hoe kan ik een online spel blokkeren?

Level 1 23%

Nog 20 XP voor level 2

Mijn vraag het volgende:

mijn zoon is helemaal verslaafd aan Anarchy Online. Minimaal elke dag speelt hij 6 uur. Kan iemand mij vertellen of er mogelijkheden bestaan om deze site te blokkeren? Wij hebben een netwerk met 5 computers erop aangesloten (dmv een router) dus volgens mij moet er iets in de router gebouwd worden zodat dit spel niet meer kan " binnenkomen" ?

Wie kan mij helpen?

Level 31 93%

Nog 956 XP voor level 32

o.O

6 uur per dag :')

Dat is echt behoorlijk ziek hoor ;)

Denk zelf overigens dat je dit misschien beter in het PC gedeelte kan zetten. Waarscheinelijk krijg je daar sneller of meer antwoorden op deze vraag

Level 61 97%

Nog 1699 XP voor level 62

Naar je router instellingen gaan en het ip-adres alsmede de DNS blokkeren.

IPadres verkrijgen:

start -> uitvoeren: CMD

ping http://www.websitenaam.com

wat je terug krijgt is het ip-adres, wellicht meerdere :)

Daarnaast helpt het ook wel om meer moeder te zijn en je ouderlijke macht te tonen. Wat niet mag, moet ook niet gebeuren...

Moderator
Level 44 95%

Nog 1512 XP voor level 45

Hier kun je lezen hoe je bepaalde internet sites kunt blokkeren.

Maar als je zoon 6 uur per dag online games speelt weet hij dit ook wel weer te omzeilen ben ik bang.

Level 21 91%

Nog 535 XP voor level 22

Ik wil niet lullig zijn ofzo, maar is een goed gesprek geen betere optie? Je kunt wel blijven blokkeren zo, want hij weet het toch wel te omzeilen.

Level 20 91%

Nog 520 XP voor level 21

Maar als je zoon 6 uur per dag online games speelt weet hij dit ook wel weer te omzeilen ben ik bang.

En als die zoon firefox gebruikt? Werkt dit dan nog ?

Moderator
Level 44 95%

Nog 1512 XP voor level 45

En als die zoon firefox gebruikt? Werkt dit dan nog ?

Natuurlijk, even de LeechBlock add-on downloaden.

Level 36 94%

Nog 1129 XP voor level 37

Laat die jongen lekker spelen.

Level 31 97%

Nog 385 XP voor level 32

Beste T1G,

Misschien zou die jongen inderdaad moeten stoppen met spelen als hij met zijn huiswerk/school/sociale leven niet goed presteert. Ik vind het een goede zaak dat zijn moeder haar zoon op deze manier wil tegenhouden. Normaliter gilt iedereen dat het de verantwoordelijkheid is van de ouders, maar vragen ze om assistentie worden ze helaas weer weggejaagd op dit forum.

Level 71 97%

Nog 2711 XP voor level 72

Ja, het is de verantwoordelijkheid van de ouders idd, vandaar dat er nu hulp wordt gevraagd.

Ik zou zelf echter niet beginnen met blokkeren, ik weet uit eigen ervaring dat dat gewoon heel erg irritant is en alleen maar frustratie oproept.

Goede afspraken maken over hoelang hij mag spelen zou denk ik veel beter helpen.

Mocht hij zich niet aan die afspraken houden kun je altijd nog blokkeren, maar dat moet eigenlijk het laatste redmiddel zijn.

Iig succes ermee, ik heb verder niet zoveel verstand van die dingen.

Level 23 95%

Nog 331 XP voor level 24

Mijn moeder had altijd gewoon één voorwaarde. Schoolresultaten niet goed? Dan gaan die computer, xbox etc gewoon je kamer uit tot het op orde is. Gelukkig nooit zo ver gekomen maar hielp wel. Was nodig tot de derde en daarna had ik het zelf in de hand. Ik mocht zelf altijd weten hoelang ik aan het gamen was.

Zoals iedereen al zegt, afspraken maken is het beste. Ik ben persoonlijk van mening dat als je zegt één uur spelen per dag niet werkt. Hij doet het nu 6 uur per dag, dus probeer het beetje bij beetje terug te dringen tot normale speelduur van twee uur per dag.

Level 8 92%

Nog 73 XP voor level 9

windows/configuratiescherm/computer/stekkereruit

Ben het dus eens met bovenstaande berichten over limiten instellen en ouderlijk gezag tonen. Natuurlijk zal ie het niet leuk gaan vinden als je een limiet instelt of als je (worst case scenario) de stekker er uit trekt. Maar je wilt ook niet dat je kind een verwend nest wordt. Als ik zo lang gamede en mijn schoolprestaties begonnen er onder te lijden dan wist ik gelijk dat dat ding niet meer aan ging totdat er verbetering in mijn schoolprestaties zat. ik weet niet hou oud je zoon is en ik weet ook niet hoe die op school presteert maar dat heeft eigenlijk geen waarde. JIJ wilt niet dat hij zo lang op de pc zit, dan mag ie dat ook niet PUNT.

