Politiek Nederland

Level 46 97%

Nog 906 XP voor level 47

Sommige Islamitische landen of groepen zijn ook extreem rechts in mijn ogen. Van mij mag de sharia nergens ingevoerd worden. En iedereen die denkt dat dat wel mag is ook mentaal instabiel. Dus alle Islamieten die vinden dat de sharia ingevoerd mag worden.... Maar daarmee geef ik wel aan om precies welke groep het gaat. En verder is wat ik zeg eigenlijk nog fout. Want heel veel mensen daar weten natuurlijk niet beter. Als je bent opgevoed met een denkbeeld dat mensen pijn doen als straf gerechtigheid is.... Tja dan heb ik vooral veel medelijden met je. Want je zal altijd moeten leven met de angst dat jij ooit een keer volgens iemand anders iets strafbaars doet en dan ben je zelf de lul.

Level 11 93%

Nog 117 XP voor level 12

Dat is dan toch juist de bedoeling? Wanneer je zulke angst hebt om zoiets straf baars te doen , zul je het dus niet doen. Dat is de bedoeling van het hele systeem. En dan is daadwerkelijk toepassen ook niet zo vaak nodig.

Bovendien , echt zware straffen krijg je natuurlijk niet even zomaar. Dan moet je wel iets echt slechts gedaan hebben.

Level 21 98%

Nog 84 XP voor level 22

Sommige Islamitische landen of groepen zijn ook extreem rechts in mijn ogen. Van mij mag de sharia nergens ingevoerd worden. En iedereen die denkt dat dat wel mag is ook mentaal instabiel. Dus alle Islamieten die vinden dat de sharia ingevoerd mag worden.... Maar daarmee geef ik wel aan om precies welke groep het gaat. En verder is wat ik zeg eigenlijk nog fout. Want heel veel mensen daar weten natuurlijk niet beter. Als je bent opgevoed met een denkbeeld dat mensen pijn doen als straf gerechtigheid is.... Tja dan heb ik vooral veel medelijden met je. Want je zal altijd moeten leven met de angst dat jij ooit een keer volgens iemand anders iets strafbaars doet en dan ben je zelf de lul.

Hier wil ik wel even op inhaken. Let erop dat de Islam uit meerdere stromingen bestaat en elke stroming is anders dus ik spreek vanuit de stroming die ik volg, het Sjiisme.

Als voorbeeld neem ik het stelen. Dat wordt bestraft met het hand eraf hakken. Maar zo simpel is dat niet. Een kind wordt niet gestraft bijvoorbeeld.

Is het een volwassene? Dan wordt er gekeken naar waarom hij of zij gestolen heeft. Komt dat omdat ze arm zijn? Dan mag je uiteraard geen straf geven.

Heeft men gestolen uit hebzucht, dan gaat men wel op straf over tenzij de eigenaar van de goederen/producten van de straf afziet.

Dit is een klein voorbeeld, maar het is op alles in de Sharia toepasbaar.

Opzich is het geen slecht systeem, maar ik begrijp wanneer je zegt dat het niet bij deze tijd hoort.

Level 46 97%

Nog 906 XP voor level 47

Dat er een verschil bestaat tussen het straffen van mensen die stelen uit armoede of stelen uit hebzucht vind ik idd wel terecht. Maar hand af hakken is idd niet bij de tijd.

@Durendal Het is maar wat je zomaar noemt. In sommige landen is het bij vreemdgaan al toegestaan. Angst verbeterd een samenleving nooit. Het maakt alleen de 'goede' burger angstiger, de echt slechte mensen doen het toch wel.. Verder creëert angst haat. Dat weet zelfs elke star wars fan.

Level 32 97%

Nog 329 XP voor level 33

Nu 57% van de TON (Trots op Nederland)-aanhangers aangeeft voor de herinvoering van de doodstraf te zijn, kan Rita Verdonk haar voornemens voor nieuwe democratie direct in de praktijk brengen. Verdonk geeft aan dat zij via internetfora en peilingen de wil van de meerderheid wil volgen. Zij wil niet meer de minderheid (lees allochtonen) de meerderheid en dus onze cultuur gijzelt.

