Trophies Topic

Level 30 98%

Nog 173 XP voor level 31

Nadat Sony met firmware 2.41 is gekomen is er de mogelijkheid om trophies te verzamelen! Hierbij een topic helemaal gewijd aan deze nieuwe feature.

Wat zijn Trophies?

De gedachte achter het Trophies systeem is om je te belonen voor het behalen van bepaalde taken in een game. Dit is een ideale manier om andere gamers te laten zien welke games jij speelt en wat al wel of niet behaald hebt in deze game.

Als je bij jouw trophies venster gaat kijken zul je eerst een lijst zien van de games die jij hebt die de mogelijkheid bieden om trophies te verzamelen (achter de games staan ook de percentages met hoever je in de game bent met het behalen van trophies). Als je een betreffende game aanklikt krijg je een lijst me alle trophies van die game. Als je nog helemaal niks gehaald hebt zul je slechts alleen maar vraagtekens zien. Maar als je bepaalde trophies behaald hebt zal het vraagteken verdwijnen en krijg je de naam voor die trophy. Je kan de trophies ook aan klikken hier kan je zien hoe je de trophy kan behalen. Als je deze al behaald hebt krijg je nog wat extra informatie zoals de datum wanneer je deze trophy behaald hebt.

Brons & Zilver & Goud & Platinum!

Zou jij tevreden zijn met brons? Sony geeft met het trophies systeem ook de mogelijkheid om binnen de trophies die je behaald een rangorde te hebben van brons, zilver, goud en platinum. Hoe moeilijker de opdracht is hoe betere trophy je krijgt. . Net als in het echt zou je brons, zilver of goud kunnen behalen. Maar er is ook nog platinum, deze kan je behalen als je alle trophies van een game gehaald hebt.

Je eigen gamecard

Om het nog persoonlijker te maken zal iedereen een eigen gamercard krijgen hier staat behalve je PSN naam ook nog wat extra informatie als je dat wilt zoals welke talen je spreek. Het belangrijkste is dat hier ook op aan staat gegeven hoeveel trophies je behaald hebt en welk level je bent. Het aantal trophies geeft aan welk level je bent maar je level kan ook bepaalde criterium bevatten zoals dat je een x aantal gouden of platinum trophies moet hebben. Je gamercard kan ook weergeven hoeveel trophies je hebt en dan met name hoeveel bronsen, zilveren, gouden of platinum trophies je beschikt. Ook kan je je eigen trophies vergelijken met die van je vrienden. Hier kan je goed vergelijken wie welke trophies heeft.

Dat klinkt leuk die Trophies! Maar volgens mij ken ik het ergens van?

Klopt, Microsoft is ermee begonnen door het op de xbox 360 uit te brengen maar daar heet het Achievements. Buiten het feit over gejat is of niet is het een mooi iets dat dit nu ook de Playstation is.

Ik wil Trophies!

Natuurlijk wil iedereen meteen voor zijn favoriete game trophies gaan halen maar op dit moment zijn er nog maar weinig games die over de mogelijkheid om trophies te verzamelen, wel heeft Sony bekend gemaakt dat ontwikkelaars via een patch alsnog de mogelijkheid om trophies te verzamelen kunnen uitgeven als zei dat willen.

Hieronder een lijst met games die trophies beschikken of waar al bekend van is dat er een patch voor uit zal komen. (verwacht dat deze lijst zal aangevuld worden)

• Aquanaut's Holiday -

BioShock *

Blitz: The League 2 **

Burnout Paradise *

Buzz! Quiz TV *

Dead Space **

Eye of Judgment ***

Far Cry 2 ***

Ferrari Challenge **

Geon *

High Velocity Bowling *

Linger in Shadows *

Mainichi Issyo *

Mercenaries 2 **

Midnight Club: LA **

NBA 09 The Inside **

NOVASTRIKE **

PAIN ****

Penny Arcade: Episode 1 *

PixelJunk Eden **

Rock Band 2 ***

Super Stardust HD *

Supersonic Acrobatic **

Uncharted: Drake's Fortune *

Warhawk ***

WipEout HD ***

* is de moeilijkheidsgraad op 5 sterretjes om het meerendeel van de trophies te halen

Opsoming van games die geen Trophies zullen krijgen (dus hoef je niet naar te vragen)

Call of Duty 4, Resistance 1, Ratchet and Clank Tools Of Destruction, Civilization Revolution

Toch zul je voor de games die een patch krijgen met de mogelijkheid trophies te krijgen deze opnieuw moeten behalen. Dus ook al zou je bij wijze een game helemaal 100% uitgespeeld hebben voor de trophies zou je dingen opnieuw moeten behalen.

Waarom dit topic?

