Israel Palestina gebeuren

Level 22 92%

Nog 542 XP voor level 23

De oorlog met de Palestijnen vond ik al helemaal niks, maar heb net op het nieuwsbericht weer dode kinderen, verscheurde families, alles rampzalig.

Nu is het gewoon te gek voor woorden, kinderen van 1 jaar vermoorden?

Wat vinden jullie?

Level 60 99%

Nog 373 XP voor level 61

Het wordt nooit rustig daar.

Maar je kan niet zomaar iemand gaan beschuldigen die te ver gaat. Israel vermoord kinderen... de Palestijnen gebruiken kinderen als suicidebombers.

Ze zijn beiden fout.

Een vriendin van mij zit nu daar en hoort de hele dag bommen en moet binnen blijven enzo. :S

Level 32 97%

Nog 329 XP voor level 33

Het is onmogelijk om in deze situatie een schuldige aan te wijzen. Je ziet echter wel dat de algemene opinie de laatste jaren flink aan het verschuiven is. Deze uitzichtloze situatie speelt al sinds 1948 en het is interessant om naar de mening van je ouders te vragen. Zij zullen wellicht ook zijn omgeslagen maar vraag je ouders eens hoe zij over dit conflict dachten tijdens de jaren 70/80. Er waren weinig 'westerlingen' die Israel niet steunden.

Vandaag de dag is het echter niet vreemd om de kant van de Palestijnen te kiezen. Zelfs politiek Nederland schroomt niet om anti-Israel gevoelens te uiten.

Naar mijn mening hebben beide partijen goede punten maar ik blijf meer aan de kant van Israel hangen. Israel kan het niet veroorloven over zich heen te laten lopen. Meer dan de helft van de regio ziet de gehele Israelische bevolking liever branden dan lachen. Als het niet hard optreedt tegen geweld dan wordt het binnen enkele jaren onder de voet gelopen.

De Palestijnen hebben echter ook genoeg te klagen. Israel gedraagt zich meer dan regelmatig als een valse peuter die zijn broertje niets gunt. Maar het waren de Palestijnen die de wapenstilstand niet in stand wilden houden, vervolgens 200+ raketten Israel in knallen en verbaasd staat als Israel terug slaat. Hamas geen belangstelling heeft voor een tweestatenoplossing. Dat staat ook in hun statuten: Israël moet worden vernietigd. Dit standpunt levert ze geld en ondersteuning op: Iran, Hezbollah en andere radicale bewegingen in het Midden-Oosten steunen Hamas.

Wanneer diplomatie niet werkt. Wanneer een wapenstilstand niet werkt. Wanneer Hamas van een ‘wapenstilstand' gebruik maakt om vervolgens een compleet leger (de zogenaamde politiemacht) op te bouwen. Wat moet een staat onder deze omstandigheden doen?

Feit blijft dat GB het mandaat over de regio niet aan de Joden had moeten geven. Je maakt een schaap ook niet gelukkig met een hectare weiland als het omringt wordt door een bos met wolven. Zelfs niet als het schaap dat heeeel wilt aangezien het verlangt na een stukje eigen groen gras.

Administrator
Level 41 96%

Nog 906 XP voor level 42

De enige oplossing is om heel Israël te verplaatsen naar een lege plek in Amerika. Maar dat gaat nooit werken omdat:

- Het voelt als opgeven

- Zo'n verhuizing en wederopbouw teveel geld kost

- Er in Israel teveel heilige plekken zijn om achter te laten tussen de Moslims.

Level 44 95%

Nog 1512 XP voor level 45

Israel gaat hier imo niet te ver.

Als de Belgen dagelijks raketten onze kant opsturen mag ik toch hopen dat we daar ook een keer de F16's op afsturen.

De gehele situatie in Israel en Palestina is natuurlijk wel behoorlijk uitzichtloos.

Level 21 98%

Nog 84 XP voor level 22

Als de Belgen dagelijks raketten onze kant opsturen mag ik toch hopen dat we daar ook een keer de F16's op afsturen.

Dat ligt er aan of wij hun land bezetten of niet...

Level 4 60%

Nog 103 XP voor level 5

Luister dit gaat alles ver terug in het verleden waar het begonnen is ..

een uiteindelijke conclusie is dat mensen arrogant zjin en altijd meer macht willen hebben dan dat ze willen delen;)

kijk ook andrs ff naar het verhaaltje van Mind,, heeft ie niet voor niks gescrheven;)

Level 44 95%

Nog 1512 XP voor level 45

Bedankt voor je nutteloze toevoeging LóKing.

