Geschreven door Matthijs van Laar op donderdag, 3 januari om 15:33
Het heeft even geduurd, maar het moment zit er nu dan toch echt aan te komen. Naar verwachting zal het Braziliaanse wonderkind Alexandre Pato op 13 januari zijn officiële debuut maken voor AC Milan in het duel met Napoli. De 18-jarige aanvaller kwam in de zomer over van SC Internacional uit Brazilië, maar hij was niet speelgerechtigd omdat hij pas enkele maanden na zijn aankomst in Noord-Italië de leeftijd van 18 jaar bereikte.
Inmiddels zijn alle beslommeringen afgehandeld, en kan coach Carlo Ancelotti eindelijk een beroep doen op behendige dribbelaar. “Pato breng iets extra’s en we zullen dan ook niet schuwen om hem de nodige verantwoordelijkheden te geven,†vertelde de trainer op een persconferentie in Dubai, waar de Rossoneri zich voorbereiden op de tweede seizoenshelft.
Voor degenen die nog nooit van Pato hebben gehoord of hem nog niet in actie hebben gezien staat hieronder een kort filmpje van de jeugdige ster.
Mwoah, heb het filmpje gezien, maar ik ben nog niet echt onder de indruk. Hij heeft een erg goede techniek, maar z'n rendement is nog veel te laag. Hopelijk verbetert dat, want hij heeft zeker potentie!
Mwoah, heb het filmpje gezien, maar ik ben nog niet echt onder de indruk. Hij heeft een erg goede techniek, maar z'n rendement is nog veel te laag. Hopelijk verbetert dat, want hij heeft zeker potentie!
Ik ben ook niet heel erg onder de indruk, maar dat haalt niet weg dat ik 'm wel een keer in een voetbalwedstrijd wil zien voetballen.
Valencia heeft een ander Argentijns wereldtalent gehaald: Maximiliano Banega. Imo een "groter" (hij is lichamelijk maar klein ) talent dan het duo van Real Madrid.
Was ik zeer van onder indruk op het WK onder 20, beste speler. Schitterende voetballer.
Agüero is een toppertje idd. Dat is niet heel erg talent meer. Hij heeft zichzelf al bewezen bij Atletico Madrid en Argentinie onder 21. Die staat niet voor niets in de belangstelling van een club als Juventus. Hij heeft ook al laatst een prijs gewonnen voor grootst doorgebroken talent Europees gezien. Een award die Messi paar jaar geleden ook al won.
Bojan Krkiæ 17 jaar van Fc Barcelona ben benieuwd of hij nog gaat doorbreken. Rijkaar heeft in ieder geval vol vertrouwen in hem en hij heeft al een keer volle wedstrijd gespeeld dacht ik en gescoord.
We kunnen hier ook talenten hebben die zeg maar nog niet echt van vaste waarde zijn voor hun ploeg. Wat iemand als Messi bijvoorbeeld nu wel is maar vroeger nog niet was. Dan denk ik idd o.a aan Bojan, Giovani dos Santos ook Barcelona en Benzema hoewel die vaste waarde is bij Lyon.
Wie gaat denk jullie Benzema kopen? Die gast is echt geweldig nu 12 goals ofzo voor Lyon. En ook al paar keer in de CL gescoord.
Bojan Krkiæ 17 jaar van Fc Barcelona ben benieuwd of hij nog gaat doorbreken. Rijkaar heeft in ieder geval vol vertrouwen in hem en hij heeft al een keer volle wedstrijd gespeeld dacht ik en gescoord.
Hij is idd echt goed. 11 keer gespeeld voor Barca 1 en 2 keer gescoord. Zeker de potentie op een grote speler te worden, hij is nu pas net 17. Ik heb hem in het echt zien spelen tegen Recreativo, en het ging pas lopen toen hij erin kwam.
Je hoeft niet benieuwd te zijn OF Krkic doorbreekt. Die gaat doorbreken, klaar. Hij krijgt al regelmatig zijn speelminuten in een team met Henry, Ronaldinho, Messi en Eto'o, dat zegt genoeg.
Tim Krul. Heb samen met hem bij de D-tjes gezeten van DSO. Hij sprong toen al boven alles en iedereen uit. Hij keept momenteel bij Falkirk en dat gaat serieus een grote keeper worden.
Stefan Nijland. Viel mij in de voorbereiding van dit seizoen al op, erg behendige speler met goed overzicht. Ik denk dat ie er wel gaat komen.
Pazzini van Fiorentina maakte ook indruk op me. Eerste goal op het nieuwe Wembley gemaakt, dus zoiets staat al. Al is ie al 22 oid, in Italie ben je dan nog een talent.
Banega, Aguerro en Dos Santos waren verreweg de beste spelers in Canada. Maar van Dos Santos vind ik wel dat hij weinig fantasie aan de bal heeft, vaak balletje breed.
Jean Carlos Chera. Wie kent hem nou niet! Er staat al een paar jaar lang een filmpje van hem op internet natuurlijk, maar ze lieen toevallig bij studio sport een filmpje zien van hoe hij nu voetbald..goh en dan vinden ze Messi goed je kunt hem vergelijken met Messi denk ik.
Wordt als de nieuwe Pelle gezien in Amerika maar dat is dikke lulkoek dus. Ben ook nooit gecharmeerd van deze jongen geweest. Een speler met naar het schijnt veel talent, maar ik heb het er nooit uit hem zien komen in ieder geval.