UEFA Cup 2008/2009

Level 30 99%

Nog 76 XP voor level 31

Als NAC 5e was geworden hadden ze ook Villareal geloot, of in ieder geval, was de kans net zo groot geweest dat ze Villareal geloot hadden, dus waar heb je het over.

Door te winnen van die clubs, heeft NAC wel weer wat puntjes voor zichzelf bij elkaar gesprokkeld, waardoor de lotingspositie de volgende seizoenen toch weer iets beter is.

Voor de rest zijn het clubs uit onaantrekkelijke landen om tegen te spelen, maar dat Polonia was toch de nummer 4 van Polen dacht ik, zo vanzelfsprekend is het niet dat de nummer 8 van Nederland beter is.

Ron Jans en jij hebben ongelijk gekregen, want NAC is zover gekomen als ze gestart zouden zijn als ze Europees voetbal zonder playoffs gehaald hadden.

Level 59 98%

Nog 1062 XP voor level 60

Je bevestigd mijn verhaal gewoon:

Als NAC 5e was geworden hadden ze ook Villareal geloot, of in ieder geval, was de kans net zo groot geweest dat ze Villareal geloot hadden, dus waar heb je het over.

Oftewel, de playoffs zijn nutteloos. Dank daarvoor.

Dan over Jans: Hij had het over het bereiken van de groepsfase. En die kans achtte hij voor NAC (en zijn eigen club) miniem, juist omdat je aan het einde van de rit een toptegenstander kunt verwachten (zo'n Twente, PSV en Ajax was beschermd en kregen een labiel clubje, ook Heerenveen kwam er beter af). Ik geloof dat zelfs Maaskant zich hier in kon vinden. Dank daarvoor.

Mijn reactie was geplaatst op het moment dat NAC tegen Villarreal had geloot, en ging er dus om dat ze na het spelen van playoffs, een handvol loze opponenten en whatnot uiteindelijk een ploeg loten die ze hard afserveerd. En dat kon je ver van te voren al weten.

Level 30 99%

Nog 76 XP voor level 31

Wat is je punt nou?

Verduidelijk het eens. Ligt NAC er nou uit omdat ze daarvoor nog 2 rondes hebben gehad ofzo?

Wat versta je onder playoffs? De playoffs aan het eind van het vorige seizoen? Dat lijkt logisch maar volgens mij bedoel je de voorrondes van net.

De playoffs vind ik nutteloos, de voorrondes niet. De nummer 4 van Polen is niet perse zwakker dan de nummer 6-9 van Nederland. Plus het is goed dat je als lager geëindigd team eerder moet instromen, dat maakt dat zo'n 5e plaats ook nog nut heeft t.o.v. een 6e plaats.

Wat je meer lijkt te zeggen is dat het nutteloos is dat er in Nederland 6 (?) ploegen in Europa zitten, dat de nummer 6 per definitie meteen kansloos is. Dat je die 6e Europese plaats maar beter kan opgeven, wordt toch niks.

DAT is eigenlijk wat je verhaal zegt.

Level 59 98%

Ik heb en had het aldoor al over de playoffs voor EL tickets, dat is toch duidelijk? Dat er hier dan opeens van wordt gemaakt dat het wrok richting NAC ofzo is daar kan ik weinig mee. En helemaal omdat het een oude quote is die toevallig is uitgekomen.

Die Playoffs zijn nutteloos want de beloning is onderhand minimaal geworden. Dat laatste ticket is kansloos juist omdat je er Eredivisie playoffs voor moet afwerken, hierdoor speel je bijna de hele zomer door. 4 playoff duels, en dan nog 6 EL voorronde duels (als je die nietszeggende tegenstanders wegzet). En die nummer 4 van polen, het zal, maar mij kan zo'n club of duel echt niet bekoren. Het is een gevalletje winnen en wegwezen.

Daarom zeg ik; geef dat ticket gewoon aan de nummer 5 of nummer 6 (weet ik veel hoe het vorig jaar zat, Heerenveen was bekerwinnaar), daarmee belast je de teams minder en daarmee lijkt het ook allemaal wat interessanter.

Level 43 99%

Nog 79 XP voor level 44

Daar geef ik Dural iig groot gelijk in.

Het lijkt wat flauw, om als je club uit de playoffs vliegt te zeggen dat je er toch niet veel aan hebt. Maar dat ligt verdraaid dicht bij de werkelijke situatie.

Je hebt wat extra inkomsten en clubs als NAC spelen niet vaak Europees, voor de supporters is een wedstrijd tegen Villarreal leuk.

Level 30 99%

Nog 76 XP voor level 31

Die playoffs zijn oneerlijk. Als je zegt dat ze nutteloos zijn, dan is de 6e Europese plaats ook nutteloos.

Zo werkt het niet. Jullie doen net alsof je die Uefa Cup moet winnen om het nut te laten hebben. Zo werkt het niet. Een club als Real Madrid is pas tevreden als de CL winnen, een europese subtopper is blij als ze bij de laatste 16 zitten, voor Ajax en PSV geldt dat als ze bij de laatste 8 in UEFA Cup zitten, voor Twente geldt het als ze de groepsfase overleven, voor NAC is welke Europese wedstrijd dan ook een feest.

Voor de rest: er zaten ongetwijfeld mindere teams dan Villareal bij de geplaatste teams. Al zie je dat Steaua in de eerste pot zit, moet je concluderen dat Villareal loten ook gewoon pech was, al stond het vast dat je een geplaatst team zou loten.

Level 37 98%

Nog 228 XP voor level 38

Heerlijk dat Sporting, de derde club hier waarbij ze het flikken. :lol:

Die lui moeten het fantatisch vinden als er weer een Nederlandse club uit de loting komt. :D

Level 17 92%

Nog 318 XP voor level 18

Wow wat een afgang voor Panathinaikos :D

Level 59 98%

Mwah, moet zeggen dat Galatasaray onder Rijkaard uitstekend kan voetballen. Dat is een outsider. Ook Sjachtar zal waarschijnlijk weer ver gaan komen.

Die rot Liedson doet het btw wel.

Level 26 96%

Nog 402 XP voor level 27

Die Reis is cool zeg, neemt gewoon de penalty :] Mogen we zondag wel opletten, die heeft weer wat te bewijzen.

Level 24 98%

Nog 162 XP voor level 25

Level 18 94%

Nog 253 XP voor level 19

Inderdaad zeg, wat een lefgozer om dan ook nog die penalty te nemen. Moet trouwens zeggen dat PSV echt wel een beter resultaat had kunnen krijgen want als de verdediging van Sparta Praag onder druk werd gezet maakten ze toch snel fouten.

Level 20 97%

Nog 133 XP voor level 21

WOOT, FC Twente 2-1 uit gewonnen van Fehnerbahce!

Om een reactie te kunnen plaatsen moet je ingelogd zijn.