Level 21 98%

Nog 84 XP voor level 22

De tweestatenoplossing komt ook van beide kanten niet hoor, Israel wil dat niet eens omdat ze dan alle land moeten teruggeven dat ze in 67 bezet hebben, en dat is heel wat land. Overigens hebben ze daar al van alles gebouwd dus dat gaat mooi niet door.

En de palestijnen willen het ook niet, maar dat is logisch.

Wat ik mij afvraag is, waarom werd de staat Israël niet gesticht in Duitsland of Polen? Wat had het Midden-Oosten met de tweede wereldoorlog te maken en waarom moeten zij nu de prijs betalen voor de holocaust?

Level 34 98%

Nog 333 XP voor level 35

Waarschijnlijk omdat niemand in het westen het zag zitten om ''hun'' land op te geven en er meer heil in zag om het probleem maar gewoon naar ergens ver weg te exporteren.

Level 42 98%

Nog 404 XP voor level 43

Waarschijnlijk omdat niemand in het westen het zag zitten om ''hun'' land op te geven en er meer heil in zag om het probleem maar gewoon naar ergens ver weg te exporteren.

Volgens mij had Duitsland anno 1946 weinig te 'willen'. Peunage heeft zeer zeker een punt, waarom is Israel niet in de Balkan gesticht of iets dergelijks? Er waren daar aardig wat nazi-Duitsland aanhangers, en mogelijk had een nieuwe macht in dat gebied wel de rust een handje geholpen. Het Midden-Oosten was duidelijk niet de meest verstandige keuze, en ik vind 't vreemd dat men dat toentertijd niet inzag.

Level 18 90%

Nog 484 XP voor level 19

Israël gaat net zo ver als de Palestijnen, je kan hier onmogelijk een schuldige aanwijzen.

Level 19 99%

Nog 22 XP voor level 20

Volgens mij had Duitsland anno 1946 weinig te 'willen'. Peunage heeft zeer zeker een punt, waarom is Israel niet in de Balkan gesticht of iets dergelijks? Er waren daar aardig wat nazi-Duitsland aanhangers, en mogelijk had een nieuwe macht in dat gebied wel de rust een handje geholpen. Het Midden-Oosten was duidelijk niet de meest verstandige keuze, en ik vind 't vreemd dat men dat toentertijd niet inzag.

Dat had nooit gewerkt omdat de echte zionisten per se het bijbelse Israel willen. Het land dat door god beloofd is aan de joden (in hoeverre je die onzin natuurlijk serieus kunt nemen), daarom heb je nu ook die Joodse fundamentalisten die nederzettingen blijven bouwen in Palestijns gebied. Simpelweg omdat zij vinden dat ze daar recht op hebben omdat een fictieve god dat 3000 jaar geleden beloofd zou hebben aan Abraham.

Die zouden dus geen genoegen hebben genomen met een Israel op een andere plaats dan waar het nu is.

Level 19 99%

Nog 22 XP voor level 20

De gehele situatie in Israel en Palestina is natuurlijk wel behoorlijk uitzichtloos.

Als wij Vlaanderen bezet houden en de Belgen schieten rakketten op ons af dan vind ik dat niet meer dan terecht.

Level 19 99%

Nog 22 XP voor level 20

De enige oplossing is om heel Israël te verplaatsen naar een lege plek in Amerika. Maar dat gaat nooit werken omdat:

- Het voelt als opgeven

- Zo'n verhuizing en wederopbouw teveel geld kost

- Er in Israel teveel heilige plekken zijn om achter te laten tussen de Moslims.

Die heilige plekken staan daar al een paar duizend jaar en Israel bestaat sinds 1947 ongeveer.

Al die tijd ervoor stonden die plekken dus ook tussen de moslims.

Dat is dus volgens mij geen argument.

Level 21 98%

Nog 84 XP voor level 22

Dat de Joden er hebben gewoond kan niemand ontkennen, net als de christenen en later de moslims, dat is al eeuwen zo. Maar dat de Joden dan alleenrecht hebben op een joodse staat vind ik onzin. Sommige mensen gaan zelfs zover door te zeggen dat Palestijnen eigenlijk egyptenaren/Jordaniërs zijn en daar 50 jaar geleden zijn gaan wonen. Onzin natuurlijk.

Level 37 96%

Nog 732 XP voor level 38

Inderdaad, er word in dit conflict altijd heel snel geroepen "Israël valt alleen maar aan omdat zij eerst aangevalllen worden" of "De Palestijnen vallen alleen maar aan omdat Israël hen eerst bestookt".