Ik heb zo mijn twijfels bij deze constante focus op op peilingen, want het valt niet te combineren met gezond leiderschap. En leiderschap is iets waar Verdonk ook voor pleit. Toen haar donderdagavond bij Nova/Den Haag Vandaag werd gevraagd wie zij nou geloofde na het Fitnadebat, gaf ze aan het nog niet te weten. Ze wilde eerst nog vragen kunnen stellen aan Wilders en het kabinet. Er komt een tijd dat een politicus alles gehoord hebbend een mening moet hebben.

Dus Rita … wat wordt het? De meerderheid wil de doodstraf. Wordt dit een programmapunt van TON? En wat is je reactie naar de 43% van de aanhang? Ik ben benieuwd hoe jullie hier over denken?

Level 26 94%

Nog 538 XP voor level 27

De gedachte erachter zal waarschijnlijk zijn dat als je precies doet wat de meerderheid van "het volk" wil, je ook de meerderheid van de stemmen krijgt. Dit is natuurlijk niet zo omdat niet iedereen het op alle vlakken met elkaar eens is (je kunt tegen de doodstraf en voor alle allochtonen het land uit zijn natuurlijk), maar goed.

Ik vind dat je dan wel een heel identiteitsloze partij krijgt, en bovendien maakt Rita Verdonk zichzelf een beetje overbodig zo. Als toch de mening van de meerderheid gevolgd wordt, waarvoor heb je dan nog een "roerganger" nodig? Ze hoeft weinig na te denken over haar programma, want dat is een afspiegeling van de peilingen. Beetje makkelijk natuurlijk, en bovendien wordt het een vrij kleurloos, gemiddeld geheel. Haar enige troef of USP is dan nog dat ze geen eigen punten heeft maar precies wat het volk wil, maar of dat nou zo sterk is...

En natuurlijk is wat De Man Van De Straat wil niet per definitie goed voor het land. Ook al wil meer dan 50% van De Man Van De Straat dat.

Overigens is 57% van de TON-aanhang niet 57% van de stemgerechtigde Nederlanders. De TON-aanhang stemt sowieso wel TON, dus ik denk niet dat Verdonk alleen hen peilt om haar programma vorm te geven :)

Level 53 98%

Nog 914 XP voor level 54

Hier wil ik wel even op inhaken. Let erop dat de Islam uit meerdere stromingen bestaat en elke stroming is anders dus ik spreek vanuit de stroming die ik volg, het Sjiisme.

Als voorbeeld neem ik het stelen. Dat wordt bestraft met het hand eraf hakken. Maar zo simpel is dat niet. Een kind wordt niet gestraft bijvoorbeeld.

Is het een volwassene? Dan wordt er gekeken naar waarom hij of zij gestolen heeft. Komt dat omdat ze arm zijn? Dan mag je uiteraard geen straf geven.

Heeft men gestolen uit hebzucht, dan gaat men wel op straf over tenzij de eigenaar van de goederen/producten van de straf afziet.

Dit is een klein voorbeeld, maar het is op alles in de Sharia toepasbaar.

Opzich is het geen slecht systeem, maar ik begrijp wanneer je zegt dat het niet bij deze tijd hoort.

Wordt dit in bepaalde Islamitische landen nu nog steeds gedaan? No offence, maar dat is imo gewoon discriminatie. En daarnaast kan het mensen ook nog aanmoedigen: je bent arm dus ga je stelen want je krijgt er toch geen straf voor. Baat het niet, dan schaadt het niet.

En stel, je handen zijn eraf gehakt. Mocht je dat overleven, vanwege alle infecties en dergelijk (ik heb nu zo'n beeld voor me waarin iemand naar een schavot gaat waar een beul met een botte bijl zijn handen afhakt, maar misschien klopt dat niet helemaal ;) ) dan ben je de rest van je leven werkloos omdat er daar geen regelingen bestaan voor gedeeltelijk arbeidsongeschikten. Dus moet je maar gaan bedelen of nog meer stelen. En als dit met steeds meer mensen zo gaat lijkt het me niet dat het land er beter van wordt...

