Israel Palestina gebeuren

Level 4 60%

Nog 103 XP voor level 5

Nah notorious,,

Als Nederland word aangevallen en bezet door bv ons buurland duitsland.. en duitsland zegt dat Nederland oorspronkelijk bij hen hoort,, dan wil jij toch ook samen met de andere Nederlanders vechten tegen deze bezetter,,

het gaat om het principe je vecht voor iets wat van jou of jou groepering is..

Wat de palesteinen doen is zeker niet goed maar je mag echt niet zeggen dat de maatregelen die Israel treft met een Okay goed te keuren zijn.

Persoonlijk zou ik me ook afvragen waarom er geen NATO troepen gestuurd worden,,

nou dat is heel simpel de peacekeepers zouden worden afgeslacht als ze tussen de haat van deze twee groeperingen terecht komen,,

nog een punt waar ik Israel op wil aanmerken, ik heb mij ooit hier op het forum moeten verontschuldigen om het feit dat ik Israel niet erkende als Militaire grootmacht.,, nu begin ik daar toch weer aan te twijfelen , want in mijn opzicht zou een militaire grootmacht tegen een hele kleine groepering, duidelijke offensieven kunnen plaatsen en zou de gehele Hamas vroegtijdig al uitgeschakeld kunnen zijn, Dit met zeker gebruik van Special forces

>> waar ik naartoe wil is dat de haat van de Israeliers er ook is en ik denk dat ze ergens deze oorlog niet willen eindigen omdat zou dermate vergelding willen voor alle dode israeliers.. zie het als 1 israelier tegen 100 palesteinen,,

maarjah zo zie ik het;)

Level 21 98%

Nog 84 XP voor level 22

Die Hamas leiders moeten zich dan niet zo laf tussen de burgers verstoppen. :O

Nogmaals ik doe niet alsof Israel zo onschuldig is... maar die Palesteinen zijn nog erger.

Wat snap je er niet aan dat die palestijnen zo 'erg' zijn? Weet je wat er nu aan de hand is daar? En Israël gericht? Er zijn nu zo'n 500 mensen ofzo omgekomen waaronder kinderen en vrouwen, natuurlijk claimt Israël dat het allemaal terroristen zijn maar de aanvallen op Israël zijn nu niet bepaald minder geworden. Dat zegt mij al genoeg over hoe 'gericht' zij zijn.

De Israëlische autoriteiten weigeren al sinds vrijdag een medisch noodhulpteam van het Rode Kruis toe te laten tot de Gazastrook. Dat heeft het Internationale Comité van het Rode Kruis dit weekeinde laten weten.

Het team van het Rode Kruis wil de medewerkers van het Shifa ziekenhuis in Gaza helpen bij gecompliceerde operaties bij mensen die gewond zijn geraakt door de bombardementen op de Gazastrook. Het Rode Kruis liet weten dat andere humanitaire organisaties de grensovergang Erez tussen Gaza en Israël mochten passeren. Het Rode Kruis wachtte zaterdag echter nog altijd op toestemming voor het betreden van de Gazastrook.

Level 26 93%

Nog 715 XP voor level 27

@Notorious: Israël doet ook aan propaganda en is daar veel slimmer in dan de Palestijnen.

@Keyos: Bijna alle landen die vroeger bezet zijn geweest door Westerse landen (India, Indonesië, Algerije) hebben hun land teruggewonnen en zijn nu onafhankelijk. Palestina is nog steeds bezet en haar inwoners zullen voor hun land blijven vechten.

Volgens mij is de berichtgeving over het Palestijns-Israëlisch conflict niet pro-Palestijns. In de krant lees ik columns vanuit beide oogpunten. Het journaal brengt het nieuws in mijn ogen wel objectief. Vaker verschijnt er een documentaire op televisie over het lot van de Palestijnen dan over het lot van de Israëliërs. Maar omdat de toestand in Palestina slechter is kan ik dat begrijpen.

Daarnaast ben ik het niet helemaal met jou eens dat Hamas of de Palestijnen de vrede tegenhouden. De Palestijnen willen volgens mij, net als de Israëliërs, niets liever dan vrede. Maar naast vrede willen de Palestijnen ook dat hun situatie verbeterd wordt. Wat hebben zij aan vrede als de rest blijft zoals het is?

