PSP zonder reden kapot...

Level 4 81%

Nog 50 XP voor level 5

hello iedereen, :)

ik heb mijn psp al 2 jaar, maar afgelopen donderdag is het kapot gegaan...

ik zat fifa te spelen op de bank, en legde het even naast me neer op de tafel, ik kon terug (van 3 meter) en pak mijn psp weer op.

eenmaal in mijn handen is het beeld van de psp zwart, en dat is logisch, maar hij bleef zwart, wat ik ook deed.

toen heb ik het opnieuw aan/uit gezet en weer aangedaan, maar nog bleef het scherm zwart.

als ik het nu aan doe is dus het scherm zwart maar de groene LED indicator brand gewoon groen, maar ook de UMD hoor ik niet draaien.

weet iemand hoe dit geval kan ontstaat, zonder dat ik er iets raars mee heb gedaan?

groeten,

Daniël

Level 43 96%

Nog 906 XP voor level 44

Heb de accu er ook al uitgehaald? Of op netstroom geprobeerd?

Level 4 81%

Nog 50 XP voor level 5

(vergeten te zeggen)

- ik heb al van alles geprobeert dus: met accu/zonder accu - met netsnoer/zonder netsnoer - zonder/met UMD - met/zonder Memorycard

enz. enz.

Level 16 90%

Nog 382 XP voor level 17

(vergeten te zeggen)

- ik heb al van alles geprobeert dus: met accu/zonder accu - met netsnoer/zonder netsnoer - zonder/met UMD - met/zonder Memorycard

enz. enz.

Beetje raar maar probeer eens je psp een paar uur op te laden en dan nog eens kijken.

Level 36 96%

Nog 742 XP voor level 37

Ik vrees ervoor maar je PSP heeft alle duidelijke symptomen van een brick, weet je zeker dat je hem niet hebt laten vallen ofzo ?

- Zwart scherm

- Geen geluid

- Groen LED lampje brand maar gaat na ongeveer 10 seconden weer uit

Level 52 96%

Nog 1412 XP voor level 53

Ik had geen zin om een nieuwe topic te maken hierover. Mijn psp doet het ook niet meer, op netstroom wel. De vraag is nu alleen of het contactje tussen mijn batterij en de psp kapot is of de batterij zelf... Geen zin zo'n dure batterij voor niets te kopen :o

Weet iemand of je dit kan laten reparen? (Ik heb hem met de launch gekocht, geen garantie meer dus)

Level 4 81%

Nog 50 XP voor level 5

(vergeten te zeggen)

enz. enz.

Beetje raar maar probeer eens je psp een paar uur op te laden en dan nog eens kijken.

ik heb al helemaal tot het eind vol geladen, en toen aangedaan, en weer de stappen die ik eerder heb gezegt gevolgt, maar het heeft geen succes gehad.... :(

@ Xion

Ik vrees ervoor maar je PSP heeft alle duidelijke symptomen van een brick, weet je zeker dat je hem niet hebt laten vallen ofzo ?

- Zwart scherm

- Geen geluid

- Groen LED lampje brand maar gaat na ongeveer 10 seconden weer uit

en een Brick is ? kapot...?

ik heb hem niet laten vallen in ieder geval, niet de laatste tijd, en ook zeker niet op die dag....

en wat kan ik tegen een ''brick'' doen , is dat gewoon helemaal kapot of...?

@ die gast met die vraag over batterij

je kunt toch in een winkel vragen of ze een batterij erin willen doen voor test, echt wel een winkel die dat doet hoor...

Level 17 90%

Nog 392 XP voor level 18

Er is altijd een reden, ook bij jouw PSP. Ik denk dat hij overbelast is geweest, er is iets doorgebrandt ofzo. Gewoon Sony bellen en laten ophalen.