Level 46 97%

Nog 906 XP voor level 47

Als 57% van de TON aanhangers voor de doodstraf is maar 43% tegen dan heeft Rita denk ik een probleem. Als ze kiest raakt ze waarschijnlijk een aantal kiezers kwijt (net als de PVDA) en als ze niet kiest raakt ze die ook kwijt want dan wordt ze beticht van draaikonterij (net als de PVDA). Het enige is dat haar achterban dan ook moet inzien dat ze net als de PVDA (volgens de media tenminste) geen keuze maakt en geen daden vericht maar net zo goed om de pot heen draait.

Level 25 94%

Nog 544 XP voor level 26

Voordat er moet worden gepraat moet er eerst gekeken worden of de doodstraf op een humanistische wijze uit te voeren is. Want die wijze is er namelijk nog niet. In sommige staten van Amerika mag geen doodstraf meer worden uitgevoert, omdat de huidige wijze niet voldoet aan de eis.

En ik zie weinig toekomst in TON. Ed Sinke, de adviseur aka spindoctor van Verdonk is al opgestapt. Nu staat Verdonk nog goed in de peilingen met haar populistische prietpraat maar tijdens de verkiezingen verwacht ik wel dat dat terugloopt.

En lijfstraffen invoeren? Ik mag hopen dat we niet in de Middeleeuwen leven. Die straffen gaan gegarandeerd avenrechts werken. Wat wel eens een keer bij een ontspoorde Marokkaanse jongere is gebeurt, is dat zijn familie hem 4 maanden naar Marokko had gestuurd. Die jongen kwam na 4 maanden met de staart tussen de benen terug.

Level 46 97%

Nog 906 XP voor level 47

Hoe kan de doodstraf überhaupt humaan zijn? Er bestaat volgens mij geen humane wijze om iemand dood te maken, aangezien ik iig iemand doodmaken nooit tot humaniteit zou kunnen rekenen behalve als we het over euthenasie hebben.

Die laatste methode vind ik iig wel grappig.

Lijfstraffen zijn helaas niet alleen middeleeuws. In zuid afrika mocht het nog iig zo'n 30 jaar geleden. Weet niet hoe dat nu is. Maar in NL is het al een tijd afgeschaft. Weet iemand eigenlijk wanneer de lijfstraffen in NL zijn afgeschaft?

Level 26 94%

Nog 538 XP voor level 27

Hoe kan de doodstraf überhaupt humaan zijn? Er bestaat volgens mij geen humane wijze om iemand dood te maken, aangezien ik iig iemand doodmaken nooit tot humaniteit zou kunnen rekenen behalve als we het over euthenasie hebben.

De doodstraf zelf is per definitie niet humaan natuurlijk, maar ik neem aan dat bedoeld wordt dat de manier waarop iemand ter dood gebracht wordt zo humaan mogelijk is. Dus geen pijn enzo.

De manier uit 1984 komt bij mij op, gewoon op een willekeurig moment van achteren doodgeschoten worden zonder aankondiging, waarbij je dus dood bent voor je het door hebt. Dit zou vrij ideaal zijn als het er niet tot zou leiden dat je de rest van je leven in angst zit omdat je elk moment verwacht dat het einde daar is :P

Level 46 97%

Nog 906 XP voor level 47

Bestaat er geen pijnloos gif dan?

Level 25 94%

Nog 544 XP voor level 26

In de VS werden mensen doormiddel van een injectie met gif gedood, maar sommige mensen waren daarvoor half-imuum voor. Ter dood veroordeelden bleven soms wel een half uur na de injectie leven terwijl ze allen konden waarnemen.

