Formule 1: Seizoen 2009 (18 oktober @ Brazilië) (gesloten)

Moderator
Level 66 96%

Nog 2552 XP voor level 67

van F1racing:

McLaren: "Nieuwe deal beste voor iedereen"

McLaren heeft bevestigd dat de renstal nog tot 2015 motoren zal ontvangen van Mercedes, dat eerder vandaag bekendmaakte een meerderheidsbelang te hebben genomen in Brawn GP. Bovendien zal de McLaren Group de aandelen die Mercedes in het team had eind 2011 terugkopen

Aan de samenwerking tussen beide partijen verandert verder niets. Mercedes blijft ook een technische partner van McLaren. Volgens Ron Dennis, directeur van McLaren Automotive, is het een situatie waar alle partijen beter van worden. "Ik heb er altijd in geloofd dat een team meer moet zijn dan alleen een team", zei hij. "Daarom hebben we onze commerciële activiteiten willen uitbreiden, hoewel alle partners een cruciale rol blijven spelen in ons Formule 1-programma."

"We zijn dan ook erg blij dat Mercede-Benz tot 2015 niet alleen als motorenleverancier blijft, maar ook als partner", vervolgde de Brit. "Misschien dat de samenwerking daarna nog verder wordt voortgezet."

Level 20 97%

Nog 133 XP voor level 21

Impressie: een echte zilverpijl van Mercedes

Duidelijk zichtbaar resultaat van de overname van Brawn GP door Mercedes is dat de auto's niet langer wit zijn. De bolides van de twee nu nog onbekende coureurs worden zilver. De fabrikant gaf een eerste impressie prijs.

Het team opereert vanuit Brackley, de vroegere thuisbasis van BAR, Honda en Brawn. Het is dus niet zo dat er ergens in Duitsland een nieuwe fabriek wordt geopend. Zo is redding van het team door Ross Brawn compleet.

Aangezien iedereen uitkijkt naar een echte zilveren Mercedes, vanwege uitmuntende prestaties in het verre verleden, heeft de fabrikant besloten alvast een worst voor te houden middels een impressie, zoals hierboven op de grote foto te zien is.

Waarschijnlijk duurt het nog wel even totdat de zilverpijl ook daadwerkelijk op het circuit te bewonderen is.

Moderator
Level 66 96%

'Button heeft overeenstemming bereikt met McLaren'

Volgens de Britse krant The Guardian zijn Jenson Button en McLaren eruit en zal de wereldkampioen in 2010 naast Lewis Hamilton uitkomen voor het team uit Woking. De onderhandelingen met het voormalige Brawn-team lijken stuk te zijn gelopen vanwege de salariseisen van de Brit.

Hiermee lijkt de weg vrij voor Nico Rosberg, die al tijden in verband wordt gebracht met Brawn GP. Nu dat team overgenomen is door Mercedes, is de Duitse Rosberg het ideale boegbeeld voor de fabrikant. Mocht Button inderdaad vertrekken naar McLaren, dan zou Kimi Raikkonen wel eens zonder stoeltje kunnen zitten. De Fin noemde McLaren eerder zijn 'enige optie' en het lijkt onwaarschijnlijk dat Mercedes hem kan betalen. Raikkonen vraagt namelijk grofweg het dubbele van Button.

Level 69 97%

Nog 2275 XP voor level 70

Räikkönen in 2010 niet actief in Formule 1

Manager: 'In ieder geval niet komend seizoen'

Kimi Räikkönen rijdt volgend seizoen geen Formule 1. Dit heeft zijn manager Steve Robertson bevestigd. De deur voor een rentree in 2011 staat nog wel op een kier. Voorlopig richt de Fin zich op andere zaken.

Voorlopig geen Formule 1 voor Räikkönen.

Voorlopig geen Formule 1 voor Räikkönen.

De wereldkampioen van 2007 zit zonder stoeltje nu Ferrari zijn contract heeft afgekocht omdat het liever Fernando Alonso heeft en de besprekingen met McLaren op niks zijn uitgelopen. Tot een terugkeer komt het niet.

En in een andere uitdaging heeft Räikkönen geen trek, vandaar dat hij de Formule 1 in 2010 de rug toekeert. Robertson bevestigt deze lezing van de situatie op de website van de gerespecteerde Finse krant Turun Sanomat.