Level 4 81%

Nog 50 XP voor level 5

Er is altijd een reden, ook bij jouw PSP. Ik denk dat hij overbelast is geweest, er is iets doorgebrandt ofzo. Gewoon Sony bellen en laten ophalen.

Maar ik heb geen garantie meer :( :(

ik heb het al 2 jaar, en sony geeft maar 1 jaar garantie

Level 4 81%

Nog 50 XP voor level 5

ik heb de tijd eens opgenomen, en het duurt 20 sec. tot het uitvalt, iemand nog een idee?

Level 39 95%

Nog 1112 XP voor level 40

Een brick is anders, dan blijven de pixels staan, zelfs als het beeld uit is.

En als je geen garantie hebt, dan moet je hooguit 50 euro extra betalen, het is dat of een nieuwe kopen die 160 euro kost. En als het jouw schuld niet is, niets of 10 a 20 euro extra.

Level 36 96%

Nog 742 XP voor level 37

Bij een brick is het scherm ook gewoon zwart hoor zonder licht ;)

Level 4 81%

Nog 50 XP voor level 5

En als je geen garantie hebt, dan moet je hooguit 50 euro extra betalen, het is dat of een nieuwe kopen die 160 euro kost. En als het jouw schuld niet is, niets of 10 a 20 euro extra.

thanks voor jullie reacties :D

dus als íe kapot is en sony zegt dat het mijn schuld is? dan krijg ik dus een nieuwe voor circa 50 eur'ie?

maar als ze zien dat het miss toch iets in de fabriek is fout gegaan dan kost het dus circa niets/10/20 ?

oke dan, harstikke bedankt.

want ik baal er namelijk wel erg van, heb trouwens ook de klantenservice van sony ge-emailt met mijn verhaal erin maar tot nu toe geen reactie, moet ik het dan straks dan opsturen naar de fabriek? (zelf of terug naar de aankoopwinkel??) alvast bedankt voor het antwoorden :)

EDIT: - leesfoutje -

Level 39 95%

dus als íe kapot is en sony zegt dat het mijn schuld is? dan krijg ik dus een nieuwe voor circa 50 eur'ie?

maar als ze zien dat het miss toch iets in de fabriek is fout gegaan dan kost het dus circa niets/10/20 ?

want ik baal er namelijk wel erg van, heb trouwens ook de klantenservice van sony ge-emailt met mijn verhaal erin maar tot nu toe geen reactie, moet ik het dan straks dan opsturen naar de fabriek? (zelf of terug naar de aankoopwinkel??) alvast bedankt voor het antwoorden :)

Als je hem opstuurt en Sony controleert dan aan wat het ligt, zien ze het dat het jouw schuld is dat die stuk is, dan moet je 50 euro betalen om hem te laten herstellen.

-Als ze hem controleren en het is jouw schuld niet, dan moet je niets of 10 a 20 euro betalen om hem te herstellen, eerst wachten op de reactie (duurt 2 a 3 dagen) en als je hem moet binnenbrengen, dan ga je naar de winkel waar je hem gekocht en gaan ze hem opsturen.

Level 4 81%

Nog 50 XP voor level 5

Als je hem opstuurt en Sony controleert dan aan wat het ligt, zien ze het dat het jouw schuld is dat die stuk is, dan moet je 50 euro betalen om hem te laten herstellen.

-Als ze hem controleren en het is jouw schuld niet, dan moet je niets of 10 a 20 euro betalen om hem te herstellen, eerst wachten op de reactie (duurt 2 a 3 dagen) en als je hem moet binnenbrengen, dan ga je naar de winkel waar je hem gekocht en gaan ze hem opsturen.

:)

oke, vele dank :lol: _O_

maar repareren ze het dan? of krijg ik een nieuwe ? of krijg je dat alleen als het niet te herstellen is? (zowel bij eigenfout en niet eigenfout?)

sowieso kan het niet mijn fout zijn.... maar je weet maar nooit :(

Level 36 96%

Nog 742 XP voor level 37

Ik heb hier nog een document van Gamemania toen mijn PSP kapot was. Het is een korte Sony Defecten Procedure. Alleen weet ik niet hoe ik die via een link aan jou moet geven.