Wellicht zou er wel een middel bestaan want er kan ook zonder problemen euthenasie gepleegd worden, maar waarom deze middelen niet bij ter-dood-veroordeelden gebruikt wordt weet ik ook niet.

Level 46 97%

Nog 906 XP voor level 47

Ik zat net een tentamen te leren en toen kwam ik dit tegen :P :

Het strafsysteem gaat eind 18e eeuw over van lijfstraffen naar celstraffen. Afstraffingen en vergeldingen.

Ik weet niet of dit voor NL geldt, maar het klinkt wel logisch en ik denk dat NL sowieso bij een vd eerste landen hoort.

Level 11 93%

Nog 117 XP voor level 12

Humaan. Ook zo'n mooi woord. "Het is toch middeleeuws en niet humaan!!"

Mensen zijn wrede agressieve wezens. Mensen hebben elkaar 200.000 jaar afgeslacht en doen dat tot op de dag van vandaag.

Waarom zou een massaverkrachter en seriemoordenaar geen pijn mogen voelen? Van mij mag je zo iemand ophangen.

Ik denk niet dat lijfstraffen averechts werken. Anders had men het vroeger ( toen er veel minder controle was , alleen een paar guards in de stad) nooit toegepast. Als je betrapt word op het stelen van een handtasje van een oma , en je krijgt een taakstraf die je niet hoeft te doen , of je word in elkaar gemept , wanneer zou je het dan minder snel doen? De conclusie lijkt me duidelijk.

Nee we leven niet in de middeleeuwen. Maar de mens is in wezen niet veranderd. En sowieso vind ik dat het linkse softe te ver is doorgeslagen. Je mag een veelvuldig crimineel heden ten dage niet eens een flink pak slaag geven.

Level 43 96%

Nog 1128 XP voor level 44

Ik krijg de rillingen als ik de laatste paar posts lees ''gif'', ''humaan'' ''doodstraf+humaan''. Persoonlijk vind ik de beste oplossing nog altijd wraak nemen. Ja klinkt gek, maar bij geweld pleging en mishandeling doet de politie hier in Nederland er vaak gewoon niets aan.

Level 53 98%

Nog 914 XP voor level 54

Ik krijg de rillingen als ik de laatste paar posts lees ''gif'', ''humaan'' ''doodstraf+humaan''. Persoonlijk vind ik de beste oplossing nog altijd wraak nemen. Ja klinkt gek, maar bij geweld pleging en mishandeling doet de politie hier in Nederland er vaak gewoon niets aan.

Wraak nemen?

Dus als jij mijn moeder vermoordt, moet jij of jouw moeder vermoord worden? Juist...

Level 46 97%

Nog 906 XP voor level 47

@Durendal

Mensen zijn zeker wel anders dan vroeger. Misschien in weze niet, maar we zijn wel veranderd.

Vroeger was het een uitje om mensen opgehangen te zien worden (dat vind jij misschien nu nog een uitje). Tegenwoordig walgen we ervan en zouden niet veel mensen dat voor hun plezier zien (in de huidige westerse samenleving in ieder geval).

Vroeger keken we ook naar dogfight of gevechten tussen hanen. Tegenwoordig mag dat alleen nog maar underground.

Jij misschien niet maar de mens in het algemeen is of een stuk minder wreed geworden of heeft steeds meer mechanismes ontwikkeld om hun wreedheden binnen te houden en/of er ook afkeer van te hebben.

Level 43 96%

Wraak nemen?

Dus als jij mijn moeder vermoordt, moet jij of jouw moeder vermoord worden? Juist...

Nou ja misschien wel.

Level 25 94%

Nog 544 XP voor level 26

Wraak nemen?

Nou ja misschien wel.

Haha slimme gozer :lol:

Jij zegt dus eigenlijk dat alle wetten en straffen afgeschaft moeten worden. Immers, als iemand jouw moeder vermoord moet jij in alle gang de moordenaar vermoorden zonder dat je daardoor gestraft wordt.

