basis van een kwartaal, eentje zo dood als April-Juni zelfs.

Level 32 98%

Nog 249 XP voor level 33

FY Q1 is altijd kut. Niet te veel conclusies aan verbinden.

Level 59 99%

Nog 51 XP voor level 60

We zien feiten, jij doet aannames....

Moderator
Level 74 97%

Lijkt me aannemelijk dat FY 2012 in zijn geheel dan toch weer winstgevend blijkt. Hier wordt een conclusie getrokken op basis van een kwartaal, eentje zo dood als April-Juni zelfs.

Ja maar ik ga ook terug in afgelopen jaren. Het trekt waarschijnlijk wel weer bij, maar met de komst van een PS4 en de Vita die het niet zo lekker doet is het nog redelijk onzeker.

Level 50 98%

Nog 743 XP voor level 51

precies daar draait het om in het salestopic :mm:

Ik oefen mijn Bebop goalpost verleg skillz :'D

Level 59 97%

We zien feiten, jij doet aannames....

Een volledig jaaroverzicht is geen aanname. Conclusies trekken uit een kwartaal, en daarop gebaseerd met een batterij aannames komen is... best wel voorbarig. Ik bedoel, je had ook eerder dat jaaroverzicht kunnen posten en daar een conclusie uit kunnen trekken, maar die heb je kennelijk gemist. Zou daar ook 'gaming division is doomed' uitgekomen zijn?

Het heeft weinig met voorkeuren ofzo te maken, jouw Wii U geklaag doe ik af als net zo voorbarig.

Maar, Ouya wins want consoles zijn dood en mobile gaming heeft de toekomst... dus het is je vergeven.

Level 59 99%

Nog 51 XP voor level 60

Ik heb alle info gepost, dat jij het niet juist lees is aan jou. Harde cijfers zijn dat er nu verlies geleden wordt op gaming. Wat snap je daar niet aan? Plus, dat men targets naar beneden bijstelt. Dat zal vast wel komen omdat het de rest van het jaar enorm soepel en perfect gaat verlopen, toch? ;)

En leuk om te verwijzen naar iets geheel anders, maar dat heeft er verder niks mee te maken, meneer Sony.

Level 31 94%

Nog 769 XP voor level 32

Het gaat om dit soort cijfers die Sony nu terug zou moeten verdienen: http://tweakers.net/nieuws/30861/sony-g ... ieken.html

Iemand enig idee waarom ze verlies maakten het afgelopen kwartaal? Ze hebben toch geen grote uitgaves die ze moeten doen, veel ontwikkelaars maakten juist dit kwartaal winst.

Level 32 98%

Nog 249 XP voor level 33

Operationeel resultaat staat sowieso los van grote uitgaves zoals de Gaikai overname.

Level 59 97%

Targets bijstellen breng je ook alweer als iets groots en verrassends. Maar er staat tot mijn verbazing dat het om portable hardware gaat, en damn, die zagen we echt niet aankomen.

Toch is er kennelijk winst gemaakt in de periode rond de Vita launch en daarna.

Er komt mogelijk wel een nieuwe batch redesigned Ps3 SKU's aan. Misschien heeft dat met de loss te maken. Ik zou het verder niet weten.

Level 75 97%

Nog 2581 XP voor level 76

PS4 R&D?

Level 40 97%

Nog 527 XP voor level 41

Boekhoudkundig spreid je R&D over een aantal jaren en er zitten allerlei belastingtechnische voordelen aan. Wanneer R&D een invloed gaat krijgen in je bedrijfsresultaat, dan is er iets goed fout in je bedrijfsvoering.

Level 32 98%

Nog 249 XP voor level 33

Dat was het afgelopen jaren sowieso bij Sony. Het zou me niets verbazen.

Level 34 94%

Nog 937 XP voor level 35

Ik heb alle info gepost, dat jij het niet juist lees is aan jou. Harde cijfers zijn dat er nu verlies geleden wordt op gaming. Wat snap je daar niet aan? Plus, dat men targets naar beneden bijstelt. Dat zal vast wel komen omdat het de rest van het jaar enorm soepel en perfect gaat verlopen, toch? ;)

En leuk om te verwijzen naar iets geheel anders, maar dat heeft er verder niks mee te maken, meneer Sony.

Net zoals dat targets =/= harde cijfers.

Dural geeft louter aan dat Q1 2012 verlies geen FY 2012 betekent. Is niet zo moeilijk om te begrijpen en akkoord mee te gaan ...

Level 32 98%

Nog 249 XP voor level 33

Nintendo heeft Q1 ook een verlies gedraaid en verwacht aan het eind van het fiscale jaar gewoon een winst. Niets mis mee.

Level 28 94%

Nog 659 XP voor level 29

PS4 R&D?

Ik denk eerder een noodzakelijke pricecut op een handheld dat eraan zit te komen, waardoor ze eerder genoemde targets niet zullen gaan halen.

Om een reactie te kunnen plaatsen moet je ingelogd zijn.