Het algemene drugs-topic
Er is drugs en er is drugs, zeg ik altijd maar. Je hebt wiet en je hebt heroine, beide is drugs. Ik raak coke niet aan. Wiet al niet eens. Simpelweg omdat ik wiet gewoon smerig vind. Het enige wat ik naast xtc incidenteel doe is roken, en dat doe ik maar heel soms bij gelegenheden waar ik beschonken ben.
XTC pillen zijn naar mijn weten niet verslavend, en volgens mij is het bewezen dat het minder schadelijk dan alcohol is. Het verschil is dat alcohol in deze maatschappij is geaccepteerd. 15 biertjes op een avond gehad, of een halve fles Rum? Geen probleem man, je voelde je wel brak zeker? Pilletje genomen? wow junk!
De laatste pil die ik heb genomen was eind vorig jaar. Ik bedoel maar. Waarschijnlijk ga ik in mijn vakantie weer naar een techno feest, en neem ik er weer 1. Maar misschien dan voor maanden niet meer.
Die anderen zijn fucked omdat ze ten eerste ook al snel aan de snuif en plofjes waren, en daarnaast gewoon zwak in hun schoenen stonden. Iedereen experimenteert rond zijn 16e, net als in de natuur gaan de zwakkere er aan onderdoor.
De ergste drugs die je neemt is na mijn mening bijna wel alcohol. Dit weekend weer eens een stevig potje gezopen ... nu was de volgende dag brakker dan na een feestje + after. Nog steeds vind ik het vreemd dat alcohol zo geaccepteerd is. Pilletjes trouwens tegenwoordig ook al bijna.
Ik vind het ook zo raar dat alcohol veel meer is geaccepteerd. Zeker met het wietpas gebeuren, die rechtse zogenaamde ministers die elke avond een wijntje drinken zijn blijkbaar niet zo slim. Wiet en alcohol zijn beide niet goed, maar als ik later een vader ben, wil ik dat mijn kind liever een paar keer per week een jointje opsteekt dan elke zaterdag liters bier zuipt.
Ik vind het ook zo raar dat alcohol veel meer is geaccepteerd. Zeker met het wietpas gebeuren, die rechtse zogenaamde ministers die elke avond een wijntje drinken zijn blijkbaar niet zo slim. Wiet en alcohol zijn beide niet goed, maar als ik later een vader ben, wil ik dat mijn kind liever een paar keer per week een jointje opsteekt dan elke zaterdag liters bier zuipt.
Heb liever beide niet maar het is zijn leven niet de mijne. Ik zal niet kunnen zeggen dat ik het zelf ook niet gedaan heb. Zolang mn kind zich maar bewust is van wat ie doet en niet verslaafd raakt.
Ik rook bijvoorbeeld iedere week op vrijdag een jointje of 4 die ik dan deel met 3/4 mensen. Heel leuk, heel gezellig, maar verslaaf ben ik zeker niet. Ik zou maanden zonder een joint kunnen, maar als ik aan het roken ben vind ik het wel weer erg lekker en leuk.
Overigens wel liever hash dan wiet. Vooral voor de smaak maar ook voor de effecten.
Eergister weer eens aan de paddo's gezeten, was vergeten hoe leuk het eigenlijk is.
Maat van me heeft een eigen growkit besteld en dit was z'n eerste oogst. Werkte ook gelijk goed! Maar omdat ik nog op de fiets naar huis moest om 3 uur 's nachts had ik besloten niet te veel te nemen. Heb uiteindelijk de hele dag geblowd, hele avond zitten bieren en dan nog 5 paddestoeltjes erbij gehad. Uitermate chill! ![]()
Volgende week ofzo ga ik het overdoen met een slaapplek daar, en dan wordt het alleen paddo's en wiet. ![]()
Hee,
Ik heb een vraag over Extrema Outdoor, dat morgen plaatsvindt.
Op de site staat het volgende onder het kopje 'Wat is niet toegestaan':
Zowel in het bezit hebben als het gebruiken van drugs. We hanteren een ‘zero tolerance’-beleid aangaande drugs. Bij binnenkomst word je streng gefouilleerd.