Israël heeft de beste stukken land. In de Palestijnse gebieden is er een gebrek aan elementaire middelen, zoals water en scholen. Medicijnen, verband en anesthesie-middelen zijn schaars (Israël stond vorige week niet toe dat het Rode Kruis nieuwe spullen kwam brengen). Gaza is voor westerse journalisten gesloten, niemand kan controleren welke munitie Israël afwerpt. Dit moet naar mijn mening allemaal veranderen. Om dat te veranderen moet Israël meer weggeven aan de Palestijnen zodat alles eerlijker verdeeld is. Maar ik denk niet dat Israël dat wil.

Level 60 99%

Nog 373 XP voor level 61

Ik weet dat Israel ook sneaky bezig is... maar sommige mensen doen alsof Israel the big bad is en de Palestijnen onschuldige slachtoffers.

Level 26 94%

Nog 538 XP voor level 27

Israel is ook the big bad... Maar de Palestijnen onschuldig noemen, nee.

Level 60 99%

Nog 373 XP voor level 61

Israel alleen? IMO is het hele midden oosten The Big Bad het zijn Axes of Evil.

Irak en Afghanistan zijn al aangevallen nu Iran en die andere achterlijke landen nog.

Het is een goede zaak dat Israel daar zit zo dat het Westen nog enige invloed heeft in die regio. Stel je voor dat die achterlijke landen daar invloed op de wereld zouden krijgen. Als het aan die gekke leiders van landen zoals Iran ligt hebben voeren ze in de hele wereld de Sharia in. :O

Level 4 60%

Nog 103 XP voor level 5

Israel alleen? IMO is het hele midden oosten The Big Bad het zijn Axes of Evil.

Irak en Afghanistan zijn al aangevallen nu Iran en die andere achterlijke landen nog.

Het is een goede zaak dat Israel daar zit zo dat het Westen nog enige invloed heeft in die regio. Stel je voor dat die achterlijke landen daar invloed op de wereld zouden krijgen. Als het aan die gekke leiders van landen zoals Iran ligt hebben voeren ze in de hele wereld de Sharia in. :O

Als je et mij vraagt ,, ligt het niet aan de landen zelf,, maar de inwoners ervan ;) En dan de nadruk op het geloof..

ik durf te wedden als hier van het begin af aan alleen christelijke of gewoon westerlingen hadden gewoond ,, er geen oorlog gevoerd zou zijn;)

Ik denk,, niet discriminerend bedoeld maar dit is gewoon mijn mening,, dat door het geloof zelf,, en dan de nadruk op de Moslims.. dit alles komt, Ik denk dat ook terugkijkend naar de tijd de moren of te wel de Moslims zich altijd benadeeld hebben en dezelfde macht willen hebben als dat de Christenen of de Westerlingen hebben. Ik denk zolang dat zij dat nog niet hebben er altijd een oorlog zal woeden met de moslims waar ook ter wereld.

Mijn conclusie uit vele oorlogen lijkt mij gewoon de Moslims, niet de mensen zelf er zijn zat goede moslims, maar ik bedoel dan echt het Geloof.. die mensen in een staat brengt om onmenselijk gedrag te vertonen, Dit zal ook het christenlijk geloof hebben,, kijk naar Hitler maar in zodanig mindere maten dat deze niet opvallen tegenover de Islam.

De hedendaagse ontwikkelingen op dat gebeid en de daardoor onstaande oorlogen zijn vrijwel altijd bijgewoond door moslims met een grotere rol in de oorlog.

De mensen die zo gelovig zijn in de Islam zijn het probleem,, net zoals je overal extremisten kunt hebben ,, Alleen de islam heeft er een grotere impact ofzo op ? op de mensen..?!

Level 21 98%

Nog 84 XP voor level 22

Het heeft helemaal niks met geloof te maken, het is gewoon politiek. Waarom hoort Iran bij de Axes of Evil? Omdat het geen vriendjes is met Amerika. Als je het over extremisme hebt kun je beter bij de Golflanden kijken, Wahabbieten(Saud-Arabië) zijn over het algemeen veel en veel extremer dan Sji'ieten(Iran). Alle staatshoofden van de Golflanden zijn dictators en onrechtmatig aan de macht gekomen, en toch zijn het beste vrienden met Amerika. In Iran zijn ze door een revolutie aan de macht gekomen waar het hele volk achter stond.