Level 11 93%

Nog 117 XP voor level 12

@Durendal

Mensen zijn zeker wel anders dan vroeger. Misschien in weze niet, maar we zijn wel veranderd.

Vroeger was het een uitje om mensen opgehangen te zien worden (dat vind jij misschien nu nog een uitje). Tegenwoordig walgen we ervan en zouden niet veel mensen dat voor hun plezier zien (in de huidige westerse samenleving in ieder geval).

Vroeger keken we ook naar dogfight of gevechten tussen hanen. Tegenwoordig mag dat alleen nog maar underground.

Jij misschien niet maar de mens in het algemeen is of een stuk minder wreed geworden of heeft steeds meer mechanismes ontwikkeld om hun wreedheden binnen te houden en/of er ook afkeer van te hebben.

Je maakt de aanname dat ik een zeer wreed en slecht persoon ben omdat ik heb gezegd dat ik er geen problemen mee zou hebben dat een serie moordenaar opgehangen wordt. Ik zou het niet erg vinden om zo iemand opgehangen te zien worden , ik zou het niet "lekker" vinden.

In de westerse wereld hebben we leuke dingetjes gevonden als vervanging voor guillotine en ophanging in openbaar: Films en Games!

Films zoals Saw ( heerlijk sadistisch jongens , de meest vreselijke martelingen , heerlijk , mooie film toch?) Scream ( jonge opengesneden meisjes door een psychopaat , hmmmmm) etcetera zijn een veel betere manier om onze zieke fantasietjes los te laten.

Games: Manhunt 2 , kill de tegenstander op de vieste manier voor meer punten!

Call of Duty 4 , schiet tegenstanders dood , het liefst door een headshot.

En Dead Rising , zombies op de meest creatieve manieren doodmaken ( met een stel kleine kettingzaagjes kapot maken bijv.)

Dat is onze manier geworden om onze duistere "wrede"kant los te laten op een onschuldige manier. Want wij hebben allemaal een agressieve , duistere kant , daar zijn wij mensen voor.

Zoals ik al zei , we zijn niks veranderd , er is alleen een klein cultureel vernis laagje overheen gegaan die zeer makkelijk verdwijnt in moeilijke situaties , waar onze dierlijke kant weer vrijkomt.

Level 46 97%

Nog 906 XP voor level 47

Hehe mooi punt. En dat is idd de theorie die erachter zit. Terwijl mensen steeds meer terugdeinzen voor geweld in het echt vinden we het steeds prettiger in films, games en andere media. Ik ben zelf niet een fan van horrorfilms en ook shooters speel ik niet vaak, maar met RA2 ben ik ook pas tevreden nadat de basis van de tegenstander compleet is weggevaagd. Of nadat ik alle demons in Devil May Cry in stukken heb gehakt. Ik zou manhunt 2 trouwens niet kunnen waarderen btw.

Dus ook ik hou van virtueel geweld of ander geweld dat niet echt is. Maar in het echte leven heb ik sinds een bepaalde leeftijd nooit meer iemand agressief aangeraakt en walg ik van geweld in welke vorm dan ook.

Maar het is wel een goede ontwikkeling vind ik imo. Als we onze 'wreedheden' bewaren voor het onechte, kunnen we tenminste rationeel en 'geciviliseerd' (voor zover dat mogelijk is) nadenken over straffen en het aanpakken van criminaliteit. En hebben we dus ook hopelijk niet zoveel behoefte meer om andere mensen narigheid aan te doen in het echte leven.

De enige foute kant die het kan opgaan is ook voldoening halen door het kijken naar realistisch geweld. Zoals imo de gouden kooi. Kijken naar andermans ellende en daar plezier uitmaken is imo een foute ontwikkeling.

Level 43 96%

[...]

Wraak nemen?

Nou ja misschien wel.

Haha slimme gozer :lol:

Jij zegt dus eigenlijk dat alle wetten en straffen afgeschaft moeten worden. Immers, als iemand jouw moeder vermoord moet jij in alle gang de moordenaar vermoorden zonder dat je daardoor gestraft wordt.