Beide kreten zijn onjuist, De Palestijnen vallen Israël aan omdat Israël hun land bezet. Zo simpel is het. Toen Duitsland ons land bezette was er toch ook verzet en dat waren toch ook helden? En toen de VS, GB en SU aan het eind van de oorlog Duitsland in puin legde om ons te bevrijden waren het toch ook helden? Het is imo heel logisch dat de Palestijnen zich verzetten en ik ben blij dat ze het na al die jaren ook nog steeds niet opgeven ondanks dat ze al die jaren hebben gezien dat het hele westen zich achter Israël schaarde.

En hoewel er inderdaad een shift lijkt plaats te vinden qau denkwijze in het conflict stellen zowel de VS als de EU zich nog altijd onbehoorlijk op in het conflict imo. Zo hoorde ik Verhagen van de week zeggen, dat hij erop aan dringt bij Israël om manier te zoeken om het geweld terug te dringen." terwijl hij daarna zegt: "Hamas MOET de wapens neerleggen en het geweld staken!"

Waarom dringt hij er bij Israël op aan om het geweld terug te dringen en MOET hamas de wapens neerleggen? Waarom staat Verhagen niet op om te zeggen dat juist Israël de wapens neer moet leggen?

Mensen vergeten in dit conflict ook altijd dat de aanvallende tak van Hamas(dus niet de politieke tak) een militante organisatie is terwijl het aanvallende Israël een regering is. Ik maakte me er hierboven ook schuldig aan door het te hebben over de Palestijnen te hebben, maar ik moet het natuurlijk over Hamas hebben. Als je het aan de andere kant over Israël hebt, zit je wel goed. Het is een staat en alle aanvallen van Israël zijn dus ook door de staat goedgekeurde aanvallen, terwijl de aanvallen van Hamas in feite terroristische aanvallen zijn van een militante organisatie. Israël pleegt dus keer op keer een vorm van Staatsterrorisme.

Het probleem is dat de Joden hun geschiedenis 'mee hebben' (ik weet dat het niet echt het goeie woord is maar toch). We vinden het hier in het westen nog allemaal zo zielig voor ze dat de Holocaust hebben moeten doorstaan(waar is trouwens de sympathie voor de Zigeuners, de Slavische volkeren etc..) en om het westerse schuldgevoel weg te werken blijven we ze nu onherroepelijk steunen terwijl we allemaal weten dat we de verkeerde kant steunen.

Daarnaast denk ik dat er inderdaad maar een oplossing is(je hoort cynische mensen het ook vaak zeggen) en dat is dat één van de twee weg moet. Het is inderdaad niet de meest reële en gewenste oplossing maar anders komt er inderdaad nooit een eind aan. Israël kan er natuurlijk nooit blijven, want op een gegeven moment komt er wel weer een ander Moslimland dat ze eventjes van de aardbodem komt vegen.

Wederom blijkt hoe erg Europa en de VS de wereld een halve eeuw geleden hebben verneukt.

Level 19 99%

Nog 22 XP voor level 20

Israël gaat net zo ver als de Palestijnen, je kan hier onmogelijk een schuldige aanwijzen.

Ja hoor dat kan wel.

Vooralsnog is het aantal Palestijnse slachtoffers vele malen hoger dan de Israelische slachtoffers.

Verder houd Israel sinds 1967 al stukken land bezet die niet bij hun eigen gebied horen.

Er worden nederzettingen gebouwd door Joodse fundamentalisten in Palestijns gebied.

Ze houden hulpgoederen, electriciteit en medicijnen tegen.

Ze hebben ongeveer 80 VN resoluties genegeerd (hoeveel heeft Sadam er genegeerd voordat de VS besloot dat ze binnen moesten vallen?)

Level 21 98%

Nog 84 XP voor level 22

Denken jullie trouwens dat er nog een grondoffensief komt?

Level 19 99%

Nog 22 XP voor level 20

Denken jullie trouwens dat er nog een grondoffensief komt?

Ja. Ik denk van wel.

Er zijn bijna verkiezingen en ze zijn bang dat ze verliezen dus willen ze even laten zien dat ze hard optreden.

Level 26 97%

Nog 266 XP voor level 27

hier sluit ik mij volledig bij aan

Level 16 91%

Nog 331 XP voor level 17

Inderdaad, er word in dit conflict altijd heel snel geroepen "Israël valt alleen maar aan omdat zij eerst aangevalllen worden" of "De Palestijnen vallen alleen maar aan omdat Israël hen eerst bestookt".