“Kimi en McLaren komen er samen niet uit, met als gevolg dat Kimi geen Formule 1 rijdt. In ieder geval niet komend seizoen”, aldus Robertson. De manager bevestigt tevens dat er niet met andere teams wordt gesproken.

Hij vervolgt: “Het is niet zo dat Kimi geen zin meer heeft om te racen. Wat hij met een inferieure F60 heeft gedaan in 2009, was absolute klasse. Een sabbatjaar zegt wat dat betreft niet veel. Het belangrijkste is dat hij voor een team rijdt dat hem uitzicht kan bieden op het winnen van races en titels.”

Naar verluidt droomt Räikkönen ervan de eerste coureur in de geschiedenis te worden die kan zeggen zowel wereldkampioen in de Formule 1 als de rally-discipline te zijn. Het is de bedoeling dat de Fin in 2010 in ieder geval deelneemt aan een aantal rally's. Ook de 24 Uur van Le Mans heeft zijn aandacht.

Räikkönen nam tussen 2001 en 2009 deel aan 156 Grands Prix, waarvan hij er 18 won. Voor 16 races veroverde hij poleposition. Zijn laatste overwinning behaalde hij deze zomer in de Belgische Ardennen.

KVN

Moderator
Level 66 96%

van F1racing:

McLaren bevestigt komst wereldkampioen Button

Jenson Button zal volgend seizoen voor McLaren rijden. Dat maakte het team op woensdag bekend. De wereldkampioen zal de teamgenoot worden van zijn voorganger, landgenoot Lewis Hamilton.

Het bericht mag, sinds afgelopen weekend, geen verrassing meer heten. De onderhandelingen met het voormalige Brawn-team liepen stuk op financiële gronden en daarbij wil de wereldkampioen de beste auto die hij kan krijgen en denkt hij dat McLaren die kan leveren. Button is blij met de overstap naar het team dat in 2008 nog kampioen werd met Lewis Hamilton. "Het is altijd moeilijk om een team te verlaten waar je zo lang hebt gereden", begon hij. "Maar in het leven gaat het om uitdagingen en het uitdagen van jezelf. Dus hoewel ik dit jaar het kampioenschap won met Brawn GP, iets wat ik nooit zal vergeten, wil ik nieuwe doelen stellen voor mezelf."

"En daarom heb ik besloten om voor McLaren te gaan rijden. Je wordt hoe dan ook meegesleept in de geweldige geschiedenis van dit team. McLaren is één van de grote namen uit de sportwereld. Ik volg het team sinds ik een kleine jongen ben en het voelt ongelooflijk om er eindelijk deel van uit te maken. Toen ik de fabriek eerder deze maand bezocht, was ik niet alleen onder de indruk van de uitstekende technische faciliteiten. Ook de ambitie, de motivatie en de winnaarsgeest raakten me. En de geschiedenis van het team. Laat ik het zo zeggen: de prijzenkast is kilometers lang."

"Uit persoonlijk oogpunt is het geweldig om naast een mede-Brits kampioen te rijden. Lewis heeft enorm veel succes behaald in een kort tijdsbestek en hij is een zeer getalenteerde coureur die het respect van iedere Formule 1-rijder heeft verdiend. Ik denk dat we heel veel van elkaar kunnen leren en ik kijk erg uit naar het gebruik van onze kennis om het team naar voren te stuwen."

"Tenslotte wil ik nog zeggen dat het seizoen 2009 een zeer speciale plek heeft in mijn herinneringen en ik ben er zeker van dat iedereen die zo hard heeft gewerkt bij Brawn GP er precies zo over denkt. Ik wil ook iedereen bij Mercedes bedanken, want zonder hen waren we niet zo competitief geweest. Ik ben blij dat ik hun motoren ook de komende jaren zal gebruiken. Ik wens al mijn oude teamgenoten bij Brawn GP het beste in hun avontuur met Mercedes Grand Prix en ik hoop dat ze mij het beste wensen in mijn avontuur bij McLaren."

Button heeft een meerjarig contract ondertekend en het is de eerste keer dat een team de twee meest recente wereldkampioenen naast elkaar heeft gezet. Hamilton werd immers kampioen in 2008, Button in 2009.