Nee maar goed je snapt wat ik bedoel. Mijn moeder wordt toch niet vermoord. Dat soort dingen gebeuren doordat je het opzoekt. Maar goed niet altijd. Straffen zijn ook prima maar hoeveel genoegdoening heb je als de verkrachter en moordenaar van je zusje binnen 20 jaar weer op vrije voeten is?

Level 28 92%

Nog 847 XP voor level 29

Ik bedoel, voordat deze discussie volledig ontspoord, dat het woord 'racisme' wel geheel te pas en te onpas tevoorschijn wordt getoverd.

Daar heb je gelijk in. Ik leg iemand die de term verkeerd gebruikt alleen maar uit wat deze wel inhoudt.

Ik heb al eens ergens geschreven dat de definitie van racisme volgens mij aan het veranderen is. Waar het altijd gebaseerd was op ras (en ja, de Polen zijn Slaven en volgens die theorie een ander ras, Hitler wilde 'Drang nach Osten', een kolonie in Europa ten koste van de Slavische üntermenschen), lijkt het nu meer cultuurgebonden te worden. De vooroordelen, de angsten en de onwetendheid over Islamieten kunnen niet op.

Mensen zijn geneigd alles door elkaar te halen. Wanneer een Marokkaans pubertje puinhoop schopt (wat zij inderdaad in veel grotere mate doen dan andere groepen), wordt hier meteen de Islam bijgehaald om de afkeer tegen die achterlijke Islamieten wat kracht bij te zetten. Terwijl je in zulke gevallen moet kijken waarom de Islam die jongens niet in het gareel kan houden - en of ze eigenlijk wel Islamitisch genoemd kunnen worden, in wat voor wijken ze wonen en dergelijke.

Maar goed, nu zal ik wel weer soft links zijn. In tijden waarin mensen niet meer goed weten hoe op angsten en vragen te reageren is het altijd populair om problemen niet bij de wortel aan te pakken maar er even hard tegenin te gaan, wat alleen maar averechts werkt.

Ja je kan wel zeggen dat anderen bevolkingsgroepen dan moslims/marokkanen ook foute dingen doen als misdaad enzo. Alleen de voorbeelden blijven zich wel opstapelen. Een recent voorbeeld is bijvoorbeeld die Schilderijen die uit een Museum hoofdhal in Assen was het dacht ik werden gehaald. Omdat een Moslim man geklaagd had over het feit er bloten vrouwen opstonden 8| . Geloof of het niet maar het begint er steeds meer op te lijken dat wij ons aan hun toe geven en wij ons voor hun aanpassen ipv omgekeerd zoals het hoort.

In dat geval moet je ook onze eigen behoudenheid noemen. Een christelijk partijtje van zes zetels groot, die selectie van embryo's ter verkoming van erfelijke borst- en eierstokkanker tegenhoudt.

Dat is dan toch juist de bedoeling? Wanneer je zulke angst hebt om zoiets straf baars te doen , zul je het dus niet doen. Dat is de bedoeling van het hele systeem. En dan is daadwerkelijk toepassen ook niet zo vaak nodig.

Bovendien , echt zware straffen krijg je natuurlijk niet even zomaar. Dan moet je wel iets echt slechts gedaan hebben.

Je maakt de aanname dat ik een zeer wreed en slecht persoon ben omdat ik heb gezegd dat ik er geen problemen mee zou hebben dat een serie moordenaar opgehangen wordt. Ik zou het niet erg vinden om zo iemand opgehangen te zien worden , ik zou het niet "lekker" vinden.

In de westerse wereld hebben we leuke dingetjes gevonden als vervanging voor guillotine en ophanging in openbaar: Films en Games!