Ik ga voor het eerst naar Extrema Outdoor, maar ik vraag me dus af of het écht zo is dat je niet eens een jointje mag/kan roken. We hebben toch een gedoogbeleid? Afijn, mijn vraag is in deze of je op zich wel een joint kan roken en niet waarom het niet zou mogen.
Met pillen is dat ook zo op die feestjes, iedereen staat duidelijk strak en daar doen ze niets tegen. Maar als ze je op heterdaad zien innemen moet je volgens mij wel weg en/of inleveren. Ik doe het in ieder geval meestal effe op de plee.
Dat is trouwens ook funny, op veel van die feesten hebben ze nu enkel nog schuine randen en speciaal neon-licht zodat het leggen van lijntjes al onmogelijk wordt ![]()
XTC pillen zijn naar mijn weten niet verslavend, en volgens mij is het bewezen dat het minder schadelijk dan alcohol is. Het verschil is dat alcohol in deze maatschappij is geaccepteerd. 15 biertjes op een avond gehad, of een halve fles Rum? Geen probleem man, je voelde je wel brak zeker? Pilletje genomen? wow junk!
Op welke planeet woon jij? XTC niet verslavend lol. Waar ik me nog het meest aan stoor is dat je eigenlijk niet weet wat je roept....hoe kan iets nou minder schadelijk zijn dan alcohol als je niet weet wat erin zit? Op alcohol maken is controle van de overheid...pillen worden gemaakt in de schuur van je buurman. Dus pls stop met onzin uit kramen.
Misschien kan je beter eerst even hier wat rondneuzen,
http://www.jellinek.nl/informatie_en_ad ... /xtc/?t=10
en ja ik lees heus wel dat het niet erg verslavend is....waar het mij om gaat dat je even leest wat het met je lichaam doet....minder erg dan drank...lol...
Hij weet wel wat hij roept... Dat er misschien XTC pillen zijn die met de grootste troep versneden zijn doet niets af aan het feit dat de kernbestanddelen van XTC in principe minder schadelijk zijn (direct en indirect) dan alcoholgebruik. Dat heeft ook te maken met het structureel gebruik van alcohol ten opzichte van XTC. drop elke avond een pilletje ipv 10 bier, ik denk dat je met XTC langer overeind staat. Echter, het een is geaccepteerd, het ander maakt je een junk.
Maar goed, aan de toon van je post voel je je wat aangevallen en voel je de noodzaak om uit de hoogte te doen tegen andere leden, linkend naar een pagina die grappig genoeg niets anders doet dan Dural gelijk geven. Hij heeft immers nooit beweerd dat het niet schadelijk is. Enkel dat het minder schadelijk is dan alcohol: http://www.jellinek.nl/informatie_en_ad ... cohol/?t=9
De verslavingskans is ook zeer klein, volgens diezelfde pagina overigens.
Het is nergens voor nodig om zo neerbuigend tegen andermans posts te doen, ook al staat je biertje misschien wat op de tocht. ![]()
Het is nergens voor nodig om zo neerbuigend tegen andermans posts te doen, ook al staat je biertje misschien wat op de tocht. ![]()
Erg grappig want ik denk dat ik met 30 jaar drugs ervaring wel weet waarover ik praat. En bier mehhh geef dat maar aan een ander.
Waar het mij om gaat is dat je nooit weet wat er in je pilletje zit omdat het gewoon bij de buurman in zijn schuur gemaakt kan zijn.
Een overzicht van alle risico's:
Verslaving
XTC is niet lichamelijk verslavend. Geestelijke afhankelijkheid komt sporadisch voor. Sommige mensen vinden uitgaan zonder XTC niet meer leuk. Bij veelvuldig gebruik treedt tolerantie op voor de effecten van XTC. Het typische XTC ‘love’ gevoel wordt steeds minder.
Hersenbeschadiging
Gebruik van XTC kan leiden tot veranderingen in de hersenen. Geheugen, concentratie en stemming worden mogelijk aangetast. Hoe vaker XTC genomen wordt en hoe hoger de dosis, des te meer kans op schade. XTC verhoogt de lichaamstemperatuur. Als de gebruiker in een warme ruimte is, kan de lichaamstemperatuur teveel stijgen. Hierdoor wordt het risico op hersenschade groter. Na stoppen lijkt herstel op te treden maar het is nog onduidelijk hoe snel dit gaat en of de gebruiker weer helemaal de oude wordt.