Dit topic is bedoeld om elkaar nieuws te geven over welke games trophies zullen beschikken en later natuurlijk de mogelijkheid om hier te bespreken welke trophies jij behaald hebt bij een game of elkaar uit te leggen om een bepaalde trophy te behalen. Ook is dit topic ervoor om te voorkomen dat alle andere topics worden bestookt met de zelfde vragen of die bepaalde game trophies zal bevatten.

Moderator
Level 44 95%

Nog 1512 XP voor level 45

Mooie OP Wilke, er zijn niet veel members meer die er zoveel energie in stoppen!

Ik weet dat ik onlangs dit heb gesloten, maar gezien de complete OP én de opzet van het topic wil ik het toch een kans geven.

Moderator
Level 67 97%

Nog 2156 XP voor level 68

Nette openingspost !

Laat de trophies voor BUZZ! Quiz TV maar komen. :P

Hopelijk heeft Soul Calibur IV ook trophie ondersteuning eind van de maand.

Level 37 95%

Nog 987 XP voor level 38

Met SSHD heb ik het opgegeven, maar als de buzz trophies er zijn ga ik voor die Platinum trophie :P

Vraag me alleen wel af hoe ze dat bij Buzz(is trouwens zeer leipe game) gaan doen, enigste wat je in die game doet is vragen beantwoorden.

Level 36 96%

Nog 742 XP voor level 37

Ik hoop dat DICE ook nog een patch gaat uitbrengen voor Battlefield: Bad Company. Er zijn al geruchten geweest.

Level 30 98%

Nog 173 XP voor level 31

Overigens hier een lijstje met de trophies van Super Stardust HD

Bronze Trophies

* Hero of Lave - Complete planet Lave

* Hero of Coventina - Complete planet Coventina

* Hero of Nemain - Complete planet Nemain

* Hero of Taranis - Complete planet Taranis

* Hero of Segomo - Complete planet Segomo

* The Tokenizer - Collect 5 tokens with a single boost in Arcade

* Scrooge MacBoom - Get 10 bombs in Arcade

* Extra Ships Optional - Survive 7 minutes without dying in Endless*

* Close Encounters - Survive 45 seconds without shooting or using bombs in Survival*

Silver Trophies

* Token Hoarder - Collect 15 tokens with a single boost in Arcade

* Well Prepared - Get 20 bombs in Arcade

* Shield Blaster - Collect 5 shield tokens while already having a shield

* Scenic Route - Complete a planet without using boost

* Late Boomer - Get 15 bombs in Bomber*

* Shock and Awe - Destroy 10 nukes in Endless*

Gold Trophies

* Multiplier Hero - Get 10x multiplier

* Split screen Co-op - Get 3 minutes of continuous Co-Op weapon boost on Segomo*

* These trophies require the purchase of additional expansion content.

Wel pijnlijk dat je daar die expansion voor moet hebben. Heb SSHD wel maar die expansion niet :(

Hier wat details over Warhawk Trophies

Quote:

First off, there are 56 trophies included in the Warhawk v1.5 Patch. These are broken down into a couple of categories:

* There are 10 trophies based on the Warhawk's current stats/rank/awards system. Like getting all your Bronze badges, attaining a specific rank, or earning a number of medals.

* There are 34 trophies that are entirely *new* rewards based on Warhawks core game and not based on our current stats, ranks or other awards.

* There are then 4 trophies per booster pack that are, of course, completely new awards.

Begin steeds meer respect voor de gasten te krijgen. Naast die o zo vette expansion's ook nog op een fatsoenlijke manier trophies weggeven.

Hier wat details over LittleBigPlanet Trophies

Quote:

David Smith: We've been having a lot of fun working out what trophies most fit our game. Because we have this catchphrase of 'Play, Create, Share', the trophies (and indeed some of the other scoring systems) reflect this. One of the trophies is close to what you've suggested - for somehow making your sackperson be thrown at some huge velocity. You'll probably need to make a machine using the create tools.

Hier wat details over PAIN Trophies

Quote:

PSN Trophies don’t have to map DIRECTLY to PAIN trophies. So basically that means although you can have 30 PAIN trophies in game your PSN PAIN trophy count could be at 5. You might have to do more. We will continue to add more trophies as we update the game and we get suggestions. I will give you an example. Say to unlock aftermath you need a 1.5 million score on PAINdemonium. You might have to get 2 million on PAINdemonium 5 times to unlock the Aftermathy PSN trophy. So there can be two tiers of trophy functionality. I think this is important as we continue. I will go into this a little more on a separate post. I think this is a good topic that we can discuss in detail. Trophies in PAIN are meant to direct a lot of the gameplay in areas that are more free form.

Level 16 97%

Nog 77 XP voor level 17

Jammer dat resistance het niet gaat ondersteunen.

Ik heb nog geen trophies, geen van mijn games ondersteunt het.