Allezins kan ik je al vertellen dat je niet je eigen toestel gaat terugkrijgen. Je krijgt na 10 dagen namelijk een gereviseerd toestel dat gebruiksklaar is. Voor meer informatie kun je bellen naar de Sony Playstation Serviceline op het nummer 011/51.64.06 van maandag tot vrijdag van 9:00 tot 22:00 en op zaterdag van 10:00 tot 16.00

Level 4 81%

Nog 50 XP voor level 5

Ik heb hier nog een document van Gamemania toen mijn PSP kapot was. Het is een korte Sony Defecten Procedure. Alleen weet ik niet hoe ik die via een link aan jou moet geven.

Allezins kan ik je al vertellen dat je niet je eigen toestel gaat terugkrijgen. Je krijgt na 10 dagen namelijk een gereviseerd toestel dat gebruiksklaar is. Voor meer informatie kun je bellen naar de Sony Playstation Serviceline op het nummer 011/51.64.06 van maandag tot vrijdag van 9:00 tot 22:00 en op zaterdag van 10:00 tot 16.00

oke heel erg bedankt :D

maar ik heb het dus al 2 jaar, en heb de "'fat'' edition nog krijg ik dan nu een gereviseerde slim&lite of geven ze express eeen fat terug?

Level 39 95%

Ze geven een fat terug, want ik heb m'n fat was stuk en ik kreeg een fat terug, enkel na vele jaren later, als je PSP fat stuk is, dan zullen ze hem niet reparen, maar sturen ze een Slim & Lite PSP aan je, dus voorlopig is het NEE.

Level 4 81%

Nog 50 XP voor level 5

Ze geven een fat terug, want ik heb m'n fat was stuk en ik kreeg een fat terug, enkel na vele jaren later, als je PSP fat stuk is, dan zullen ze hem niet reparen, maar sturen ze een Slim & Lite PSP aan je, dus voorlopig is het NEE.

aaai das klote & genaait

gelukkig ben ik die oude gewent en verlies ik niets (behalve als het me geld gaat kosten)

Level 39 95%

Het is maar 50 euro en dan mag je verder spelen, en als je geluk heb, dan krijg je hem gratis terug.

Level 4 81%

Nog 50 XP voor level 5

Het is maar 50 euro en dan mag je verder spelen, en als je geluk heb, dan krijg je hem gratis terug.

ja laten we het hopen :D

p.s. de helpdesk is echt langzaam (e-mail) sjongejonge ik wacht al 5 dagen (oke, oke er zit wel nieuwjaar tussen :P)

_O_ onwijs bedankt voor jullie hulp :D _O_

Level 10 99%

Nog 13 XP voor level 11

Als je echt geen raad meer weet kan ik hem voor je unbricken, stuur maar een pm voor meer info.

Level 1 15%

Nog 22 XP voor level 2

Ik heb vandaag hetzelfde aan de hand hij doet niks meer ik had 3.52m33-4 geïnstalleerd alles werkte nog k ga ff weg en mijn broertje haalt mijn batterij deruit. als k nu mn psp wil aanzette brand het lampje maar geen beeld. normaal bij een brick gaat het lampje na ongev 10 sec uit maar bij mij blijft het branden k heb ook alles geprobeert heb ik nu een brick?

Level 1 15%

Nog 22 XP voor level 2

mn psp werkt terug heb pandoras battery gedaan egt easy met dit progje-http://fserv.skill-club.com/get_357_47d2.html gewoon downloade en de instructies in der readme file volge

Level 39 95%

Dat is illigaal, homebrews & andere shit die niet van Sony komt is illigaal.

Om een reactie te kunnen plaatsen moet je ingelogd zijn.

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.