Level 37 96%

Nog 732 XP voor level 38

Wat Peunage zegt, waarom is Israël nooit gestraft en waarom word er nooit tegen Israël opgetreden? Omdat ze vriendjes zijn met de VS, that's why. Waarom kan een Sheik uit Saudi-Arabië wel homosexuelen en vrouwen martelen en Iran niet? Alleen maar omdat die sheik geld in de VS heeft zitten en dan vooral bij de familie Bush in dit geval.

De V-raad had een resolutie klaarliggen, de VS gebuikt z'n veto omdat het te veel naar Israël zou wijzen en wederom kan Israël doorgaan met het vernietigen van Gaza stad.

Waarom laat Israël geen journalisten toe in Gaza? Zelf zeggen ze om de veiligheid te garanderen, de journalisten zeggen dat dit onzin is omdat ze in veel gevaarlijkere situaties wel gewoon binnen mochten. Ik hoorde een journalist van CNN vanmorgen zeggen dat er maar één verklaring voor kan zijn: Israël wil niet dat de wereld ziet wat er daar gebeurd.

Het is makkelijk om te roepen dat de info die nu uit Gaza komt niet betrouwbaar is, want het is natuurlijk niet objectief. Als de internationale pers wel binnen mag en die beelden laat zien word het een stuk moelijker om vol te blijven houden dat de slachtoffers overwegend hamas-strijders zijn. En het westen laat het allemaal maar gebeuren uit angst voor Washington.

Level 4 60%

Nog 103 XP voor level 5

Jha n atuurlijk

de VS heeft ook grotendeels de invloed.. maar je kan mij niet overtuigen dat het geloof onschudlig is..

Alles wat tegen amerika is word gezien als terrorist of Radicaal.. maar ik kan bijna met zekerheid zeggen dat de Islam er ook 50 % aan deelneemt..

PS Frankieman

je hebt helemaal gelijk .. ik denk ook dat Israel in zulke slechte pratiijken zit dat als dit bekend raakt met echte bewijzen de VS de steun zelf misschien ook wel moet afblazen ivm met grote afkeuering van Europa en misschien ook wel van de Russen

In Iran zijn ze door een revolutie aan de macht gekomen waar het hele volk achter stond.

Ja, en wat is het hele volk ?

Moslims..

en waar is het hele volk tegen,,

Westerlingen met voornamelijk de VS

Level 37 96%

Nog 732 XP voor level 38

En waarom zijn ze daartegen?

Level 21 98%

Nog 84 XP voor level 22

Ja, en wat is het hele volk ?

Moslims..

Dat is onzin, echt puur propaganda. Het volk is helemaal niet tegen het westen. Misschien tegen de VS en Israël, maar niet tegen het westen(als in Europa). De regering is tegen de VS omdat de VS zo Anti-Iran is, en dat komt door de revolutie van 79. Voor 79 had de VS het voor het zeggen in Iran, en was Iran als elk ander westers land. De Sjah was pro-amerikaans en deed alles wat Amerika wilde en wenste, door de revolutie van 79 werd de Sjah afgezet en moest hij vluchten. De VS hadden veel geld en wapens gepompt in de Sjah maar die waren nu allemaal in de handen van de revolutie.

Level 4 60%

Nog 103 XP voor level 5

Ach ga weg peunage

de moslims zien ons nog liever branden op de brandstapel dan dat ze met ons gaan handelen

1 ding zouden ze misschien liever willen en dat is aan ons geld verdienen

De huidige moslimsgeneratie daar in het Oosten wil niks met ons.. ik bedoel niet afghanistan msischien irak ook wel niet maar iran moet al helemaal niks van ons

misschien heb je gelijk en ligt het aan de regering

maar zoals de Moren het vroeger wilde willen ze dat nu het liefst ook !

Level 21 98%

Nog 84 XP voor level 22

Ach ga weg peunage

de moslims zien ons nog liever branden op de brandstapel dan dat ze met ons gaan handelen

1 ding zouden ze misschien liever willen en dat is aan ons geld verdienen

De huidige moslimsgeneratie daar in het Oosten wil niks met ons.. ik bedoel niet afghanistan msischien irak ook wel niet maar iran moet al helemaal niks van ons

misschien heb je gelijk en ligt het aan de regering

maar zoals de Moren het vroeger wilde willen ze dat nu het liefst ook !