Met de bevestiging van Button bij McLaren lijkt het slechts een kwestie van tijd voor Nico Rosberg en Nick Heidfeld bij Mercedes, dat Brawn GP eerder deze week, zullen worden bevestigd

@Kimi

Tja...was wel te verwachten.

Level 42 99%

Nog 38 XP voor level 43

Kimi :'(!

Moderator
Level 66 96%

Mercedes: "Geruchten over Schumacher zijn onzin"

Michael Schumacher rijdt in 2010 niet voor Mercedes Grand Prix. Deze week ontstonden geruchten dat de Duitser zijn rentree zou maken in de Formule 1 bij het nieuwe fabrieksteam van Mercedes, maar dat wordt door het team zelf tegengesproken.

"Het is logisch dat er altijd speculatie zal zijn over de rijders zolang er nog een cockpit vrij is", vertelde een woordvoerder van het team aan persbureau Reuters. De geruchten over Schumacher zijn volgens hem echter nergens op gebaseerd. "Sommige speculaties zijn niets anders dan dromen die niet zullen uitkomen."

Volgens oud-teambaas en analist van de BBC Eddie Jordan worden er wel degelijk gesprekken gevoerd tussen Mercedes en Schumacher.

Bron : f1racing

Level 69 97%

Het zou natuurlijk geweldig zijn. Maar toch zou het niet slim zijn van Schumacher. Hij heeft niets meer te winnen, alleen nog maar te verliezen.

Maar goed, het is wel Schumi. :D

Level 46 98%

Nog 665 XP voor level 47

Silly Season!

Weber bevestigt gesprekken met Mercedes GP

23 november 2009

Willi Weber, de manager van Michael Schumacher, heeft toegegeven dat de zevenvoudig wereldkampioen in gesprek is met Mercedes GP. Volgens geruchten gaat de 40-jarige Duitser volgend jaar voor het nieuwe Mercedes-team rijden.

"Ik weet dat Michael met Dieter Zetsche en Norbert Haug heeft gesproken tijdens de seizoensfinale in Abu Dhabi", verklaarde Weber zondag tegenover persbureau The Associated Press. Sabine Khem, de woordvoerster van Schumacher, zei eind vorige week nog dat het op het moment zeer onwaarschijnlijk lijkt dat Schumacher volgend jaar terugkeert in de Formule 1. Het is niet voor het eerst dat er tegengestelde geluiden komen uit het kamp van Schumacher. Afgelopen jaar spraken Weber en Khem elkaar ook al tegen over de mogelijke invalbeurt van Schumacher bij Ferrari, als vervanger van de geblesseerde Felipe Massa. Toen bleek dat Schumacher zich wel degelijk aan het voorbereiden was op een rentree in de koningsklasse van de autosport.

Een zegsman van het nieuwe Mercedes-team ontkende afgelopen weekend dat er met Schumacher wordt gesproken: "Sommige geruchten zijn niet meer dan dromen."

GPupdate.nl

Weber bevestigt gesprekken, lol!

Level 69 97%

Officieel: Rosberg trekt naar Mercedes GP

Duitser trots op uitverkiezing

Nico Rosberg heeft een meerjarig contract getekend bij Mercedes GP. Dit heeft het team inmiddels ook officieel naar buiten gebracht, al vertelt het niks over de precieze duur van de overeenkomst.

Eindelijk beschikt Rosberg over een topauto.

Eindelijk beschikt Rosberg over een topauto.

De Duitse coureur werd al tijden gelinkt aan Mercedes en nu is zijn overgang helemaal zeker. Rosberg heeft er inmiddels vier seizoenen in de Formule 1 opzitten en heeft zich daarin meer dan bewezen.

Rosberg heeft nog geen Grands Prix gewonnen, want daarvoor was het materiaal waarover hij beschikte – hij reed tot nu toe alleen in dienst van Williams – nooit goed genoeg. Ereplaatsen waren het maximaal haalbare.

Daar moet in 2010 verandering in komen, beseft de 24-jarige Rosberg. “Het doet me deugd om onderdeel te zijn van de plannen van Mercedes en hun zilverpijlen. Geen enkele andere fabrikant kan bogen op zo'n ongekende traditie in de autosport.”

Rosberg vervolgt: “Ik ben er trots op dat Mercedes mij heeft uitgekozen als coureur en kijk er naar uit om samen te werken met teambaas Ross Brawn. Het testwerk voor het nieuwe seizoen mag van mij morgen al beginnen, zoveel zin heb ik er in!”