Stel een limiet in en controleer het. Ik neem aan dat hij een PC op zijn kamer heeft? Als hij op zijn kamer gewoon doorgaat kun je nog altijd via de router zijn PC van het internet afgooien.

Level 18 91%

Nog 399 XP voor level 19

pff all die pshychologen hier, oh je moet praten blablabla.. Daar gaat het niet om volgens mij. Weten jullie hoeveel daar al misschien over gepraat is? En Barra, voordat je zo wijs erover praat moet je eerst zelf maar is kinderen krijgen.. En als je die nu al hebt, tja dan snap je het zelf ook niet.

Ontopic denk ik dat iedereen hier wel goede manieren heeft om de poorten te blokkeren. nu maar hopen dat ie geen whizzkid is die de router al beheerde, zodat ie het wachtwoord niet weet.

Succes.

Level 29 95%

Nog 588 XP voor level 30

Wordt Anarchy Online niet gewoon via een client gespeeld? en niet via een browser/website?

Administrator
Level 41 96%

Nog 906 XP voor level 42

Daarnaast helpt het ook wel om meer moeder te zijn en je ouderlijke macht te tonen. Wat niet mag, moet ook niet gebeuren...

Dit is het beste advies wat er gegeven kan worden.

Level 27 97%

Nog 262 XP voor level 28

pfff...snap ik toch niet, deze mevrouw komt met een vraag, en het zo'n beetje het enigste wat ze krijgt is commentaar over hoe zij haar kind moet opvoeden, we kennen die persoon niet eens :s

Level 29 95%

Nog 588 XP voor level 30

Dit is het beste advies wat er gegeven kan worden.

Waarom denk je dan dat ze voor info vraagt? Ze wil juist haar ouderlijke macht tonen door het spel op een harde manier te verbieden. Wie niet luisteren wil moet maar voelen kreeg ik al tijd te horen (en voelen)

Level 18 96%

Nog 161 XP voor level 19

Anarchy Online :') Ik raad je zoon aan om World of Warcraft te spelen, kan je gelijk parental control instellen :)

Ook is er LANhelper, daarmee kan je zijn netwerk afsluiten en kan hij ook niet online.

Level 16 90%

Nog 349 XP voor level 17

anarchy is iig geen browser-based spel, dus het zal op een andere manier moeten worden opgelost

www.safeeyes.com, dit programma is te gebruiken tegen betaling, maar wel een erg goed programma

Level 18 97%

Nog 120 XP voor level 19

Conclusie:

Website blokkeren waarbij Internet Explorer wordt gebruikt. (Klik!)

Websites blokkeren waar Firefox wordt gebruikt. (Klik!)

Aangezien Anarchy Online (AO) geen browsergame is (het speelt zich niet af in de browser, maar er is natuurlijk wel veel informatie over AO te vinden) en u wilt dat hij het niet speelt, dat kunt u dit doen:

Uw router zodoende configureren dat het spel een foutmelding geeft (hierdoor kan hij AO dus niet meer spelen zoals die configuratie er is)

Naar je router instellingen gaan en het ip-adres alsmede de DNS blokkeren.

Weinig routers ondersteunen deze functie, maar dit zou wel het best zijn aangezien dit niet door de zoon omzeild kan worden. (Niet alleen de website-IP's, maar juist de IP-adressen van de gameserver waarmee AO verbinding maakt)

U kunt ook op zijn computer een account aanmaken die minder rechten heeft als een Administrator-account. Dan stelt u op het Admin-account in dat AO moet worden geblokkeerd (Windows Firewall).

De router-methode heeft mijn voorkeur.

Daarnaast is de laatste wel erg simpel om te realiseren (ook weer te omzeilen als hij wat van computers af weet).

Succes.

PS: Als uw zoon het echt wilt, kunt u hem toch niet tegenhouden. Ik weet niet hoeveel hij van computers afweet, maar met een beetje research kan hij alles wel omzeilen. Router-methode is wel heel erg moeilijk op te sporen, daar kom je echt niet zomaar op.

Level 42 98%

Nog 404 XP voor level 43

pfff...snap ik toch niet, deze mevrouw komt met een vraag, en het zo'n beetje het enigste wat ze krijgt is commentaar over hoe zij haar kind moet opvoeden, we kennen die persoon niet eens :s

Wat verwacht je op een gameforum? Ik vind 't om eerlijk te zijn knap dat er zo veel serieuse antwoorden komen. Er laait een discussie op, en dat op 't PC forum! Misschien had ze er beter aan gedaan 't op een ander forum deze vraag te stellen, maar ben er stiekem wel blij om. Wij zijn lekker sociaal, wij zullen dat jochie eens leren om zo lang te spelen!! :P

Level 31 97%

Nog 385 XP voor level 32

@ Snappie

Waar had deze mevrouw de vraag anders moeten stellen? Natuurlijk zijn er meerdere plekken voor dit soort vragen, maar waarom niet aan gamers zelf vragen? Daarnaast weten de meesten hier wel de trucjes om het tegen te houden.

Level 58 99%

Nog 478 XP voor level 59

Iets verbieden heeft geen zin imo, als je gewoon een compromis sluit zijn beide partijen blij :)

Om een reactie te kunnen plaatsen moet je ingelogd zijn.