Hoevaak ben jij in Iran geweest als 'westerling'? Je zou eens wat minder naar die propaganda moeten luisteren. Iran bestaat volgens mij 70% uit mensen jonger dan 30. Een hele jonge en dynamieke bevolking dus. Zij gaan gewoon met de wereld mee en zijn heel open. Sji'isme staat sowieso al open voor anderen.

Level 26 94%

Nog 538 XP voor level 27

(gelul over moren)

De moren zaten in Noordwest-Afrika, niet in het Midden-Oosten.

Level 60 99%

Nog 373 XP voor level 61

Het heeft helemaal niks met geloof te maken, het is gewoon politiek. Waarom hoort Iran bij de Axes of Evil? Omdat het geen vriendjes is met Amerika.

Nee, omdat homo's worden opgehangen omdat ze homo's zijn, vrouwen die verkracht zijn worden gestenigd omdat ze het hebben uitgelokt, vrouwen die geen hoofddoekdragen of te veel make up op hebben worden gemarteld, sowieso die hele onderdrukking van vrouwen.

Die mensen hebben geen vrijheid en leven onderdrukt door een paar van die geestelijke (gestoorde) leiders.

Afghanistan is in elk geval een stap in de goede richting vrouwen mogen nu ook naar school en hebben ietsje meer vrijheid. Nu moet de rest van de Taliban nog uitgeroeid worden.

Als mensen zich aan allerlei achterlijke regels willen houden zoals Bhurka's vrouwen dom houden enz. Moeten ze zelf weten maar zodra je mensen dwingt (dmv bedreigingen en geweld) ben je gewoon fout en veel van die landen zijn fout op die manier. In Israel heb je het ook maar het verschil is dat die radicale gelovigen niet aan de macht zijn en het volk niet gedwongen wordt om zich aan die regeltjes te houden.

En waarom zijn ze daartegen?

Omdat wij zoiets als vrijheid van meningsuiting hebben... en dat kunnen ze niet uitstaan want zodra ze dat daar ook krijgen kunnen die achterlijke radicale mensen meteen inpakken want niemand houdt zich dan meer aan hun achterlijke regels.

Ze lopen nog een paar eeuwen achter daar vroeger had je dat soort crap ook hier in het Westen maar ondertussen zijn we geevolueerd tot de huidige beschaving.

Niet dat het westen perfect is er zijn hier ook nog veel dingen die verbeterd kunnen worden maar daar lopen ze volgens mij nog zeker 900 jaar achter. :O

Hoevaak ben jij in Iran geweest als 'westerling'? Je zou eens wat minder naar die propaganda moeten luisteren. Iran bestaat volgens mij 70% uit mensen jonger dan 30. Een hele jonge en dynamieke bevolking dus. Zij gaan gewoon met de wereld mee en zijn heel open. Sji'isme staat sowieso al open voor anderen.

Praat alsjeblieft niet zo dom! :O

Deze 2 jongens zijn in Iran opgehangen... reden waarom?

They loved the cock. :blow:

Ja man ze staan zo open daar he! :roll:

Level 21 98%

Nog 84 XP voor level 22

Iedereen neemt maar klakkeloos van alles over, maar vertel mij eens wat die onderdrukking van vrouwen is, en kom niet met debiele youtube fimpjes, maar vertel gewoon wat die onderdrukking inhoud. Vrouwen niet naar school? Vrouwen dom houden? Waar in de Koran wordt opgeroepen om dit te doen?

Laat ik jouw even wat vertellen, Iran heeft de hoogst opgeleidde bevolking in het Midden-Oosten, inclusief de Golflanden die vriendjes zijn met je geliefde Amerika.

Homohaat, vind niet alleen in Iran plaats, sterker nog, Nederland is het enige land dat ze toestaat om te trouwen.

Level 26 94%

Nog 538 XP voor level 27

Geen homohuwelijk staat nog steeds kilometers ver af van homo's ophangen, dus die vergelijking staat nergens op.

De meeste Arabische landen zijn dictaturen, ongelooflijk corrupt en je kunt er een universiteitsdiploma praktisch kopen, dus dat Iraniërs hoog opgeleid zijn is ook maar relatief.

Level 37 96%

Nog 732 XP voor level 38

Omdat wij zoiets als vrijheid van meningsuiting hebben... en dat kunnen ze niet uitstaan want zodra ze dat daar ook krijgen kunnen die achterlijke radicale mensen meteen inpakken want niemand houdt zich dan meer aan hun achterlijke regels.