Het is nog niet duidelijk wie de teamgenoot wordt van Rosberg.

KVN

Rosberg verdient het, hopelijk kan hij zijn talent gaan waarmaken. Ben erg benieuwd hoe die het gaat doen. :D

Level 42 99%

Nog 38 XP voor level 43

WRC geïnteresseerd in Räikkönen

Solberg en Citroën azen op Fin

Kimi Räikkönen is volgens de geruchten nog in gesprek met Mercedes GP, maar in de rallywereld wordt er al op hem gewacht. Zowel oud-kampioen Petter Solberg als Citroën zou de Fin een stoeltje aan willen bieden.

Räikkönen heeft al aan meerdere rallywedstrijden meegedaan en heeft er nooit een geheim van gemaakt een carrière in deze klasse wel te zien zitten.

De Fin zou zelfs de ambitie hebben om de eerste coureur te worden die kampioen is geworden is de Formule 1 en in het wereldkampioenschap rally.

Solberg zou Räikkönen graag een stoeltje aan willen bieden in zijn eigen team. De rallycoureur uit Noorwegen, die in 2003 de titel pakte, zou al in 2010 een plekje vrij hebben in zijn privéteam.

Solberg richtte noodgedwongen een eigen team op, nadat zijn werkgever Subaru zich uit de rallysport had teruggetrokken. Met Räikkönen in dienst kan het team op veel, hard nodige, sponsoren rekenen, is de verwachting.

Ook Citroën schijnt interesse te hebben in Räikkönen. Dat meldt onder andere het Franse autoblad Auto Hebdo. Citroën zou de Formule 1-kampioen van 2007 willen inzetten in meerdere rallywedstrijden.

Räikkönen zelf heeft nog niet gereageerd op deze aanbiedingen.

Level 20 97%

Nog 133 XP voor level 21

‘Kobayashi in gesprek met Renault’

Kamui Kaboyashi is in gesprek met Renault en maakt kans op het tweede stoeltje naast Robert Kubica. In de Franse media wordt gemeld dat Kobayashi kan rekenen op grote sponsoren uit Japan.

Kobayashi viel de laatste twee Grands Prix van het jaar in voor Timo Glock bij Toyota, die bij de Japanse Grand Prix geblesseerd was geraakt. Kobayashi maakte indruk. Hij was eerst in beeld bij Toyota om daar in 2010 gepromoveerd te worden tot racecoureur. De autobouwer trok zich echter terug uit de Formule 1 en Kobayashi bleef met lege handen achter.

Het Franse autoblad Auto Hebdo weet echter te melden dat de Japanse coureur in gesprek is met Renault. Hij zou azen op het tweede stoeltje, naast Robert Kubica.

Kobayashi kan rekenen op grote sponsors uit eigen land: Panasonic en KDDI, beide voormalig sponsor van Toyota. Panasonic was acht jaar lang hoofdsponsor van de Japanse renstal en wil graag actief blijven in de Formule 1. KDDI is het tweede grootste telecommunicatiebedrijf van Japan.

Zowel Kobayashi als Renault heeft nog niet gereageerd op de berichten.

Level 20 97%

Nog 133 XP voor level 21

Volkswagen overweegt deelname aan Formule 1

Volkswagen overweegt om vanaf 2012 deel te nemen aan de Formule 1. De Duitse autofabrikant wil geen eigen team inzetten, maar een rol als motorleverancier ziet het bedrijf uit Wolfsburg wel zitten.

VAG, ofwel de Volkswagen-Audi-Group, behoort tot de grootste autofabrikanten ter wereld, dus het is niet vreemd dat deelname aan de koningsklasse wordt overwogen.

Dat vindt ook Hans-Joachim Stuck, de voormalig topcoureur die namens Volkswagen het woord voert. Hij wil echter niet op één paard tegelijk wedden.

"We zoeken naar innovatie en Formule 1 is het summum van motorsport. Twee jaar geleden werd er gesproken over dat VW het Red Bull-team wilde kopen. Maar waarom zouden we ons op één team richten als we onze motoren aan meerdere teams kunnen leveren?", aldus Stuck tegen Autosport.

"Als je Red Bull koopt en Adrian Newey besluit plotseling dat hij wil gaan vissen of vliegen, is het team niet succesvol meer."