Beide kreten zijn onjuist, De Palestijnen vallen Israël aan omdat Israël hun land bezet. Zo simpel is het. Toen Duitsland ons land bezette was er toch ook verzet en dat waren toch ook helden? En toen de VS, GB en SU aan het eind van de oorlog Duitsland in puin legde om ons te bevrijden waren het toch ook helden? Het is imo heel logisch dat de Palestijnen zich verzetten en ik ben blij dat ze het na al die jaren ook nog steeds niet opgeven ondanks dat ze al die jaren hebben gezien dat het hele westen zich achter Israël schaarde.

En hoewel er inderdaad een shift lijkt plaats te vinden qau denkwijze in het conflict stellen zowel de VS als de EU zich nog altijd onbehoorlijk op in het conflict imo. Zo hoorde ik Verhagen van de week zeggen, dat hij erop aan dringt bij Israël om manier te zoeken om het geweld terug te dringen." terwijl hij daarna zegt: "Hamas MOET de wapens neerleggen en het geweld staken!"

Waarom dringt hij er bij Israël op aan om het geweld terug te dringen en MOET hamas de wapens neerleggen? Waarom staat Verhagen niet op om te zeggen dat juist Israël de wapens neer moet leggen?

Mensen vergeten in dit conflict ook altijd dat de aanvallende tak van Hamas(dus niet de politieke tak) een militante organisatie is terwijl het aanvallende Israël een regering is. Ik maakte me er hierboven ook schuldig aan door het te hebben over de Palestijnen te hebben, maar ik moet het natuurlijk over Hamas hebben. Als je het aan de andere kant over Israël hebt, zit je wel goed. Het is een staat en alle aanvallen van Israël zijn dus ook door de staat goedgekeurde aanvallen, terwijl de aanvallen van Hamas in feite terroristische aanvallen zijn van een militante organisatie. Israël pleegt dus keer op keer een vorm van Staatsterrorisme.

Het probleem is dat de Joden hun geschiedenis 'mee hebben' (ik weet dat het niet echt het goeie woord is maar toch). We vinden het hier in het westen nog allemaal zo zielig voor ze dat de Holocaust hebben moeten doorstaan(waar is trouwens de sympathie voor de Zigeuners, de Slavische volkeren etc..) en om het westerse schuldgevoel weg te werken blijven we ze nu onherroepelijk steunen terwijl we allemaal weten dat we de verkeerde kant steunen.

Daarnaast denk ik dat er inderdaad maar een oplossing is(je hoort cynische mensen het ook vaak zeggen) en dat is dat één van de twee weg moet. Het is inderdaad niet de meest reële en gewenste oplossing maar anders komt er inderdaad nooit een eind aan. Israël kan er natuurlijk nooit blijven, want op een gegeven moment komt er wel weer een ander Moslimland dat ze eventjes van de aardbodem komt vegen.

Wederom blijkt hoe erg Europa en de VS de wereld een halve eeuw geleden hebben verneukt.

Goed beargumenteerd, hier sluit ik mij bij aan...

Level 4 60%

Nog 103 XP voor level 5

Beste Lord..

dankjewel voor je arrogantie die je laat zien

dit laat blijken dat mijn post eerder geschreven;) Verre niet van nutteloos is maar gewoon de waarheid laat zien over mensen:)!

Level 19 99%

Nog 39 XP voor level 20

Beste Lord..

dankjewel voor je arrogantie die je laat zien

dit laat blijken dat mijn post eerder geschreven;) Verre niet van nutteloos is maar gewoon de waarheid laat zien over mensen:)!

Ach man ga toch fietsen..

Ik steun in principe geen van de partijen in dit conflict. (de manier waarmee er met het conflict wordt omgegaan is vanuit beide partijen slordig en fout) Maar, als ik een gedwongen keuze zou moeten maken, zou ik voor de Palestijnen kiezen. Israël komt zomaar even de bezetter spelen in Palestina, sluit een verdrag over de verdeling van land, gaat dan gewoon lekker door met land inpikken. Wat dat betreft snap ik dan ook heel goed de woede en haat van de Palestijnen richting de Joden.

Het argument "de Joden zijn zo zielig" is wat mij betreft in dit geval ook verkeerd. Ja de Joden zijn altijd verschrikkelijk behandeld door de europeanen (want dat is het, wij Nederlanders dan wat minder). Maar vervolgens zetelen we een onschuldige partij (Palestijnen) met ONS probleem, want het waren wij, europeanen, die de Joden altijd gepest hebben.

Level 60 99%

Nog 373 XP voor level 61

Hamas is een terroristische organisatie daarom is het Westen meer aan de kant van de Joden.

Om een reactie te kunnen plaatsen moet je ingelogd zijn.

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.