Angsten, psychoses, depressie, slaapstoornissen
XTC kan angstaanvallen en psychoses versterken. Bij langdurig gebruik kunnen zich ook depressies, angsten, paniekreacties en slaapstoornissen voordoen. Bestaande problemen komen dan vaak in verhevigde mate terug.
Combinatie met lichamelijke kwalen
Mensen met astma, een zwak hart, hoge bloeddruk, suikerziekte of epilepsie moeten zeker geen XTC gebruiken. Door de combinatie van XTC en astmamedicijnen kan de bloeddruk gevaarlijk stijgen.
Schade lever en nieren
XTC kan schadelijk zijn voor nieren en lever. De nieren en de lever zijn de ‘grote schoonmakers’ van het lichaam'. Er zijn enkele gevallen bekend waarbij XTC gebruik heeft geleid tot leverontsteking en het acuut falen van de lever. Waarschijnlijk speelde een individuele gevoeligheid hierbij een rol.
Overdosering
De samenstelling en de dosis van XTC-pillen varieert. Daarom is er altijd een risico van overdosering.
Oververhitting
XTC verhoogt de lichaamstemperatuur. Door de combinatie van XTC-gebruik, hitte, lang dansen en te weinig drinken kan uitdroging en oververhitting ontstaan. Hierdoor kan het gebeuren dat de spieren en sommige organen niet meer (goed) werken, zoals de nieren. Oververhitting kan levensgevaarlijk zijn.
Dip
Sommige gebruikers van XTC blijven ook de volgende dag een licht na-effect voelen. Dit kan een prettig gevoel zijn maar ook leeg en gedeprimeerd. Een depressieve of chagrijnige stemming kan dagen blijven hangen. Dit wordt ook wel de dinsdag-dip genoemd.
Gebit
Door XTC kan de gebruiker gaan knarsetanden en bijt- of kauwbewegingen maken. XTC vermindert de aanmaak van speeksel (de natuurlijke reiniger van het gebit). Dit is schadelijk voor het gebit.
Watervergiftiging
Om uitdroging tegen te gaan, moeten gebruikers van XTC voldoende water drinken. Maar te veel water drinken in korte tijd kan leiden tot watervergiftiging. Het beste is om 1, maximaal 2 glazen water per uur te drinken.
Vatbaarheid infecties
Gebruikers die gedurende langere perioden of regelmatig XTC slikken lijken vatbaarder voor infecties
Ik vind dit lijstje toch vrij lang om het niet als gevaarlijk te bestempelen.
Erg grappig want ik denk dat ik met 30 jaar drugs ervaring wel weet waarover ik praat. En bier mehhh geef dat maar aan een ander.
Please. Het aantal jaren ervaring maakt je niet meteen Mr. Autoriteit. Je bent overigens niet de enige hier met meerdere decennia aan drugservaring dus die kaart hoeft niet eens gespeeld te worden ook al is het sowieso geen argument.
Waar het mij om gaat is dat je nooit weet wat er in je pilletje zit omdat het gewoon bij de buurman in zijn schuur gemaakt kan zijn.
Daarom begin je ook met een kwartje. En bouw je het langzaam op.
Naast watervergiftiging (lol...) dat niet een direct gevolg is van XTC is, staat die lijst nog meer vol van bizarre dingen:
- Gebruikers die gedurende langere perioden of regelmatig XTC slikken lijken vatbaarder voor infecties. - "lijken"? Waar is de onderbouwing?
- Door XTC kan de gebruiker gaan knarsetanden en bijt- of kauwbewegingen maken. XTC vermindert de aanmaak van speeksel (de natuurlijke reiniger van het gebit). Dit is schadelijk voor het gebit. - "kan", dus hoeft niet
en zo kun je de hele lijst afgaan. En ja, er zijn risico's aan verbonden. Maar ga even de lijst van alcohol af. Daar is dit helemaal niets bij.
Om een reactie te kunnen plaatsen moet je ingelogd zijn.