PC Algemeen Forum FAQ (gesloten)

Level 42 98%

Nog 404 XP voor level 43

Welkom op het PC Algemeen Forum van InsideGamer! In deze post vind je alle belangrijke informatie die van toepassing is om in dit gedeelte (en overigens ook het grootste gedeelte) van InsideGamer te posten. Let op dat op het PC Algemeen Forum de regels iets anders lopen dan op de rest van het forum wat betreft het openen van nieuwe topics. Verdere informatie lees je hieronder.

:| Wat is een PC? Kan ik dat eten? :|

Hoewel een PC chips bevat, kan je het niet eten. PC staat voor Personal Computer en word al decennia lang gebruikt om spellen op te spelen. In tegenstelling tot consoles kan je met een PC echter veel meer, zoals fotobewerking, internetten of Office applicaties draaien! Echter, met al deze extra functies liggen er ook veel problemen op de loer.

:] Ik weet nu wat een PC is, wat kan ik in dit forum kwijt? :]

Bijna alles wat betrekking heeft tot de PC. Nee, niet alles. Veel ook niet zelfs. Omdat er zo veel dingen zijn die betrekking hebben tot PC’s hebben we besloten een gedeelte een apart forum te geven. In het Elektronica Forum kan je alles wat betreft de hardware kwijt. Voor software zit je in het PC Algemeen Forum juist. Niet alleen voor spellen, maar ook voor overige applicaties, software problemen of accessoires. Voordat je een topic opent dien je wel eerst even de Zoeken functie te gebruiken om te kijken of er niet al een topic over het onderwerp bestaat.

:) Ik wil een nog niet bestaand topic openen over een spel, mag dat? :)

Jazeker! Graag zelfs. Het InsideGamer forum is er immers om over onze passie (gamen) te discussiëren! Wel is het belangrijk dat als je een topic opent, je veel informatie in de openingspost stopt. Denk aan nieuwsberichten, algemene informatie over het spel, recensies, impressies, screenshots of video’s. Hoe meer informatie, hoe beter! Te veel kan ook, dus let op dat je niet te veel screenshots neerzet!

:? Ik heb een heel groot probleem met mijn PC, mag ik hier een topic over openen? :?

Ja, ook daar is het InsideGamer forum voor. Als je echter onze hulp nodig hebt, zorg dan dat je zo veel mogelijk over het probleem vertelt. Wij kunnen je niet helpen als je ons ook geen informatie verschaft. Daarnaast zijn er al veel problemen opgelost hier, dus met de Zoeken functie kan je ook al een oplossing vinden. Daarnaast is Google je vriend! Google eerst je probleem, want het kan ook simpel op te lossen zijn!

:S Je zegt dat bijna alles mag, wat mag dan niet? :S

Net als ieder ander forum is er op het InsideGamer forum een lijst met regels. Essentieel is dat je het Beleid hebt gelezen, want daar staat 95% van de regels in. Daarnaast zijn er ook nog een aantal specifieke regels voor het PC Algemeen Forum. Let op dat je voor het overtreden van deze regels een waarschuwing, tijdelijke ban of zelfs permanente ban kan krijgen!

• Warez: oftewel illegale software. Je mag er niet om vragen, ze niet aanbieden, en mag zeker niet linken naar sites waar deze te vinden zijn. Respecteer het werk van ontwikkelaars en betaal hiervoor! Let op dat CD-keys en dergelijke ook onder deze regels vallen!

• Flames en fanboy gedrag: oftewel overdreven opkomen voor je mening. Je mening delen met de rest van het forum mag (graag zelfs), maar wel op een respectabele manier. Kom met steekhoudende argumenten, en ga niet achteloos zitten schelden. Op deze manier discussies uitlokken word ook bestraft!

• Crossposting: oftewel meerdere keren dezelfde post plaatsen. Dit mag niet in eenzelfde topic, niet in eenzelfde forum, en ook niet op meerdere subforums van InsideGamer.

• Spullen te koop aanbieden: hiervoor hebben we namelijk het Exchange Forum.

• Rate-my-PC topics: in het Elektronica Forum staat het PC Aanschaf FAQ topic waar je prima terecht kan om jou nieuwe setup te laten beoordelen!

• Hulp!!!11 topics: als je een probleem hebt willen we je natuurlijk graag helpen. Steek echter zelf ook moeite in het probleem en verwacht niet dat wij het voor je oplossen. Topics waar de maker te weinig aandacht heeft besteed worden zonder pardon gesloten.

• Webbased MMO's: Hoewel dit in zekere zin spellen zijn, wordt het openen van topics met daarin een link naar zo'n spel (waardoor je extra inkomsten en dergelijke krijgt) niet op prijs gesteld.

xD Heb je wat handige links voor mij? xD

Uiteraard! Alles om onze leden te plezieren!

• Welk spel moet ik kopen? Mocht je twijvelen over de aanschaf van een PC spel.

• PC aanschaf FAQ. Hulp nodig bij de aanschaf van een nieuwe PC of het upgraden van een huidige PC? Dan moet je hier zijn!

• Hardware installation guide. Eigen PC gekocht die je in elkaar moet sleutelen? Doe hier handige tips op en deel je ervaringen!

• Het algemene videokaarten topic. Omdat de videokaarten markt altijd veranderd kan je hier over de nieuwste grafische krachtpatsers discussiëren.

• Nieuwsgroepen voor beginners. De titel zegt het al!

• Vraag, Antwoord & Hulp Topic. Voor al uw Vista problemen!

• Het Grote Muizen Topic. Als je op zoek bent naar een nieuw diertje.

• TIP : Wat is de beste GRATIS PC game. Graties ies goed!

• Het C++ topic. Voor wizzkids.

:( Ik ben het niet eens met de beslissing van een moderator en/of administrator! Wat kan ik doen? :(

Twee dingen. Je kunt of een topic openen in het Forum Meldhok, of je kan contact opnemen met de desbetreffende moderator en/of administrator. Topics openen hierover of dezelfde (gesloten) topic heropenen heeft geen nut en zullen evengoed gesloten worden. De moderators van dit forum staan hieronder vermeld:

,_, Snappie: ,_,

• Naam: Nick Snapper

• PM deze moderator

Om een reactie te kunnen plaatsen moet je ingelogd zijn.

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.