"Kijk maar naar BMW; ze kochten een enorm dure windtunnel en een supercomputer en nu sluit het team haar deuren. Een motor bouwen en die aan bestaande renstallen leveren is de beste manier."

Volkswagen laat een eventuele terugkeer wellicht afhangen van de komst van een 'wereldmotor', waarbij de krachtbronnen van de verschillende fabrikanten sterk op elkaar worden afgestemd.

Stuck stelt dat de uitbreiding van de Formule 1-grid en de kostenbesparingen de sport weer volop op onder de aandacht van Volkswagen hebben gebracht.

"Zoals het nu wordt, is het fantastisch; Formule 1 gaat weer de goede kant op. Veel fabrikanten hebben zich teruggetrokken en dat is goed, omdat je nooit weet hoe lang ze blijven."

"Ze zouden allemaal motorleverancier moeten worden. Dan kunnen ze de motor laten leasen, verkopen of gewoon leveren. Dan heb je ook geen gedoe meer met windtunnels en engineers. Dat ligt dan bij de teams", vindt Stuck.

"Het is een beetje de F1 zoals het was in mijn tijd. We hadden teams als March en Lotus, met Ford-motoren (Cosworth, red.). Toen kwam Renault met fantastische motoren. Dat was perfect!"

De verschillende merken van de VAG-groep hebben recentelijk flink wat successen behaald in de autosport. Zo werd de jarenlange dominantie van Audi op Le Mans pas dit jaar doorbroken door Peugeot.

Seat veroverde twee kampioenschappen in het WTCC. De Dakar-rally werd gewonnen door een Volkswagen Touareg en zowel de Britse als de Duitse Formule 3-kampioen reed met motoren uit Wolfsburg.

Level 46 98%

Nog 665 XP voor level 47

Vet 2016 McLaren Volkswagen :P

Level 35 95%

Nog 891 XP voor level 36

@ Schummi, het zou super vet zijn als hij terug komt, natuurlijk heeft hij alleen maar te verliezen. Maar mij lijkt het super vet als hij nog een keer even laat zien hoe het moet en dat het niet alleen gaat om welke motor erin je racemonster zit.

Level 46 98%

Nog 665 XP voor level 47

Ik vond Schumacher in zijn laatste jaren een laffe hond. Zou mij benieuwen of hij wat kan toevoegen aan de F1. Desalniettemin wil ik liever Schumacher terug dan Villeneuve, die ook terug probeert te komen. Liever iemand die vies raced dan iemand die alleen maar onzin uitkraamt.

Level 20 97%

Nog 133 XP voor level 21

http://www.fia.com/en-GB/mediacentre/pr ... _list.aspx

Startlijst voor het seizoen 2010, wat me opvalt is dat er geen nummer 13 staat, bijgeloof of is er nog een reden voor?

Level 18 94%

Nog 252 XP voor level 19

Toyota krijgt waarschijnlijk een mega boete aan de reet voor het schenden van het Concorde Verdrag wat hun commiteerde tot 2012 aan de sport maarja ze stappen er nu al uit á de som van 150 miljoen naar het schijnt.

Maar wat nu de vraag is over het 13e team dat zou dus of de doorstart van Toyota zijn (Stefan Grand Prix wordt genoemd, een of andere debiele miljonair uit Servie, jaaaaaa goedkope F1 dus geen BMW maar een team uit Servie. Jippie!). Het kan ook zo zijn dat Sauber weer terugkomt op de grid in plaats van Toyota. Ik hoop het laatste, altijd een welkome privateer die het voorheen ook altijd goed deed in de sub-top.

Level 34 98%

Nog 333 XP voor level 35

Nouja in principe heeft Toyota nog niks fout gedaan. Pas zodra ze niet aan de start verschijnen bij de eerste race zijn ze in overtreding. Ook als ze de boel verkopen zijn ze niet in overtreding.

Level 24 94%

Nog 493 XP voor level 25

http://www.fia.com/en-GB/mediacentre/pressreleases/f1releases/2009/Pages/f1_2010_entry_list.aspx

Startlijst voor het seizoen 2010, wat me opvalt is dat er geen nummer 13 staat, bijgeloof of is er nog een reden voor?