Nee men is tegen het westen en dan vooral de VS omdat wij hier al eeuwen lang de arrogantie hebben om te denken dat wij beter zijn dan hen alleen. En dat zijn we inderdaad, als je uitgaat van onze waarde en normen. Het probleem met het westen is dat ze vanuit die arrogantie het altijd nodig hebben gevonden om hun normen en waarde op te dringen en iedereen die dat niet wil als een soort barbaar af te schilderen. Men heeft een hekel aan het westen omdat het westen denkt dat ze alles kan beslissen zonder andere landen daarbij te betrekken terwijl het vaak die landen zijn die er juist het meest mee te maken heeft. Men heeft het een hekel aan het westen omdat ze al 50 jaar lang een staat steunen die hun moslimbroeders onderdrukt en bezet.

Het Westen heeft eeuwenlang de wereld kunnen regeren en overal behalve in het westen zelf is in die tijd de hele wereld naar de klote gegaan. Het Israëlisch-Palestijns conflict is daar een uitermate goed voorbeeld van.

Maar jij kan je gewoon gerust wijs blijven maken dat ze alleen maar bang voor onze geweldige cultuur zijn hoor, wees maar niet bang ;)

Level 4 60%

Nog 103 XP voor level 5

(gelul over moren)

De moren zaten in Noordwest-Afrika, niet in het Midden-Oosten.

Stijn alsjeblieft ga informatief onderzoek doen

De Moren kwamen uit het midden oosten en bezette inderdaad Noord West afrika.. vanuit hier wilde ze Spanje overnemen wat ook deeltelijks is gelukt..

De Moren kwamen voornamelijk uit het gebied waar nu Israel en iran ligt..

Verder sluit ik me aan bij Notorious..

De mensen daar staan helemaal niet zo open;)

Jah open om het geloof de Islam nog meer en nog beter te volgen.. en zo dus wat notorious zegt.. :) een hoop niet te accepteren ;)

Level 26 94%

Nog 538 XP voor level 27

De Moren kwamen uit het midden oosten en bezette inderdaad Noord West afrika.. vanuit hier wilde ze Spanje overnemen wat ook deeltelijks is gelukt..

Tja, waar haal jij je informatie vandaan dan?

Van Dale: Moor de; m,v Moren (hist) 1 N.-Afrikaan met donkere huidskleur 2 moslim in het middeleeuwse Spanje

Winkler Prins (papieren editie): (v. Lat Mauri = Mauretaniër), in de Middeleeuwen benaming voor mensen met een donkere of zwarte huidskleur. Meer speciaal de vooral uit Arabieren en Berbers bestaande bevolking van Noord-Afrika, na de verovering door islamtische legers in de 7e eeuw.

Wikipedia: De Moren was de benaming voor de islamitische bevolking van het middeleeuwse Spanje. De Moren waren voornamelijk Marokkaanse Berbers en Arabieren.

Wikipedia Engels: The description Moors has referred to nomadic people of the northern shores of Africa, originally the inhabitants of Mauretania, some of whom came to inhabit the Iberian Peninsula. The North Africans termed it Al Andalus, comprising most of what is now Spain and Portugal. Although the Moors came to be associated with Muslims, the name Moor pre-dates Islam. It derives from the small Numidian Kingdom of Maure of the 3rd century BCE in what is now northern central and western part of Algeria and a part of northern Morocco.

Level 60 99%

Nog 373 XP voor level 61

Iedereen neemt maar klakkeloos van alles over, maar vertel mij eens wat die onderdrukking van vrouwen is, en kom niet met debiele youtube fimpjes, maar vertel gewoon wat die onderdrukking inhoud. Vrouwen niet naar school? Vrouwen dom houden? Waar in de Koran wordt opgeroepen om dit te doen?

Laat ik jouw even wat vertellen, Iran heeft de hoogst opgeleidde bevolking in het Midden-Oosten, inclusief de Golflanden die vriendjes zijn met je geliefde Amerika.

Homohaat, vind niet alleen in Iran plaats, sterker nog, Nederland is het enige land dat ze toestaat om te trouwen.

Laat me raden wat jouw geloof is? Want je bent zo snel op je teentjes getrapt! :O

First of all heb ik niet gezegd dat het in de Koran staat. Ik heb het over die fucking radicale mensen die de Islam misbruiken voor allerlei domme regeltjes die niks met de Islam te maken heeft. Zoals de Taliban en die knakker in Iran.