Level 24 96%

Nog 284 XP voor level 25

BUZZ! Quiz TV

Bioshock

Burnout Paradise**

LittleBigPlanet

MotorStorm Pacific Rift

NBA 09

Novastrike

PAIN**

PixelJunk Eden

Resistance 2

SOCOM: Confrontation

Super Stardust HD** (Update 4.00 noodzakelijk maar is samen met firmware 2.40 offline gehaald)

Warhawk**

^^Moet Uncharted er niet bij staan?

Level 25 91%

Nog 765 XP voor level 26

BUZZ! Quiz TV

Bioshock

Burnout Paradise**

LittleBigPlanet

MotorStorm Pacific Rift

NBA 09

Novastrike

PAIN**

PixelJunk Eden

Resistance 2

SOCOM: Confrontation

Super Stardust HD** (Update 4.00 noodzakelijk maar is samen met firmware 2.40 offline gehaald)

Warhawk**

^^Moet Uncharted er niet bij staan?

Nee, dat was naar mijn weten nog niet zeker.

Btw. Mooie openingspost ;)

Level 24 93%

Nog 598 XP voor level 25

Las op psonly.nl dat woensdag de nieuwe firmware versie verschijnt.

versie 2.41

Bron

Level 35 95%

Nog 963 XP voor level 36

Ik heb zin om wat Warhawk trophies te behalen :D Verder mooie openingspost Wilke!

Level 30 98%

Nog 173 XP voor level 31

Nou das mooi nieuws!

Overigens ManhunteR je hebt gelijk over Uncharted, heb de game toegevoegd

(PSN director of operations, Eric Lampel, has confirmed that Naughty Dog's Uncharted: Drake's Fortune will receive a Trophy update "at some point in the foreseeable future.")

Level 48 99%

Nog 314 XP voor level 49

Erg mooie OP. :D

heb er zelf nog geen één, heb namelijk geen van de games waar je ze kunt verkrijgen. :9

Level 36 96%

Nog 742 XP voor level 37

De games die absoluut nog een patch moeten krijgen zijn Uncharted, Warhawk en Battlefield: Bad Company voor mij.

Level 24 93%

Nog 598 XP voor level 25

Nou das mooi nieuws!

Overigens ManhunteR je hebt gelijk over Uncharted, heb de game toegevoegd

(PSN director of operations, Eric Lampel, has confirmed that Naughty Dog's Uncharted: Drake's Fortune will receive a Trophy update "at some point in the foreseeable future.")

Ik heb het niet over Uncharted gehad, dat was oelewapper.

Het bericht is trouwens aangepast want nu zeg sony dat dit nog niet bevestigd kan worden maar ja wat maakt het uit hij zal zeer binnenkort wel verschijnen.

Level 49 98%

Nog 488 XP voor level 50

Uncharted ga ik zeker nog halen, de geruchten zeggen dat hij platinum wordt. Dus lekker goedkoop een hele goede game halen :)

Maar er moeten snel effe wat games trophies krijgen, met Warhawk moeten ze effe opschieten. Heb ik weer een reden om die game uit de kast te halen :D

Redactie
Level 39 97%

Nog 615 XP voor level 40

Ben nu op 93% met Uncharted... Dat wordt dus zeker replayen, zeker nu bekend is dat hij trophies gaat krijgen...

Lekker online opscheppen met je game kunstjes dus! :P

Level 37 99%

Nog 165 XP voor level 38

De games die absoluut nog een patch moeten krijgen zijn Uncharted, Warhawk en Battlefield: Bad Company voor mij.

Bad Company heeft al zat trophies en awards van zichzelf, die heeft dat niet echt nodig lijkt me

Level 36 96%

Nog 742 XP voor level 37

Ja maar die kun je niet zien op je PS3-profiel.

Level 6 99%

Nog 1 XP voor level 7

Ben wel eens benieuwd naar de trophies van LittleBigPlanet :)

Level 26 99%

Nog 37 XP voor level 27

Jes, Burnout Paradise heeft ook Trophies, maar ik ben al zo ver :'( Moet je dan weer helemaal opnieuw beginnen?

Level 24 96%

Nog 284 XP voor level 25

@ Duanoes

Nee bij burnout niet.

Level 28 93%

Nog 753 XP voor level 29

Even voor de duidelijkheid: is de trophy support van Burnout al geactiveerd dan?

Level 24 96%

Nog 284 XP voor level 25

nee nog niet. als ie komt hoef je niet alles overnieuw te doen als het goed is

Level 30 98%

Nog 173 XP voor level 31

Voor Warhawk is ook nog niks.

En hoorden dat iemand zonder de uitbreiding van SSHD ook al paar trophies had. Maar als ik SSHD speel gebeurd erniks. Hoef ook geen update te downloaden. Wel raar enige wat ik kan bedenken is dat ze niet weer de update van SSHD online hebben gegooid..

Om een reactie te kunnen plaatsen moet je ingelogd zijn.