Dat is al een hele tijd zo. Bijgeloof inderdaad :)

Level 69 97%

Sauber krijgt laatste plaats op grid 2010

FIA vervangt Toyota door Sauber

Sauber heeft de laatste plaats op de grid van 2010 gekregen van de FIA. Dat kondigde de autosportbond vandaag aan. Het team vult zo het gat op dat na het vertrek van Toyota was ontstaan.

Peter Sauber mag van start gaan.

Peter Sauber mag van start gaan.

Het heeft lang geduurd, maar eindelijk heeft het team van Peter Sauber duidelijkheid over zijn toekomst: het mag volgend seizoen als dertiende team deelnemen aan de Formule 1.

De FIA bevestigde de deelname van het team vandaag in een persbericht . “De FIA heeft de afgelopen weken nauw samengewerkt met de houder van de commerciële rechten en de teams en is dankbaar voor hun steun in het vinden van de beste oplossing voor de sport”, schreef de bond.

BMW kondigde enige tijd geleden aan uit de Formule 1 te stappen. Qadbak nam het team toen over, maar was te laat om zich voor volgend seizoen aan te melden. De investeringsmaatschappij droop toen al snel af.

Maar nadat ook Toyota besloot de Formule 1 de rug toe te keren, werd er weer een plek beschikbaar op de grid. Peter Sauber kocht het team van BMW over en gaat net als tussen 1997 en 2005 samenwerken met Ferrari. Zijn plannen worden beloond door de FIA.

JEUJ! Hier ben ik echt blij om, vond het echt jammer dat Sauber verdween, is altijd een van mijn favo teams geweest, zeker in de tijd met Kimi <3

Kijk 10x liever naar een Sauber (oude kleurstelling AUB!) dan naar een Toyota (om nog even op de fabrikanten vs. privateer discussie terug te komen)!

Level 42 99%

Nog 38 XP voor level 43

Officieel: Raikkonen rijdt volgend jaar in WRC

04 december 2009

Kimi Raikkonen zal volgend jaar voor Citroën in het wereldkampioenschap rally actief zijn. Dit is vrijdagochtend officieel bekendgemaakt. De 30-jarige Fin, die de afgelopen drie jaar voor Ferrari reed, zal uitkomen voor het Citroën Junior Team.

Aanvankelijk zou Raikkonen volgend jaar opnieuw voor Ferrari in de Formule 1 rijden, maar de Italiaanse renstal gaf uiteindelijk de voorkeur aan voormalig Renault-coureur Fernando Alonso. Het contract van de wereldkampioen van 2007 werd afgekocht. Met steun van Red Bull kan Raikkonen volgend jaar nu zijn eerste volledige seizoen in het wereldkampioenschap rally (WRC) gaan rijden, met een C4 van het Citroën Junior Team. "Ik heb altijd al de wens gehad om op een zeker moment de overstap naar het wereldkampioenschap rally te maken", liet de achttienvoudig Grand Prix-winnaar, die dit jaar al enkele rally's reed, weten. "Dankzij Red Bull kan ik met één van de beste wagens in het kampioenschap gaan rijden, de Citroën C4. Ik kijk ernaar uit om met deze auto te testen en aan de start van de eerste rally van 2010 te verschijnen."

Raikkonen heeft een contract voor één jaar.

Jeuj <3

Level %

Nog XP voor level

JEUJ! Hier ben ik echt blij om, vond het echt jammer dat Sauber verdween, is altijd een van mijn favo teams geweest, zeker in de tijd met Kimi <3

Kijk 10x liever naar een Sauber (oude kleurstelling AUB!) dan naar een Toyota (om nog even op de fabrikanten vs. privateer discussie terug te komen)!

1994 kleurstelling (zat ook in GP2): <3

En ook in 2004 zag de wagen er tof uit:

Nu alleen Eddie Jordan nog terug! Mijn favo team <3

Level 69 97%

1994 kleurstelling (zat ook in GP2): <3

En ook in 2004 zag de wagen er tof uit:

Nu alleen Eddie Jordan nog terug! Mijn favo team <3

*Aiii liep vroeger altijd met Jordan petje rond. Iets later een HHF-Jordan petje. :D

Level %

Nog XP voor level

Ik had ook een Jorden petje. En modelauto van de slang. En mijn allereerste website was http://www.xoom.com/members/JordanGP :P

Om een reactie te kunnen plaatsen moet je ingelogd zijn.