En kom nou maar niet doen alsof Iran zo'n modern land is want ik heb genoeg vrienden uit Iran die me schokkende verhalen hebben verteld van wat voor shit ze allemaal daar hebben gezien toen ze daar woonden en verder heb je genoeg documentaires op TV die laten zien hoe fucked up het daar is.

En die fucking onin van verplichte hoofddoek... fucking hell Iran heeft fucking mooie vrouwen en ze behandelen ze daar als fucking eigendom...

En wanneer shit dat daar gebeurd uitlekt is het meteen debiele shit van Youtube zeker?

Know your infooooooo!!!11

Het is algemeen bekend dat het niet zuiver is in Iran. Ze hebben daar de freaking Sharia for crying out loud... dat zegt al genoeg! :O

Level 26 97%

Nog 266 XP voor level 27

Israel is ook the big bad... Maar de Palestijnen onschuldig noemen, nee.

Dat lijkt alleen maar zo...

Kijk, De geschiedenis van Israel in omstreden. Dat weet iedereen. Er is daar een hoop mee fout gegaan. MAAR HET IS ER! Het is een officieel erkende staat, die nu al meer dan 60 jaar bestaat.

Dus daar moet men zich bij neerleggen. Pas als Israel door iedereen word erkend, kan er pas van vrede worden gesproken. Kijk maar naar Egypte, die vinden Israel ook cockadooky maar hebben wel voor eigen bestwil vrede gesloten.

Palestina zal echter NOOIT STOPPEN. En dan komen er weer allerlei wijsneusjes van de VN-veligheidsraad met een staakt-het-vuren bullcrap. Iedereen weet dat het toch niet gaat werken. Er is al vaak genoeg een staakt-het-vuren geweest en die Hamas kloodtzakjes blijven toch wel raketjes schieten. Ze willen dat Israel van de aardbodem verdwijnt. En zel zullen niet stoppen totdat dat zo ver is.

Israel is het nu gewoon zat. En dat is begrijpelijk naar mijn mening.

Het is iig wel een ENORM complexe situatie. Daarom komen al die fucking bozos van de VN en shit alleen maar met een staakt-het-vuren, omdat ze geen burgerslachtoffers willen. En dat is begrijpelijk maar totaal neit de oplossing voor het probleem.

Level 26 94%

Nog 538 XP voor level 27

Inderdaad, het zou voor iedereen het beste zijn als iedereen Israël maar gewoon accepteert zoals het is en verdergaat met zijn leven. Maar als het concept "Israël" zoveel van jouw leven heeft kapotgemaakt en voor jou zo'n beetje Satan himself belichaamt kan ik goed begrijpen dat dat niet gaat.

Level 4 60%

Nog 103 XP voor level 5

Tja, waar haal jij je informatie vandaan dan?

Van Dale: Moor de; m,v Moren (hist) 1 N.-Afrikaan met donkere huidskleur 2 moslim in het middeleeuwse Spanje

Winkler Prins (papieren editie): (v. Lat Mauri = Mauretaniër), in de Middeleeuwen benaming voor mensen met een donkere of zwarte huidskleur. Meer speciaal de vooral uit Arabieren en Berbers bestaande bevolking van Noord-Afrika, na de verovering door islamtische legers in de 7e eeuw.

Wikipedia: De Moren was de benaming voor de islamitische bevolking van het middeleeuwse Spanje. De Moren waren voornamelijk Marokkaanse Berbers en Arabieren.

Wikipedia Engels: The description Moors has referred to nomadic people of the northern shores of Africa, originally the inhabitants of Mauretania, some of whom came to inhabit the Iberian Peninsula. The North Africans termed it Al Andalus, comprising most of what is now Spain and Portugal. Although the Moors came to be associated with Muslims, the name Moor pre-dates Islam. It derives from the small Numidian Kingdom of Maure of the 3rd century BCE in what is now northern central and western part of Algeria and a part of northern Morocco.

Good good..

jammer dat wikipedia niet officele documenten zijn ;) En jammer dat ik dat nog steeds weet van de middelbare school dat moren toen der tijd ook de benaming was voor de moslims ..

Ik ga je geen geschiedenisels geven stijn .. blijkbaar heb je gewoon een stukje gemist..

als ik me niet vergis was het in de tijd van Karel de V .. ;) noujha offtopic word het zo;)

Om een reactie te kunnen plaatsen moet je ingelogd zijn.

Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.