De discussie over de aard van de mens is hier niet erg relevant mijns inziens. Je moet executies in vervlogen tijden zien als het opleggen van discipline. Een machtige overheid liet haar kroost zien wat hen te wachten stond als ze iets deden wat verboden was. In de negentiende eeuw ontdekte men dat je het volk beter bij het land kan betrekken dan het van je te vervreemden. Dat gebeurde op verschillende manieren, denk aan al die nationalistische prietpraat waar we de gevaren inmiddels wel van kennen, maar ook musea openbaar maken voor de arbeidersklasse is daar een onderdeel van. De vraag of er een slecht persoon in iedereen schuilt is hier niet relevant, daar zijn we namelijk snel over uit. Ik vind het grappig dat je de meest idiote vergelijkingen met de Tweede Wereldoorlog trekt - "onze vrijheden zijn daar ten koste van miljoenen mensen verdedigd" - maar je bent wel voor een overheid met de macht om haar burgers te vermoorden en door angst mensen in het gareel houdt.

Om nog maar te zwijgen over het feit dat het strafsysteem niet waterdicht is en er dus per definitie onschuldige slachtoffers zullen vallen. Zie alleen al de juridische missers die de laatste tijd in het nieuws zijn (bijvoorbeeld de Puttense Moordzaak)

Level 26 94%

Nog 538 XP voor level 27

Ik bedoel, voordat deze discussie volledig ontspoord, dat het woord 'racisme' wel geheel te pas en te onpas tevoorschijn wordt getoverd.

Daar heb je gelijk in. Ik leg iemand die de term verkeerd gebruikt alleen maar uit wat deze wel inhoudt.

Ik heb al eens ergens geschreven dat de definitie van racisme volgens mij aan het veranderen is. Waar het altijd gebaseerd was op ras (en ja, de Polen zijn Slaven en volgens die theorie een ander ras, Hitler wilde 'Drang nach Osten', een kolonie in Europa ten koste van de Slavische üntermenschen), lijkt het nu meer cultuurgebonden te worden. De vooroordelen, de angsten en de onwetendheid over Islamieten kunnen niet op.

Mensen zijn geneigd alles door elkaar te halen. Wanneer een Marokkaans pubertje puinhoop schopt (wat zij inderdaad in veel grotere mate doen dan andere groepen), wordt hier meteen de Islam bijgehaald om de afkeer tegen die achterlijke Islamieten wat kracht bij te zetten. Terwijl je in zulke gevallen moet kijken waarom de Islam die jongens niet in het gareel kan houden - en of ze eigenlijk wel Islamitisch genoemd kunnen worden, in wat voor wijken ze wonen en dergelijke.

Maar goed, nu zal ik wel weer soft links zijn. In tijden waarin mensen niet meer goed weten hoe op angsten en vragen te reageren is het altijd populair om problemen niet bij de wortel aan te pakken maar er even hard tegenin te gaan, wat alleen maar averechts werkt.

Linkse kerk! Linkse kerk!

Ik ben het met je eens, maar je moet toegeven dat het probleem tot op zekere hoogte uit de hand loopt. Problemen bij de wortel aanpakken is altijd de beste manier, maar heeft als nadeel dat het vrij lang duurt; diegenen die al "verpest" zijn verander je niet zo makkelijk. Ervoor zorgen dat Marokkaanse ouders hun kinderen beter opvoeden (want daar begint het natuurlijk deels mee) heeft pas bij de volgende generatie echt effect. als het al lukt. Tot dan zit Nederland met een deel van onze opgroeiende jeugd dat zich in veel gevallen gewoon niet weet te gedragen. Tot op zekere hoogte is dit inherent aan het feit dat ze nog onder de 18 zijn en dat is prima, maar het gaat vaak ook verder dan dat.

Wat dan de beste oplossing is? Ik weet het ook niet. De mensen het land uitzetten zoals PVV/TON graag willen mag dan in theorie effectief zijn maar het is onuitvoerbaar, verre van alles waar Nederland voor staat of wil staan en natuurlijk ook een beetje makkelijk. Als iemand hier leuk leesvoer over heeft hoor ik het graag.

Om een reactie te kunnen plaatsen moet je ingelogd zijn.

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.